Budowa pierwszej rajdówki.

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Budowa pierwszej rajdówki.

Postprzez Filip » niedziela, 24 wrz 2017, 12:28

Witam wszystkich. Jako nowy użytkownik forum chciałbym się ze wszystkimi przywitać. Chcę zbudować samemu samochód do rajdów amatorskich np.KJS. Krótko co mam do dyspozycji i co potrafię: spawam zarobkowo tigiem stopy stali i aluminium, posiadam przy domu garaż z kanałem, ogarniam Autocada ( jestem jeszcze studentem i mam darmową licencję :D ), giętarke do rur hudrauliczną (zbudowanie klatki). Wiele rzeczy będę musiał dokupić, ponieważ zaznaczam, że wszystko chcę zrobić sam. Jako pasjonat nawet jak coś zepsuję, to nie będę żałować . Chcę też ingerować w sterownik silnika ( bardzo dużo wiem, ale jeszcze więcej nie wiem :lol: ). Proszę mi doradzić, bo wszędzie pada pytanie "jaki samochód do KJS, mam budżet $$$, chce ścigać się w klasie XXXX, bla bla bla. A ja mam inne pytanie, biorąc pod uwagę, że wszystko chcę zrobić sam, który samochód z najbardziej popularnych do KJS ( Saxo, 106, Siwik itd.) będzie najlepszym wyborem ? Proszę o poważne komentarze. Filip.
Filip
 
Posty: 3
Dołączył(a): wtorek, 19 wrz 2017, 16:29


Re: Budowa pierwszej rajdówki.

Postprzez viper » poniedziałek, 25 wrz 2017, 20:47

Jak nic nie wiesz to daj sobie spokój z budowaniem bo to nie tylko kwestia gientarek czy umiejętności spawania, a trochę bardziej skomplikowana sprawa. Kup sobie seryjne auto pojeździj z rok w kjs itp. Jednocześnie obserwując jak auta są budowane dużo pytaj i dopiero zacznij coś robić. W przeciwnym wypadku dużo wydasz a auto i tak nie będzie wyglądało jak należy i nie będzie spełniało takich warunków jak potrzeba. W konsekwencji wydasz więcej niż byś kupił takie przygotowane auto. Krótko mówiąc na skróty nie pójdziesz, bo droga będzie dluga kręta i wyboista.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Budowa pierwszej rajdówki.

Postprzez VanishingPoint » wtorek, 26 wrz 2017, 13:24

Szczerze, na Twoim miejscu kupiłbym już gotowe auto. Zawsze można później coś "poprawić" żeby było po Twojemu. Takie rozwiązanie jest prostsze, szybsze i co najważniejsze tańsze. ;)
Avatar użytkownika
VanishingPoint
N1
 
Posty: 53
Dołączył(a): czwartek, 17 cze 2010, 13:39

Re: Budowa pierwszej rajdówki.

Postprzez Filip » wtorek, 26 wrz 2017, 13:34

Dziękuję za odpowiedzi, jednakże nadal jestem zmotywowany do budowy samochodu. Jestem zdania, że dla chcącego nic trudnego, tym bardziej jak ma się pasję. Jestem bardzo ciekawy opinii jakie samochody seryjne powinienem brać pod uwagę, chcąc budować samochód od podstaw samemu. Jest kilka osobowości w polskim motorsporcie, którzy wszystko zaczynali tak samo jak ja. Myślę, że wiedza którą mogę posiąść projektując i budując własnymi rękami jest bezcenna i nie przeliczam tego w ten sposób, że taniej mnie wyjdzie kupienie gotowego samochodu. Bardzo proszę o dalsze wskazówki.
Filip
 
Posty: 3
Dołączył(a): wtorek, 19 wrz 2017, 16:29

Re: Budowa pierwszej rajdówki.

Postprzez żółtodziób » wtorek, 26 wrz 2017, 15:13

Słuchaj co Ci koledzy mówią. Pomysł budowania samochodu samodzielnie nie mając pojęcia nawet jaką bazę wybrać jest zwyczajnie chybiony. Doświadczenia które zamierzasz zdobyć ludzie zdobywali zdecydowanie bardziej stopniowo. Kup sobie gotowe auto, zobacz co i jak jest w nim zrobione , oceń co się sprawdza a co nie, potem dopiero baw się w jakieś własne usprawnienia, a jak zaczniesz to ogarniać to dopiero pomyśl czy nie chcesz czegoś zbudować. Tak jak to sobie wymyśliłeś nie ma prawa się udać. Sypiący się lub/i wolny paździerz to nie jest sprzęt na którym nauczysz się czegokolwiek a nie mając konkretnej wiedzy niczego porządnego na bank nie zbudujesz. Powiedzonko, że dla chcącego nic trudnego to komunał. Chęci bez konkretnej i rozległej wiedzy nie wystarczą.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Budowa pierwszej rajdówki.

Postprzez iceman150 » wtorek, 26 wrz 2017, 20:35

Jeśli faktycznie masz dużo pieniędzy i zapału to możesz budować sam rajdówkę. Aby nieco sobie uprościć najlepiej chyba wybrać popularne auto, gdzie dość łatwo dostaniesz jakieś wyczynowe części, czy też będziesz w okolicy mógł pogadać z jakimś rajdowcem ujeżdżającym taki sprzęt, który będzie mógł podpowiedzieć to i owo. Jaka baza? To chyba mocno uzależnione od budżetu. Myślałbym o Peugeocie 106, BMW E30 318IS (to będzie dawało ogromną frajdę), Ford Fiesta oczywiście Seicento, Honda CRX czy Honda Civic.
Rok 2004, konferencja prasowa w Nowej Zelandii:
- [reporter]: Znamy już te wszystkie wady waszego samochodu, ale czy możesz powiedzieć o nim coś dobrego?
- [Marcus]: Tak, to kabriolet.
iceman150
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 23:26

Re: Budowa pierwszej rajdówki.

Postprzez ZbyszekChaosu » piątek, 29 wrz 2017, 11:12

Co do wyboru auta to Iceman dal Ci dobrą listę. Poogladaj, poczytaj i wybierz cos dla siebie. Ja bym wziął jeszcze Clio II pod rozwagę.
Ponadto proponuje wystartować seryjnym autem parę imprez i wtedy sam bedziesz wiedział co i jak trzeba zmienić. Nie musisz kupować przygotowanego auta żeby zobaczyć jak jest zbudowane. Większość zawodników chetnie sama opowiada i pokazuje jak budowali swoje samochody, wystarczy trochę ich poznać. Poza tym jak kupisz gotowe i okaże się ze to padaka to naprawa może kosztowac Cię wiecej niż przygotowanie seryjnego. Lepiej pracować po woli, z imprezy na imprezę i obserwować jaki skutki dały przeróbki.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Budowa pierwszej rajdówki.

Postprzez BROOKLIN » piątek, 29 wrz 2017, 12:46

Ja jeszcze dodałbym Swifta i Saxo. Ale dobrze koledzy mówią, kupić gotowca. Wystartować 2-3 starty, zobaczyć jak się jeździ czy pasuje Ci to itp.
I dopiero bawić się w działanie przy tym co masz. Albo budowa 2 auta.
BROOKLIN
 
Posty: 15
Dołączył(a): środa, 7 gru 2005, 20:32
Lokalizacja: Jasło

Re: Budowa pierwszej rajdówki.

Postprzez Filip » piątek, 29 wrz 2017, 23:15

Dziękuję Wam za komentarze. Chciałbym od razu podkreślić, że nie uważam się za kogoś, kto pozjadał wszystkie rozumy czy jak to inaczej nazwać. Wiem za co się zabieram. Może też za mało o sobie napisałem. Studiuję Badania i Budowę Pojazdów Samochodowych na Politechnice Krakowskiej i chcę użyć swojego "tworu" do przyszłej pracy magisterskiej ale nie jest to główny cel. Stopniowanie wszystkiego ? hmm to nie dla mnie. Tak sobie myślę, bmw e30 okolice lat 90 a saxo i 106 okolice 2000r. Czy różnice w blacharce będą znaczne ( podłużnice, poprzecznice). Mam znajomego, który posiada warsztat i spełnia czasem różne życzenia klientów. Ostatnio piękna e30 m62b44, rozmawiałem z właścicielem, szukanie dobrej budy rok czasu ( weekendowe wyjazdy wzdłuż i wszerz Polski), podobno znaleźć coś to tragedia a cena 8 koła też pozostawia wiele do życzenia. A jak jest z saxo/106? Pod uwagę biorę: e30, saxo/106, 206, clio 2. I mam pytanie na koniec, jaką przewagę mają samochody z homologacją fia (ew. wygasła) nad tymi bez ? Do jakiego szczebla, można nimi startować. Pozdrawiam wszystkich :)
Filip
 
Posty: 3
Dołączył(a): wtorek, 19 wrz 2017, 16:29

Re: Budowa pierwszej rajdówki.

Postprzez opornick » sobota, 30 wrz 2017, 08:50

Na e30 szkoda czasu i pieniedzy, to juz klasyk.
Saxo/106 oryginalne vts 16s gti z silnikiem 16v to tez powoli zadkosc i ceny za zdrowy egzemplaz okolo 10k. Sa tansze, przewaznie maja za soba rozne historie lub nie maja podlogi.
Niestety ale korozja nie omija tych samochodow, ale oczywicie mozna znalezc zdrowa sztuke.
Mozna tez kupic zdrowe 1.0/1.1 i zgnite vts/gti i swapnac. robota latwa i przyjemna.
Clio II sport cenowo jak saxo/106 ale blacharsko lepiej, o wiele
206 s16 jest takim niechcianym dzieckiem, troszke za ciezkie troszke za slabe ale za to ceny niskie mozna wybierac, tez mozna z tego cos zrobic zeby to mialo rece i nogi.

homologacja FIA czy ja masz czy nie masz mozesz jezdzic w superoesach kjsach skjsach i imprezach niezwiazanych z pzm
W zawodach wyzszej rangi wazne sa homologacje FIA i czy auto jest zbudowane zgodnie z homo. ale swiat poszedl do przodu i sa klasy open 2wd czy open n gdzie hom. fia nie jest wymagana wiec teoretycznie mozna zglosic sie kazdym pojazdem (spelniajac inne kryteria)

Wybor w.w samochod jest sluszny tzn sa znane u nas, rozkminione, czesci dostepne itd itp

Ladnych pare lat temu startowalismy podobnie jak Ty i do dzis to swietna przygoda :)
Always ready for a ride...
Avatar użytkownika
opornick
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2006, 16:25

Re: Budowa pierwszej rajdówki.

Postprzez Szeszkin » poniedziałek, 2 paź 2017, 20:25

Obecnie wdepnięcie w francuski pojazd ze starszych lat,to jakiś dramat z klamotami...
W Pedzio Sport nawet do 206 od kilku lat stany zerowe.A Saxo,albo 106? Zostają tylko "lekko" używane klamoty-napewno w bardzo dobrym stanie:)
Ale generalnie życzę powodzenia!
Szeszkin
Szeszkin
N2
 
Posty: 107
Dołączył(a): środa, 20 lut 2008, 22:42
Lokalizacja: Olsztyn


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron