Bardzo ciekawy temat. Naleze do tych osob, ktore wolalyby slabsza rajdowka pojechac w kilku znanych rajdach niz jezdzic mocniejsza caly czas w Polsce.
http://www.fia.com/sites/default/files/ ... 3.2013.pdf tutaj znajduje sie wykaz aktualnych homologacji.
homologacja Pandy do 2016 roku. Wielka szkoda ze nie powstal w Polsce puchar na bazie tego samochodu. Jesli sie nie myle to eksperytmentowano z Panda Kit Car - puchar ktory mial byc zorganizowany przez Jurczaka, podczas gdy lepiej bylo chyba postawic na zwykla enke. Mysle ze bardzo ozywilo by to rajdy swego czasu, a dzis prawdopodobnie za 15-30 tys zl mozna by kupic uzywane Pandy. Dacie Logan maja homologacje do 2018 roku.
Problemem jest to ze ciezko znalesc takie samochody do kupna - moze we Wloszech te Pandy sa dostepne. Na rallycarsforsale nie znalazlem ani jednego Fiata Pandy czy Dacii. Widzialem natomiast Logana 1.6 na jakims innym portalu - cena 5500 euro.
z innych ciekawych rozwiazan: Renault Clio klasy 8 niedawno wystawione na allgero za 43900 zl. Chyba nieduzo jak na auto z 2007 roku
(zbudowane w 2013):
http://allegro.pl/renault-clio-sport-f1 ... 33649.htmlZ czego co wiem to niestety to auto w wersji N-grupowej jest zbyt ciezkie i niezbyt konkurencyjne w swojej klasie.
Jezeli juz mowa o klasie 8 to w 2014 roku konczy sie homologacja na Honde Civic Type-R EP3. Teraz chyba wiekszosc klasy 8 w rsmp jezdzi tymi samochodami. Ciekawe jak bedzie wygladala ta klasa w 2015.
Jest jeszcze kilka innych wzglednie tanich samochodow np. Suzuki Swift w klasie N2 - homologacja do 2016. Widzialem ogloszenie za 14000 euro. Sa tez homologowane Lady 119 i 11196, jest tez Proton Satira w N-ce. No i sa wspomniane juz Skody Fabia, wazne do 2014. W Polsce chyba Tomasz Placzek jezdzil taka Skoda.