13.02.2010 - Łapanów, Rally Sprint

Dla tych, którzy zaczynają i tych, którzy już wygrywają - dajcie sobie znać, gdzie się można poganiać!

Moderator: SebaSTI

Postprzez MSG Racing » wtorek, 2 lut 2010, 11:27

Mnie zastanawia jedno. W takich rejonach jak Finlandia są ślepe rajdy. W niemal każdym kraju w EU nie trzeba było jeździć żadnych amatorskich imprez żeby zdobyć licencję. Od tego roku także u Nas.
Są różne sprinty gdzie czasem nie ma pilotów. Dochodzi spektakularnych dzwonów i jest generalnie OK. A u nas jest jeden "ciasny 2L" po zaje....wolnej szykanie i zębami się dzwoni ze strachu co to będzie. Naprawdę czuję się w kraju gdzie każdy jest upośledzony i najlepiej non stop go za rękę prowadzić.
Lepiej teraz nauczyć się trudnego elementu niż tak jak kiedyś z placu gdzie nawet się cofało!!! startować do prawdziwego OSu na którym wszystko jest nowe.
Takie imprezy powinny być. Bo na placu naprawdę mało można się nauczyć w porównaniu z taką drogą.
Niestety ze względów na zepsute auto nie będę mógł wystartować ale może następnym razem się uda.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec


Postprzez qbus » wtorek, 2 lut 2010, 12:04

Wogóle hardcorowe to będzie Kubuś Dąbrowica leci od leśniczówki dalej tam jak Wieśki upalają


tzn po starcie w gore po wybojach? jesli dobrze mysle o ktore miejsce chodzi to tam przeciez spory podjazd pod gore z nierownym asfaltem?

Abstrahując zupełnie od tego. Łapanów to ciekawsza sprawa niż kjsy po placach, jeśli ktoś to organizuje, a ktoś inny chce startować to dla mnie nie ma fantastyczniejszej rzeczy.


Z tym sie zgodze.

A u nas jest jeden "ciasny 2L" po zaje....wolnej szykanie i zębami się dzwoni ze strachu co to będzie. Naprawdę czuję się w kraju gdzie każdy jest upośledzony i najlepiej non stop go za rękę prowadzić.


Przybastuj troche kolego. W finlandi na slepych rajdach trzeba miec klatke bezpieczenstwa i jakies tam normy zachowane.
http://www.youtube.com/watch?v=KMB623DoJl8
jesli to dla Ciebie jest "ciasny 2L" po zaje... wolnej szykanie to gratuluje wyobrazni.
z tym zakretem nie radzila sobie czolowka MP w niezaleznie ktorej konfiguracji a tutaj zostaja puszczeni ludzie z prawkiem od miesiaca w rece seryjnymi samochodami.

Lepiej teraz nauczyć się trudnego elementu niż tak jak kiedyś z placu gdzie nawet się cofało!!! startować do prawdziwego OSu na którym wszystko jest nowe.

Przeczysz sam sobie, ogladnij jeszcze raz zlinkowany przeze mnie filmik i wyciagnij wnioski ze swojej wypowiedzi.

Takie imprezy powinny być. Bo na placu naprawdę mało można się nauczyć w porównaniu z taką drogą.

Z tym sie zgodze jednakze uwazam ze fragmenty drog wykorzystywane podczas takich imprez powinny byc wybierane z wieksza rozwaga.

Wiem, teraz jest szykana za co chwała organizatorom.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez Kris_WRC » wtorek, 2 lut 2010, 12:10

qbus napisał(a):tzn po starcie w gore po wybojach? jesli dobrze mysle o ktore miejsce chodzi to tam przeciez spory podjazd pod gore z nierownym asfaltem?


pamietasz jak była dąbrowica poprzednio? To zaczyna sie tam gdzie się kończyła, to jest zaraz za tym nierównym asfaltem pod górę
Avatar użytkownika
Kris_WRC
A6
 
Posty: 1343
Dołączył(a): środa, 12 mar 2003, 09:29
Lokalizacja: KBC

Postprzez qbus » wtorek, 2 lut 2010, 12:19

No pamietam pamietam, znam ten odcinek prawie na pamiec :)

Na bogato.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez MSG Racing » wtorek, 2 lut 2010, 12:36

A u nas jest jeden "ciasny 2L" po zaje....wolnej szykanie i zębami się dzwoni ze strachu co to będzie. Naprawdę czuję się w kraju gdzie każdy jest upośledzony i najlepiej non stop go za rękę prowadzić.


Przybastuj troche kolego. W finlandi na slepych rajdach trzeba miec klatke bezpieczenstwa i jakies tam normy zachowane.
http://www.youtube.com/watch?v=KMB623DoJl8
jesli to dla Ciebie jest "ciasny 2L" po zaje... wolnej szykanie to gratuluje wyobrazni.
z tym zakretem nie radzila sobie czolowka MP w niezaleznie ktorej konfiguracji a tutaj zostaja puszczeni ludzie z prawkiem od miesiaca w rece seryjnymi samochodami.

Lepiej teraz nauczyć się trudnego elementu niż tak jak kiedyś z placu gdzie nawet się cofało!!! startować do prawdziwego OSu na którym wszystko jest nowe.

Przeczysz sam sobie, ogladnij jeszcze raz zlinkowany przeze mnie filmik i wyciagnij wnioski ze swojej wypowiedzi.

Jak dla mnie "2" to najwolniejszy zakręt. Niżej są już nawroto podobne.
A szykana no może jednak jakaś zaj...wolna ale miałem okazję jeździć po znacznie szybszych.
Co do kwestii jak sobie tam radziła czołówka MP to jakoś sobie kojarzę tylko Pogana a on raczej do czołówki MP nie należy. Napadanie jest zdrowe owszem ale chyba z lekka jednak przesadzacie z tym. Teraz jest szykana i zakręt robi się jak każdy inny. Według mnie w tym momencie wyolbrzymiacie jego stopień trudności aż nadto.

Co do filmiku i mojej wypowiedzi. Napiszę może jaśniej. Kiedyś na placu jeździłeś i robiłeś w idiotyczny sposób licencję. A potem niby jako zawodnik miałeś pojechać taki sam fragment jak na filmiku. Efekty były podobne bo wtedy też wychodziłeś na amatora za kierownicą.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Philippe » wtorek, 2 lut 2010, 12:38

Ta szykana jest konieczna, wiadomo, że zakręt jest za trudny na początek. Łapanów był np. dla mnie pierwszym kjsem w jakim startowałem i nie można sobie wyobrazić lepszego miejsca, klimatu i tras. Fantastyczne miejsce i chyba każdy albo ogromna większość z naszej okolicy jako dziecko oglądało Polski, a później Subaru i Krakowski i chciałoby pościgać się właśnie po tych trasach i spróbować prawdziwego rajdu, bo w praktyce nie każdy ma możliwość i kasę zgłosić się do RPP, a to taka namiastka. Oczywiście jestem za zachowaniem wszelkich możliwych form bezpieczeństwa zarówno w samochodzie jak i na trasie, ale ten KJS sprawia możliwości jak żadna inna impreza w naszym regionie, jeśli chodzi o naukę i przeżycia.

Zresztą widać jak się zmienia wszystko tam na lepsze z każdą edycją. Szykana jest konieczna, bo prędkości średnie na kjs były za duże, jest konkretniejsze badanie techniczne. Oby takich imprez było jak najwięcej.
Avatar użytkownika
Philippe
A5
 
Posty: 640
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 16:21

Postprzez qbus » wtorek, 2 lut 2010, 12:41

Co do kwestii jak sobie tam radziła czołówka MP to jakoś sobie kojarzę tylko Pogana a on raczej do czołówki MP nie należy.


Ja kojarze jeszcze Bebenkow, Kajetanowicza i chyba Beltowskiego ktory w tym miejscu mieli problemy.

Co do filmiku i mojej wypowiedzi. Napiszę może jaśniej. Kiedyś na placu jeździłeś i robiłeś w idiotyczny sposób licencję. A potem niby jako zawodnik miałeś pojechać taki sam fragment jak na filmiku. Efekty były podobne bo wtedy też wychodziłeś na amatora za kierownicą.


No wlasnie sie z tym nie zgodze, widac to zwlaszcza na filmikach z rajdow dziennikarzy ktorzy piora az milo, jakos takich idiotycznych dzwonow w calym sezonie rpp jest jakby mniej ale to tylko takie moje odczucia.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez Philippe » wtorek, 2 lut 2010, 12:51

Halo halo :)
Ale problemy to większość miała jak ten zakręt jechał z góry, zobacz ile tam jest spadania, chyba 0,5 km. Zakręt wcześniej też były dzwony Ariela w C2 i chyba Włodarczyka w 206 na pamiętnym Subaru co odwołali, ale wtedy zakręt szedł od góry i lało:-)

http://www.youtube.com/watch?v=bQ0Wrmc3CSE
Avatar użytkownika
Philippe
A5
 
Posty: 640
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 16:21

Postprzez MSG Racing » wtorek, 2 lut 2010, 12:52

OK jest troche tych co tam wypadli czy się ratowali. Zwracam honor.
Jednak po dodaniu szykany myślę, że ten zakręt już dużo łatwiejszy i nie ma co panikować.
Co do dziennikarzy. Walą tak jak kiedyś się waliło po zdobyciu licencji na pachołkach. Dlatego takie imprezy dla amatorów są według mnie dużo lepsze bo dużo więcej uczą.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez gabo15 » wtorek, 2 lut 2010, 15:35

no wlasnie :) zreszta dla wiekszasci łapanów jest dosklonala szkoła jazdy lub terningiem...bo moze sie wiele nauczyc przed 3 liga !!

a co do MP czy PZM to mieli dłuzszy dystans zeby nabrac pretkosci !
gabo15
 
Posty: 20
Dołączył(a): piątek, 6 mar 2009, 12:15

Postprzez gabo15 » wtorek, 2 lut 2010, 15:55

wpis ze strony www.safetypoludnie.pl

Mamy zaszczyt poinformować szanownych uczestników naszej imprezy, iż szkolenie dla kierowców i pilotów poprowadzą V-ce Mistrzowie Polski grupy N - bracia Michał i Grzegorz Bębenkowie.
gabo15
 
Posty: 20
Dołączył(a): piątek, 6 mar 2009, 12:15

Postprzez zachu » wtorek, 2 lut 2010, 16:45

Mam takie pytanko. Czy jadąc na tą imprezę jako kibic też będę mógł wziąć udział w tym szkoleniu czy jest to może zarezerwowane tylko dla uczestników :?:
Avatar użytkownika
zachu
A5
 
Posty: 580
Dołączył(a): poniedziałek, 15 paź 2007, 11:16
Lokalizacja: Ryglice koło Tarnowa

Postprzez gabo15 » wtorek, 2 lut 2010, 23:07

Wybaczcie moi drodzy, że tak poślizgiem trochę Wam wjeżdżam w ten teatrzyk. Korzystając z nicka kolegi, wypowiem się tutaj w imieniu organizatora. Wybaczcie, nie będę tu roztrząsał niuansów, czy gorszy ten feralny lewy, czy ta czwarta dziura po prawej bo to nieistotne. Jeśli ktokolwiek z Was, Kochani zakręceni zapachem benzyny, chce naprawdę uczyć się rzemiosła rajdowego to właśnie DLA WAS przełamaliśmy stereotyp ścigania się "wokół trzepaka na podwórku". Monotonia placu i jego wyimaginowanej "trasy" ogranicza i kierowcę i pilota (który czasem wręcz nie ma co robić) w sposób dość istotny - zmienia jego sposób postrzegania przestrzennego trasy i "otępia" uwagę pokonywania przeszkód. Niestety plac nie nauczy Was pewnych naturalnych elementów trasy jak szczyt, siodło, podbicie czy wreszcie naturalnego widzenia wijącej się przed Wami naszej, polskiej "eksperymentalnej nawierzchniowo" drogi z jej ukrytymi często za zakrętami niespodziankami. Właśnie dlatego nie można porównać zakrętu na placu z prawdziwym zakrętem drogi na trudnym technicznie fragmencie trasy, gdzie zaczyna się prawdziwy egzamin dla duetu PILOT-KIEROWCA, gdzie "prosta" to to odcinek umowny zależny od prędkości...
I nie mówcie mi tutaj, proszę że to sprawa bezpieczeństwa bo odpowiem krótko - w tym sporcie nie ma miejsc bezpiecznych a zważywszy na umiejętności posiadaczy prawa jazdy (gatunek "kierowców" posiadających uprawnienia sezonowe np. niedzielne, albo tylko na lato) powiem tak: uparty, "sprawny inaczej" to i na pustyni drzewo znajdzie i walnie w niego i jeszcze się będzie awanturował że to ono go zaatakowało znienacka... A więc historia 2009 roku zna przypadki gustownego "dacha" na placu KJSowym a z drugiej strony mniej lub bardziej zamierzonego ataku na mostek Pogana (może pilot zaniemówił a kierowca zasnął). Dlatego, jeśli poważnie myślicie o starcie w pełnowymiarowym rajdzie to najwyższa pora zabrać się za szkolenie wszechstronne na próbach drogowych i to szkolenie OBYDWU elementów załogi czyli KIEROWCY i PILOTA. A co do samych odcinków i ich konfiguracji, która, jak znam życie NIGDY wszystkim nie przypadnie jednako do gustu, to wybaczcie - OD TEGO JEST ZAPOZNANIE Z TRASĄ!! i jest ono ważniejsze od kwitów, które na pamiątkę dostaliście od organizatora, żebyście się nie pogubili, kiedy stracicie z oczu wieżę Mariacką. Moi drodzy dlatego przygotowaliśmy dla Was "korepetycje" w postaci odcinków Łapanowa, przed tym życiowym egzaminem już z licencją w ręku na pełnowymiarowym rajdzie. Właśnie dlatego te obydwa elementy (ZAŁOGA) muszą dotrzeć się idealnie na drodze, bo potem oprócz słabego wyniku może grozić kalectwo. Pamiętajcie nie wszystkie rajdy da się jeździć na pamięć!!
I nie słuchajcie tu maruderów, którym jak baletnicy... rąbek spódnicy...
Dwie pary oczu plus rękodzieło na papierze to podstawa solidnego zapoznania z trasą a potem umysłowy (pilot) dyktuje a fizyczny (kierowca) wykonuje, pilot dyktuje tak jak mu plener miga za oknem a kierowca jedzie tak aby pilotowi równo migało - i to jest podstawa, jak ktoś nie był to i nie widział, więc niewiele ma tak naprawdę do powiedzenia. A własnoręcznie wykonana literatura opisowa to połowa sukcesu, bo pamiętajcie, widzów się dzieli na młodych gniewnych co nie czytali i starych, co zapomnieli...
Było by już dość marudzenia, więc pozdrawiam Was serdecznie i do zobaczenia - MarekM

PS. Start przewidziany jest w południe a szkolenie rajdowe dla uczestników. Oprócz tego otwarte szkolenie z pierwszej pomocy na placu szkolnym.
gabo15
 
Posty: 20
Dołączył(a): piątek, 6 mar 2009, 12:15

Postprzez woytek » wtorek, 2 lut 2010, 23:26

Brawa dla organizatorów za odcinki drogowe. Za to, że komuś "się chce". Kiedy można spodziewać się harmonogramu?
Avatar użytkownika
woytek
N3
 
Posty: 484
Dołączył(a): sobota, 23 sty 2010, 14:04

Postprzez gabo15 » środa, 3 lut 2010, 00:58

Harmonogram z grubsza to od świtu biuro (7:30) i BK, potem szkolenie, odprawa, zapoznanie z trasą , ew. korekta błędów opisu i w godzinach południowych start i tak aż do wieczora (zimą raczej wczesnego).
gabo15
 
Posty: 20
Dołączył(a): piątek, 6 mar 2009, 12:15

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do KJS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron