2 Rajd Ziębicki

Dla tych, którzy zaczynają i tych, którzy już wygrywają - dajcie sobie znać, gdzie się można poganiać!

Moderator: SebaSTI

Postprzez majkos » poniedziałek, 15 cze 2009, 20:56

Trochę wstyd, że dopiero poczytałem regulaminy, ale oto moja odpowiedź na badanie kontrolne na Rajdzie Ziębickim (podkreślenia moje):

1. Trochę regulaminu KJS:

"BK – dotyczy imprez KJS
Każdy samochód zostanie poddany przed startem badaniu, którego celem jest
ustalenie, czy samochód odpowiada warunkom bezpieczeństwa ruchu oraz
zgodności z regulaminem i przynależności do klasy zadeklarowanej w zgłoszeniu.
Samochód przedstawiony do badania musi być czysty zarówno na zewnątrz
jak i wewnątrz oraz w komorze silnika. Kierowca obowiązany jest przedstawić
wszystkie obowiązujące dokumenty (prawo jazdy, dowód rejestracyjny z ważnymi
badaniami technicznymi, ubezpieczeniem OC i NNW. Organizator może zarządzić
dodatkowe Badania Kontrolne BK w czasie trwania imprezy oraz „BK2”, które
odbywa się bezpośrednio po przybyciu uczestników na metę.
Wymagania:
Do startu w KJS dopuszczone są pojazdy zgodne z homologacją producenta
Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, w zakresie dopuszczenia do ruchu
posiadające ważną rejestrację.
Samochody niezgodne z homologacją producenta muszą być zgodne
z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, w zakresie dopuszczenia do ruchu,
a zakres wykonanych przeróbek musi być zgodny z Załącznikiem „J” do MKS,
w szczególności dotyczy to układów i wyposażenia bezpieczeństwa (hamulce,
szerokość, średnica kół i opon, wnętrza kabiny, zbiorników, przewodów płynów
eksploatacyjnych itd.).


2. Teraz załącznik J MKS-u:(wycinki dot. kół i wnętrza)

KOŁA:

Załącznik J. Art. 254 – Grupa N
FIA 05.11.2008
6.4 KOŁA I OGUMIENIE
6.4.1) Koła:
"Muszą być zakryte błotnikami (ten sam system kontroli jak dla grupy A, art.
255.5.4) i musi być zachowany maksymalny rozstaw kół podany w karcie
homologacyjnej.
Mocowanie kół przy pomocy śrub może być zastąpione mocowaniem przy
pomocy szpilek i nakrętek pod warunkiem zachowania ilości punktów
mocowania i średnic części gwintowanych zgodnie z rysunkiem 254-1.

rysunek 254-1. (nie wkleił się )

Dozwolona jest zamiana nakrętek do kół pod warunkiem zachowania
materiału żelaznego.
Zabronione są dodatkowe wloty powietrza na kołach."

Więc gdzie jest napisane, że szpilki nie mogą wystawać poza obrys koła??????????????

Oryginalnie w CC są normalne śruby, więc moje auto nie odpowiada już homologacji producenta. Korzystam z załącznika J


WYPOSAŻENIE WNĘTRZA:

6.7.3) Akcesoria dodatkowe:
Dozwolone są bez ograniczeń wszystkie akcesoria, które nie wpływają na
funkcjonowanie samochodu, a mają związek tylko z estetyką lub komfortem
wewnętrznym (oświetlenie, ogrzewanie, radio, itp.) pod bezwzględnym
warunkiem, że nie wpływają, nawet w sposób wtórny na sprawność silnika,
kierowanie, wytrzymałość, przeniesienie napędu, hamowanie lub trzymanie
się drogi.
Wszystkie urządzenia sterujące wraz z ich przeznaczeniem, muszą pozostać
takimi, jakimi przewidział je producent, dozwolone jest jednak ich
zmodyfikowanie, aby stały się wygodniejsze w obsłudze, lub łatwiej dostępne,
na przykład: przedłużenie dźwigni hamulca ręcznego, dodatkowa nakładka
na pedał hamulca itp.

W szczególności dozwolone jest co następuje:
1) Mogą być dowolnie zainstalowane lub zastąpione liczniki, urządzenia
pomiarowe, itp. z ewentualnymi rożnymi funkcjami, pod warunkiem, że ich
założenie nie stworzy żadnego niebezpieczeństwa. Niemniej,
szybkościomierz nie może być usunięty, jeżeli nie przewiduje tego regulamin
uzupełniający zawodów.
2) Można wymienić sygnał dźwiękowy i/lub zainstalować dodatkowy do użytku
pasażera. Sygnał dźwiękowy jest nieobowiązkowy na drogach zamkniętych.
3) Mechanizm dźwigni hamulca ręcznego może być przystosowany do
możliwości zapewnienia natychmiastowego odblokowania (typu "fly off
handbrake").
4) Koło kierownicze jest dowolne.


Więc się pytam dlaczego moja kierownica (OMP Korsica) nie odpowiada wymaganiom KJS-u?????????????????????

Może niech panowie z PZmot poczytają regulaminy, które notabene sami zresztą stworzyli, a nie się czepiają na BK i chcą pisać do GKSS-u w sprawie kierownic :evil: :evil: :evil: :evil: Na miejscu prezesa PZMOT wywaliłbym ich ze związku, odebrał licencję komisarza i kazał zapłacić karę dla ludzi, którym uprzykrzyli życie. Na następny KJS jadę uzbrojony w regulaminy, ustawy i rozporządzenia. I będę się kłócił do upadłego. A co mi tam :mrgreen:
Zostań fanem MAJKOS RTP na facebook'u
Avatar użytkownika
majkos
A5
 
Posty: 637
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 23:16
Lokalizacja: Kłodzko


Postprzez KaMiLL WRC » poniedziałek, 15 cze 2009, 21:41

Panowie z PZMotu każą od Wszystkich przestrzegać regulaminy, ale sami jego nie znają... Głupi przykład - Na całym święcie każda szykana postawiona na trasie musi być brana z lewej strony, a w Kłodzku były próby gdzie szykany zaczynały się z prawej... Kto mi to wytłumaczy? I jak to się ma do wnikliwego przestrzegania przepisów :roll:
Avatar użytkownika
KaMiLL WRC
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): niedziela, 20 lut 2005, 21:34
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez wallygator » poniedziałek, 15 cze 2009, 22:01

Mowicie o takim kolesiu z broda w okularach ??? Pamietam dziada :) Jest chyba z Walbrzycha czy gdzies z tamtych okolic. Zawsze byly z nim problemy na BK. Akurat mialem takie szczecie, ze nigdy na niego bezposrednio nie trafilem, ale kilku znajomym napsul sporo zdrowia. To obudowa akumulatora mu sie nie podobala, to szpilki odstawaly za obrys, to mocowanii foteli bylo zle itp. itd.
Dzieki niemu kilka osob juz nie jezdzi w KJSach.
Nie dosc, ze czlowiek meczy auto krecac sie na jedynce dziesiaty raz wokolo jednego slupka, to jeszcze taki pajac laske robi ze cie dopusci do startu, zeby bylo malo to jeszcze trzeba za to placic 100zl.

Sory, ale wole sobie pojechac jakies Niskie Laki, praktycznie nie narazajac auta na uszkodzenia, dobrze sie bawic, pogadac ze znajomymi zamiast srac sie 30km dojazdowka zeby sie przejechac przez minute miedzy pacholkami.
wallygator
N3
 
Posty: 312
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 16:47
Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka

Postprzez Philippe » poniedziałek, 15 cze 2009, 23:50

wallygator napisał(a):pajac laske robi


W tym wypadku stosowałbym poprawną polszczyznę i polskie znaki np. Ł ;-) hehe

U nas w małopolsce też czasem złośliwy się trafi na BK, ale nie ma takich jaj, tym bardziej, że w niektórych zawodach jest możliwość podjechać na BK w sobotę wieczór i jak coś nie gra przeprowadzającemu badania, to ma się czas na zmiany i możliwość podjechania w niedziele drugi raz z poprawkami, pokazania tych elementów, które nie grają i wszystko w porządku.

Dodatkowo tak jak pisałem wcześniej - chłopak przyjechał z tego co pamiętam z zaspawaną klapą tylną (!) na KJS Łapanów - oczywiście nie dopuścili go do startu, ale oddali mu wpisowe.
Avatar użytkownika
Philippe
A5
 
Posty: 640
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 16:21

Postprzez M.Stoklosa » wtorek, 16 cze 2009, 08:31

Wstępne podsumowanie rajdu oraz wyniki Generalne i w poszczególnych Klasach:
http://www.rallykjs.pl/index.php?option ... icle&id=59
Pozdrawiam
M.Stokłosa
www.rallykjs.pl
"Ryzyko istnieje dopóki istnieje ten sport"
M.Stoklosa
N2
 
Posty: 171
Dołączył(a): niedziela, 20 kwi 2008, 10:31

Postprzez M.Stoklosa » wtorek, 16 cze 2009, 08:32

Gdyby ktoś miał ochotę na wysłanie zdjęć z KJSu to zapraszam gorąco redakcja [malpa] rallykjs.pl
Pozdrawiam
M.Stokłosa
www.rallykjs.pl
"Ryzyko istnieje dopóki istnieje ten sport"
M.Stoklosa
N2
 
Posty: 171
Dołączył(a): niedziela, 20 kwi 2008, 10:31

Postprzez Bujaka Jamajka » wtorek, 16 cze 2009, 13:11

Nie polecam wysyłania zdjęć na www.rallykjs.pl.
Pozdrawiam.
"RWD jest jak SEX, po co jeździć na ręcznym skoro można dać w pizdę" ...

Zdobysław Bucki fotografia rajdowa (i nie tylko) :)
Avatar użytkownika
Bujaka Jamajka
N3
 
Posty: 378
Dołączył(a): czwartek, 27 wrz 2007, 07:41
Lokalizacja: Kraków

Postprzez AndreWRC » wtorek, 16 cze 2009, 16:59

Na stronie www.rallykjs.pl jest trojan. Uważajcie.
KAJTO OGNIA !!
Avatar użytkownika
AndreWRC
A5
 
Posty: 640
Dołączył(a): czwartek, 26 lip 2007, 15:47
Lokalizacja: Kraków N-H

Postprzez wallygator » wtorek, 16 cze 2009, 17:23

Philippe napisał(a):
wallygator napisał(a):pajac laske robi


W tym wypadku stosowałbym poprawną polszczyznę i polskie znaki np. Ł ;-) hehe


Wiedzialem, ze ktos sie przyczepi :P Gdybym mial polskie znaki to bym ich uzyl :P
wallygator
N3
 
Posty: 312
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 16:47
Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka

Postprzez Philippe » wtorek, 16 cze 2009, 20:13

Nie czepiam się ;-) tylko taki żart!
Avatar użytkownika
Philippe
A5
 
Posty: 640
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 16:21

Postprzez AndreWRC » wtorek, 16 cze 2009, 20:15

Philippe napisał(a):Nie czepiam się ;-) tylko taki żart!


Z Ciebie to się żartowniś zrobił niezły ostatnio! :oops:
KAJTO OGNIA !!
Avatar użytkownika
AndreWRC
A5
 
Posty: 640
Dołączył(a): czwartek, 26 lip 2007, 15:47
Lokalizacja: Kraków N-H

Postprzez Philippe » środa, 17 cze 2009, 13:10

AndreWRC napisał(a):Na stronie www.rallykjs.pl jest trojan. Uważajcie.


no no!! nie większy, niż z Ciebie :shock:
Avatar użytkownika
Philippe
A5
 
Posty: 640
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 16:21

Postprzez bzyq » środa, 17 cze 2009, 14:38

Majkos:

Więc gdzie jest napisane, że szpilki nie mogą wystawać poza obrys koła??????????????

Art. 66 paragraf 4, ust.1 kodeksu drogowego :
Zabrania się umieszczania wewnątrz i zewnątrz pojazdu wystających spiczastych albo ostrych części lub przedmiotów,
które mogą spowodować uszkodzenie ciała osób jadących w pojeździe lub innych uczestników ruchu

Zgodnie z tym, jeżeli coś jest poza obrysem, jest częścią wystającą.


Więc się pytam dlaczego moja kierownica (OMP Korsica) nie odpowiada wymaganiom KJS-u?????????????????????

Na to pytanie niestety Ci nie odpowiem, bo również mnie to dziwi. pozostaje wystosować pismo
do ZO PZM o pisemne wyjaśnienie stanowiska w tej sprawie. Zawsze działa :)

pozdrawiam
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez CZUCZU » środa, 17 cze 2009, 19:43

Dawno temu na kjs w rzeszowie 2008 badajacy zalecił załozyc na wystające szpilki gumowe / PLASTIKOWE nakładki takie jak na sruby na dachach żeby nie było ostrej krawedzi.
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez bietka » środa, 17 cze 2009, 19:44

MaxiA7 napisał(a):ten rajd to jakieś nieporozumienie, a przede wszystkim dlaczego KJS ziębicki używa w nazwie "rajd" skoro Górski zaznaczył że tego typu imprezy tak się nazywać niemogą, na miejscu PZmotu wyciągął bym wnioski od organizatora i zastosował pieniężny mandat do tego wysoki.
Osobiście niezostałem dopuszczony do startu przez chorych sędziów którzy ćwiczą chyba już BK przed mistrzostwami świata w polsce, ale sądze że wyrywając kase od 90 załóg można zrobić trzepańsko by wpadła lewa kasa do kieszeni 11 załóg mogło pooglądać niby rajd czy kjs bo sam już niewiem w roli kibica, moją stówą niech się organizatorzy udławią :D
same próby to próby wytrzymałości aut na istny wyryp!!!oprócz Rynku i niby mini mikro oesu reszta to mordęga kierowców i ich maszyn,ten kto wymyslił próby jak cukrownia to powinien wziąć kamień i się puknąć mocno w głowe, ten kajtek z obserwacji kibica nic niewniósł w kierunku techniki jazdy,bardziej się liczyło kto gorszym gratem wystartował ten po dziurskach szedł i miał lepszy czas, no ale na dolnymśląsku takie są kjs i naprawde niewarto w takich brać udziału, bo szkoda nerwów kasy i sprzętu.Impreza miała spore nagłośnienie, moim zdaniem wyszła lipa, ale cisze się jednak że mnie ciule niedopuścili,bo to co zobaczyłem to tragedia a ja potym miałem jechać ,a tak wróciłem do domu całym autkiem w porównaniu do moich kolegów :wink:




wiesz, że takie oszczerstwa możesz mieć nieprzyjemności??? poza tym jak montujesz pasy do fotela, to sam weź kamień i puknij się nim w głowę... po wtóre jeśli regulamin imprezy został zatwierdzony przez "tych z góry" to można używać nazwy "rajd" a nie KJS.
po kolejne KJS jak sama nazwa wskazuje to KONKURS, więc nie chodzi o to żeby jechać w nim jak na majówkę, tylko kto szybciej...
Więc jeśli masz się tu mądrować, to najpierw poczytaj sobie regulaminy i słownik ortograficzny... :?
aha..i "Górski" nie jest Twoim kolegą, żebyś pisał o nim per ON...chyba że jest...
:?
Kulig, to był gość!!
bietka
N1
 
Posty: 93
Dołączył(a): niedziela, 7 maja 2006, 22:21
Lokalizacja: Dzierżoniów / Malczyce

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do KJS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron