rav:
MMC podało że wszystkie masy nieresorowane będą odchudzone o 20 kg, więc nie ma powodu żeby nie wierzyć...
Tu jest zdjęcie tylnego zawiasu Evo 4rki, fotek 7mki jeszcze nie znalazłem.
http://www.rallycars.com/Cars/Mitsubishi_Evo_IV/evoIV_5.html
dwa poprzeczne wahacze, jeden wzdłużny, półoś napędowa, w Evo 7 jest chyba jeszcze stabilizator. Do tego piasta, hamulec o średnicy tarczy około 30 cm, przy czym jest to tarcza wentylowana (a więc sporo cięższa od litej), zacisk czterotłoczkowy, jarzmo... Zauważ jeszcze że jest tam bardzo długa dolna, ruchoma część amortyzatora. Nie wiem jak to wygląda w Evo 7, ale chyba bardzo podobnie. Jeśli to wszystko jest ze stali to bardzo łatwo zgubić parę kg ze strony, wystarczy dać lżejszy stop. Nawet jak jest to już stop aluminiowo-magnezowy zawsze jeszcze można użyć tytanu, albo kompozytów węglowych w końcu koszty to sprawa drugorzędna w takim aucie, zresztą jak nawet w takim Pajero wał napędowy zrobili z włókien węglowych... Tarcze hamulców można zastąpić aluminiowymi... razem to się zbierze tego średnio po 5 kg na każde koło... Jeśli okazałoby się że zamiast aluminiowych felg dadzą magnezowe to już na takim posunięciu oszczędziliby 12-16 kg (17stka magnezowa jest 3-4 kg lżejsza od aluminiowej), wtedy nawet za specjalnie nie musielby odchudzać zawiasów żeby tyle zmniejszyć masy nieresorowane... Nie jest to więc żaden wyczyn... Owszem takie dane robią wrażenie, le jak sę temu bliżej przyjrzeć to okazuje się że można zejść z masąnieresorowanąo 20 kg...