Samochód do kjs

Dla tych, którzy zaczynają i tych, którzy już wygrywają - dajcie sobie znać, gdzie się można poganiać!

Moderator: SebaSTI

Samochód do kjs

Postprzez locers » sobota, 23 sie 2008, 23:02

Witam
Chciałem się poradzić bardziej doświadczonych kolegów na co zwracać uwagę przy kupnie samochodu do kjsów. Oprócz stanu tech czy są jakieś inne rzeczy które mogą wydawać się nieistotne a wyjść podczas startowania w jakiejś imprezie. Chce kupić samochód z klatką, kubełkami i trochę podkręconym silnikiem.
locers
 
Posty: 6
Dołączył(a): wtorek, 22 lip 2008, 22:18


Postprzez Albert(Zambrów) » niedziela, 24 sie 2008, 16:50

Według mnie najważniejsza sprawa jest zawieszenie. Na pewno musisz byc pewien ze autko jest sprawne, ze wszystkie koncowki, drazki itd sa w dobrym stanie. Jezeli tego niedoaptrzysz to napewo wyjdzie na kjsie.

Rownie istotne jest obnizenie i uszytwnienia auta. Wstawiajac sportowe amortyzatory i szprezyny auto bedzie sie ciebie bardziej sluchalo i bedzie latwiejsze do wyczucia.

A co do zakupu auta, to musisz dokladnie wiedziec czego chcesz. Najwazniejsze jest to czy auta bedziesz używał tylko do rajdow ale czy rowniez do jazdy codzienniej. Najwazniejszym czynnikiem a aucie do kjs jest waga. Im lzejsze auto kupisz, tym lepiej. Ideał to lekki, mały i duzym zapasem mocy :)

Ja osobiscie polecam Ci zakup Fiata Cinquecento lub Seicento Sporting. Mała waga, małe gabaryty, ideał. Z rok pośmigaj na seryjnym silniku, zrob zawias i troche sie naucz jeździc, potem silnik zrob i walcz o generalke :)
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Re: Samochód do kjs

Postprzez Philippe » poniedziałek, 25 sie 2008, 12:51

locers napisał(a):Chce kupić samochód z klatką, kubełkami i trochę podkręconym silnikiem.


Wydaje mi się, że klatka na kjs to zbędny balast. Auto wygląda fajniej, ale moim skromnym zdaniem nie ma to sensu, tym bardziej, że źle zamocowana klatka to więcej kłopotów niż pożytku :)

Polecam do poczytania poradnik KJS Piotra Kapuścika.
Avatar użytkownika
Philippe
A5
 
Posty: 640
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 16:21

Postprzez czajak » poniedziałek, 25 sie 2008, 13:22

jesli chodzi o Fiata Cinquecento to miałby to być sporting czy na 900? według Regulaminu Ramowego KJS klasa 1 jest do 903, a druga 903-1300.czyli sporting łapał by sie do drugiej razem z samochodami 1.3, a 900setka do pierwszej.
pozdrawiam
czajak
N2
 
Posty: 142
Dołączył(a): piątek, 14 gru 2007, 20:42

Postprzez SZUMI » poniedziałek, 25 sie 2008, 15:00

a orientuje się ktoś z was jak jest ze SWAPami w doonośląskich imprezach, czy Fiata Seicento z silnikiem 1.2 16V z Punto dopuszczają do startu czy nie z góry dzięki za odpowiedź.
FOTOGRAFIA Z RAJDÓW ITP.

r.szumny@wp.pl

http://motorecords.pl/galerie_autor,111,0,Ryszard_Szumny.html
SZUMI
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): niedziela, 8 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Ząbkowice

Postprzez locers » poniedziałek, 25 sie 2008, 20:00

Samochód z klatką dlatego ze chciałbym się nim ścigać później w 3 lidzie, Tylko właśnie zastanawiam się czy jest sens kupować Seicento czy Cinquecento, bo mam dosyć duże doświadczenia z jazdy Seatem Ibizą .I czy nie lepiej wybrać coś 2 litrowego. myśląc o 3 lidze.
locers
 
Posty: 6
Dołączył(a): wtorek, 22 lip 2008, 22:18

Postprzez Albert(Zambrów) » poniedziałek, 25 sie 2008, 20:14

Wiele zalezy od tego w jakim kierunku chcsz isc. Jesli muslisz o 3 lidze, to faktycznie nie oplaca sie kupowac SC. Jednak kupujac auto np. Astre musisz sie liczyc z wiekszymi kosztami eksploatacji.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Philippe » poniedziałek, 25 sie 2008, 22:58

albo peugeota 106 :-)
Avatar użytkownika
Philippe
A5
 
Posty: 640
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 16:21

Postprzez Booogi » wtorek, 2 wrz 2008, 18:59

Ma ktoś może doświadczenia z Civic'iem 3d V generacji 1.3 (75 KM) w KJS?
Auto ma opinie niezawodnego, masa też nie jest duża (ok. 1080kg). Ma służyć do codziennego użytku, nie tylko KJS. Pytanie czy w tego typu imprezach samochód się sprawdza.
Janusz na zawsze w naszej pamięci...[ ' ]
Avatar użytkownika
Booogi
A5
 
Posty: 945
Dołączył(a): sobota, 14 sie 2004, 18:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez rallykage » środa, 10 wrz 2008, 07:54

Honda Civic Vgen jak najbardziej, a jeśli kupisz wersję VTi to poprostu wsiadasz i startujesz bez dodatkowych inwestycji dodatkowo jako auto na codzien też się bedzie świetnie sprawdzac. Wersji 1,3 nie kupuj bo po 1 silnik nie jest tak rozwojowy jak np 1,5 i 1,6 a po 2 nie bedziesz zadowolony z tej mocy. Moim zdaniem jesli nie chcesz wydac konkretnej kasy na VTi to z pewnościa polecam Civica z silnikiem D16Z6 ktory ma seryjnie 125 KM a jesli nie to w ostatecznosci wersje z D15B2 90KM. Civic w Vgen (w VI tez) ma bardzo duze mozliwosci modyfikacji zawieszenia (pod tym wzgledem CC wyglada jak zabawka dla przedszkolaka zreszta 106 tez ze swoja słynna belką z tyłu) Auto dzieki niezaleznemu zawieszeniu z tyłu i z przodu swietnie się prowadzi a do tego jest niskie i szerokie czyli dokładnie takie jak powinno być.
VFTS
Avatar użytkownika
rallykage
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): niedziela, 29 maja 2005, 21:35
Lokalizacja: Orzesze

Postprzez qbus » środa, 10 wrz 2008, 18:08

Przez to ze jest szerokie ma slaby promien skretu przez co na ciasnych probach przegrywa z 106 i Saxo

a niezalezne zawieszenie z tylu vs. belka = przy tak niskich predkosciach jakie sa na kjsie imo nie ma znaczenia.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez rallykage » środa, 10 wrz 2008, 21:08

Na wolnych i bardzo krętych próbach może to stanowić problem ale jak wiadomo mamy w samochodzie ręczny gdzie można sobie pomagać. Co do szybszych prób i OS belka poprostu przeszkadza bo to nie jest na takie asfalty jak nasze. Dzisiejsz rzeczywistość KJS owa jak wiadomo powoli wychodzi z pachołkolandii a zaczyna się robić mini OS tak więc można się zastanowić czy promień skrętu będzie aż tak przeszkadzał w zdobywaniu dobrych wyników na próbach.
VFTS
Avatar użytkownika
rallykage
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): niedziela, 29 maja 2005, 21:35
Lokalizacja: Orzesze

Postprzez qbus » czwartek, 11 wrz 2008, 08:29

No zalezy gdzie sie jezdzi w Krakowie czy Limanowej proby to dalej pacholki i place na ktorych predkosci raczej nie dochodza do 100 km/h, reczny w Hondzie był i jest problemem, francuzi to lepiej ogarneli. Nie zebym mial cos do Hondy (siedze przeciez w takiej na prawym w a6 w ppzm przeciez) ale z doswiadczenia z 3 letnich startow na kjsach w naszym okregu wiem ze takie auta u nas przegrywaja z 106 i saxo, bardzo dobrym wyborem bylo by stare zelazko z 1.5 na gazniku, niesamowicie mocny dol, seryjnie ten silnik potrafi naprawde bardzo wiele a przy tylnich hamulcach bebnowych reczny jest niesamowicie silny.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez Booogi » poniedziałek, 15 wrz 2008, 16:52

Silnik 1.3 już sobie odpóściłem, jeśli chodzi o mocniejsze wersje zanosi się, że znalezienie wartego uwagi egzemplarza troche potrwa.
Janusz na zawsze w naszej pamięci...[ ' ]
Avatar użytkownika
Booogi
A5
 
Posty: 945
Dołączył(a): sobota, 14 sie 2004, 18:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez potejtos » środa, 1 paź 2008, 19:00

Koledzy chcialbym sie poradzic Was w kwestii zakupu autka na poczatek. Ma ono przede wszystkim sluzyc do w miare taniego przemieszczania sie na co dzien, glownie po miescie, glownie jezdze sam, a poza tym ma tez sluzyc do kjsow i treningow. Zastanawiam sie nad cc sporting albo sc vanem, ale raczej seryjnymi. Czy jest sens kupowania autka z lpg? chcialbym aby autko bylo: ekonomiczne, niezawodne, tanie, a poza tym nadawalo sie do kjsow.
Avatar użytkownika
potejtos
N1
 
Posty: 90
Dołączył(a): środa, 26 gru 2007, 03:29

Następna strona

Powrót do KJS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron