1. Trochę regulaminu KJS:
"BK – dotyczy imprez KJS
Każdy samochód zostanie poddany przed startem badaniu, którego celem jest
ustalenie, czy samochód odpowiada warunkom bezpieczeństwa ruchu oraz
zgodności z regulaminem i przynależności do klasy zadeklarowanej w zgłoszeniu.
Samochód przedstawiony do badania musi być czysty zarówno na zewnątrz
jak i wewnątrz oraz w komorze silnika. Kierowca obowiązany jest przedstawić
wszystkie obowiązujące dokumenty (prawo jazdy, dowód rejestracyjny z ważnymi
badaniami technicznymi, ubezpieczeniem OC i NNW. Organizator może zarządzić
dodatkowe Badania Kontrolne BK w czasie trwania imprezy oraz „BK2”, które
odbywa się bezpośrednio po przybyciu uczestników na metę.
Wymagania:
Do startu w KJS dopuszczone są pojazdy zgodne z homologacją producenta
Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, w zakresie dopuszczenia do ruchu
posiadające ważną rejestrację.
Samochody niezgodne z homologacją producenta muszą być zgodne
z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, w zakresie dopuszczenia do ruchu,
a zakres wykonanych przeróbek musi być zgodny z Załącznikiem „J” do MKS,
w szczególności dotyczy to układów i wyposażenia bezpieczeństwa (hamulce,
szerokość, średnica kół i opon, wnętrza kabiny, zbiorników, przewodów płynów
eksploatacyjnych itd.).
2. Teraz załącznik J MKS-u:(wycinki dot. kół i wnętrza)
KOŁA:
Załącznik J. Art. 254 – Grupa N
FIA 05.11.2008
6.4 KOŁA I OGUMIENIE
6.4.1) Koła:
"Muszą być zakryte błotnikami (ten sam system kontroli jak dla grupy A, art.
255.5.4) i musi być zachowany maksymalny rozstaw kół podany w karcie
homologacyjnej.
Mocowanie kół przy pomocy śrub może być zastąpione mocowaniem przy
pomocy szpilek i nakrętek pod warunkiem zachowania ilości punktów
mocowania i średnic części gwintowanych zgodnie z rysunkiem 254-1.
rysunek 254-1. (nie wkleił się )
Dozwolona jest zamiana nakrętek do kół pod warunkiem zachowania
materiału żelaznego.
Zabronione są dodatkowe wloty powietrza na kołach."
Więc gdzie jest napisane, że szpilki nie mogą wystawać poza obrys koła??????????????
Oryginalnie w CC są normalne śruby, więc moje auto nie odpowiada już homologacji producenta. Korzystam z załącznika J
WYPOSAŻENIE WNĘTRZA:
6.7.3) Akcesoria dodatkowe:
Dozwolone są bez ograniczeń wszystkie akcesoria, które nie wpływają na
funkcjonowanie samochodu, a mają związek tylko z estetyką lub komfortem
wewnętrznym (oświetlenie, ogrzewanie, radio, itp.) pod bezwzględnym
warunkiem, że nie wpływają, nawet w sposób wtórny na sprawność silnika,
kierowanie, wytrzymałość, przeniesienie napędu, hamowanie lub trzymanie
się drogi.
Wszystkie urządzenia sterujące wraz z ich przeznaczeniem, muszą pozostać
takimi, jakimi przewidział je producent, dozwolone jest jednak ich
zmodyfikowanie, aby stały się wygodniejsze w obsłudze, lub łatwiej dostępne,
na przykład: przedłużenie dźwigni hamulca ręcznego, dodatkowa nakładka
na pedał hamulca itp.
W szczególności dozwolone jest co następuje:
1) Mogą być dowolnie zainstalowane lub zastąpione liczniki, urządzenia
pomiarowe, itp. z ewentualnymi rożnymi funkcjami, pod warunkiem, że ich
założenie nie stworzy żadnego niebezpieczeństwa. Niemniej,
szybkościomierz nie może być usunięty, jeżeli nie przewiduje tego regulamin
uzupełniający zawodów.
2) Można wymienić sygnał dźwiękowy i/lub zainstalować dodatkowy do użytku
pasażera. Sygnał dźwiękowy jest nieobowiązkowy na drogach zamkniętych.
3) Mechanizm dźwigni hamulca ręcznego może być przystosowany do
możliwości zapewnienia natychmiastowego odblokowania (typu "fly off
handbrake").
4) Koło kierownicze jest dowolne.
Więc się pytam dlaczego moja kierownica (OMP Korsica) nie odpowiada wymaganiom KJS-u?????????????????????
Może niech panowie z PZmot poczytają regulaminy, które notabene sami zresztą stworzyli, a nie się czepiają na BK i chcą pisać do GKSS-u w sprawie kierownic




