Pytań dot. KJS (Witam- nowy)

Dla tych, którzy zaczynają i tych, którzy już wygrywają - dajcie sobie znać, gdzie się można poganiać!

Moderator: SebaSTI

Postprzez Albert(Zambrów) » sobota, 16 kwi 2005, 08:31

Co do Audi, to moze i 90, nie wiem, nie znam sie :P W każdym razie, ze startujesz z Subarakami, pech, bo równie dobrze Golfem GTi, czy Kdettem GSi bedziez z Subaru. A na dobrąsprawe kupując np. SC, totez mozesz trafic na egzempleprz(sam widzialem) z silnikiem od Punto, porozwiercany, pojemnosc okolo 1275, ale jak to letało, miał tez szpere, i chyba skrzynie skracaną, z takim autem nawet subaru dostało sporo :) Moze wiecie cos na temat takich włąsnie aut, chodzi o Audi,czy szpery sącierne, czy torseny, cyz silniki sie trzymają, czy generalnie auto jest "wdzięczne" :?: Prosze o odpowiedz.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów


Postprzez LUKAS_rally » wtorek, 19 kwi 2005, 14:49

Mam pytanie ....czy trzeba mieć opłacone NW startując w KJS czy raczej patrzą tylko na OC ??
LUKAS_rally
 
Posty: 49
Dołączył(a): piątek, 24 gru 2004, 12:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Albert(Zambrów) » wtorek, 19 kwi 2005, 15:15

Nw to mus. Zawsze sprawdzają OC i NW.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Ohlins » piątek, 22 kwi 2005, 20:06

ja tez w niedalekiej przyszłosci mam w planach kupno CC przygotowanego starty w KJS, i jak mi sie uda zrobić licencje to jakiś PZM, wydaje mi sie że najlepszym rozwiązaniem będie CC gr.N, bo w sumie to innego samochodu nie utrzymam...
Avatar użytkownika
Ohlins
A6
 
Posty: 1969
Dołączył(a): środa, 10 gru 2003, 09:54
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez Albert(Zambrów) » sobota, 23 kwi 2005, 00:47

Ja troszke zmieniłem podejscie po kilku startach. Uwazamze lepiej jest pojeździc rok wiecej w KJSach, a dopiero potem, będąc juz troszke przyzywyczajonym do sportowej jazdy, udezac w PZM. Uwazam ze kierowca ktory przejedzie te 8-10 KJS(jeden rok) wiecej, bedzie napewno jezdził lepiej i bezpieczniej. Jak wiadomo na PZM juztrzeba umiec.

P.S.- Są rajdy łatwe, ale ja widzialem on-boardy Herbana z Krakowskiego bojaze, to rajd cholernie trudny, bez dobrego opisu ani rusz.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Albert(Zambrów) » poniedziałek, 4 lip 2005, 12:42

Wczoraj byłem na II Eliminacji SKierniewickich Szutrów, i naszła mnie pewna myśl. Trasy były cholernie dziurawe i zeby cos wygrac niemozna było odpuszcac. Teraz tak sie zastanawiam, czy bardziej sie opłaca kupić malara przygotowanego i nie oszczedzac, tylko cały czas ogien, czy moze lepiej cos szybszego, ale tez do jazdy na co dzień(a aucie i tak byłyby płyta pod silnik, fotele, pasy, to co potrzebne to rajdowania) :?: Siłą rzeczy szkoda auta "codziennego". Bo ja jako koles który nie ma za duzo kasy, musiałbym albo jedno albo drugie. Jaki jest wasz pogląd na ten temat :?: Czy możę malucha za jakies 2000 zł, i jeszcze jakiegos Golfa I, zeby lawete ciągac :?:
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Ohlins » poniedziałek, 4 lip 2005, 19:13

Albert(Zambrów) napisał(a):Nw to mus. Zawsze sprawdzają OC i NW.

a ile kosztuje NW????
Avatar użytkownika
Ohlins
A6
 
Posty: 1969
Dołączył(a): środa, 10 gru 2003, 09:54
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez Albert(Zambrów) » wtorek, 5 lip 2005, 11:59

hmm, u nas w Kadecie przy pojemnosci 2 litrów 25zł rocznie chyba, czy nawet jesli co pół roku, to i tak mała kasa.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez jgw » sobota, 9 lip 2005, 02:10

albert: zalezy co sobie postawisz za cel,czy jezdzenie dla samej frajdy(wtedy moim zdaniem lepiej sobie zorganizowac dobrego cywila i jezdzic szybko po bulki;)czy probowac wygrywac w jezdzie na czas,objetnie czy to kjs czy rajdy,w tym drugim przypadku musisz skalkulowac czy Cie po pierwsze stac finansowo na rywalizcje wogole... wiadomo nie od dzisiaj zeby wygrywac trzeba sporo wydac ,a i wtedy nie ma zadnych gwarancji ,wiec jesli masz ochote na wygrywanie generalki czy to w kjs czy ppzm musisz sie zaopatrzyc w sprzet conajmniej taki jakim dysponuja ludzie ktorzy wygrywaja takie imprezy na dzien dzisiejszy,wiec odpowiadajac na twoje pytanie: maluchem generalki w kjs nie wygrasz, pojedyncza eliminacje ,szczegolnie w zimie ,jak najbardziej ale calego cyklu ...zapomnij :?
jgw
N2
 
Posty: 157
Dołączył(a): piątek, 14 lut 2003, 01:02
Lokalizacja: z gor , z sudetow ..tzn.obok sniezki...zaraz pod szrenica:)

Postprzez Ohlins » niedziela, 10 lip 2005, 12:43

Albert(Zambrów) napisał(a):hmm, u nas w Kadecie przy pojemnosci 2 litrów 25zł rocznie chyba, czy nawet jesli co pół roku, to i tak mała kasa.

no to mozna powiedzieć że bardzo mało,
Albert bardzo bym cie prosił żebyś przyblizył tego kadeta który rocznik jaki przebiej i przy mocnej jeździe jak wychodzi eksploatacja, czy to jest 8V czy 16V, i czy dużo sie psuje??
Avatar użytkownika
Ohlins
A6
 
Posty: 1969
Dołączył(a): środa, 10 gru 2003, 09:54
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez Albert(Zambrów) » poniedziałek, 11 lip 2005, 11:31

rocznik 1989, leciwy juz sprzęcik, ale jeździ dobrze :) Przebiegu na tę chwilę nie jestem w stanie podać. Co do eksploatacji, przy silniku 2.0 16V C20XE, spalanie jest na trasie przy sredniej predkosci 120-130 7l na 100km, ale to chyba mało istotny fakt :) KJS przejeżdzamy za okolo 200-250 zł, licząc wpisowe. Czyli kolo 100-150 zł są koszty paliwa. Co do awaryjsnosci, silniki w Kadettach zawsze były dobre. Szczególnie c20xe, nie do zajechania. Sa problemy z uszczelką pod głowicą, może sie pocic, ale ilosci oleju uciekającego są śladowe i to jest feler tego silnika. To samo jest w Calibrach czy astrach. Kierowca auta(braciszek :) ) po porzednim sezonie okreslił Kadetta mianem czołgu. W dupe dostał duuuzo, a jedyne co robilismy to prostowalismy felge i bodajrze przebuby zmienione. Teraz po około roku startów od wymiany, nic złego sie nie dzieje. Auto lata jak marzenie.

Jest co prawda jeden mały mankament jeśli chodzi o charakterystykę, nie ma dołu. W 16v momenty obrotowy wynosi 196 NM przy 4800 obr/min, moc 150km przy 6000 obr/min. Dla porównania 8V (c20ne) moment: 170Nm przy 3000 obr/min, a moc 115KM przy 5400 obr/min. Dane katalogowe. Przyśpieszenie w 8v jest nie wiele słabsze, a na KJS gdzie uzywasz z reguły predkosci obrotowych od 2500 do 5500 to 8v jest lepszy. jednak 16V jest nieco trwalsza i bardziej odporna na przeciążenia.

jako ciekawostkę dodam fakt w naszym kadecie mielismy taką sytuacje, ze na lewych oporowych lukach, olej moze sie dostawac do komór spalania. Na pocżatku mysleliśmy ze jebneły uszczelniacze, ale jak to okleslili ludzie "ten typ tak ma". Generalnie jak wlejesz za duzo oleju, ale na miarce masz max lub nieco mniej, czyli teoretycznie dobrze. My zawsze wlejamy wiecej, bo auto na zakretach sie przechyla i siła odśrodkowa działa na olej, który w krtycznym momencie, moze wogóle nie smarowac silnika, bo poprostu odpłynie. W takiej sytuacji, gdu jest duzo oleju moze kopcić i jest odczywalna strata mocy, bo siłą rzeczy olej w komorach zmniejsza ciśnienie.

Podsumowanie: Auto dobre do rajdów, do KJSów tez niezłe, ale jeśli zamierzasz ścigac sie tylko w KJS, poszukaj czegosc mniejszego. Ja sie rozgladalem za Corsa GSi, ale to juz inny temat :) Wa razie jakis wątpliwosci, wal na gg 3087599. z chęcia pomogę i doradzę jeśli bede w stanie :)

A co do jazdy w KJSach, maluchem cięzko jest wygrać generalke, ale miałem na myśli to, że auto codzienne siłą rzeczy oszczędzasz. Ale chyba teraz mysle ze lepiej jest kupic codzienne a szybkie, a na rajdach sobie jakos radzić.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez chodek » poniedziałek, 8 sie 2005, 21:01

a co myslicie o takim woziku:misiek colt? :D
biorac pod uwage silnik 1.5 spora moc 90km, ile warzy ten samochod?Japiszon to nie powinien byc awaryjny i ceny są przystepne
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=60095703
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=59672923
Avatar użytkownika
chodek
A6
 
Posty: 1025
Dołączył(a): niedziela, 13 lut 2005, 16:11
Lokalizacja: Przasnysz/Wa-wa

Postprzez Ohlins » wtorek, 9 sie 2005, 21:34

chodek napisał(a):a co myslicie o takim woziku:misiek colt? :D
biorac pod uwage silnik 1.5 spora moc 90km, ile warzy ten samochod?Japiszon to nie powinien byc awaryjny i ceny są przystepne
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=60095703
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=59672923

tylko pytanie czy on ma chomologacje
Avatar użytkownika
Ohlins
A6
 
Posty: 1969
Dołączył(a): środa, 10 gru 2003, 09:54
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez chodek » wtorek, 9 sie 2005, 22:26

ale do kjsow homologacja przecie nie potrzebna :wink:
Avatar użytkownika
chodek
A6
 
Posty: 1025
Dołączył(a): niedziela, 13 lut 2005, 16:11
Lokalizacja: Przasnysz/Wa-wa

Postprzez Albert(Zambrów) » środa, 10 sie 2005, 18:21

Do KJS nie, ale jeśli ktoś chciałby budowac do PPZM, to juz sie trzeba dowiedzieć.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do KJS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości