C2 VTS - szpera, przełożenie itp.

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

C2 VTS - szpera, przełożenie itp.

Postprzez elmom3 » poniedziałek, 11 lip 2016, 19:57

Cześć, po pierwsze witam wszystkich bardzo serdecznie:)
I proszę o poradę:
Jakie seryjne przełożenie główne ma ten samochód? Wiem, że harkorowa rajdówka 13x64, ale mnie chodziłoby o złoty środek, tzn. chcę skrócoć przełożenia + szpera tak by jakotako rozpędzało się to na krótkich prostych kjs, supersprint itp., ale nie chcę się bardzo męczyć w codziennym użytkowaniu bo samochód pracuje na siebie rozwożąc jedzenie i dziennie te 100km po różnych drogach nabija.
127KM, 142Nm i raczej tak zostanie więc przeniesienie napędu musi się zmienić;)
Co proponujecie?
elmom3
 
Posty: 6
Dołączył(a): czwartek, 23 cze 2016, 23:39


Re: C2 VTS - szpera, przełożenie itp.

Postprzez opornick » środa, 13 lip 2016, 10:36

seryjnie tam siedzi chyba 14x60
mozesz wrzucic 13x59 bedzie krocej
zawsze mozna tez zmienic 5 bieg na dluzszy dla komfortu na codzien
Always ready for a ride...
Avatar użytkownika
opornick
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2006, 16:25

Re: C2 VTS - szpera, przełożenie itp.

Postprzez elmom3 » czwartek, 14 lip 2016, 01:41

Dzięki! A czy warto inwestować w szperę? Helikana z dowolnie wybranym przełożeniem głównym 3 tysiaki... :x
Warto przy tej mocy? Czy sama zmiana przełożenia powinna wystarczyć?
elmom3
 
Posty: 6
Dołączył(a): czwartek, 23 cze 2016, 23:39

Re: C2 VTS - szpera, przełożenie itp.

Postprzez Natenczas Wojski » czwartek, 14 lip 2016, 07:52

Warto się zastanowić nad przeróbką na skrzynię BE 3/4, to nie jest taki wielki wydatek w porównaniu do usprawniania skrzyni MA5/s. Na przykład szpera jest do niej tańsza o połowę...
Natenczas Wojski
 
Posty: 16
Dołączył(a): sobota, 2 lip 2016, 14:11

Re: C2 VTS - szpera, przełożenie itp.

Postprzez opornick » czwartek, 14 lip 2016, 11:27

jakie sa zalety skrzyni BE ? poza tym ze jest mocniejsza? ile kosztuje do niej szpera?
z ciekawosci pytam, nie analizowalem tematu


do autora:
moze zamiast szperki do worzenia sie na codzien lepiej kupic dobra opone?
Always ready for a ride...
Avatar użytkownika
opornick
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2006, 16:25

Re: C2 VTS - szpera, przełożenie itp.

Postprzez Natenczas Wojski » czwartek, 14 lip 2016, 14:14

Skrzynia BE jest nieporównywalnie lepiej zestopniowana w postaci seryjnej, posiada także bardzo szybkie synchronizatory. Można ją również tanio zagęścić (zestopniować lepiej niż wkład Quaife do MA). Szpera to około 1400 zł.
Natenczas Wojski
 
Posty: 16
Dołączył(a): sobota, 2 lip 2016, 14:11

Re: C2 VTS - szpera, przełożenie itp.

Postprzez bimber » czwartek, 14 lip 2016, 20:03

elmom3 napisał(a):Cześć, po pierwsze witam wszystkich bardzo serdecznie:)
I proszę o poradę:
Jakie seryjne przełożenie główne ma ten samochód? Wiem, że harkorowa rajdówka 13x64, ale mnie chodziłoby o złoty środek, tzn. chcę skrócoć przełożenia + szpera tak by jakotako rozpędzało się to na krótkich prostych kjs, supersprint itp., ale nie chcę się bardzo męczyć w codziennym użytkowaniu bo samochód pracuje na siebie rozwożąc jedzenie i dziennie te 100km po różnych drogach nabija.
127KM, 142Nm i raczej tak zostanie więc przeniesienie napędu musi się zmienić;)
Co proponujecie?


zapiekanki u kariny ustroń? ;p

moim zdaniem latanie na codzień 100 km po mieście ze szperą to średnio dobry pomysł, szpera też wymaga co jakiś tam przebieg serwisu, a co do krótkiej skrzyni, to u mnie w moim 106 jest 13x59 i po miescie się jeździ elegancko na takiej skrzyni, w trasie przydałaby się długa 5 bo u mnie jest krótka i faktycznie dojazd gdzieś dalej po dwupasie jest nieco uciążliwy.
bimber
N3
 
Posty: 497
Dołączył(a): wtorek, 20 lis 2007, 23:29
Lokalizacja: śląsk cieszyński

Re: C2 VTS - szpera, przełożenie itp.

Postprzez elmom3 » środa, 20 lip 2016, 22:47

bimber napisał(a):zapiekanki u kariny ustroń? ;p


no ba!;)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/08f47a17a80be726

zastanawiam się nad tym 13x59, gdzie tego szukać?
Dlaczego jazda na co dzień ze szperą może być uciążliwa? Czasem emką e36 spięcie 25% robię 300km w jeden dzień i jest cudnie! Chyba że w FWD jest zdecydowanie inaczej...?


opornick napisał(a):moze zamiast szperki do worzenia sie na codzien lepiej kupic dobra opone?



Oponka jest ok- Federal 595 RS-R - jest wręcz rewelacyjna, seryjny zawias nie nadąża za nią, poważnie!;)

Natenczas Wojski napisał(a):Skrzynia BE jest nieporównywalnie lepiej zestopniowana w postaci seryjnej, posiada także bardzo szybkie synchronizatory. Można ją również tanio zagęścić (zestopniować lepiej niż wkład Quaife do MA). Szpera to około 1400 zł.


Tu mi trochę wbiłeś klina... Co to jest i jak to ugryźć???
elmom3
 
Posty: 6
Dołączył(a): czwartek, 23 cze 2016, 23:39

Re: C2 VTS - szpera, przełożenie itp.

Postprzez elmom3 » piątek, 22 lip 2016, 02:32

http://olx.pl/oferta/przelozenie-glowne ... b6ce99287c

Czy będzie pasować? Jeśli tak to jak wtedy ogarnąć tą dłuższą 5tkę?
elmom3
 
Posty: 6
Dołączył(a): czwartek, 23 cze 2016, 23:39

Re: C2 VTS - szpera, przełożenie itp.

Postprzez opornick » piątek, 22 lip 2016, 07:03

elmom3 napisał(a):http://olx.pl/oferta/przelozenie-glowne-krotkie-13x59-peugeot-106-citroen-saxo-kjs-CID5-IDew8XH.html#b6ce99287c

Czy będzie pasować? Jeśli tak to jak wtedy ogarnąć tą dłuższą 5tkę?


bedzie, tylko musi byc w komplecie z walkiem atakujacym

dlusza piatke mam jakbys chcial
Always ready for a ride...
Avatar użytkownika
opornick
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2006, 16:25

Re: C2 VTS - szpera, przełożenie itp.

Postprzez bimber » niedziela, 24 lip 2016, 12:23

elmom3 napisał(a):
bimber napisał(a):zapiekanki u kariny ustroń? ;p


no ba!;)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/08f47a17a80be726

zastanawiam się nad tym 13x59, gdzie tego szukać?
Dlaczego jazda na co dzień ze szperą może być uciążliwa? Czasem emką e36 spięcie 25% robię 300km w jeden dzień i jest cudnie! Chyba że w FWD jest zdecydowanie inaczej...?


opornick napisał(a):moze zamiast szperki do worzenia sie na codzien lepiej kupic dobra opone?



Oponka jest ok- Federal 595 RS-R - jest wręcz rewelacyjna, seryjny zawias nie nadąża za nią, poważnie!;)

Natenczas Wojski napisał(a):Skrzynia BE jest nieporównywalnie lepiej zestopniowana w postaci seryjnej, posiada także bardzo szybkie synchronizatory. Można ją również tanio zagęścić (zestopniować lepiej niż wkład Quaife do MA). Szpera to około 1400 zł.


Tu mi trochę wbiłeś klina... Co to jest i jak to ugryźć???


aaaa to ścigamy się czasem razem w klasie ;p ja jeżdże 106 białą oklejona w nauke jazdy Kowalik z ustronia ;) jeżeli chciałbyś profi ogarniętą skrzynie to poszukaj kontaktu do Wojtka Gierala, świeżo poskładana 13x59 bodajże u niego kosztuje 1400 zł, a jeżeli chcesz coś na miejscu to pisz do chłopaków z RAllyproject z Godziszowa oni ogarniają francuzy bardzo dobrze
bimber
N3
 
Posty: 497
Dołączył(a): wtorek, 20 lis 2007, 23:29
Lokalizacja: śląsk cieszyński

Re: C2 VTS - szpera, przełożenie itp.

Postprzez Natenczas Wojski » niedziela, 24 lip 2016, 21:45

Przełożenie główne 13/59 w żaden sposób nie rozwiązuje problemu ciężkiego C2. Należy pamiętać że Saxo/106 są znacznie lżejsze a ich główne to 16/63 lub 16/65 w zależności od wersji, kraju itp. więc zakładając tam 13/59,61,64 będziemy odczuwać wielką różnicę, której nie odczujemy w C2. Zmiana zestopniowania całkowicie odmieni ten samochód, wiem co piszę bo sam jestem użytkownikiem takiego urządzenia.
Natenczas Wojski
 
Posty: 16
Dołączył(a): sobota, 2 lip 2016, 14:11

Re: C2 VTS - szpera, przełożenie itp.

Postprzez michalziem » poniedziałek, 25 lip 2016, 00:18

Pany podepne się do tematu o c2 vts. Macie jakieś patenty na nieprecyzyjny mechanizm zmiany biegów? Lata jak cep u mnie... Nowe linki coś dają?
michalziem
N2
 
Posty: 172
Dołączył(a): piątek, 30 paź 2009, 20:56

Re: C2 VTS - szpera, przełożenie itp.

Postprzez elmom3 » środa, 27 lip 2016, 23:42

Panowie, znajomy mechanik specjalizuje się w skrzyniach i ogarnie mi to jak ja już ogarnę zawias, bo autko pływa jak najebana żaba;)
Przekaże mu Wasze sugestie i ma pewno coś sensownego wymyślimy. Wspominał coś o obspawniu obudowy itp itd a myślałem że wystarczy samo przełożenie zmienić i będzie jak ta lala a tu się grubsza robota szykuje... btw dzięki za pomoc!

opornick tą dłuższą piątkę przegadam z mechanikiem i raczej się odezwę:) Jaka cena?

bimber napisał(a):aaaa to ścigamy się czasem razem w klasie ;p ja jeżdże 106 białą oklejona w nauke jazdy Kowalik z ustronia ;) jeżeli chciałbyś profi ogarniętą skrzynie to poszukaj kontaktu do Wojtka Gierala, świeżo poskładana 13x59 bodajże u niego kosztuje 1400 zł, a jeżeli chcesz coś na miejscu to pisz do chłopaków z RAllyproject z Godziszowa oni ogarniają francuzy bardzo dobrze


Moją skrzynię ma robić Tomek Kiecoń (na pewno kojarzysz) i też te fanty ogarnia super, tylko tak z ciekawości- te 1400 to za kompletną skrzynię?
Widzimy się w niedzielę na odcinku!;)
elmom3
 
Posty: 6
Dołączył(a): czwartek, 23 cze 2016, 23:39

Re: C2 VTS - szpera, przełożenie itp.

Postprzez michalziem » piątek, 29 lip 2016, 14:56

Zapraszam do grupy na Facebooku poświęconej C2
Podajcie dalej wszystkim znajomym właścicielom i sympatykom
https://www.facebook.com/groups/1203515539692911/

Pozdrawiam
michalziem
N2
 
Posty: 172
Dołączył(a): piątek, 30 paź 2009, 20:56

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość