N - grupa seicento

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

N - grupa seicento

Postprzez mop » piątek, 17 paź 2003, 12:05

kto wie czy w seicento N grupowym mozna zrobic taki numer:
bodajze rozwierca sie mocowanie mcphersona i mozna ustawic kola w negatywy jakie sie chce.
czytam sobie regulamin a tam o tym nic nie ma i jest bardzo wyraznie napisane ze co nie jest opisane jest niedozwolone.. wiec ktos wie jak z tym jest i jak regulaminowo ustawic pochylenie kol w SC?
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa


Postprzez żółtodziób » sobota, 18 paź 2003, 22:59

nic takiego nie możesz robić. nie szukaj w przepisach szczegółowych tylko w ogólnych, stoi tam wyrażnie że w grupie N GEOMETRIA zawieszenie musi pozostać taka sama jak w serii, co oznacza to tyle że możesz wymieniac jedynie sprężyny i amortyzatory.

Zauwaz że nawet Miśki grupy N mają koła ustawione na zero. Natomiast spory negatyw ma Evo 7 Dytków (jest to A grupa, ale bez modyfikacji nadwozia, oni cały czas to Evo oferują jako Nkę, muszą mieć więc możliwośc sprowadzenia tego auta z powrotem do grupy N). Rzecz się nie rozbija jak widzisz o dziury w karoserii tylko o geometrię.

Poza tym nawet gdyby chodziło o dziury to jest wyraźnie powiedziane że w grupie N można modyfikować nadwozie jedynie przez DODANIE materiału. Możesz tylko obspawywać kielichy, jeśli na BK zmierzą ci jednak zbyt duży otwór mocujący to leżysz.

Aha, i nie wolno przesuwać punktów montażowych. można to robić w grupie A, ale tylko w zakresie 2 cm.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mop » niedziela, 19 paź 2003, 22:52

o, dzieki
hmm, a w takim razie teraz mam taki problem, ze jedno kolo mam 0 stopni a drugie 1.15 bo kiedys bylo walniete. i co teraz ? :)
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa

Postprzez mop » niedziela, 19 paź 2003, 23:09

przegladalem wlasnie reglamin ogolny i tam tez nic nie znalazlem o tej geometrii :(
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 20 paź 2003, 10:20

kurna, nie pamiętam który to był konkretnie paragraf, ale na bank było coś takiego. Chyba w przepiach ogólnych. Poszukam tego. I na pewno cały czas ten przepis obowiązuje nadal, wszystkie Nki mają koła ustawiane na zero więc geometrii ruszać nie wolno. Jeśli masz pokrzywione zaiweszenie to musisz to naprawić , niestety...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mop » poniedziałek, 20 paź 2003, 19:50

bylbym wdzieczny bo to w sumie wazna sprawa, od geometrii duzo zalezy.. dzieki
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 20 paź 2003, 22:18

znalazłem!

nie w przepisach ogólnych ale w szczegółowych gr. N

Ściągnij sobie z Hogi załącznik J dotyczący grupy N, na 9tej stronie jest rozdział o zawieszeniu. Przeczytaj sobie dokladnie

Z tego co nas interesuje ważne jest że

a)punkty mocowania amortyzatorów muszą zostać takie jak w serii

b)w razie wymiany elementów kolumny MacPhersona zamienniki muszą odpowiadać oryginałowi pod względem technicznym i mieć te same punkty mocowań.

c) wzmocnienie elementów strukturalnych zawieszenia i punktów mocowania jest dozwolone przez dodanie materiału. Wzmocnienie zawiedszenia nie może prowadzić do powstania elementów pustych ani umożliwoć łączenia ze sobą dwóch oddzielnych części

W praktyce oznacza to to co mówiłem wcześniej. Geometria musi pozostać jak w serii...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mop » poniedziałek, 20 paź 2003, 23:03

no to jestem zagubiony :)
ja w efekcie wertujac stare pisma znalazlem stare wrc z odcinkiem "jak budowac rajdowe seicento" n-kowe i cytat "niektorzy zawodnicy probuja takze zwiekszyc kat pochylenia kol ... rozpilowuja oni kolumne mcphersona w miejscu, w ktorym przechodzi sruba laczaca kolumne ze zwrotnica."

nie wiem ktore to dokladnie miejsce ale moze ktores z tych dozwolonych? :)
masz jakis pomysl?
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 20 paź 2003, 23:22

szczerze mówiąc nie mam pomysłu. Musisz pogadać z ludźmi którzy przygotowują rajdówki. Teoretycznie zabronione jest jakiekolwiek grzebanie przy otworach montażowych, jednak wiadomo że pewne przekręty są niewykrywalne dla polskich inspektorów. Najczęściej inspektorzy mają trudności z wykryciem przekrętów jeśli auta pochodzą ze stajni pewnego pana... sam wiesz kogo...

Poza tym są rzeczy które są sprawdzane, a są rzeczy olewane. Starają się nie rozbierać silników, a przecież można sobie do Nki zapakować nawet tytanowy korbowód i kute tłoki.. i za cholerę nie dojdziesz tego jak nie rozbierzesz... Jeśli wiesz jak to wygląda możesz po prostu nie dać się złapać... tyle mogę doradzić...

Ale mam pytanie: po co ci taki mały negatyw jak mozesz ostawić poprzez rozpiłowanie punktu montażowego? Wtpię żyby to mogło się okazać zbawienne...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mop » wtorek, 21 paź 2003, 18:14

o ile sie nie myle mozna uzyskac negatyw do 3stopni chyba nawet. ja chcialem ustawic kolo 2. o ile w kjsach nie jest to mega wazne, to w wyscigach (zamierzam startowac od tego sezonu :)) ma to juz spore znaczenie.
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa

Postprzez żółtodziób » środa, 22 paź 2003, 02:05

hmmm... nawet 3 stopnie??? sporo... myślałem że najwyżej o kilka milimetrów da się ruszyć geometrię tym sposobem...

Obrazek

jeśli masz zamiar startować w wyścigach to na załączonym obrazku widać że negatyw nie będzie Ci potrzebny. Nikt nie ma negatywu widocznego gołym okiem, może mają koła pochylone o jakiś ułamek stopnia, ale do 3 stopni to jeszcze daleko. Widać na BK tego pilnują sumiennie. Pociesz się że konkurenci też nie będą mieli tego wyalazku...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mop » środa, 22 paź 2003, 15:58

no w sumie na tych zdjeciach rzeczywiscie nie widac zeby mieli negatywy..
no coz pewnie masz racje ;)
bylem kielcach na ostatnim wyscigu i tak troche podgladalem SC milosza i CC bunyego i wydawalo mi sie ze maja ale moge sie mylic, bo wtedy nie zwrocilem na to uwagi :(
moge ewentualnie zadzwonic do milosza ale on mnie widzial raz w zyciu wiec nie wiem czy bedzie chetny do udzielania odpowiedzi :PP
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa

Postprzez mop » środa, 22 paź 2003, 16:01

ps. dzieki za pomoc


ps2 nie wiesz moze gdzie przehomologowac SCvan na abartha? :)
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa

Postprzez Misza » środa, 22 paź 2003, 21:23

Mop: Przede wszystkim bardzo mnie ucieszyles wiadomoscia, ze chcesz startowac w tej klasie! :) Niech sie rozwija, moze i mi sie kiedys uda... ;)

Co do przehomologowywania... Moze sie nie znam, ale wydaje mi sie, ze bez przerejestrowania samochodu sie nie obedzie... W Kielcach zauwazylismy, ze samochod Mateusza Michalaka (startowal w tym roku tylko w ostatnim Poznaniu, w Kielcach stal w parku maszyn) to wlasnie bylo kiedys SC Van... Moze powinienes sie jakos z nim sprobowac skontaktowac...?
Misza
N1
 
Posty: 77
Dołączył(a): środa, 6 lis 2002, 14:32
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mop » sobota, 25 paź 2003, 19:19

tez go widzialem, ten co stal na przeciwko formul, troche za pozostalymi cienkimi? a przehomologowane sa prawie wszystkie :) musze sie tylko dowiedziec gdzie mam pojsc i co zrobic :) juz wiem ze musze kupic progi spoiler i zderzaki :)
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości