CRX vs Astra GSI vs E36 co wybrać?

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

CRX vs Astra GSI vs E36 co wybrać?

Postprzez iceman_n » sobota, 4 maja 2013, 14:37

Hej, szukam auta na rajdowe imprezy. Będzie to tylko amatorka więc sprzęt raczej bez klatki. W moim regionie większość kjsów jest po płaskiej równej nawierzchni. Wcześniej miałem CCS cośtam zdłubanego, ale jakoś średnio mi podpasował - za mało miejsca na nogi i prowadzi się bardzo specyficznie.
Właściwie to mam tylko dwa kryteria odnośnie nowego auta:

- koszty eksploatacji i dostępność części
- prowadzenie

CRX był by z D-serią, Astra z C20XE, a e36 z m50b25

Do końca nie wiem czy e36 to dobry pomysł... Z 2.5l pod maską będę mógł walczyć tylko w klasie RWD, ale z drugiej strony jeśli faktycznie jazda bmw powoduje automatyczny banan na gębie, a nie frustracje, że "nie zbiera" się po nawrocie to czemu nie?
Graty do e36 właściwie leżą na ulicy, ale nie wiem jak z nowymi cześciami - ile kosztuje np. komplet klocków, tarcz, sprzęgło i inne rzeczy które po prostu się zużywają w porównaniu do GSI i CRXa?

Astra to chyba najtańszy samochód z tych trzech, dodatkowo w dobrych pieniądzach można wyrwać auto profi przygotowane z RPP i Pucharu Opla. Ale z tego co wyczytałem w internetach to prowadzi się średnio w porównaniu do E36 czy CRX, tylko że nigdy nie jeździłem GSI i nie wiem czy to prawda. Eksploatacja też tania.

No i CRX - od strony praktycznej to właściwie nie wiem nic o tym samochodzie, po setkach godzin obejrzanych filmików na yt z różnych amatorek widzę to tak:
Spartańskie i lekkie auto, lubi zarzucić dupą, krótki rozstaw osi i lekki tył, bardzo nisko środek ciężkości i świetne zawieszenie. Problem jest troche z silnikami - wiadomo że jedzie tylko górą, ale czy jest to uciążliwe w kjsach? np. da radę takim sprzętem złamać się lewą i utrzymać auto w poślizgu czy raczej nie ma tyle siły?
Gratów do modów jest bez liku, ale gorzej z częściami blacharskimi.

Podsumowując:

E36 - frajda z jazdy
CRX - wyniki, jazda na czas
Astra - rozsądek i tania eksploatacja

Jeśli mieliście okazję użytkować jedno z tych aut, to piszcie ;)
iceman_n
 
Posty: 7
Dołączył(a): sobota, 23 mar 2013, 01:38


Re: CRX vs Astra GSI vs E36 co wybrać?

Postprzez starzyna » sobota, 4 maja 2013, 16:00

Mój kolega ma e36, niestety coupe. Na wyposażeniu miał hamulec postojowy i montaż hydrołapy nie wchodzi w grę, bo auto za wyjątkiem sedana nie ma homologacji. Bez rękawa trudno jest zawrócić taką krowę :mrgreen: Pamiętaj o tym.
UPALAJ.PL - blog o rajdach samochodowych, sportowych autach i katowaniu do odcinki.
Avatar użytkownika
starzyna
N2
 
Posty: 139
Dołączył(a): wtorek, 12 mar 2013, 16:13
Lokalizacja: Włocławek

Re: CRX vs Astra GSI vs E36 co wybrać?

Postprzez CZUCZU » sobota, 4 maja 2013, 21:17

Crx najlepszy ale szukaj bezwypadku. Co do tarcz itp to pamiętaj że kupujesz jeden komplet na długi czas a markowe klocki i tarcze będa kosztowały podobnie no chyba że chcesz jechać na tanim zamienniku
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: CRX vs Astra GSI vs E36 co wybrać?

Postprzez irbis » niedziela, 5 maja 2013, 08:55

Ja bym postawił na astrę.
Tanie zawieszenie, dość mocny i trwały silnik oraz olbrzymia ilość częśći w dobrej cenie zarówno nowych jak i używanych jeden minus to ciężko o rozsądną budę większość już dobrze nadgryzł czas nie mówić już o bezwypadkowości.
CRX fajny ale w kajtkach i innych małych imprezach nie ma szans na wykorzystanie jego możliwości a do tego mimo iż auto zbudowane na civicu to niektóre części są różne o blacharce nie wspominając dużo trudniej znaleźć części
co do e36 RWD rządzi :) ale duża moc i tył napęd w kajtkach może się tylko kibicom podobać a tobie po pierwszych imprezach już niekoniecznie wymaga zupełnego zmienienia stylu jazdy i może być ciężko w bardzo ciasnych nawrotach,ceny gratów dość przystępne choć czasem potrafią niemiło zaskoczyć.
Ale na rynku są jeszcze inne fajne zabawki np saxo VTS czy 106rally może warto też na nie zwrócić uwagę
irbis
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota, 19 gru 2009, 15:05
Lokalizacja: żagań

Re: CRX vs Astra GSI vs E36 co wybrać?

Postprzez versus » niedziela, 5 maja 2013, 13:01

irbis napisał(a):CRX fajny ale w kajtkach i innych małych imprezach nie ma szans na wykorzystanie jego możliwości a do tego mimo iż auto zbudowane na civicu to niektóre części są różne o blacharce nie wspominając dużo trudniej znaleźć części


Jeśli mówimy tutaj o rocznikach 1988-1991 to mechanicznie CRX i Civic są identyczne. Blacharsko nie ma problemu ze znalezieniem używanych elementów... może poza maską, ale pasuje od wersji 3d.
Rallyborne Okręgowy Biuletyn Rajdowy
http://issuu.com/rallyborne
http://facebook.com/rallyborne
http://rallyborne.pl
Avatar użytkownika
versus
N1
 
Posty: 69
Dołączył(a): środa, 7 wrz 2011, 22:49
Lokalizacja: Katowice

Re: CRX vs Astra GSI vs E36 co wybrać?

Postprzez MSG Racing » niedziela, 5 maja 2013, 13:17

Opla trzeba pilnować to się nie psuje. Do amatorki tanio można założyć "duży hamulec" co poprawi balans hamulców po rozgrzaniu. To jest minus Opli bardzo lubi dupą rzucać. Ceny części wręcz śmiesznie tanie. Auto w miarę lekkie i 150 które dobrze się trzyma i 200nm momentu. Ok ma belke z tyłu co nie jest za dobre ale ta belka jest lepsza niż francuzka. W wyższych rajdach np RO już trzeba według hom więc duży hampel kostuje, Zawias jak jest HP czy Proflex to chłopaki mówią że bajka.
CRX. Tylko amatorka. W RO co prawda też można ale to klasa Open i jazda z samym sobą teoretycznie. Choć w RSMŚL jeździ jedna i na spokojnie wyjeżdża wysokie miejsca. Myślę, że jak CRX to tego 160koni. Ale jak myślisz też iść dalej z amatorki to chyba lepiej Civica, bo mimo iż podoba mi się klasa Open to jest trochę obecnie źle zrobiona i klasyfikowana. Civic da większe pole do popisu.
Ma lepszy zawias już w podstawie czyli niezależny z tylu. Silnik to jak już to ten Ceny części z tego co wiem to większość jak w japońcu czyli raz więcej niż za Opla.
Wachacze ponoć łatwo skrzywić i szybko skrzynia pada w rajdowej aksploatacji. Tak przynajmniej było w jajku.
Ja się jeszcze rozmiarów obawiam. Małe auto.
BMW. Jestem dość mocno anty i nie za bardzo się znam więc wiele nie powiem. Tyle tylko, że nie są za drogie części no i dostępne. Tylny napęd? Wole 4x4 np Quattro. Ja bym szukał Sierry, Merca, starych Opli, albo Toyoty. Ale to już by nie ta kasa była w większości.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: CRX vs Astra GSI vs E36 co wybrać?

Postprzez Mateos » niedziela, 5 maja 2013, 16:26

Może być jeszcze astra II opc wolnossąca z X20XER'em pod maską
hamuje i skręca lepiej od gsi, ale silnik nie ma już tyle potencjału co stare dobre c20xe :wink:
Avatar użytkownika
Mateos
N2
 
Posty: 165
Dołączył(a): niedziela, 16 lis 2008, 13:14
Lokalizacja: Świątniki Górne

Re: CRX vs Astra GSI vs E36 co wybrać?

Postprzez Zajcev » poniedziałek, 15 lip 2013, 19:22

MSG Racing napisał(a):CRX. Tylko amatorka. W RO co prawda też można ale to klasa Open i jazda z samym sobą teoretycznie.



nie z samym sobą, bo z nami 8) :lol:

CRX bardzo fajny samochód, dający mnóstwo przyjemności z jazdy :) i to co najważniejsze, pozwalający na tanią zabawę:)
Avatar użytkownika
Zajcev
N4
 
Posty: 2227
Dołączył(a): piątek, 23 lip 2004, 11:21
Lokalizacja: Moscow

Re: CRX vs Astra GSI vs E36 co wybrać?

Postprzez rallyfan2 » poniedziałek, 15 lip 2013, 20:41

Bierz BMW. Póki nie pojezdziłem w życiu bym nie powiedział że się tak fajnie RWD jeździ.

starzyna napisał(a):Mój kolega ma e36, niestety coupe. Na wyposażeniu miał hamulec postojowy i montaż hydrołapy nie wchodzi w grę, bo auto za wyjątkiem sedana nie ma homologacji. Bez rękawa trudno jest zawrócić taką krowę :mrgreen: Pamiętaj o tym.


Cieżkie nie cieżkie do niedawna upalałem stare i cieżkie E34 535 z niesprawnym ręcznym. Dojeżdzasz do zakrętu, redukcja, ... i się obracasz bez ręcznego. Więc się nie zgodzę kwestia wprawy której ja nie miałem a sobie dawałem rady, więc jak ktoś ma trochę pojęcia o jezdzie to spokojnie sobie da rady w nawrotach i zakrętach 90 stopni nawet na zwykłym ręcznym.
rallyfan2
A6
 
Posty: 1021
Dołączył(a): środa, 9 lut 2005, 19:25

Re: CRX vs Astra GSI vs E36 co wybrać?

Postprzez viper » poniedziałek, 15 lip 2013, 23:19

W kjs najważniejsza jest masa i zwrotnosc. Bierz crx ma niska masę i jest najbardziej stabilny. Cieżko ci bedZie tylko znaleźć ładny egzemplarz. Dodatkowo jest najlepszym autem w klasie.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: CRX vs Astra GSI vs E36 co wybrać?

Postprzez bimber » poniedziałek, 15 lip 2013, 23:39

dokładnie, teraz znaleźć niezjedzony egzemplarz z niezajechanym silnikiem to trzeba wydać fortune. Gdy szukałem auta pod kjs też brałem to auto pod uwage ale szybko zrezygnowalem. padło na 106 i jestem zadowolony :)
bimber
N3
 
Posty: 497
Dołączył(a): wtorek, 20 lis 2007, 23:29
Lokalizacja: śląsk cieszyński

Re: CRX vs Astra GSI vs E36 co wybrać?

Postprzez viper » poniedziałek, 15 lip 2013, 23:50

bimber napisał(a):dokładnie, teraz znaleźć niezjedzony egzemplarz z niezajechanym silnikiem to trzeba wydać fortune. Gdy szukałem auta pod kjs też brałem to auto pod uwage ale szybko zrezygnowalem. padło na 106 i jestem zadowolony :)

Silnik to nie problem. Największym problemem to blachara. Te roczniki to jak ser szwajcarski. Praktycznie wchodzi w grę auto od jakiegoś fanatyka co dmucha itd. Ale wszystko jest kwestia ceny.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: CRX vs Astra GSI vs E36 co wybrać?

Postprzez qbus » wtorek, 16 lip 2013, 09:20

CRX Tomka Bętkowskiego jest do sprzedania, rozne wersje cenowe bo buduje nowe auto... samochod przygotowany wg zal J zawsze bezproblemow na BK.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Re: CRX vs Astra GSI vs E36 co wybrać?

Postprzez den86 » sobota, 12 paź 2013, 15:31

Ja od niedawna uzytkuje gsika i do tej pory pojechalem nim jako zerowka w kormornie. Zawias B6+ sprezyny od diesla połączone z szutrowymi pirelli jazda bajka, wręcz marzenie. nie wiem jak na asfalcie. Myk jest taki że, kupując astre nastawiałem się na tanie i wszedzie dostepne części walające się wręcz tonami a tym czasem. Na kazdym szrocie jak słyszą opel 2.0 16v słysze - zes se wymyślił... albo powodzenia życze. Strzeliła mi guma pomiędzy pompą wody a magistralą wodną (taki trójnik). Sklepy typu Inter cars, autoland, inter parts, inter team, motosfera, wszystkie szroty w okolicy, nawet salon opla. Nie ma i nie bedzie a takze nie ma mozliwosci zamowienia. Fartem znajomy mial z kadetta mu została. Podsumowujac auto fajne dajace frajde, mozna nim szybko pojechac, ale z tą dostepnoscią częsci wcale nie jest tak kolorowo.
www.binieda.net
den86
 
Posty: 25
Dołączył(a): wtorek, 11 wrz 2007, 12:38
Lokalizacja: Olsztyn


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

cron