2 różne bile z tego samego sklepu? jeden matowy drugi klar

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

2 różne bile z tego samego sklepu? jeden matowy drugi klar

Postprzez sas » poniedziałek, 15 wrz 2008, 20:40

Witajcie
Prosze o pomoc.
Kolega będąc w DE zajrzał do jakiegoś sklepu tuningowego i okazało się że mają dość atrakcyjne ceny jeśli chodzi o b6. Chodzi o auto golf mk2. Kupił dwa przednie amory, w kartonach, wyglądają raczej na oryginalne, a nawet na pewno. (mam prównanie do na pewno oryginalnych)
Tylko jest jedno małe ale. Amory wyglądaja jakby były z różnych serii produkcyjnych, bo jeden jest żółty matowy a drugi zółty pomalowany klarem (błyszczy się). Oba mają też nieco inaczej naklejone naklejki.
To powyższe w zasadzie piszę tylko jako informację a głównie chodzi mi o to że po pełnym wsunięciu tłoczyska, jeden amor wysuwa się dużo szybciej niż drugi. Czy takie sprawdzanie jest w ogóle miarodajne i czy mówi coś o nastawch? Nie chciałbym wsadzać dwóch amorów na oś o różnych parametrach. Proszę o poradę co zrobić.
Z góry dziękuję sas
sas
N2
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 24 gru 2005, 21:22
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez schwepes » poniedziałek, 15 wrz 2008, 20:57

Ja bym w żadnym wypadku nie założył dwóch innych amortyzatorów, szczególnie że jak napisałeś różnica w twardości jest duża.

Przede wszystkim sprawdź oznaczenie na obu amortyzatorach i porównaj z katalogiem.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez sas » poniedziałek, 15 wrz 2008, 21:11

oznaczenia są oczywiście te same.
Ja też bym nie wsadził ale pytanie brzmi czy one faktycznie są inaczej ustawione.
sas
N2
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 24 gru 2005, 21:22
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez domel321 » środa, 17 wrz 2008, 17:44

Najpewniej będzie jeśli zadzwonisz/podjedziesz do Zerkopolu. Oni się znają na rzeczy jeśli chodzi o bisteina.
domel321
 
Posty: 26
Dołączył(a): poniedziałek, 23 kwi 2007, 21:24

Postprzez THIM » środa, 17 wrz 2008, 18:33

IMHO jeśli pracują inaczej w rękach, to w samochodzie nie zaczną pracować jednakowo. Zważywszy na różnice w wyglądzie, myślę, że były wyprodukowane w innym czasie - może z tego wynika różnica w pracy. Tak czy inaczej, ja bym poszedł do sklepu i starał się wymienić je na dwa jednakie. Jeśli będzie z tym problem, to jak już pisaliśmy w innym wątku, często wystarczy postraszyć Rzecznikiem Praw Konsumenta ;)
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: 2 różne bile z tego samego sklepu? jeden matowy drugi kl

Postprzez dzik » czwartek, 18 wrz 2008, 13:09

sas napisał(a):Kolega będąc w DE


Jeśli będzie z tym problem często wystarczy postraszyć Rzecznikiem Praw Konsumenta


Dobre THIM :lol: tylko polskim czy niemieckim?
dzik
 
Posty: 25
Dołączył(a): sobota, 17 lut 2007, 21:23

Re: 2 różne bile z tego samego sklepu? jeden matowy drugi kl

Postprzez THIM » piątek, 19 wrz 2008, 17:29

dzik napisał(a):
sas napisał(a):Kolega będąc w DE


Jeśli będzie z tym problem często wystarczy postraszyć Rzecznikiem Praw Konsumenta


Dobre THIM :lol: tylko polskim czy niemieckim?


No niemieckim, polski ma mało do powiedzenia w tej kwestii ;p
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez sas » wtorek, 23 wrz 2008, 11:08

Dzięki za rady.
Ponowna wizyta w tym sklepie nie wchodzi w grę, za daleko :)
UOKiKiem faktycznie zdarzyło mi się kiedyś pewną firmę postraszyć i zadziałało, dostałem wtedy nawet skarpetki jako rekompenstatę i przejęto zwrot towaru :lol:

Do zerko dzownilem juz wczesniej i tam twierdzą że na aucie sie wyrówna ale jednocześnie osoba z którą odbywałą się rozmowa nie była sama pewne co do tego czy każdy b6 daje się rozebrać. Nie udzielila tez jednoznacznej odp czy jak sie jeden szybciej wysywa na sucho to świadczy o innych nastawach. Nie wiem z kim gadałem ale nie sprawiał wrażenia żeby wiedział o czym mówi. W każdym razie powiedział żeby zakładać i zobaczyć. Jednocześnie nie uważam sie za osobę która będzie potrafiła wyczyć inne nastawy amorów na tej samej osi podczas jazdy, wiec opcje są teraz dwie - Albo mam dwa różne ustawienia i tego nie czuję (bo zestaw juz siedzi na aucie i jest ok) albo są ustawione tak samo, a "wciskanie i obserwacja oddawania na sucho o niczym nie mówi"
W zasadzie to chodziło o samo potwierdzenie albo wykluczenie tego faktu. jednoznacznej odp nie uzyskalem ani tu ani w zerko ale i tak bardzo dziekuję za zainteresowanie.
pzdr Kuba Sas
sas
N2
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 24 gru 2005, 21:22
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez sas » wtorek, 23 wrz 2008, 11:21

wiecie co ? sie chyba wyjaśniło i problem rozwiązany. Odp jest banalna ale nikt na to nie wpadł.
Jeden amor był transportowany odwrócony (w oryginalnym kartonie są tak spakowane) Wystarczyło go przepompować i się wyrównało.
Zestaw pojeździł kilka km na aucie i został wyjety w celu wymiany sprezyny. Wtedy znowu spawdziłem "oddawanie" czy tez "wysuwanie" i stwierdzam że już jest identyk. Kwestia musiała być w przepompowaniu amorków. Teraz już jest OK. Wczesniej sądziłem że kilkukrotne ręczne poruszenie amorem po całym skoku wystarczy ale najwidoczniej trzeba było to zrobić porządniej bo bo kilku km na aucie się ułożyły.
problem myślę rozwiązany. dzieki
sas
N2
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 24 gru 2005, 21:22
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość