Najlepsze, najmocniejsze, najciekawsze auta pararajdowe

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Najlepsze, najmocniejsze, najciekawsze auta pararajdowe

Postprzez Zepter » poniedziałek, 10 mar 2003, 19:57

Chodzi mi tu nie tylko o takie auta jak Subaru Impreza WRX czy najnowsze lancery ale rownież o stare Lancie delty integrale, Audi quatro, sierry i escorty cosworthy, XR4, Nissany Sunny GTiR, różne Celiki i Mazdy z turbodoładowanymi silnikami (chociaż nie tylko) i napędem 4x4. Może wiecie coś o układach przeniesienia napędu w tych autach, wadach i zaletach tych "wózków", kosztach utrzymania, dostępności częsci zamiennych? :?:
Avatar użytkownika
Zepter
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 22:00
Lokalizacja: Węgrów


Postprzez żółtodziób » wtorek, 11 mar 2003, 11:52

Nie miałem styczności z tymi wozami ale słuszałem opinie na ich temat:

Audi Quattro: jeśli chodzi o długą wersję to jest ona czesciej spotykana niż Delta Integrale. Nikt mi nie mówił ile cos takiego może palić, ale silnik nie jest wyżyłowany w kosmos więc może się okazać że spalanie jest na ozsądnym poziomie. Ale to co jeździ to na ogół złom na czterech kółkach, do remontu. 20 lat katowania żadna fura nie wytrzyma. Jeśli chiałbyś to remontować używając nowych oryginalnych części to zbankrutujesz, pozostaje tylko regeneracja. Jeśli chodzi o krótkie Sport Quattro to jest to rarytas pokroju drogowej wersji Delty S4 albo Puga 205 T16.

Integrale: wszyscy mówią że awaryjna. Ale parkuje u mnie na osiedlu już od kilku lat facet czerwoną HF Integrae i jakoś nie widziałem żeby go holowali albo ciągnęli na lawecie. Chciałbym wierzyć że psują się głównie duperele które łatwo naprawic tanim kosztem i które nie spowodują postoju w lesie w środku nocy w razie usterki. Może jestem naiwny i mało spostrzegawczy a do tego chcę w to wierzyć ponieważ Integralka zdecydowanie najbardziej mnie się podoba ze wszystkich starych pararajdówek (bardziej czadowe są tylko lancery od 5tki w góre oraz nowe Subaru Impreza oraz stara Impreza STI 22B). Gdzieś dawno czytałem test tego auta w jakimś piśmie z czasów kiedy jeszcze je produkowali i z tego co dobrze pamiętam w zależności odtego jak traktowało sie gaz paliła od 10 - 20 litrów, ale mogę się mylic.

Fordy: Podobno straszne badziewie. Słyszałem opinie że Cosworthy mają tyle wad ile części. W polsce to mało popularne auta, nie widziałem jeszcze tego wozu w wersji cywilnej na żywo, nie czytałem testów, nie gadałom z nikim kto by coś takiego miał więc może wyrażona na początku przeze mnie opinia jest krzywdząca dla tych wozów.

O japończykach trudno mi tym bardziej coś powiedzieć, może z wyjątkiem Celiki która jest autem porządnym i bardzo solidnym. Ale też dużo zalezy od wielku i stanu auta. Pierwsze, kanciate GT four to już na ogół ruina i kosztowne będzie doprowadzenie ich do dobrego stanu. To samo dotyczy obłego modelu z chowanymi reflektorami (GT4 drugiej generacji), był on robiony tylko przez dwa lata a więc kruciutko i dawno już wyszedł z produkcji. Chociaż oczywiście łatwiej będzie trafić egzemplaż w dobrym stanie niż w przypadku kanciatki. Okulanice to ostatnie produkowane GT four więc bez względu na wiek trzymają cenę. Zawsze można spróbować się potargować, jeśli właściciel będzie chciał sprzedać auto to ustąpi bo ciężko coś takiego w dzisejszych czasach w naszym kraju spławić. O spalaniu nic nie wiem, ale nie przypuszczam żeby było ono mniejsze niż 15 litrów średnio na 100km.

Przyjemnym autkiem jeast też Calibra Turbo 4WD, ale to też raczej sypliwa zabawka, mało ekonomiczna a w dodatku raczej wyścigowa niż rajdowa.

Jeśli chodzi o częsci zamienne to wątpię żeby istniały jakieś zamienniki, a już do japońców to jestem pewien że nie istnieją. Pewne rzeczy oczywiście mogą pasować od popularnych, przednionapędowych wersji i tu można posiłkować się zamiennikami w europejskich autach, ale takich części będzie raczej niewiele. Escort Cosworth jest kompletnie inaczej zbudowany niż zwykły escort. Z tyłu zupełnie inne zawieszenie, ba, silnik umieszczony jest wzdłużnie a nie poprzecznie, od masówki będa pasowały drzwi, szyby tapicerka i podstawowa elektryka, może jeszcze rama pod silnik, a więc elemety które na ogół się nie psują. Reszta to już inna bajka. Ceny częsci do tych wozów są zbliżone do siebie i chyba raczej wysokie.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez alfan » wtorek, 11 mar 2003, 12:50

Słyszałem podobną opinię o Essim Cosworthcie-synchronizatory wytrzymują kilka szybkich redukcji i to wszystko.....widziałem tak ze dwa cywilne i co prawda żaden nie zgrzytnął przy mnie,ale na przykład z angielskich magazynach niemalże nie spotyka się na zdjeciach z Track Day`ów,a masę jest np.Sierr.Wygląda na to,że Sierra ma lerpszą opinię na wyspach.

Calibra ma nie aż tak agresywnego układ przniesienia napedu jak Subaru czy Delta,więc nie ma chyba co za bardzo porównywać.Ponadto słyszałem że tez są błedy konstrukcyjne(podobno osłona turbiny sie przytapia.ludzie montują dodatkowe wiatraczki.

Generalnie Lancia ma dla mnie tyle stylu i agresywności,że gotów jestem przyknąć oczy na ewentualnie zwiekszona awaryjność w stosunku do solidniejszych,lecz mniej wyszukanych aut
Gdzie dwóch albo trzech spotyka się w imię Alfy Romeo,
tam Cuore Sportivo jest między nimi.
www.pyrateam.cuoresportivo.pl
Avatar użytkownika
alfan
N3
 
Posty: 334
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 16:50
Lokalizacja: Poznań

Postprzez TommiCrazy » wtorek, 11 mar 2003, 13:40

Niema się co dziwić ze sierra Cosworth na wyspach jest bardzo popularna, przecież ojciec Colina Mcrae swięcił triumfy tym samochodem w swoich latach ,co wpłyneło na popularnosc auta, podobnie było z Colinem jak zdobył mistrza w Subarce, Anglia i Szkocja oszalała wtedy na punkcie Subaru.

Co do Sierry to w Skawinie jest Koleś co ma warsztat i bawi się autami rajdowymi, miał tam dwie swoje sierry Cosw. miał o nich bardzo dobre zdanie ale na pokazówkach na kręciołku w skawinie pękła mu uszczelka pod głowicą , ale show robił bardzo ładny!!!!
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Postprzez żółtodziób » wtorek, 11 mar 2003, 15:23

TommiCrazy: oj, liczyłem że napiszesz coś o Galancie VR4 a ty milczysz... sprawiasz mi zawód... :wink:
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez TommiCrazy » wtorek, 11 mar 2003, 15:41

cóż tu duzo onim pisać , cięzko o nim znalesc jakieś dłuższe notki( chodz wszystkim wiadomo ze jest najlepszy ;)!!! napewno ciekawostką było że miał oprócz 4WD to jeszcze 4WS czyli tylne koła poddawały się skręcaniu w nieznaczym stopniu co sprawiało że auto było bardzo zwrotne przy dość sporych rozmiarach, Napewno było bardzo mało awaryjne , miały mniej przeciązone silniki jak konkuręci ale szczyciło się walorami trakcyjnymi.
Duzo zato można znalesc informacji o nowym galancie VR4 z takim samym silnikiem jak EVo. teraz to jest limuzyna ale wystylizowana na rajdowo , poprostu miodzio.
PS. sciągłem z netu filmik testu unikatowego audi quatro z 83roku (wersja krutka) w porównaniu z evo 6. :)
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Postprzez żółtodziób » środa, 12 mar 2003, 01:41

no to dawaj linka do tego filmu... :o
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez TommiCrazy » środa, 12 mar 2003, 02:37

Zdioł mi się jako AVi przez eMULA , w wyszukiwarce wpisałem LANCER EVO i patrzyłem na tytoły jakie mi się pojawiły!! i był tam taki z nazwą Lancera i auti quatro,przesłał bym pocztą ale 30 MB on waży :)
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Postprzez Wilu » środa, 12 mar 2003, 19:58

co do tego filmiku o rywalizacji krótkiej audicy z miśkiem, to wygrała kobietka w miśku, gdyż jej kolega (znajomy wszystkim miłośnikom TOP GEAR z BBC) chciał jej zrobić trika, ale się mu zrewanżowała z nawiązką. nie jest to żadna rewelacja.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez TommiCrazy » czwartek, 13 mar 2003, 01:48

To niechodzi o to czy baba się zrewanżowała trikiem takim samym jak jej gość zrobił a oto że jest tam, egzemplaż audi kórego możesz już w życiu nigdzie niezobaczyć
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Postprzez żółtodziób » czwartek, 13 mar 2003, 01:51

przez jaką wyszukiwarkęto znalazłeś bo ja cosik próbuję i nie mogę?
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez TommiCrazy » czwartek, 13 mar 2003, 07:42

KAAZA, ja szukałem hasłami takimi jak : LANCER,COSWORTH, EVO, DRIFTING ( szczególnie na tym znalazłem szokujace nagrania , przez noc zdieło mi się 400mb tego, normalnie oczy dostaja DECENTRALIZACJI z wrażenia.
nazwy najlepszych plików jakich mi wyszukało to:
-JUN superlemon Evo drift (1st attempt)
-sick sick sick !!!!! drifting
-Full Throttle ( auta rajdowe i wyścigowe w extremealnych mometach
-Ruch-montage ( tu tak samo zlepek najlepszych momętów )
-RX-7 FD - Side Break Drift
-Ford Sierra Cosworth - Road Racing 500hp01
Jak się sciągnie mi jeszcze jeden nagrywam to jako VCD i na dużym Tv bedę sobie to puszczać
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Postprzez TommiCrazy » środa, 19 mar 2003, 15:19

Kto ma jakies fajne linki do stron z zdięciami i filmami aut z PIKESPEAK :)
czuje niedosyt mocy , kto wie ile kosztują auta tej dyscypliny?
Kto z was dysponuje danymi na temat tych aut?
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Postprzez mitrok » środa, 19 mar 2003, 16:25

W nawiazaniu do tematu postu moge wyrazic swoja opinie na temat jednego z wyzej wymienionych aut, gdyz mialem go przez rok czasu.
Mianowicie chodzi o auto zwane FORD ESCORT RS COSWORTH.
Auto po prostu zajebiste. Nie moge sie zgodzic z opinia Zotlodzioba o takiej awaryjnosci. Mialem go rok czasu, przy kupnie mial 120 tys km, zrobilem nim ok 25 tys. i naprawy glownej nie robilem. Co do synchronizatorow to sie zgodze, bo 3-ka juz pod koniec mojej kadencji mocno nawalala, ale reszta skrzyni w porzo. Mialem duzo problemow z elektronika, bo auto czasem nie chcialo przyspieszac (szarpanka pow. 4000 obr) i w sumie do konca tego nie wyeliminowalem, mimo wizyt u ludzi ktorzy naprawde znaja to auto. Auto mialo seryjny sterownik i lekko rozkrecona turbine, wg oceny Ludwiczaka mialo ok 240 KM, ale na hamowni nigdy nim nie bylem. Zreszta nie musialem bo malo bylo aut ktore bylyby w stanie stanac "na lampach" :) Srednie spalanie to 13 l./100km wiec w normie. W zime wroslo do 16.4 łapy swietnie sprawdzaly sie na sniegu i na mokrym asfalcie, natomiast brak podtrzymania turbo niestety mocno utrudnial jazde "bokami" na innych nawierzchniach niz snieg. Auto do setki mialo niecale 6s, poprzedni wlasciciel testowal go na autostradzie i podobno popedzal 260 km/h ale nie chce mi sie w to wierzyc. Postawione na bilsteinie i nizszych sprezynach wspaniale zachowywalo sie na drodze, oczywiscie kosztem konfortu (pasazerow ma sie rozumiec, nie moim :) Auto bylo totalnie cywilne bez przeszlosci rajdowej, wiec chyba dlatego az tak mi sie nie psulo. Przy sprzedazy niestety juz byl tak totalnie przez mnie zabity, ze nastepny wlasciciel na dzien dobry zrobil remont silnika, skrzyni, mostu, wymiane zawiasu, wyspawanie calej budy i zmiane koloru :):):) W tej chwili jest pod opieka Myszkiera w Gdansku. To tyle.
Podsumowujac auto jest po prostu boskie, pod warunkiem ze wlasciciel ma duzy budzet na utrzymanie :) Sentyment jednak pozostal.....

pozdrawiam
mitrok

www.mitrok.pl
www.rallycross.waw.pl
Avatar użytkownika
mitrok
N3
 
Posty: 219
Dołączył(a): poniedziałek, 5 sie 2002, 11:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez żółtodziób » środa, 19 mar 2003, 16:51

mitrok: pisałem wyraźnie że to nie moja opinia a tylko zasłyszana. Ale po Twoich doświadczeniach widzę że sporo w tym prawdy. 145 000 km i remont? Sorki, tyle to Poldek też wytrzyma... Subaru czy Mitsu przejezdżają 300 000 albo więcej i tylko trzeba zmieniać olej, płyny i hamulce. Do tego usterki z którymi nawet wtajemniczeni nie dawali sobie rady... No cóż, ja nie porównuję dobrych aut do kaszli czy polonezów, tylko do średniej w cywilizowanych krajach, a tak się składa że każdy nawet średni wóz powinien bez remontu przejechać przynajmniej 200 000 (tyle wytrzymuje np. Uno albo Cinquecento), a jeżeli tak nie jest to znaczy że to są przysłowiowe drzwiczki z byliczki. Pewnie że charakter auta sprawia że taka trwałość jest do przyjęcia da się przy czymś takim używać tego wozu całkiem normalnie, ale w żadnym razie nie można powiedzieć że jest solidne.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości