de fast (?) end de fiurios...

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez TommiCrazy » niedziela, 2 maja 2004, 14:59

no tak jak sciągam filmiki z japonskimi pokazami DRIFTU to czesto pisza jakei moce mają te samochody, przewaznie 300hp jest najodpowiedniejsze do takiej zabawy.
ale wiadomo supra ma ponad 900hp a w driftach nie o czas chodzi podczas efekciarskich boczków, supra mimo tylnego napędu to rzeczywiscie z taka mocą się nienada do takiego celu.
druga sprawa to kierowca supry moze jeszcze nieumie wykorzystac tej mocy, jeździl dlugo z mocą 500hp wiec napewno start powinien odbyc sie calkiem innaczej . trzeba dac mu pare dni na testy, moze sie poprawi ,przeciez koles kasy nieoszczędzal na ten samochód.
1000 konne auta w japonii schądzą na 8-9 sekund
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK


Postprzez Kuba M. » niedziela, 2 maja 2004, 15:09

Pozostaje kwestia przyczepności toru. Dochodzi jeszcze brak w naszej rodzimej Suprze ALS oraz duże rezerwy dotyczące zbicia wagi.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez schwepes » niedziela, 2 maja 2004, 15:27

Kuba M. napisał(a):Pozostaje kwestia przyczepności toru.

To jest chyba główny problem. Znajomi, którzy oglądali jego przejazdy twierdzili że na 1,2 i 3 praktycznie cały czas zrywał przyczepność mimo dość dużych slicków.

Dochodzi jeszcze brak w naszej rodzimej Suprze ALS oraz duże rezerwy dotyczące zbicia wagi.

ALS jest zbędny w tego typu zawodach. Tutaj nie ma momentu w którym samochód zszedł by z optymalnych obrotów, jak to miejsce w rajdach podczas hamowania. Wystarczy dobra procedura startowa, a taką opcję ma AEM (ECU w tej Suprze)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Kuba M. » niedziela, 2 maja 2004, 18:46

schwepes napisał(a):ALS jest zbędny w tego typu zawodach(...)


Podczas zmiany biegów by się nie przydał? Przeca ciśnienie spada w takim momencie.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez darekH » niedziela, 2 maja 2004, 19:18

Podczas zmiany biegów by się nie przydał? Przeca ciśnienie spada w takim momencie.


No tak ale nie na tyle zeby sensowne bylo uzycie ALS chyba ze kierowca jest takim ... ze nie umie biegow szybko zmieniac :-D, ALS przydaje sie na wyjsciu np. z ciasnego zakretu, nawrotu, gdzie obroty silnika przy hamowaniu spadna, i wystapi duzy turbolag
gg:3048339
Avatar użytkownika
darekH
N2
 
Posty: 199
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 11:28
Lokalizacja: Gdansk

Postprzez żółtodziób » niedziela, 2 maja 2004, 19:36

Turbo działa z opóźnieniem zarówno w jedną jak i w drugą stronę, tzn. długo się rozkręca, ale też jakiś czas utrzymuje obroty po zdjęciu nogi z gazu, nadmiar napompowanego powietrza uchodzi wtedy przez "dump valve". Jeśli zmiana biegów jest dostatecznie szybka nie potrzeba ALSu.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez schwepes » niedziela, 2 maja 2004, 19:40

Kuba M. napisał(a): Podczas zmiany biegów by się nie przydał? Przeca ciśnienie spada w takim momencie.

Przy "1/4mili" prostsze będzie zastosowanie tzw. ignition cut, czyli systemu odcinającego zapłon podczas zmiany biegu dzięki czemu można jechać z gazem w podłodze przez cały czas. Oprócz tego że mniej trzeba się namachać nogami ;) to działa to w małym stopniu jak ALS, bo mieszanka nie zapalona z powodu odcięcia zapłonu dostaje się do gorącego wydechu i zapala, napędzając w ten sposób turbinę. Oczywiście nie jest to tak skuteczne jak ALS, ale w 1/4 mili nie jest to konieczne bo po zmianie biegów utrzymuje się silnik w przedziale obrotów w których turbina ładuje w miarę równo.

Chociaż w przypadku tej Supry na biegach 1,2,3 i tak pewnie nie jedzie z gazem w podłodze z powodu przyczepności ;) .
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Kuba M. » niedziela, 2 maja 2004, 20:47

Jeździłem samochodem z turbodoładowanym silnikiem. Po zmianie biegów i depnięciu gazu w podłogę następował chwilowy spadek ciśnienia, trwało to może i ułamek sekundy, ale jednak było odczuwalne. Stąd moje pytanie o zasadność ALS-a. I tyle.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez stein911 » niedziela, 2 maja 2004, 22:34

Turbo działa z opóźnieniem zarówno w jedną jak i w drugą stronę, tzn. długo się rozkręca, ale też jakiś czas utrzymuje obroty po zdjęciu nogi z gazu


Prawda, tylke że na torze nie jedzie się tylko na pełen gaz albo bez. I tu moim zdaniem wielka turbina jest beznadziejna, bo nie działa tak spontanicznie jak mniejsze.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez darekH » niedziela, 2 maja 2004, 23:02

Prawda, tylke że na torze nie jedzie się tylko na pełen gaz albo bez. I tu moim zdaniem wielka turbina jest beznadziejna, bo nie działa tak spontanicznie jak mniejsze.


No to zes ameryki nie odkryl, wiadomo ze wiekszy wirnik ma wiekszy bezwlad, i powstaje ogromny TurboLag, i jazda przestaje byc nawet nie komfortowa, nie da sie sensownie jezdzic ,pamietam taki filmik z Jeremym Clarksonem jak ujezdzal starego RS200 ktory mial ok600KM chyba i ogromna turbine, jechal w winklu i jak turbo wzielo sie w obroty to kopniecie bylo ogromne, az wypadl w pobocze, takim samochodem da sie jechac, tylko po prostym i to tez z problemami :-D Co do spontanicznosci to mala nie dziala spontaniczniej ale bardziej plynnie, bo duzy wirnik jak sie rozdmucha to nic go nie przebije, spontanicznosc to on ma ale wybuchowa :-D
Dlatego stosuje sie np, dwie turbosprezarki mniejsze, albo nawet cztery ( Bugatti ).

Co do tej Supry, to rzeczywiscie wynik taki sobie, nie interesuje sie za bardzo 400m ale zdziwilo mnie ze tak naprawde skupiono sie na mocy zamiast na ukladzie transmisyjnym, ktory moze zdzialac cuda, bo miec duzo mocy to jedno, a przeniesc to na nawierzchnie efektywnie to drugie. Tu nawet opony same nic nie dadza ;-)

Co do zastosowania ALS naprawde nie ma sensu moim zdaniem, moze system cut off rzeczywiscie bylby lepszy,ale skrzynia powinna byc szybka, najlepiej sekwencyjna, bo w klowych sie nie stosowalo takich systemow ( np. w Subaru WRC, przy zmianie biegow kierowcy zdejmowali noge z gazu ). Co do zaworu "blow off" czy "dump valve" to on jedynie ma za zadanie aby powietrze z turbiny mialo gdzie uciec, trafiajac na zamknieta przepustnice, i nie cofalo sie do wirnika...
Podsumuwujac, ALS nie za bardzo, Cut OFF moze sensowniej, co do Blow OFF to i tak wiekszosc samochodow Turbo to ma :-)
gg:3048339
Avatar użytkownika
darekH
N2
 
Posty: 199
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 11:28
Lokalizacja: Gdansk

Postprzez stein911 » niedziela, 2 maja 2004, 23:25

pamietam taki filmik z Jeremym Clarksonem jak ujezdzal starego RS200 ktory mial ok600KM chyba i ogromna turbine, jechal w winklu i jak turbo wzielo sie w obroty to kopniecie bylo ogromne, az wypadl w pobocze


Pamiętam, właścicielowi forda musiał sie zjeżyć włos na głowie.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez ldevil » poniedziałek, 3 maja 2004, 12:58

darekH napisał(a):(...)pamietam taki filmik z Jeremym Clarksonem jak ujezdzal starego RS200 ktory mial ok600KM chyba i ogromna turbine, jechal w winklu i jak turbo wzielo sie w obroty to kopniecie bylo ogromne, az wypadl w pobocze,(...)

Ma ktoś może na ten odcinek na komputerze ?
No fear - next gear
gg: 1898324
JID: ldevil@jabber.wp.pl
Avatar użytkownika
ldevil
N2
 
Posty: 110
Dołączył(a): poniedziałek, 8 wrz 2003, 09:29
Lokalizacja: Racibórz

Postprzez Itek » poniedziałek, 3 maja 2004, 13:34

Powinnien być na FTP, chyba nazywa się Top 100, ale waży 700MB
JID: itek (kr) chrome (kr) pl
GG: Mam, ale nie używam.
Avatar użytkownika
Itek
N2
 
Posty: 148
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 21:55
Lokalizacja: Miasto Kraków

Postprzez Kuba M. » poniedziałek, 3 maja 2004, 14:18

Itek napisał(a):Powinnien być na FTP, chyba nazywa się Top 100, ale waży 700MB


Nie, to nie Top100, to Jeremy Clarkon's No Limits i rzeczywiście wisi na FTP'ie.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 3 maja 2004, 16:18

Tak, tylko że jest jeden sczegól, tą suprą nikt nie ma zamiaru zamiatać po zakrętach, ona jest po to żeby nią jeździć na wprost :) A więc obędzie się bez ALS. Szczerze mówiąc to najlepiej byłoby wywalić z niej dyfer i kierownicę :)
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości