de fast (?) end de fiurios...

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez micz » wtorek, 23 mar 2004, 13:39

racja żółtodziób.
Wiesz zapewne równierz, że u nas prawo jest takie, że jak jumniesz babci 500 PLN emerytury to dostaniesz większa karę niż za coś takiego.
Zastanawialiśmy się ze znajomymi i doszliśmy do wniosku, że oni wiedzieli, że ich złapią. Ale mając bańke na koncie można zaryzykowac 3 lata wyroku w zawieszeniu na dwa bo pewnie ze względu na niekaralność i dobra opinie tak by to się skończyło. A że gazety wyłapały temat...może byc gorzej.

Głupie to było i naiwne. Nawet bardzo.
Czy prali pieniądze nie wiem...może? Ale wiem, że gdyby nie oni i kilka innych osób ten sport nadal stał by w miejscu.
Teraz sa nowi ludzie, którzy bardzo chcą, żeby ta dyscyplina się rozwinęła. I nie tylko oni ale również osoby startujące (celowo nie napisałem zawodnicy :) ) . Można mowić, że jazda po prostej jest bez sensu. OK. Że nie wymaga żadnych umiejętności. OK. Ale ktos się za to wziął jak należy. Robi z tego show bo chce, żeby zawody odbywały sie na wysokim poziomie. Powtórze po raz enty. W polskich rajdach potrzeba menagerów takich jak tu a nie działaczy takich jak np. pan Szkuta.


PS: Jeżeli chodzi o artykul w Wyborczej, to oni kochają takie zagrywki. WYdaje mi sie, że do naświetlenia sprawy wystarczyło napisać "mają wspólne hobby-wyścigi samochodowe" a nie mieszac w to SSS. GW często tak robi. Przykłąd -Monkiewicz. Cokolwiek o nim piszą pojawia się adnotacja, żę "był podejżany o defraudację". Faktycznie był. Ale okazalo się, że jest niewinny.
Sprawe mylenia 1/4 mili pomijam bo to normalka.
pomijam rownież cene samochodów. BMW 2,5 V6 z turbo za kilkaset tysięcy PLN. Niech mi znajda takiego kupca to wyloże kase i mu 10 sprowadzę z niemiec.
www.compsport.pl
www.maciejwislawski.pl
Avatar użytkownika
micz
A6
 
Posty: 1338
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 16:18
Lokalizacja: Warszawka


Postprzez żółtodziób » wtorek, 23 mar 2004, 14:06

racja żółtodziób.
Wiesz zapewne równierz, że u nas prawo jest takie, że jak jumniesz babci 500 PLN emerytury to dostaniesz większa karę niż za coś takiego.
Zastanawialiśmy się ze znajomymi i doszliśmy do wniosku, że oni wiedzieli, że ich złapią. Ale mając bańke na koncie można zaryzykowac 3 lata wyroku w zawieszeniu na dwa bo pewnie ze względu na niekaralność i dobra opinie tak by to się skończyło. A że gazety wyłapały temat...może byc gorzej.


Tak, wymiar tzw. sprawiedliwości w polsce to jedna wielka chujnia (sorry za wyrażenie ale to i tak za słabe określenie dla tej bandy postkomunistycznyc skurwysynów), im więcej przeskrobiesz tym mniejsze konsekwencje poniesiesz, szkoda słów...

Mnie jednak o co innego chodzi, cała ta afera zbiegła się w czasie z silną hossą, indeksy poszybowały w kosmos, kurst niektórych spółek nawet w hiperprzestrzeń, ktos kto jest dobry w te klocki i ma kontakty z biurem maklerskim (a więc szybki dostęp do potrzebnych informacji) mógłby zarobić więcej kasy w sposób pozostawiający go poza wszelkimi podejrzeniami. Może faktycznie pierdelek sobie wkalkulowali w ten numer, ale to tylko świadczy o tym że słabi z nich spryciarze.

To że rozdmucały to gazety... hmm... trudno żeby nie rozdmuchały tak wielkiego przekrętu, to w końcu rekord w historii WGPW...


Głupie to było i naiwne. Nawet bardzo.
Czy prali pieniądze nie wiem...może? Ale wiem, że gdyby nie oni i kilka innych osób ten sport nadal stał by w miejscu.
Teraz sa nowi ludzie, którzy bardzo chcą, żeby ta dyscyplina się rozwinęła. I nie tylko oni ale również osoby startujące (celowo nie napisałem zawodnicy ) . Można mowić, że jazda po prostej jest bez sensu. OK. Że nie wymaga żadnych umiejętności. OK. Ale ktos się za to wziął jak należy. Robi z tego show bo chce, żeby zawody odbywały sie na wysokim poziomie. Powtórze po raz enty. W polskich rajdach potrzeba menagerów takich jak tu a nie działaczy takich jak np. pan Szkuta.


nie kwestionuję talentów managerskich tych panów, i tu się zgodzę że lepiej gdyby nawet tacy ludzie rządzili rajdami, nawet jeśli na sumieniu mają jakieś przewinienia (co dla mnie nie jest wcale takie pewne), niż tłuste dupy z dwiema lewymi rękami. Wali mnie czy za kradzione pieniądze czy nie, zależy mi na tym zeby ten sport się rozwijał, a w Polsce i tak prawie wszystko co jest to jest kradzione...

PS: Jeżeli chodzi o artykul w Wyborczej, to oni kochają takie zagrywki. WYdaje mi sie, że do naświetlenia sprawy wystarczyło napisać "mają wspólne hobby-wyścigi samochodowe" a nie mieszac w to SSS. GW często tak robi. Przykłąd -Monkiewicz. Cokolwiek o nim piszą pojawia się adnotacja, żę "był podejżany o defraudację". Faktycznie był. Ale okazalo się, że jest niewinny.
Sprawe mylenia 1/4 mili pomijam bo to normalka.
pomijam rownież cene samochodów. BMW 2,5 V6 z turbo za kilkaset tysięcy PLN. Niech mi znajda takiego kupca to wyloże kase i mu 10 sprowadzę z niemiec.


Dlatego właśnie daleki jestem od jednoznacznego wskazania winnych. GW to śmietnik, jak przyjdzie co do czego to się z połowy zarzutów wycofają, tak jak Pierwszy Jąkała RP ściemniał przed komisją śledczą, nagle połowę rzeczy zapomniał, ewidentnie krył Millera, trzeba brać poprawkę że GW pisze to co jest jej wygodne a nie to co jest prawdziwe. Nie znam dokładnie tej sprawy, wiem tylko że taki przekręt miał miejsce i że już na drugi dzień wywalili maklera który udostępnił kody osobie niepowołanej, temtego gostka który dał zlecenie też wywalili, ale poczekajmy aż czarno na białym wyjdzie kto pociągał za sznurki.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez stein911 » wtorek, 23 mar 2004, 16:57

No w sprawie zarzadzania rajdy są daleko w tyle za wyscigami równoległymi :( . W przyszłym, kwietniowym numerze WRC ma być artykuł na temat organizacji sportów motorowych takich jak FIA i nasz kochany PZM. Chętnie się w temat zagłębię...
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez micz » środa, 24 mar 2004, 13:15

" ...oto Polska właśnie..." żóltodziuób.

GW cały czas jedzie na opinni gazety, która wywalczyła nam wolność, niezależnej. No ale jak niezależny może być ktos kto ma akcje za 50 mln papiera. Tym ludziom zależy, żeby pisać o pewnych sprawach bo mogą one uderzać w ich interesy.
www.compsport.pl
www.maciejwislawski.pl
Avatar użytkownika
micz
A6
 
Posty: 1338
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 16:18
Lokalizacja: Warszawka

Postprzez Kuba M. » piątek, 30 kwi 2004, 12:14

Już jutro pierwsza eliminacja wyścigów na ćwiartkę. Pewnie wszyscy już wiedzą, że w Polsce powstała prawie 1000 konna Supra. Jak ktoś nie wie to niech sobie zobaczy wykresik:
http://www.vtg.pl/page/nowosci.php

Ciekawe, jaki wykręci czas.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez stein911 » piątek, 30 kwi 2004, 14:28

Jak juz pisałem, ten samochód ma profesjonalnie tuningowany silnik. Strojenie kompa wyknywał koleś z USA. Ale skrzynia biegów, dyferencjał pozostały bez zmian, więc na mój gust to auto cudów nie zdziała na takim asfalcie, jaki jest w Modlinie.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez żółtodziób » sobota, 1 maja 2004, 01:58

ale zjara kilka kompletów kapci i może ukręci nawet półosie :)
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez TommiCrazy » sobota, 1 maja 2004, 18:04

Niezle :> moj galant po zalozeniu nowych świec to podniosl znacząco moc maxymalną :) o całe 0,6 Konia mechanicznego :) jeszcze tylko wsadze 9 takich silników z nowymi swiecami do mojej maszyny i wyprzedze tą supre
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Postprzez żółtodziób » sobota, 1 maja 2004, 22:53

zależy w jakich warunkach, bo pewni na torz wyścigowym to bez żadnych przeróbek łyknąłbyś tę Suprę, gościa by obróciło na pierwszym zakręcie, wystarczyłoby że by mu mucha usiadła na kolanie powodując otwardzie przepusnicy o 0,5 mm za dużo :) Szczerze mówiąc nie ma człowieka który mógłby utrzymać to monstrum w zakręcie, nawet najlepsi kierowcy potrzebują kilku ton docisku aerodynamicznego jeśli pod machą jest 1000 KM.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez stein911 » sobota, 1 maja 2004, 23:21

Supra zrobiła czas 11.5 sekundy, czyli zwyczajnie do dupy :) . Ile to jeszcze czasu upłynie, zanim co po niektórzy zorientują się, ze więcej nie znaczy lepiej.

Na torze taka supre łyknąc łatwo, z taka turbina co wyciska conajmniej 1000 KM na kretym torze sie nie zaszaleje. A gdy juz nawet turbodziura minie to skończy sie prosta.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez Kuba M. » niedziela, 2 maja 2004, 00:52

"Less means more"

Zgadnijcie, kto to powiedział? :)

Według tej zasady powinno się tworzyć szybkie samochody, a nie według sloganu "mocy przybywaj".
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez rally_fan1 » niedziela, 2 maja 2004, 01:15

Kuba M. napisał(a):"Less means more"

Zgadnijcie, kto to powiedział? :)


czyzby Colin Chapman :?:
rally_fan1
N3
 
Posty: 375
Dołączył(a): poniedziałek, 21 paź 2002, 12:50

Postprzez Kuba M. » niedziela, 2 maja 2004, 01:22

Zgadza się! Muszę chyba wymyślać trudniejsze zagadki :)

Dlaczego nikt nie słucha tego genialnego człowieka?
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez żółtodziób » niedziela, 2 maja 2004, 11:21

Kopernika też nie słuchali jak powiedział ze ziemia jest okrągła i że krąży wokół słońca. Po prosu zbyt silne są ludzkie wyobrażenia. Zapytaj przeciętnego człowieka co rozumie pod pojęciem "samochód sportowy" to najpierw powie że mocny silnik.

Koncernom nie zależy na oświecaniu mas tylko na upychaniu swoich produktów, masy chcą mocnych silników i je dostają, a czy to słuszne czy nie to nikogo nie obchodzi dopóki robi na tym kasę i reklamę.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez rally_fan1 » niedziela, 2 maja 2004, 12:22

z zasady Colina Chapmana korzystal m.in. Gordon Murray - szef zespolu tworzacego McLarena F1,w zwiazku z czym samochod ten nie ma wspomagania kierownicy,ABS-u,wspomagania hamulcow,a kompletny zestaw audio wazy 4.5kg(sam Murray uważa go i tak za zbyteczny i najchetniej by go wyrzucil),a firma ktora go wyprodukowala,czyli KENWOOD najpierw proponowala zestaw,ktory wazyl 11kg.Zestaw narzedzi dolaczany do samochdu jest z tytanu,tak jak i tlumiki...
rally_fan1
N3
 
Posty: 375
Dołączył(a): poniedziałek, 21 paź 2002, 12:50

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości