Seat Ibiza

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Seat Ibiza

Postprzez locers » sobota, 26 lut 2011, 21:09

Witam
Chciałem zbudować seata ibize II gti do PPZM i tutaj mam pytanie.
Czy ktoś moze miał jakieś doswiadczenia z tym samochodem. Wydaje mi sie ze jest bardzo dobra alternatywa dla Opla Astry, ktory rzeczywiscie ma bardzo wytrzymałe i tanie podzespoły ale to co sie dzieje z karoserią mnie przeraża. Myle ze Ibiza jest dosyć niedocenianym samochodem na naszych oesach. Ale chciałbym poznać opinie poparte jakimś dowsiadczeniem.
locers
 
Posty: 6
Dołączył(a): wtorek, 22 lip 2008, 22:18


Postprzez rallyfan2 » sobota, 26 lut 2011, 21:49

Miałem okazje jezdzic cywilem Cuprą,to chyba blizniacze z GTI bardzo fajne auto, tylko rzeczywiście mało ich jezdzi, a duży procent z nich był po konkretnych dzwonach. Chyba że masz juz takie auto to jeden problem mniej.Co do rajdówek takimi ibizami jezdzili Ratajczyk, i Chudziński, poszperaj w sieci może coś znajdziesz
rallyfan2
A6
 
Posty: 1021
Dołączył(a): środa, 9 lut 2005, 19:25

Postprzez Robecki » niedziela, 27 lut 2011, 13:31

Avatar użytkownika
Robecki
N3
 
Posty: 465
Dołączył(a): piątek, 4 cze 2004, 18:48
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez locers » niedziela, 27 lut 2011, 14:33

Miałem okazje jezdzic cywilem Cuprą,to chyba blizniacze z GTI

Tak, dokładnie Gti ma ten sam silnik tylko wyposażenie troszkę skromniejsze. Z tego co wyszukałem ma tez homologacje w przeciwieństwie do Cupry, ale moge sie mylić.
Jak by ktos posiadał jakiś kontakt do wyzej wymienionych to bardzo bym prosił o podanie.
locers
 
Posty: 6
Dołączył(a): wtorek, 22 lip 2008, 22:18

Postprzez rallyfan2 » niedziela, 27 lut 2011, 14:48

locers napisał(a):
Miałem okazje jezdzic cywilem Cuprą,to chyba blizniacze z GTI

Tak, dokładnie Gti ma ten sam silnik tylko wyposażenie troszkę skromniejsze. Z tego co wyszukałem ma tez homologacje w przeciwieństwie do Cupry, ale moge sie mylić.
Jak by ktos posiadał jakiś kontakt do wyzej wymienionych to bardzo bym prosił o podanie.


Tu strona www jednego z ww. http://chudzinski.eu/. Cupra chyba też miała w rallybase podane jest że Ratajczyk startował właśnie Cuprą (http://www.rallybase.nl/index.php?type= ... verid=7063 ) która po konkretnym dzwonie przestała chyba istnieć.
rallyfan2
A6
 
Posty: 1021
Dołączył(a): środa, 9 lut 2005, 19:25

Postprzez Tomek RS Tokarski » niedziela, 27 lut 2011, 16:08

W latach 2002-2003 (jak mnie pamięć nie myli) startowałem w RPP (na prawym) Ibizą Cuprą w N-3 z Piotrkiem Michalewiczem - dealerem Seata z Kędzierzyna-Koźla. Namiaru na niego nie mam, al emożesz próbować dzwonić do ww salonu. O kwestiach technicznych to właśnie z nim musiałbyś rozmawiać, bo ja się tylko pilotażem zajmowałem.

Niestety w konfrontacji z najszybszymi w klasie Astrami GSi jakoś nie mieliśmy specjalnych osiągnięć, ale dwukrotnie udało się przyjechać na 10. w generalce, w tym raz 3. w N3). Generalnie kręciliśmy się jakoś w drugiej "10" i trzeba przyznać, ze autko nasze było niezawodne i przez te dwa sezony tylko raz się popsuło tylko tak, ze nie dało się dalej jechać. Pomijam tu naszego dzwona na Imielinie, kiedy po wejściu w las przy 150/h Ibiza została przerobiona na jedyną mi znaną wersję rajdową pick-up;). Nam właściwie nic nie było a klatka była z Ireco.
Pomijając kwestię stosunkowo skromnych funduszy (braku sponsorów) problemem Cupry była zdecydowanie mniej korzystna niż w Astrze waga.
Takim autkiem (wściekłozielonym bodajże) jeździli bracia (?) Nędzka.
Rajdy-Srajdy! :))) Jeżdżą i jeżdżą :)))
Tomek RS Tokarski
 
Posty: 7
Dołączył(a): piątek, 8 sty 2010, 14:49
Lokalizacja: Malnia

Postprzez MSG Racing » niedziela, 27 lut 2011, 18:08

Kuzyn jeździł ale tylko w sprintach i KJS, GTI/Cupra i w sporo nawojował. Sporo też tego tym autem zaliczył imprez i prawdę mówiąc nic się nie psuło.
Pomału buduje z tego prawdziwą rajdówkę. Jak rozebrał silnik to uszczelka pod głowicą była oryginalna. Hamulce są w tym aucie plusem w porównaniu do Opli, które mają mniejsze tarcze.
Myślę że fajne autko. Byłoby trochę urozmaicenia na OSach :)
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez TestDriver » poniedziałek, 28 lut 2011, 00:40

Jedziłem Cuprą po Włodzimierzu Nędzce w PPZM w `07 ,miałem też krótki epizod z Astrą GSi w PPZM w `08 ;) Podam w skrócie róznice na + i - Cupry

+Sporo krótszy rozstaw osi ,auto generalnie jest krótsze ,nie wiele wiekszy rozstaw niż w C2 (plus przynajmniej dlamnie) to daje większe rezerwy na masie
+Wydaje sie ,ze blacha jest mimo wszystko lepiej zabezpieczona i solidniejsza w serii niż w astrze
+Hamulce zdecydowanie wydajniejsze /większe z przodu, jezeli uzyjesz kół 580mm czyli 15 calowych to skutecznosć hamowania /siła jest wieksza niz w seryjnej TypeR ,same tarcze mają małe odsadzenie wiec czesc mocująca tarcze do piasty ma minimalną wage w por. do astry (masa nieresorowana) Hamulec ręczny działa na tarcze ,a nie na bęben wewnątrz tarczy jak w GSi co znowu upraszcza konstrukcje (masa)
+Rozkład masy, silnik pochylony do tyłu, wiec kolektor wydechowy wychodzi do tyłu, mniej wydechu, masa wzgledem osi przedniej bardziej korzystna, zbiornik jest z tworzywa (astra ma blaszany) , przekladnia kierownicza na wózku, czyli prawie 0,4 m nizej niz w astrze.
+dzielona kolumna McPhersona mozliwosc latwej zmiany kąta pochylenia kół z przodu, raczej tansze mozliwosci kupna sportowego powaznego zawieszenia (nie mowie tu o samym amortyzatorze ktorego mozna łatwo zastąpić np B6 w astrze) ale np. Proflex nie ma dodatkowo wspornika dla drazka kierowniczego oraz nie musi byc kupiony wraz z piastą.
+Tylnie zawieszenie sprezyna i amortyzator w jednej osi do kielicha, o wiele lepsze rozwiązanie dla spręzyny, odboje (w astrze przełożenie na oko 1:2 ramienia belki tylniej do punktu mocowania odboju, mozna przy dobiciu wiecej popsuc ;))) )
+Wózek przedni dwuczęsciony w razie dzwonu nie tzreba wymieniac całego wózka ,a przedewszsytkim nie tego który jest odpowiedzialny za geometrię (mniejsze ryzyko przestawienia punktów mocucjacych zawieszenie)
+pas przedni nie jest integralna czescia nadwozia jak w astrze (wyciaganie silnika prostrze ,latwiejsza naprawa po dzwonach)
+zdeżaki,maska , tak na prawde niczym sie nie rózni od zywklej ibizy co daje tansze czesci blacharskie (oczywiscie w porównaniu do wersji wyglądowej GSi)Lampy teoretycznie są dzielone w cuprze (szko to samo prawie ,ale maja dwie żarówki) ale kto na to zwraca uwage ;)
+Mozliowosc modyfikacji silnika dla RPP czyli pomijajac VK ze wzgledu na kolektory wydaje sie byc lepsza dla Cupry, chodz wiadomo ,ze w innym przypadku kiedy mozna modyfikować kolektory C20XE jest o wiele lepszy.
+możliwośc wymiany półosi bez rozpinania wahacza (wew. przegub przykrecany po obwodzie do kielicha z wielowypsutem w skrzyni.
+uchylane tylne boczne okienka lepsza wenytlacja w szczegolnych przypadkach (parowanie) i mozliwosc wymiany bez uzycia kleju
+wzmocnienie rurowe w drzwiach (nie pamietam jednak czy jest w astrze ,w kadecie napewno go nie ma) dosc wazne dla bezpieczenstwa niestety regulaminy nie daja nam latwej lekkiej i taniej mozliwosci wzmacncnia drzwi.
+chlodnica oleju - wymiennik olej/plyn chlodzący , akurat w astrze sposob przechodzenia przewodów czesto sprawia problemy
+mocowanie silnika ,punkty zdecydowniae solidniejsze - 2 z tyłu na wózku ,1 na wózku przednim , w astrze masz łape która potrafi sie zerwać z tyłu na wózku a z przodu znacznie przed kielichami dwa mocowania na podłużnicy, generalnie polozenia silnika sprawia ,ze wiekoszc masy jest zawiszona jednak na wysokosci kielichów co wdyaje sie byc bardziej korzystne dla trwałości nadwozia.
+- brak przeplywomierza (w ABF mamy czujnik podcisnienia i temperatury w kolektorze, raczej mniej zawodny schemat)

+Minimalna masa w grupie N , tutaj zostawiam pole dla błedu, bo nie pamietam czy kadett ma 920 kg czy ibiza ,jedno ma 920 a drugie 980 ;) ale wydaje mi sie ,ze ibiza ma 920 ,wiec jak sie dobrze pokombinuje to te 80 kg oplaca sie bardziej niz 30 KM ;)



- Cena, o ile dobrze pamietam homolgoowane Cupry były w wersji po FL czyli mamy tutaj wybór aut 97r. do 99r. co powoduje ,ze Ibiza zawsze bedzie drozsza od Astr, a w tych rocznikach wchodzimy na teren m.in. Renault Clio Sport.

- wielkosc nadkoli ,wydaje sie ,ze ciezko wsadzic z tyłu cos wiecej niz seryjne 16" czy szutowego, ale wiem ,ze da sie to zrobic oczywiscie ;))

To tak na szybko prosto z głowy... Jak cos sobie przypomne to napisze ;))
Moim zdaniem w prównaniu akurat tych dwóch samochodów przez pryzmat możliwości Ibiza wydaje sie byc znacznie lepszym wyborem.

Pozdrawiam Serdecznie
TestDriver
 
Posty: 24
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 20:15
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez locers » poniedziałek, 28 lut 2011, 01:45

A jak wygląda sprawa z ta homologacja bo są dokładnie dwie wersje Cupra GTI i samo GTI to sa wersje wyposażenia z silnikami 2l od 1997 do 1999 ale na liscie( http://www.pzm.pl/userfiles/2010-pliki/Samochody/Homologacje/HomologatedForms_SortedByMake_Model_2010.pdf )widnieje samo GTI czy Cupra tez ma homologacje? Mozna wiedzieć TestDriver co maiłeś w dowodzie napisane ? :wink:
locers
 
Posty: 6
Dołączył(a): wtorek, 22 lip 2008, 22:18

Postprzez TestDriver » poniedziałek, 28 lut 2011, 11:33

Ibiza GTi 16V od 97r to cupra (5563)
Ibiza GTi (5504) to 8V
Ibiza GTi 16V (5517) to silnik 1.8

Krótko mówiąc homologacja A5563 to 150 konna Ibiza GTi Cupra z silnikiem ABF produkowana 97 - 99

A jeszcze na marginesie dodam ,ze identycznym odpowiednikiem Cupry jest Golf III GTi

Pzdr
TestDriver
 
Posty: 24
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 20:15
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Seat Ibiza

Postprzez Flame911 » wtorek, 3 kwi 2012, 20:44

Witam,
mam pytanie odnosnie homologacji Cupry a mianowicie czy wie ktos jak to jest z korektorem siły hamowania ?? ma byc jeden dwa czy nie moze byc wogule, ewentualnie czy jest ktos w stanie skopiowac lub zrobic zdjecie strony o hamulcach z homologacji. bardzo mi na tym zależy.
Flame911
 
Posty: 2
Dołączył(a): wtorek, 3 kwi 2012, 19:19

Re:

Postprzez jacq » poniedziałek, 14 maja 2012, 15:13

TestDriver napisał(a):Krótko mówiąc homologacja A5563 to 150 konna Ibiza GTi Cupra z silnikiem ABF produkowana 97 - 99
A jeszcze na marginesie dodam ,ze identycznym odpowiednikiem Cupry jest Golf III GTi

a wiele części silnikowych i nie tylko bez problemu podejdzie z Gólfa GTI mk3, a scena maniaków VW (nie rajdowych) jest bardzo duża i aktywna i części prędko nie zabraknie.

wszyscy piszecie Cupra i Cupra, a widzę, że mało kto się orientuje czym Cupra różni się od GTI.
Otóż Cupra to była to limitowana edycja wersji GTI (Cupra była również z silnikiem diesla AFN) i różniła się jedynie detalami jak:
-kierownica, mieszek skrzyni biegów i ręcznego były obszyte czerwoną nicią (fotele chyba też z dodatkowym wyszyciem z napisem "cupra"),
-naklejka z napisem CUPRA2 na błotnikach i drzwiach,
-czerwonymi pasami bezp.,
-innym kształtem gałki zmiany biegów
-oraz felgami 16calowymi.

Nie było żadnych zmian w silniku, hamulcach i zawieszeniu w stosunku do GTI.

Blacharsko nie jest źle. Lecą jedynie tylne nadkola, ale tak się dzieje we wszystkich Seatach (wersja 6K)


o jaki stary temat. no ale niech zostanie dla potomnych :lol:
www.rajdowy.blogspot.com
Avatar użytkownika
jacq
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): poniedziałek, 24 lis 2008, 14:24
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Seat Ibiza

Postprzez jumpman » wtorek, 15 maja 2012, 13:41

Czesc
W zeszłą zime zbudowalismy taką Ibizę. Na stronie strefaserwisowa.com.pl znajdziesz dużo zdjęć z budowy.
W tą zimę dokonaliśmy kilku zmian tj.
-duże hamulce
-chłodnica oleju
-kłowa skrzynia 6 biegów
-fachowy lewarek
-wspoma elektro-hydrauliczna
i jeszcze kilka fajnych gadzetów, auto bedzie opisane w tym lub następnym WRC.
w razie jakiś pytań pisz na e-mail ze strony
jumpman
 
Posty: 2
Dołączył(a): wtorek, 15 maja 2012, 13:26

Re: Seat Ibiza

Postprzez jacq » wtorek, 15 maja 2012, 15:43

widziałem na żywo tą Ibizę. Szczękę zbierałem z ziemi dość długo...
www.rajdowy.blogspot.com
Avatar użytkownika
jacq
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): poniedziałek, 24 lis 2008, 14:24
Lokalizacja: Rzeszów


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron