Odstępstwo od homologacji

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Odstępstwo od homologacji

Postprzez mortonrally » wtorek, 10 lip 2012, 21:40

Witam !
Czy ktoś z was się orientuje jak zrobić ( jakie są procedury ) odstępstwa od homologacji ? Wiem, że takie coś istnieje np pan Woźniczko budując Kadetta GSI miał odstępstwo od homologacji na wlot na dachu od evo Vl .
I jeszcze jedno pytanie do znawców opla - niewiecie jak fachowo nazywają się reflektory przednie które również pan Woźniczko miał zastosowane w Kadecie ?
POGANUS ; WALDEK ; ADAŚ -- GOOO !!!!!!!!!!!!
Obrazek
Avatar użytkownika
mortonrally
N3
 
Posty: 480
Dołączył(a): sobota, 28 lip 2007, 16:19


Re: Odstępstwo od homologacji

Postprzez MSG Racing » sobota, 1 wrz 2012, 14:36

Tylu tu znawców z rsmp i blisko załóg itd a jakoś nikt nic nie wie?
Sam byłbym ciekawy tej opcji bo mnie osobiście nie pozwolono czegoś w aucie zrobić inaczej a jak wiem Mariusz miał inaczej np hamulec ręczny pionowy. Wlot na dachu mam w homologacji więc nie wiem czy to odstępstwo.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Odstępstwo od homologacji

Postprzez jaczylibodzio » sobota, 1 wrz 2012, 19:52

mortonrally napisał(a):I jeszcze jedno pytanie do znawców opla - niewiecie jak fachowo nazywają się reflektory przednie które również pan Woźniczko miał zastosowane w Kadecie ?

To są lampy firmy Morette. Charakterystyczne, produkowane do wielu aut. Patrzyłem parę lat temu za nimi do fiesty mkIII, cena - 1500zł... Szczękę zbierałem z biurka. Nie wiem jak do innych samochodów, ale do najtańszych to one nie należą. Mimo wszystko dobre (szkło pod kątem prostopadłym do jezdni - mało refleksów i światła rozproszonego). Na aukcjach można wyrwać w baaaardzo dobrych cenach, tylko trzeba się dobrze rozglądać i trafić (częściej w niemcowni). Ewentualnie fora internetowe i kluby.
"No bo po co mi hamulce jak mam wycieraczki? oO"
Avatar użytkownika
jaczylibodzio
N3
 
Posty: 206
Dołączył(a): poniedziałek, 1 sie 2011, 23:22

Re: Odstępstwo od homologacji

Postprzez rallyfilip » sobota, 8 wrz 2012, 01:24

Woźniczko miał grubo modzonego tego Kadetta, szedł wściekle :D
Avatar użytkownika
rallyfilip
N1
 
Posty: 56
Dołączył(a): poniedziałek, 22 mar 2004, 22:23
Lokalizacja: Tychy

Re: Odstępstwo od homologacji

Postprzez MSG Racing » sobota, 8 wrz 2012, 07:29

Ten Kadett miał silniki hamulce typowo Agrupowe z przełomu lat 80-90 i ok 240koni więc nie ma się co dziwić ale inne rzeczy były poza homologacją.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Odstępstwo od homologacji

Postprzez rallyfilip » sobota, 8 wrz 2012, 10:46

Ten Kadett miał silniki hamulce typowo Agrupowe z przełomu lat 80-90 i ok 240koni



I takich rajdówek brakuje u nas by dodać kolorytu naszym rajdom !
Avatar użytkownika
rallyfilip
N1
 
Posty: 56
Dołączył(a): poniedziałek, 22 mar 2004, 22:23
Lokalizacja: Tychy

Re: Odstępstwo od homologacji

Postprzez MSG Racing » sobota, 8 wrz 2012, 19:07

rallyfilip napisał(a):
Ten Kadett miał silniki hamulce typowo Agrupowe z przełomu lat 80-90 i ok 240koni



I takich rajdówek brakuje u nas by dodać kolorytu naszym rajdom !

Jak wygram w totka to zrobie ;)
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Odstępstwo od homologacji

Postprzez mm » sobota, 8 wrz 2012, 21:55

nie ma czegos takiego jak odstepstwo od homologacji. homologacja to rzecz swieta. jak jest odstepstwo - to jest to przekret.
ale jest jeszcze zalacznik J.

mialem przyjemnosc startowac kiedys w gsmp kadettem poKuligowa rajdowka.
i z tego co pamietam homologacja byla meeega gruba, miala nie zliczona liczbe ewolucji, wiec moze ten wlot tam wystepowal (jak znam zycie to pewnie byly ze 3 rozne homologowane...).

rozumiem, ze osoba pytajaca na forum o te kwestie, sprawdzila w homologacji wszystko?!?!?


jezeli chodzi o lampy to proponuje przeczytac art 255 zal J - czyli Agrupe
5.8.5 - oswietlenie- sygnalizacja, mowi miedzy innymi:
"...Reflektory oryginalne mogą być zamienione na inne, o takim samym działaniu oświetlającym,
jeśli nie wymaga to wycinania nadwozia, a otwory oryginalne są całkowicie zasłonięte...."

zanim sie napisze o jakims Zawodniku, ze startuje autem z odstepstwami technicznymi lepiej sprawdzic co mowia przepisy.

pozdrawiam
mm
Avatar użytkownika
mm
N3
 
Posty: 322
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 17:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odstępstwo od homologacji

Postprzez MSG Racing » niedziela, 9 wrz 2012, 01:11

Wiem co mówią przepisy i co mam w homologacji i wiem co było w tym Kadecie. Może nie wszystko może jeszcze coś było. Dlatego się też przyłączyłem.
Mało tego moja homologacja wcale taka gruba nie jest ale ma dużo opcji na hamulce.
Wlot na dach też jest. Zresztą o wlocie pisane było przy opisie Kadetta do pucharu w WRC.
Thiry też dawno temu jeździł Kadettem ale z dwoma wlotami na dachu. Też są w homologacji.
Może to nie odstępstwo, może wtedy jeszcze się tak nie czepiano o ręczny. Ja rok temu usłyszałem, że jak nie w homologacji pionowego to nie wolno. A tam był mocno do góry ustawiony. Ot taki przykład.
Co jest dziwne że można wydłużyć i do góry odgiąć ale pionowego już nie wolno mieć. Jak dla mnie bez sens bo przy obecnych kostrukcjach hydrołap to czy jest pion czy poziom nie ma znaczenia bo konstrukcja pozwala i działanie jest takie samo.

A co powiesz w takim razie na grupe F we Francji i 205 Maxi ? Wydaje się mi żę to odstępstwo ale oparte o przepisy grupy F.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Odstępstwo od homologacji

Postprzez voytec » niedziela, 9 wrz 2012, 08:27

MSG Racing napisał(a):A co powiesz w takim razie na grupe F we Francji i 205 Maxi ? Wydaje się mi żę to odstępstwo ale oparte o przepisy grupy F.


MSG, ale to są grupy/klasy narodowe, oparte o odrębne i stosownie dla nich stanowione przepisy techniczne. U nas, na przykładzie rzeczonego Kadetta, czyli w HR musi być wg homologacji i zał."J" (aktualnego lub z okresu obowiązywania homo),

PS>: Witaj Miłosz, jakoś dawno Cię tu nie "czytałem" ;-)
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość