R4

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

R4

Postprzez żółtodziób » niedziela, 19 cze 2011, 10:04

Skoro już pojawiłem się to nie odmówię sobie przyjemności założenia tego wątku.

Mniej więcej o co chodzi to wiem, jest lepsze zawieszenie, parę lżejszych elementów, prawdę mówiąc w porównaniu do N4 żadna rewolucja. Ale ponoć ma być zmieniona skrzynia i silnik. Ktoś zna jakieś szczegóły, jaka to ma być skrzynia, sekwencyja może? Silnik zmieniony jakoś znacząco, wejdą możliwości jakichś istotnych przeróbek "hardware'u" czy też jakaś kosmetyka?
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez martin.h » niedziela, 19 cze 2011, 10:53

Skrzynia ma być homologowana sekwencyjna, a silnik, a dokładniej dolot ma dostać zwężke 34 mm :lol:
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez żółtodziób » niedziela, 19 cze 2011, 21:18

Ale czy poza tą zwiężką pozostanie taki jak jest w tej chwili, czy będą dopuszczone jakieś modyfikacje?

Powiem szczerze, że póki co jak dla mnie to ta klasa R4 jest nie-teges. Znaczy krok na pewno w dobrym kierunku, ale za mały. Być może to kwestia czasu, kwestia rozwoju i będą konkurencyjne względem S-2000, ale "wrażenia artystyczne" są podobne jak w przypadku N-ki, liczyłem, że będą robić nieco bardziej "dynamiczne" wrażenie. oczywiscie nie liczyłem na taką "lekkość" z jaką pomykają S2000, ani na "power" jaki mają wurce, ale na jakikolwiek progres, a nie dostrzegam żadnego. Tak się zastanawiam, cy jest coś co może tym wozom jeszcze pomóc...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez chrisro » poniedziałek, 20 cze 2011, 09:33

Napewno tym wozom pomaga cena w porównaniu do s2000 choć za kit R4 20000 euro to sporo, jak za pare lekkich elementów.
chrisro
N2
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek, 28 wrz 2010, 15:04
Lokalizacja: skontowni

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 20 cze 2011, 10:10

Cena to i owszem, nawet te 20 koła za kit R4 to i tak daje niezły odstęp od S2000, pewnie też zupełnie inne są koszty serwisowania. Poza tym "ten miś to nie jest nasze ostatnie słowo", nawet jeśli będzie się różnił tylko zwężką i sekwencyjną skrzynią od tego co jest to w sumie może być jako tako konkurencyjny względem S2000, w sumie już wczesniej zdarzało się to nawet Nkom. Bardziej jednak chodziło mi o widowisko, niby mienione zawieszenie, niby mniejsza masa, a wizualnie jeździ to jak jeździło wcześniej.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez szirer205xs » poniedziałek, 20 cze 2011, 11:03

Za dużo elektroniki w tych Nkach po prostu :)
jaskiniatrolla.eu
Avatar użytkownika
szirer205xs
A5
 
Posty: 727
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 12:28
Lokalizacja: Skoczów

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 20 cze 2011, 11:54

Według mnie to przyczepność mechaniczna jaką robi zawieszenie sprawia, że auta tracą widowiskowość. Zarówno S2000 jak R4.
Co ciekawe auta miały być coraz bardziej zaawansowane technicznie i pozmieniane razem ze wzrostem numeru przy literze "R".
O ile R1,2,3 tak jest tak przy R4 jest jakby krok wstecz. Np. R3 może mieć łopatki przy kierownicy a w R4 (nie jestem pewien) już chyba nie. Jest to również paradoksalne w porównaniu do WRC gdzie też nie można używać elektrohydraulicznych systemów zmiany biegów.
Ogólnie to bezsensem jest tworzenie przepisów które mają wyrównać szanse dwóch różnych silników (konstrukcji) pomijając już cenowe różnice.
Osobiście też miałem nadzieję, że R4 będzie ciekawsze niż N4 a tu taka trochę nie miła niespodzianka.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Sylwek_GSi » poniedziałek, 20 cze 2011, 12:00

jeżeli o artyzm chodzi to w moim odczuciu R4 a nawet zwykłe N4 prezentuje sie o wiele ciekawiej jak S2000. A co do wyników - wygląda na to że wszyscy spodziewali się, że R4 będą podgryzać S2000 okazuje się że jak narazie szału nie ma. Ale może to wina kierowców a nie aut? W polsce R4 ma np Kajto, Kuzi czy Bęben. O ile Bębenek i Kuzaj nie radzą sobie z Sołowowem, Grzybem, nie mówiąc o Brayanie o tyle Kajtek potrafi z nimi wygrać. Więc się da. W austrii chrabia tez wygrywa z S2000. A wizualnie to R4/N4 w porownaniu do aut z lat 1995-2000 to i tak przepaść. Chociaż do WRC nie ma co porownywać. Raz miałem możliwość oglądać fabryczne WRC na żywo. Mowa o polskim 2009. Po przejeździe czołówki w WRC Lancery prezentowały się mizernie :). Ale gdyby nie WRC było by OK :lol:
Wracając do R4, w górach od kilku sezonów startują podkręcone eNki, mają większą zwęzkę i koło 400 koni mocy. Auta śmigają mocy mają pod dostatkiem i chyba nie wielkim kosztem w porownaniu do lancerow z RSMP.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 20 cze 2011, 13:08

No ja miałem okazję oglądać sporo WRC na żywo, Nki w ogóle mnie nie kręcą. S2000 jeszcze ujdzie, nie ma tego "ognia" jaki ma WRC, od razu widać, że nie ta moc, ale generalnie dosyć fajnie śmiga po zakrętach, jest w tyk jakaś lekkość, elegancja. N-kaw tym porównaniu robi wrażenie strasznie ciężkiego auta, podobnie zresztą R4. Jest to o tyle dziwne wrażenie, że wagowo wcale aż tak bardzo się nie różnią. Wygląda na to, że faktycznie za dużo w tym elektroniki, choć łudziłem się,że to bardziej kwestia całokształtu, w końcu WRC to są jeszcze bardziej nawalone elektroniką, ale aż takie mulaste nie są. Liczyłem na to, że poprawki w zawieszeniu będą w jakiś sposób widoczne, tymczasem wyglada to tak, jak by w ogóle ich nie było.

Podkręcanie silnika większą zwężką to oczywiscie tania i skuteczna metoda zwiększenia mocy, ale zapewne w rajdach też poniekąd chodzi o to,zeby takie N4 czy R4 nie były za szybkie, tak jak swego czasu za szybkie były Kit Cary na asfaltach. To by zabiło S2000, a widać, że FIA prze własnie na rozwój tej klasy. Moim zdaniem polityka byłaby spoko, gdyby to nie było S2000 tylko S1600Turbo. Zbudowane tymi samymi tańszymi metodami, dzięki czemu nie byłoby tak kosmicznie drogie jak WRC, ale ich jazda wyglądałaby podobnie. Przecież po to własnie jedzie się oglądać rajd, żeby obserwować piękno samej jazdy a nie rywalizację, przebieg rywalizacji to można sledzić w mediach, nawet lepiej niż na samym rajdzie. W ten sposób naprawdę załatana by została luka po wurcach, możnaby wtedy zostawć w spokoju N-ki.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez PSYCHObójca » poniedziałek, 20 cze 2011, 16:07

MSG Racing napisał(a): Np. R3 może mieć łopatki przy kierownicy a w R4 (nie jestem pewien) już chyba nie. Jest to również paradoksalne w porównaniu do WRC gdzie też nie można używać elektrohydraulicznych systemów zmiany biegów.


wydaje mi się że w DS3 nie ma sekwencyjnej skrzyni - jest tylko zwykła kłówka z dołożonym "elektrycznohydraulicznym wybierakiem "(takie sterowanie kosztuje kilkaset euro - jest to takie rozwiązanie dla ubogich ;) )
podobnie robią chłopaki na Timeattackach np. zamiast kupować prawdziwą skrzynię sekwencyjną za dziesiątki tys. EURO np taką:

http://eng.kaps-transmissions.com/produ ... arbox.html

montują zwykłą kłówkę,cut off i taki wybierak :

http://www.sssdrive.com/subaru_eng.php
+pompę
http://www.sssdrive.com/hydraulic-pump-product-eng.html
+łapki
http://www.sssdrive.com/paddle-shifting ... t-eng.html


a prawdziwa skrzynia sekwencyjna z WRCa z pełną hydrauliką wygląda tak:

http://rallycarsforsale.net/clas/index. ... s&id=45894

:shock: :shock: :shock:

swoją drogą to dostawcy już chyba wiedzą coś więcej:

- sekwencyjna skrzynia R4 do subaru imprezy:

http://eng.kaps-transmissions.com/produ ... arbox.html

- kit do przebudowy kłówki na sekwę Drenth'a do lancera:

http://rallycarsforsale.net/clas/index. ... s&id=55512
Ostatnio edytowano wtorek, 21 cze 2011, 11:43 przez PSYCHObójca, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
PSYCHObójca
N2
 
Posty: 100
Dołączył(a): środa, 24 sie 2005, 19:10
Lokalizacja: Wawa

Postprzez MSG Racing » wtorek, 21 cze 2011, 06:53

Oo proszę. Bardzo fajne rozwiązanie. Zarówno bezpieczne dla skrzyni jak i szybsze w obsłudze na OSach.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez martin.h » wtorek, 21 cze 2011, 19:28

Mitsubishi i Subaru się zbroją, a w przyszłym roku Peugeot/Ford/Skoda homologują 1.6 T w S2000 i będzie po ptokach :wink:
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez MSG Racing » piątek, 24 cze 2011, 07:31

No nie do końca z tą Skodą.
http://rajdy.autoklub.pl/news/skoda-prz ... urbo,36861
Przestaje się mi to podobać. Nie będzie poszerzanych aut ze spojlerami , które będą z zewnątrz pokazywać że to nie jest zwykłe auto (chyba że będą znów cywilnie takie auto jak Celica Turbo, STI, EVO, Escort Cosworth itp.
Do tego dany model będzie jeździć w stu wersjach i nadawał się do 10 klas. A miało być mniej klas i generalnie prościej i łatwiej.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez żółtodziób » piątek, 24 cze 2011, 10:37

Celica GT4 i Escort Cosworth to już nie wrócą, tym bardziej, że FIA się ugina i pozwala dorabiać napęd AWD to zwykłych przednionapędowych GTI. Zresztą nie tylko FIA się ugina, Focusem RS była zachwycona połowa motoryzacyjno-dziennikarskiego światka, nie mieli zahamowań, żeby porównywać to przednionapędowe coś do Evo, zmoczeni w gacie,ze samochód ma szperę. Nie wątpię, że fajne auto (choć jeszcze parę lat temu nie powiedziałbym tak o żadnej przednionapędówce udającej wóz sportowy), ale znaj proporcje mocium panie... Gdzie RS a gdzie Evo. To raczej pewne, że nie pojawią się nowe Delty Integrale ani czterołapne Fordy.

Z tym zamieszaniem z klasami to rzeczywiscie idiotyczna sprawa. O ile S1600T w miejsce S2000 to mi się podoba to nie rozumiem po co komu czterołapne R3 z doładowaniem. I tak będzie wolniejsze od R4, a koszty pewnie conajmniej porównywalne, a jeśli już to niewiele niższe, oprócz tego podobnie skomplikowany serwis.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez maciek.sttracing » wtorek, 28 cze 2011, 21:22

Nie szukajcie mocy w tych autach u nas narazie jezdza psełdo r4 wiec nie oczekiwac cudu jak bedzie pełny kit beda te auta konkurwcyjne w stosunku do s2000.Wszystko w swoim czasie.
maciek.sttracing
 
Posty: 7
Dołączył(a): piątek, 31 gru 2010, 10:54

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron