..::Fiat 126p - przeróbki na KJS

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez :alfan: » sobota, 25 paź 2003, 21:04

Lechu napisał(a):Wow. Niezły ten silnik za 20 tyś musi być.

Ja rozumiem,że jest sobota wieczór,ale licz dokładniej te zera :)
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Jucek » wtorek, 28 paź 2003, 17:07

czesc jestem z Legnicy i chce utwardzic mojego kaszla czyli wyklepac resor,uciąć spręzyny i kupic amory.Bylem w różnych zakladach i serwisach i powiedzieli mi ze tego nie zrobią bo to są rzeczy,które mozna łatwo spieprzyc :/.Napiszcie mi gdzie to mozna zrobic i kto Wam takie rzeczy zrobił (moze kowal ?) i ile kosztowały przeróbki razem z załozeniem,zbieznoscią itp
Jucek
N3
 
Posty: 396
Dołączył(a): niedziela, 24 sie 2003, 19:59
Lokalizacja: Legnica

Postprzez żółtodziób » wtorek, 28 paź 2003, 18:41

zrobili cię w bambusa, jak można spieprzyć coś co juz samo w sobie jest motoryzacyjnym dnem... Najwyraźniej uznali że nie będą mogli skasować za robotę tyle ine by im się opłacało i puścili taki tekst...

Wejdź na http://fiat-furious.prv.pl/ tam znajdziesz opisy jak takie rzeczy ludzie sami robią...

Ja bym utwardził mu tylko amortyzatory, są takie w których wystarczy olej zmienić na gęściejszy, dokładnie w sprawie nie siedzę, ale całość jest śmiesznie prosta. Resorów nie wyklepuj, po modyfikacji amortyzatorów kaszel będziewystarczająco twardy żeby popękały kielichy przy ostrzejzej jeździe...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Jucek » wtorek, 28 paź 2003, 19:44

Z tyłu raczej nie bede klepał tylko utne sprezyny gdzies o 3/4 zwoja moze jeszcze mniej i wsadze twardsze amortyzatory, ale z przodu sprezyn nie ma wiec musze troche wyklepac resor,bo zeby wsadzic twardsze amorki to trzeba go obnizyc.
Jucek
N3
 
Posty: 396
Dołączył(a): niedziela, 24 sie 2003, 19:59
Lokalizacja: Legnica

Postprzez schwepes » wtorek, 28 paź 2003, 22:52

http://slave.e-edukacja.pl/~fiat/html/tuning_a/amortyzatory_125/amortyzatory125.htm tutaj jest artykuł o utwardzaniu amorów 125p domowym sposobem.. w maluchu amortyzatory rozbieralne bardzo ciężko dostać (przestali je robić w latach 80-tych zastępując nierozbieralnymi o innej charakterystyce) ale można zmienić olej nawiercając amortyzator.. potem trzeba oczywiście amora zaspawać

co do obniżania to na asfalt zdecydowanie trzeba obniżyć!! ja na zawieszeniu 'szutrowym' (wyższym i trochę miększym niż na asflat - robionym z myślą o Szczurowej) i odchudzonej furze (brak klap, w środku tylko fotel kierowcy, brak tapicerek, środkowego tunelu itp.) w kręciołku asflatowym prawie wywinąłem dacha :roll:

jak się obniży i utwardzi z głową to można śmiało jeździć po każdej nawierzchni :)

tu trochę o zawieszeniu http://slave.e-edukacja.pl/~fiat/html/tuning_a/zawieszenie_126/zawieszenie_126.htm

ze swojej strony polecam sprężyny hartowane - jak jest dobry kowal to potrafi idealnie dobrać twardość sprężyny, szczególnie w maluchach, które dość często są poddawane takim modyfikacjom ;)
takie sprężyny z twardymi amorami (np.krosno sport) naprawdę poprawnie się zachowują w każdej sytuacji
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Jucek » środa, 29 paź 2003, 22:17

OK czyli musze szukac dobrego kowala :), a wiecie moze ile sobie zawoła za lekkie wyklepanie resora,hartowanie sprezyn i złozenie tego do kupy ?
aha i jeszcze jedno gdzie dostane tłumik Wupex do kaszla,chodzi mi o dwurórke.dzieki za info
Jucek
N3
 
Posty: 396
Dołączył(a): niedziela, 24 sie 2003, 19:59
Lokalizacja: Legnica

Postprzez speed555 » wtorek, 4 lis 2003, 04:35

Ode mnie kowal po znajomosci wziąl 30 PLN za klepanie, i z tył utnij 1 zwój bo ja ucialem 3/4 i przeswit jest 4 cm, a to mało. Wupex w prawie kazdym motoryzacyjnym, jest tez Tekla tańsza ale nie wiem jak to chodzi. Ja mam wupexa twin (dwururka) z wycietymi siatkami z końcówek i w życiu bym nie zamienił go na inny tłumik (prócz strumiennicy oczywiscie) bo zaje... gada i czyc różnice w porównaniu do serii
http://www.rallyarena.pl
http://www.studioarte.com.pl
Avatar użytkownika
speed555
A5
 
Posty: 700
Dołączył(a): środa, 28 maja 2003, 11:52
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Robi » środa, 12 lis 2003, 22:39

Mozesz splanowac aluminiowe pdkladki pod resorem / zakladane na szpilki /, wtedy przod obnizysz sie o tyle o ile splanujesz podkladki
Robi
N2
 
Posty: 149
Dołączył(a): środa, 12 lis 2003, 21:19
Lokalizacja: Belchatow

Postprzez psz » poniedziałek, 1 gru 2003, 19:41

Jakie cisnienie powietrza w oponach polecacie na KJS:?: Nie tyko do malucha, w moim przypadku do skody 105, ktora ma niedociazony przod, wrecz odciazony, bo silnik jest za tylna osia (dalej niz w maluchu...)
Dodam, ze produsent przy pelnym obciazeniu zaleca cisnienie 1,6 atmosfery przod/2.0 tyl. Mam zamiar dojs do tego metoda prob i bledow, ale chcialbym widziec cos na gotowo, duzo by mi to pomoglo, a nie chce tez zsunac sobie opony z felgi...
Pozdro!
"měl bych se smát ale mám úsměv Mikymauze"
Avatar użytkownika
psz
A5
 
Posty: 671
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2003, 15:32
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Postprzez speed555 » sobota, 3 sty 2004, 18:11

Ja do swojego malca pompuje 10-15 % wiecej niz zaleca producent bo tak słyszałem od kogoś. Jak robiłem na seryjnych oponach 12" bo one mają wysoki profil i strasznie ściągało na gumach, teraz mam niski profil 13" to nie czyc tego ale i tak pompuje wiecej. A tylko raz zdarzyło mi sie aby guma zeszła z felgi, ale wtedy był konkretny bocur.
http://www.rallyarena.pl
http://www.studioarte.com.pl
Avatar użytkownika
speed555
A5
 
Posty: 700
Dołączył(a): środa, 28 maja 2003, 11:52
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez psz » sobota, 3 sty 2004, 19:00

Moja skodovka ma profil 80, m.in. dlatego zapytalem ;-) Na SRS napompowalem na tyl zalecane przez producenta, na przod troche wiecej (bo azlecane jest 1,5-1,6 atm.) no i powiedzmy, ze srednio sie sprawdzilo, bo opony nie zginaly sie za bardzo, ale jednak przod wjezdzal jakby troche mocniej niz przy zalecanym cisnieniu... Kurde, teraz na sniegu jak ten przod wyjezdza (letnie lysawe opony), strashne to jest, nie chce skrecac :( No ale jak sie zlamie samochod to juz w bokasie jezdzie sie super. Tylko nie mozna dopuscic do tego, zeby sie auto wyprostowalo, bo wtedy przod leci w pierony...
"měl bych se smát ale mám úsměv Mikymauze"
Avatar użytkownika
psz
A5
 
Posty: 671
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2003, 15:32
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Postprzez Kubus » piątek, 9 sty 2004, 20:27

Słuchajcie a orientujecie sie mzoe jaki ejst koszt amorków do malczka(korsno sport) i gdzie mzona je kupic?
www.facebook.pl/rajdomaniacy/
Avatar użytkownika
Kubus
A5
 
Posty: 830
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 17:16
Lokalizacja: Kraków

Postprzez layer_ » piątek, 9 sty 2004, 21:40

Krosno Sport już raczej nigdzie nie dostaniesz. Najlepsze są Bilsteiny (240zł szt), jak masz mało kasy to Gabriele lub Kayaby, oba po około 60-70zł za sztukę.
layer_
N1
 
Posty: 79
Dołączył(a): czwartek, 4 wrz 2003, 03:11
Lokalizacja: Tychy

Postprzez Kubus » niedziela, 11 sty 2004, 21:25

Mam jeszcze jedno pytanie.Co radzicie czy bardziej oplaca sie samemu wykonywac klatke czy kupic gotowca.Mam tez pytanie gdzie szukac uzywanych kubłów do malczaka i pasów .Pozdrawiam
www.facebook.pl/rajdomaniacy/
Avatar użytkownika
Kubus
A5
 
Posty: 830
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 17:16
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Kuba M. » niedziela, 11 sty 2004, 21:52

Co do foteli, pasów i innych podobnych rzeczy to pełno się tego przewija przez Allegro. Na hodze też warto sprawdzić. Ostatnio widziałem pseudo-kubeł (z regulacją kąta oparcia) za 200zł w całkiem sensownym stanie. Dla zastosowań KJS-owo-podwórkowych moim zdaniem nie ma sensu kupowanie nowego. Jak sam będę kupował to też tylko używany, a swoje pierwsze kroki skieruje właśnie w stronę tych dwóch stron.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości