przeliczniki do Wankla

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

przeliczniki do Wankla

Postprzez rav » wtorek, 7 paź 2003, 23:16

Czy w KJS-ach istnieją przeliczniki pojemności do silnika Wankla? Jeśli nie to kupujemy Mazdy i ścigamy się w klasie 1 z kaszlakami, a jeśli ktoś ma chęć, to może taki silnik zapakować do malca. Jest mały więc powinien się zmieścić.
Avatar użytkownika
rav
A6
 
Posty: 1396
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lis 2002, 00:11
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez żółtodziób » środa, 8 paź 2003, 03:32

to kup sobie Mazdę RX7 albo chociaż sam silniczek wankla, jeśli to nie zrujnuje ci budżetu w sposób totlny to na pewno dobiją ci koszty eksploatacji, przeczytaj co napisał Bartek Cieluch o tych silnikach, 40 000 km i remoncik, a części drogie jak jasna cholera... Niemniej jednak przy podejściu "kasa nie ma znaczenia" to by było genialne rozwiązanie, nawet jeśli stosowany jest przelicznik to taki silnik jest bardzo mały, bardzo lekki, wysoko się kręci i płynnie praacuje. Bomba.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez :alfan: » środa, 8 paź 2003, 10:44

No i do tego znajdz jeszcze kogoś kto by sie podjął remontu...najczęściej widuje ogłoszenia sprzedaży tanich RX-7 z silnikiem do remontu...stawiam na bank ze po kilku miesiacach szukania warsztatu odpuscili i postanowili oddać to za bezcen.
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kuba M. » środa, 8 paź 2003, 15:20

Wydaje mi się, że do sportu rotacyjny silnik Wankla jest wręcz genialny. Mała masa, prostota konstrukcji, brak wibracji, harmonijne rozwijanie mocy, ponad trzykrotnie większa moc osiągana z litra niż analogiczny silnik spalinowy...

Szkoda, że tylko Mazda rozwija projekt tego silnika, jeśli większa liczba producentów zabrała by się za udoskonalanie tego silnika to wydaje mi się, że dokonała by się rewolucja na miarę silników Diesla. Mazdy RX-3, RX-4, RX-7 czy ostatnio RX-8 nie są w stanie na tyle spopularyzować tego silnika żeby ludzie się do niego przekonali. Wydaje mi się, że jedyną jego wadą jest zużycie paliwa, nie ma siły żeby silnik oddający 3xwięcej mocy spalał mniej. Takie sprawy jak nie spełnianie norm emisji spalin są spokojnie do rozwiązania. Ludzie mówią też coś o wysokich kosztach produkcji tego silnika, a gówno prawda , w momencie kiedy silnik jest produkowany w tak małych ilościach jak sprzedaż Mazdy RX-8 to koszty produkcji oczywiście są duże, ale w momencie jeśli silnik wszedłby do produkcji w dupowozach klasy A, B czy C to koszty jego produkcji znacznie by spadły. Mała jego popularność wiąże się bezpośrednio ze sprawą jego serwisowania w Polsce, skoro serwisant w ASO Mazdy będzie widział silnik rotacyjny pierwszy raz w zyciu to nie wymagajmy od niego cudów.

Wracając do sportu, bardzo ważne jest żeby silnik rozwijał moc harmonijnie i kulturalnie, w powiedzcie mi, co powoduje mniejsze wibracje, walenie pięscią w stół czy okręcanie rolki taśmy klęjącej wokół ołówka? Gdyby ktoś nie rozumiał, działanie tradycyjnego silnika spalinowego to własnie coś jak walenie pięscią w stół. Praca silnika rotacyjnego kojarzy mi się znowu właśnie z okręcana wokół ołówka taśmą.
Ze względu na prostotę konstrukcji oraz małą wagę i rozmiary, taki silnik można upchać nawet do komory malucha, albo dla lepszego rozkładu mas np. zamiast tylnej kanapy :) Z pojemności 1300 Mazda uzyskała 230 koni, czyli w przypadku kaszlowego 650 moc wyniosla by jakieś 115 koni, a to dopiero początek mozliwości tego silnika.

Niestety na możliwość zamontowania sobie takiego silnika w CC czy SC jeszcze trochę poczekamy, ale moim zdaniem, pszyszłość sportu to właśnie silniki rotacyjne, o ile Mazda nie zaniecha rozwijania tego silnika.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez rav » środa, 8 paź 2003, 20:35

Rozwój tego silnika w sporcie zachamował przelicznik. Nie wiem czy można zrobić WRC-a z Wanklem, ale chyba nie, bo gdyby było można to Ford już dawno wyprodukowałby jakąś krótką serię Focusów, które nawet by się sprzedały. A pomysł zamontowania takiego silnika do malucha pozostawiam ludziom, którzy potrafią zrobić wszystko z samochodami. Za komunizmu jak były tylko 3 modele samochodów, tuning malucha doszedł do takiego stopnia rozwoju, że wyciągano więcej koni z litra niż w bolidach formuły 1. Teraz to by była sztuka dla sztuki, bo po co pakować takie fundusze w kaszla, kiedy można sobie za to kupić dobrze przygotowaną rajdówkę w N3. A na zciągnięcie takiego silnika miałbym inny pomysł. Można poszukać na niemieckich złomowiskach rozbitej mazdy i sobie z niej wyjąć silnik, a najlepiej 2.
Avatar użytkownika
rav
A6
 
Posty: 1396
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lis 2002, 00:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Kuba M. » środa, 8 paź 2003, 20:46

rav napisał(a):Można poszukać na niemieckich złomowiskach rozbitej mazdy i sobie z niej wyjąć silnik, a najlepiej 2.


Szkoda, że najczęsciej łatwiej znaleźć taką Mazdę ze zdemolowanym silnikiem, niż na odwrót. Zresztą widziałem kiedyś na Allegro RX-7 do sprzedania, tyle, że Wankel się rozleciał i chłopaki wstawili 1,5 od Poldka...
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez RallyDriver » czwartek, 9 paź 2003, 19:43

Jeden z Was napisał, że auto miałoby startować w KJS'ach z maluchami, więc te 40.000 km , które silnik powinien przejechać bez remontu wydaje się wystarczające na pełen sezon :D Z drugiej strony to japońskie auta, które z reguły się nnie psują, ale skoro tak.. może lepiej kupić nowy model RX7 ? Widziałem taki w ogłoszeniu ;) Bardzo Przyjemny... :)
Pozdrowienia, RC
------------------------------
[ TUNIT - make it unique ]
Avatar użytkownika
RallyDriver
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 18:02
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez żółtodziób » czwartek, 9 paź 2003, 21:30

tak, tylko co innego iść do sklepu, kupić parę gratów i zamontować je do kaszlowskiego silnika, a co innego zamówić części w Japonii i jeszcze znaleźć kogos kto ci to złoży do kupy bo to nie jest taki prosty silniczek jak w 126...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SariS1.4 » piątek, 10 paź 2003, 22:41

Wiem ze kiedysc w Moto GP nie do pobicia byly tryiumphy z silnikami rotacyjnymi i wtedy, po protestach skosnookich zakazano stosowania tego wynalazku... ale to w przypadku dwusiadow. JAk jest w sporcie samochodowym to nie wiem. A co do trwalości to japonce to zdolne bestie jeszcze troche popracuja, i bedzie mozna pewnie spokojnie > 100000 km zrobic bez remontu. Zreszta do tej poty silnik rotacyjny z turbina osiagal te 230KM a teraz w RX8 juz jest bez turbo i tez moc jest duza a wiadomo ze turbina skaraca zycie silnika.
Avatar użytkownika
SariS1.4
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): wtorek, 15 lip 2003, 11:45
Lokalizacja: Przemyśl City

Postprzez żółtodziób » sobota, 11 paź 2003, 12:46

SariS: mnie się wydaje że w tej Mazdzie turbina była po to żeby zmniejszyć obroty, a nie po to żeby zwiększyć moc. Bez turbo ten silnik jest taki sam mocny jak z turbiną...

Jeśli chodzi o sukcesy silnika wankla to najbardziej spektakularnym było zwycięstwo Mazdy 787B w Le Mans. Jak do tej pory to jedyna auto japonskie jktóre wygrało LM. Miała czterowirnikowy silnik (4*654 ccm) i turbodoładowanie. Wtedy jeszcze chyba nie było dzisiejszych mniżników bo gdyby przemnożyć to przez wanklowski i turbinowy dzisiejszy przelicznik to by wyszło bagatela 14 litrów pojemności... I wcale w takim układzie wiele mocy niedawał, raptem 50 KM z litra...

Ale to jednak mimo wszystko silnikzbyt bardzo skomplikowany jak na dzisiejszą technikę. Japonce to zdolne bestie, a i tak przebiegi tego silnika są gorsze niż w starych Fiatach Uno... Nawet gdyby podciągnęli to do 100 000 kilometrów to i tak dzisiejszy standard wynosi 3* tyle... Trzeba poczekać aż spieki ceramiczne stanieją do poziomu kiedy opłaci się je stosować w cywilach. Jednak wtedy też tłokówka będzie mniej awaryjna, tam nie występują az takie tarcia, wykonana z tych samych materiałów tłokówka zawsze będie trwalsza...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez luks » niedziela, 12 paź 2003, 02:58

wątpię,żeby ktoś pchał sie w wankla jak wspomniany przez kogoś wyżej ford. z 3 powodów: za drogo, za drogo, za drogo:)
a i tak fia by zdelegalizowała to zanim by wspomnieli o chęci ładowania wankla do rajdów..albo inaczej.. fia by poczekała - do daty premiery i dopiero zakazała :D
rajdy
rajdy
rajdy
Avatar użytkownika
luks
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 22 mar 2003, 22:13
Lokalizacja: 71

Postprzez Itek » poniedziałek, 12 sty 2004, 02:07

Czytałem ostatnio test Mazdy i było tam *chyba* napisane, że silnik składa się z dwóch komór po 650cm do daje 1300, ale często stosuje się przelicznik x 2 co daje 2600.
Avatar użytkownika
Itek
N2
 
Posty: 148
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 21:55
Lokalizacja: Miasto Kraków

Postprzez GregHGT » wtorek, 20 sty 2004, 01:08

Pomysl startowania Mazda RX7 w klasie I w KJSach jest najbardziej idiotycznym pomyslem jaki widzialem na tym forum. Gratulacje.
Avatar użytkownika
GregHGT
N2
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 20 sty 2003, 21:12
Lokalizacja: Ursynów koło Warszawy

Postprzez żółtodziób » wtorek, 20 sty 2004, 01:31

nikt nie chce startować mazdą tylko wykorzystać jej silnik
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez nhw220t » wtorek, 20 sty 2004, 10:54

Jest jeszcze jedna wada Wankla o której nikt nie wspomniał. Nie da sie podnieść poziomu sprężania powyżej pewnej wartości (nie pamiętam jakiej ale sprawdze to). Wynika to z geometrii komór spalania i wirującego tłoka. Sprawność Wankla jest przez to niższa niż w standartowych silnikach. Wydaje mi sie, że to podstawowa przyczyna dla której te silniki się nie rozpowszechniły.
WUY3902
Avatar użytkownika
nhw220t
N2
 
Posty: 105
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości