dobór sprężyny do gwintu

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

dobór sprężyny do gwintu

Postprzez erde » wtorek, 1 mar 2011, 00:34

Panowie, potrzebna pomoc z doborem sprężyn. Samochód to lekkie FWD przeznaczone do rajdów amatorskich (Swift Gti, ok 850kg). Rozkład masy raczej standardowy (aku z przodu, środek wybebeszony ale jest klatka).
Zawieszenie przednie to gwint TEIN-a na wąskiej sprężynie z helperem. No i główna sprężyna może być z zakresu 4kg - 10kg...
Auto będzie jeździć głównie po lekko dziurawym asfalcie. Gładki tor albo jakiś mocny wyryp to raczej rzadko... Co byście proponowali? 6kg nie będą za twarde? Seria ma chyba coś koło 4kg.
Obrazek

Thx
erde
 
Posty: 10
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lut 2008, 00:29


Postprzez martinez » wtorek, 1 mar 2011, 13:41

Zadzwoń do Pana Bińczyka 603858501 z Zerkopolu , zapytaj o kontakt do człowieka sprzedającego sprężyny H&R w Warszawie , jak dostaniesz numer to wszystko ci doradzi .
Temat przećwiczyłem w zeszłym roku przy Hondzie Civic do RPP , na teinie ze skaczącym tyłem , pomimo że sprężyna HR ma inną średnicę po zmianie talerzyków działa .
martinez
 
Posty: 19
Dołączył(a): niedziela, 27 sty 2008, 12:58
Lokalizacja: łódź

Postprzez sas » wtorek, 1 mar 2011, 17:37

martinez możesz po krótce opowiedzieć co było przyczyną skaczącego tyłu i jakie regulacje były potrzebne ? (regulacje bądź zmiana gratów)
skaczący peugeot na 2min15sek
http://www.youtube.com/watch?v=5J2PiHzw ... r_embedded
sas
N2
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 24 gru 2005, 21:22
Lokalizacja: Warszawa

zawieszenie

Postprzez martinez » sobota, 5 mar 2011, 16:10

głównie chodziło o zwiększenie zasięgu pracy sprężyny , i zmianie twardości
martinez
 
Posty: 19
Dołączył(a): niedziela, 27 sty 2008, 12:58
Lokalizacja: łódź


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość