Hej, szukam auta na rajdowe imprezy. Będzie to tylko amatorka więc sprzęt raczej bez klatki. W moim regionie większość kjsów jest po płaskiej równej nawierzchni. Wcześniej miałem CCS cośtam zdłubanego, ale jakoś średnio mi podpasował - za mało miejsca na nogi i prowadzi się bardzo specyficznie.
Właściwie to mam tylko dwa kryteria odnośnie nowego auta:
- koszty eksploatacji i dostępność części
- prowadzenie
CRX był by z D-serią, Astra z C20XE, a e36 z m50b25
Do końca nie wiem czy e36 to dobry pomysł... Z 2.5l pod maską będę mógł walczyć tylko w klasie RWD, ale z drugiej strony jeśli faktycznie jazda bmw powoduje automatyczny banan na gębie, a nie frustracje, że "nie zbiera" się po nawrocie to czemu nie?
Graty do e36 właściwie leżą na ulicy, ale nie wiem jak z nowymi cześciami - ile kosztuje np. komplet klocków, tarcz, sprzęgło i inne rzeczy które po prostu się zużywają w porównaniu do GSI i CRXa?
Astra to chyba najtańszy samochód z tych trzech, dodatkowo w dobrych pieniądzach można wyrwać auto profi przygotowane z RPP i Pucharu Opla. Ale z tego co wyczytałem w internetach to prowadzi się średnio w porównaniu do E36 czy CRX, tylko że nigdy nie jeździłem GSI i nie wiem czy to prawda. Eksploatacja też tania.
No i CRX - od strony praktycznej to właściwie nie wiem nic o tym samochodzie, po setkach godzin obejrzanych filmików na yt z różnych amatorek widzę to tak:
Spartańskie i lekkie auto, lubi zarzucić dupą, krótki rozstaw osi i lekki tył, bardzo nisko środek ciężkości i świetne zawieszenie. Problem jest troche z silnikami - wiadomo że jedzie tylko górą, ale czy jest to uciążliwe w kjsach? np. da radę takim sprzętem złamać się lewą i utrzymać auto w poślizgu czy raczej nie ma tyle siły?
Gratów do modów jest bez liku, ale gorzej z częściami blacharskimi.
Podsumowując:
E36 - frajda z jazdy
CRX - wyniki, jazda na czas
Astra - rozsądek i tania eksploatacja
Jeśli mieliście okazję użytkować jedno z tych aut, to piszcie