Wlot dachowy

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Wlot dachowy

Postprzez axgt » niedziela, 4 paź 2009, 21:20

Mysle o wlocie dachowym do mojego axa. Czy wie ktoś jak to w polskiej praktyce wygląda pod kątem BK? Domyślam się, że jak chodzi o 207 s2000 to wlot musi być taki i żaden inny, ale w mojej homologacji jest tylko malutkie zdjęcie i ciężko coś powiedzieć o nim poza tym, że jest. Inaczej mówiąc: jak bardzo trzeba się przejmować jego zgodnością z homologacją?
Jak ktoś się otarł o ten problem to proszę się podzielić doświadczeniami.
gg 6392176
axgt
N1
 
Posty: 88
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 19:01


Postprzez skandal » poniedziałek, 5 paź 2009, 18:31

wojtek.nowak@pzm.pl <wojtek.nowak@pzm.pl>

wyślij pytanie do Pana Wojtka Nowaka - delegat techniczny PZM , opisz swój problem a będziesz miał pewną odpowiedź . Pan Wojtek jest na każdym BK na rajdach i On też najlepiej wie jak Ci odpowiedzieć ...

Moim zdaniem wlot przy założeniu że nie dziurawisz dachu więcej niż kilka centymetrów będzie mógł mieć dowolny kształt. Jednak jest to element (dach) który nie łatwo wymienić , więc sugeruje zapytać u źródła... :)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skandal
N3
 
Posty: 357
Dołączył(a): czwartek, 25 maja 2006, 01:02

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 5 paź 2009, 21:13

Może odpowie.
Ja już miesiąc czekam na odp. Jak wcześniej nie było problemu i dostałem odpowiedzi tak teraz nie.
W sumie odp też nie były zbyt treściwe, raczej surowe. No ale może akurat w tej kwestii nie będzie tak źle.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez skandal » poniedziałek, 5 paź 2009, 22:38

no niestety poczekać trzeba , ale za to masz jednoznaczną wiedzę i idziesz na bk ze spokojem :) ja też czekałem na początku sezonu miesiąc ale widocznie Pan Wojtek :
a) nie zagląda często na maila
b) ma np. sto maili dziennie , więc odpowiada w kolejności :)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skandal
N3
 
Posty: 357
Dołączył(a): czwartek, 25 maja 2006, 01:02

Postprzez MSG Racing » wtorek, 6 paź 2009, 23:54

Jednak muszę cofnąć co powiedziałem, przynajmniej częściowo.
Dostałem odpowiedź.
W sumie nie ma się co dziwić. Pan Nowak jest dość zabieganą osobą.
Odpowiedzi są konkretne i powiedziałbym dość wyczerpujące.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez mortonrally » środa, 7 paź 2009, 07:01

może się podzielisz odpowiedzią, bo pewnie nie jeszcze jeden forumowicz bedzie miał ten sam problem
POGANUS ; WALDEK ; ADAŚ -- GOOO !!!!!!!!!!!!
Obrazek
Avatar użytkownika
mortonrally
N3
 
Posty: 480
Dołączył(a): sobota, 28 lip 2007, 16:19

Postprzez voytec » środa, 7 paź 2009, 16:15

MSG Racing napisał(a):Jednak muszę cofnąć co powiedziałem, przynajmniej częściowo.
Dostałem odpowiedź.
W sumie nie ma się co dziwić. Pan Nowak jest dość zabieganą osobą.
Odpowiedzi są konkretne i powiedziałbym dość wyczerpujące.


Szczesciarz.., bo ja sie od czerwca nie doczekalem. Ale moze pytanie okazalo sie za trudne..
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez MSG Racing » czwartek, 8 paź 2009, 04:06

Mogę się pokazać i pytania i odpowiedzi :)
Witam
Znów mam kilka pytań od strony technicznej.
Kuzyn niedawno wymyślił jak poprawić standardowy ręczny w aucie i zrobić go w pionie!
Zrobił i działa niesamowicie bo jest dłuższa wajcha i do tego jest inny rozkład sił gdy jest ona w pionie.
Do przyspawanych do tunelu kątownika i płaskownika została przykręcona rurka tak aby dało się nią ruszać i za pomocą linek zostały podpięte linki od ręcznego. Działa bez zarzutu i bez ingerencji w hamulce.
Mnie by interesowało czy takie coś może jechać w 3Lidze i np RPP? Zasada działania jest niezmienna. Zmieniła się jedynie pozycja i miejsce dźwigni.
Będąc przy hamulcu ręcznym muszę również zapytać o jego hydrauliczną wersję. Jak to jest (zarówno w RPP jak i 3L) kiedy można i na jakich zasadach go montować?
Wiem że musi być w homologacji auta. Ale jak to wygląda w 3L dla auta które nie ma homologacji, lub nie ma takiego elementu w karcie homologacyjnej?
Kiedyś słyszałem opinie, że takie coś wystarczy, że jest w karcie homologacyjnej auta. A mechanizmy można już zrobić we własnym zakresie tak jak kiedyś w KJSach w Maluchach.
A jakby mieć założony osobny dodatkowy obwód hamulcowy? Tak jak to jest w Skodzie Felicji?

Chciałem również zapytać o centralny wyłącznik prądu. Jak dobrze zauważyłem nie jest on wymagany w RPP ani w 3L. Jednak jeśli go mam (ja mam akurat w kiepskim miejscu bo chcąc wyłączyć można wyrwać plastykowe podszybie) to gdzie go można zamocować. Myślę go przykręcić do błotnika. Jednak tam będzie on nie w pionie a lekko pochylony na zewnątrz auta ale po za obrys nadwozia nie powinien wystawać. Co Pan o tym sądzi?

Aku w bagażniku. Chodzi mi po głowie od jakiegoś czasu pomysł przeniesienia akumulatora do bagażnika. Raz że przenieść kilka kg na tył auta, a dwa usunąłbym Aku z mało bezpiecznego miejsca, bo jest teraz zaraz za przednią lampą. Jak zrobić żeby był dobrze założony aku w bagażniku?

Kuwety. A pomysł z kuwetami przyszedł mi na wiosnę kiedy malowałem na nowo wnętrze w rajdówce. Raz że nieco łatwiej zachować porządek a dwa że pilot miałby podstopnicę jednocześnie a ja też mógłbym sobie o coś podeprzeć pięty. Jednak nie wiem z czego mogę je wykonać. Wiem że nie powinno być ostrych krawędzi co jest zrozumiałe w końcu. Myślałem albo z płyt aluminiowych takich grubości np 2-2.5mm, boki podgiąć na wys ok 5cm przeszlifować aby nie było ostrych krawędzi i przykręcić do podłogi w aucie. Na prawdziwe wykonane z Kewlaru czy innego cuda mnie nie stać.

Boczki. Chodzi pogłoska że od przyszłego boczki będą musiałby być oryginalne lub z Kewlaru czy innego dziwnego drogiego materiału. Czy to prawda? Jeśli nie to z czego można zrobić boczki takie Agrupowe :) Można ze spienionego PVC (nie pęka) albo Poliwęglanu, albo płuty aluminium np 1.5-2mm ?

Naprawdę trzeba min aż trzech osób chętnych, żeby dodać zapis o zderzakach w Kadecie? Ostatnio z ciekawości poszukałem na Allegro i aż zamarłem widząc ceny...od 250zł do 550zł za używany oczywiście. Przecież to jest jedno zdanie do napisania w regulaminie.


A tutaj odpowiedzi.
Witam!
Na samym początku chciałem przeprosić za tak długi termin odpowiedzi -
spowodowane jest to tylko i wyłącznie brakiem czasu, prywatnego czasu.
1. Co do hamulca ręcznego to niestety ale układ sterownia hamulcem ręcznym
musi być zgodny albo z rozwiązaniem seryjnym lub homologacyjnym. Czyli
jeżeli jest układ sterowania hamulcem poziomy to musi pozostać układ
poziomy. Inna sprawa to wydłużenie lub wygięcie dźwigni hamulce ręcznego -
jest to dowolne. W przypadku hamulca ręcznego hydraulicznego to musi to być
rozwiązanie zgodne z homologacją rajdową FIA. W przypadku RD-3L jeżeli
decydujemy się na takie rozwiązanie (hydrauliczny ręczny) to musi być to
samochód homologowany. W przypadku samochodu nie homologowanego hamulec
ręczny musi być seryjny.
2. Wyłącznik prądu w rajdach jest zalecany a nie obowiązkowy (choć są od
tego wyjątki, np. samochody WRC) ale jeżeli jest zamontowany to musi
działać. Umiejscowienie wyłącznika ma być u dołu w pobliżu słupka "A". Może
też być zamontowany na błotniku, szczególnie w przypadku jeżeli jest
plastikowe podszybie. Choć i w tym wypadku można sobie poradzić - wystarczy
"wybudować" metalowy wspornik do zamocowania wyłącznika prądu i włącznika
systemu gaśniczego (w RD-3L zalecany)
3. Akumulator może być przeniesiony w inne miejsce tylko w samochodach grupy
A. W załączniku J zamocowanie akumulatora w miejscu innym niż fabryczne
jest bardzo dobrze opisane (ART. 255). Pokrótce - akumulator musi być
zamocowany za przednimi fotelami, musi być solidnie zamocowany (patrz Zał.
J) i jeżeli jest typu mokrego (suchy - żelowy) musi być szczelnie obudowany
z wyprowadzeniem odpowietrzenia na zewnątrz kabiny.
4. Kuweta dla pilota OK (wykonanie kuwety tak jak Pan napisał), co do kuwety
dla kierowcy to kontrowersyjny pomysł. Podpórka pod lewą nogę dla
kierowcy - jak najbardziej tak.
5. Boczki - chyba faktycznie będzie taki zapis ale teraz jest dozwolony
każdy niepalny (a właściwie trudno palny) materiał
6. Co do zderzaków - to proszę mnie nękać, może przyniesie to jakiś skutek
:))
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron