Pierwsze auto do motorsportu MG ZR

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Pierwsze auto do motorsportu MG ZR

Postprzez rafa7k » piątek, 21 sie 2015, 11:09

Przymierzam się do zakupu pierwszego auta do zabawy w imprezach KJS potem 3 liga itd.
Chciałem wybrać auto , które nadawałoby się w przyszłości na coś więcej niż KJSy.

Chciałem prosić o opinie dotyczącą MG ZR '
http://otomoto.pl/oferta/mg-zr-mg-zr-x- ... y9uz9.html

Na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta ?

Będą wdzięczny za wszelkie opinie.

Korzystając z okazji , poszukuje pilota , który chciałby zacząć przygodę z tym sportem z okolic Częstochowy , ewentualnie kierowcę , który uchyliłby mi rąbka tajemnicy tego sportu przy piwku , oczywiście ja stawiam.
rafa7k
 
Posty: 5
Dołączył(a): poniedziałek, 17 sie 2015, 10:52
Lokalizacja: Częstochowa


Re: Pierwsze auto do motorsportu MG ZR

Postprzez opornick » piątek, 21 sie 2015, 11:31

nie lepiej cos sprawdzonego, popularnego na naszym polskim podworku z zapleczem know how czesci itd?
Always ready for a ride...
Avatar użytkownika
opornick
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2006, 16:25

Re: Pierwsze auto do motorsportu MG ZR

Postprzez Cendra » piątek, 21 sie 2015, 11:44

Silniki z serii K mają głowice wrażliwe na przegrzanie.
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1179
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa

Re: Pierwsze auto do motorsportu MG ZR

Postprzez SkyWalker » piątek, 21 sie 2015, 11:50

Jeśli ten samochód ma to wszystko co jest w nim opisane...to za samo to jest tyle wart...sam miałem takie autko i byłem nim zachwycony mimo że nie był w ogóle modyfikowany. Ceny ekpluatacyjne też nie wielkie bo to praktycznie Honda. Co do pilota to sam bym zasiadł na prawym takiej furmanki ale niestety okolice Rzeszowa ;/
Avatar użytkownika
SkyWalker
N3
 
Posty: 249
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2012, 10:17
Lokalizacja: Laukaa

Re: Pierwsze auto do motorsportu MG ZR

Postprzez opornick » piątek, 21 sie 2015, 11:54

co ma wspolnego z honda?
na pewno nie silnik, skrzynie, nadwozie, elektryke
moze pare elementow zawieszenia
Always ready for a ride...
Avatar użytkownika
opornick
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2006, 16:25

Re: Pierwsze auto do motorsportu MG ZR

Postprzez rafa7k » piątek, 21 sie 2015, 13:12

Jeśli chodzi o bardziej popularne auto to jest opcja w tej samej cenie CITROEN XSARA VTS
http://allegro.pl/citroen-xsara-vts-kjs ... 32114.html

Jeśli chodzi o MG to ma ubogą klatkę z tyłu i nie widzę uchwytu do holowania z przodu a chyba to niezbędne ?
rafa7k
 
Posty: 5
Dołączył(a): poniedziałek, 17 sie 2015, 10:52
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Pierwsze auto do motorsportu MG ZR

Postprzez żółtodziób » piątek, 21 sie 2015, 14:26

Jeśli chodzi o ZR to wiele nie powiem, wszystko z czym miałem do czynienia to Rover 45 z dieslem pod maską no i chociaż może nie było to najgorsze auto jakim zdarzyło mi się jechać to bym za darmo tego nie wziął. Ale - absolutnie nie należy tych wniosków przenosić na MG ZR.

Natomiast co do Xsary - niby bliźniak Puga 306, czyli niby dobrze, ale diabeł tkwi w szczegółach. PSA miało manierę montowania skrzyń biegów z długimi pierwszymi dwoma lub trzema biegami. To niegłupi patent w aucie drogowym, bo pozwala na czasem na redukcję o jeden bieg niżej, pozwala przy 50 km/h wrzucić dwójkę i jeszcze ją dokręcić, w rezultacie ładnie takie autko lata od 50-100 km/h. Ale w przypadku KJSów może być problematyczne, bo nie ma nic za darmo. Lepsza dynamika przy większych prędkościach oznacza gorszą przy mniejszych.

Inną cechą jest elastyczne mocowanie tylnej belki, w związku z czym prowadzi się to hmm... specyficznie. Koła w założeniu miały się ustawiać same w kierunku zakrętu, ale w praktyce tył potrafi odpłynąć. Możliwe,że jest sposób na zamocowanie belki, żeby się nie ruszała. Na pewno też jest metoda na opanowanie tyłu, prowadzenie auta na granicy przyczepności. W pewnych sytuacjach nadsterowność może być pomocna, ale trzeba sobie z tej cechy zdawać sprawę i wiedzieć, że tego się właśnie oczekuje. Ja mimo wszystko wolę, że nic samochód nie robi za mnie, jak chcę go obrócić to jest od tego ręczny. Z drugiej strony ludzie startowali nie raz i nie dwa takimi rzeczami i ogarniali, więc na pewno nie jest to coś, cvo by to auto dyskwalifikowało.

Tylna belka po regeneracji - OK, one są nietrwałe, więc to nie koniecznie musi świadczyć o jakimś mega przebiegu, ale po pierwsze może, a po drugie na pewno trzeba się przyjrzeć temu w jaki sposób ktoś to ogarnął. Wiele warsztatów wykonuje takie naprawy, ale używają najtańszych chińskich łożysk. Oczywiście gęsto przy tym zapewniają, że są one dobre, ale to gówno prawda. Dałem się namówić na takie do pralki i był to pierwszy i ostatni raz kiedy takie kupiłem. Nie wytrzymały nawet 10% przebiegu oryginału. Warto wiec podpytać kto to robił i z użyciem jakich elementów. Poza tym pytanie czy ktoś nie usiłował na siłą naprawić złomu:
http://www.peugeot-citroen.com/images_m ... ozysko.jpg

Ogólnie nie chcę przez to powiedzieć,ze trzymać się od tej Xsary z daleka, ale że dużo zależy od tego jak to auto jest skonfigurowane jeśli chodzi o przeniesienie napędu i jak dobrze ma zrobiony zawias. Na plus na pewno silnik. Dynamiczny, z umiarkowanym jak na swoją moc apetytem na paliwo. Nie jest może jakiś mega odporny na katowanie, ale nie jest też jakiś bardzo delikatny. Za to na częściach nie zbankrutujesz.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Pierwsze auto do motorsportu MG ZR

Postprzez iceman150 » piątek, 21 sie 2015, 22:13

W cyklu w którym się ścigałem śmigały dwa MG. Bardzo fajne auta które przykuwały uwagę. Jeden nawet rządził w swojej klasie, ale było to auto prawie profesjonalne które kosztowało bardzo dużo pieniędzy. Jeśli chcesz się wyróżniać to kupuj, ale utrzymanie nie będzie tanie.

Moimi faworytami do rozpoczęcia startów są:
Honda CRX, Peugeot 106, Peugeot 206, Astra OPC, Civic, C2 VTS, Fiesta ST.
Rok 2004, konferencja prasowa w Nowej Zelandii:
- [reporter]: Znamy już te wszystkie wady waszego samochodu, ale czy możesz powiedzieć o nim coś dobrego?
- [Marcus]: Tak, to kabriolet.
iceman150
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 23:26

Re: Pierwsze auto do motorsportu MG ZR

Postprzez posejdon » wtorek, 8 wrz 2015, 11:47

Jeśli stać Cie na egzotyke to bierz MG. Fajne wyróżniające się z tłumu autko. Choc nie wiem czy nie lepsza byłaby Honda - lżejsza i niższa. Jednak to Twój wybór.

Co do regeneracji belek. Nie chodzi o to, że wkładają slabe łożyska a raczej o to, że są one nawet i dobre ale wlozone w zardzewiale gniazda. Niby luz znika i koła mają właściwą geometrię ale na krótko.
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 718
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: Pierwsze auto do motorsportu MG ZR

Postprzez żółtodziób » wtorek, 8 wrz 2015, 19:56

Jedno i drugie z tymi belkami. Wkładają zarówno kijowe łożyska (i tutaj polecam uważać ogólnie, nie tylko na belki ale na łożyska kół, bo jeden skądinąd doświadczony macher i solidny próbował mi wkręcić CX do koła, argumentując,ze trochę tego założył i ludzie z tym nie wracali) jak i wkładają w przerdzewiały paździerz. Sama regeneracja niby jest prosta i właśnie dlatego można się "naciąć". Zakładasz, że takiej naprawy nie można spieprzyć a potem okazuje się, że auto jedzie zygzakiem. Dlatego właśnie uczuliłem, żeby taką belkę obejrzeć, nie zakładać z góry,że wszystko jest z nią w porządku bo została zregenerowana.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Pierwsze auto do motorsportu MG ZR

Postprzez toydols » wtorek, 8 wrz 2015, 20:34

Jeśli chcesz auto do sportu, to zwróć uwagę na dostępność części, które zużywają się w sporcie oraz części, które pomogą samochód zrobić szybszym.
Do MG ZR tanio dostaniesz np. klocki i tarcze, także sportowe (choć do niedawna był z tym problem) , poliuretany zawieszenia i poduszek silnika i skrzyni. Problemem jest jednak zawieszenie - spróbuj znaleźć amortyzatory - dostępne są właściwie tylko Koni Sport, które sprawują się tak sobie. Zresztą zawieszenie to słaba strona MG ZR - ma baaardzo mały skok i jest mocno betonowe. Oczywiście można zamówić HPSporting, Protlum itp... ale do kjsów czy sprintów to już droga inwestycja. Kolejna słabostka to skrzynia biegów - ciężko w miarę tanio skrócić przełożenia. Podobnie ze szperą - pasuje wprawdzie seryjna szpera z Rovera 200 turbo (Tomcata), ale to taki trochę biały kruk.
Zasadniczo ZRa można kupić dość tanio, ale przygotowanie go do sportu będzie drogie, bo to auto jest mało popularne w sporcie.

Owszem ładny ten MG ZR dość jest, ale uważam, że lepiej kupić Civica, Saxo, 106 lub inne popularne w sporcie auto, do którego jest dużo w miarę tanich i dostępnych części eksploatacyjnych i motorsportowych. Pamiętaj też, że przy popularnych autach o wiele łatwiej o know-how! Przy egzotykach typu MG ZR taka wiedza jest o wiele trudniejsza do zdobycia!

Aha! Przejechałem MG ZR 160 ze 120 tys. km. W tym sporo kjsów, ponad 20 zapoznań do rajdów w RPP i LausitzCup + wymęczyłem go w górach w zimie. Zasadniczo stoi u mnie już chyba 8 lat, więc trochę zorientowany jestem w temacie :)
toydols
N2
 
Posty: 116
Dołączył(a): czwartek, 18 cze 2009, 14:23

Re: Pierwsze auto do motorsportu MG ZR

Postprzez rafa7k » piątek, 11 wrz 2015, 08:35

Dzieki za odpowiedzi .

MG ka ktoś już chyba kupił, zrobiłem reklamę na forum to może stąd .

Nie zdecydowałem się głównie z powodu obawy przed uszkodzeniem , tzn. szkoda byłoby go zarysować a nie o to tu w tym chodzi.


Także jestem z dalszym ciągu na etapie poszukiwań auta i pilota .
Znacie może kogoś z Częstochowy co bawi się z ten sport ?
rafa7k
 
Posty: 5
Dołączył(a): poniedziałek, 17 sie 2015, 10:52
Lokalizacja: Częstochowa


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron