mocowanie plyty pod silnik

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

mocowanie plyty pod silnik

Postprzez wallygator » poniedziałek, 31 mar 2008, 22:45

witam, ma ktos moze jakies dobre, sprawdzone pomysly na mocowanie plyty pod silnik ? jakies zdjecia mile widziane :wink: nie wiem czy wiercic dziury w sankach i do nich przykrecac plyte, czu montowac jakiec dodatkowe wsporniki ? boje sie zeby nie oslabic za bardzo sanek :roll:

oczywiscie wszelkie uwagi na temat montazu plyty sa mile widziane :)
wallygator
N3
 
Posty: 312
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 16:47
Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka


Postprzez MSG Racing » wtorek, 1 kwi 2008, 01:41

Zapomnij chłopie o jakimkolwiek wierceniu :!:
Musisz zrobić wsporniki i przyspawać je do auta a następnie do nich przykręcić płytę.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez wallygator » wtorek, 1 kwi 2008, 18:50

no wlasnie sobie tego nie wyobrazalem

tylko teraz do czego spawac te wsporniki zeby jako tako to wytrzymywalo mocniejsze uderzenia ?

najlepiej jak by ktos zapodal jakies fotki to wtedy bym zobaczyl jak to powinno byc zrobione?

poza sankami nie za bardzo jest do czego spawac, tyl tej plyty to pikus, ale najgorszy jest przod
wallygator
N3
 
Posty: 312
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 16:47
Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka

Postprzez MSG Racing » środa, 2 kwi 2008, 02:06

Nie wiem czy do kołyski to dobry pomysł bo jak ja trzeba będzie wymienić :? po za tym jest niejako elementem zawieszenia.
A do jakiego auta to ma być? Domyślam się że mocowań jest niemal tyle co aut.
Niestety fotek nie zapodam bo auto jest 1500km ode mnie :(
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez wallygator » środa, 2 kwi 2008, 18:44

mocowan na pewno nie ma do tego auta bo to Trabant 1.3, plyte niestety bede sam robil i nie za bardzo wiem jak to dobrze przymocowac

znalazlem cos takiego http://images.google.com/imgres?imgurl= ... l%26sa%3DG

powiedz co o tym sadzisz ?

znalazlem tez takie foto
http://kropekkk18.fotosik.pl/albumy/336237.html
wallygator
N3
 
Posty: 312
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 16:47
Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka

Postprzez MSG Racing » piątek, 4 kwi 2008, 01:47

Ten pierwszy link to nie miał być czasem inny? Ja mam tylko zdjęcia góry silnika i że niby ma założonego nosa.
Drugi już lepszy. I to jest jeden ze sposobów ( podobne widziałem w Sejach czy CCS) ale wydaje mi się że jak się w coś mocno uderzy to całość przesunie sie do tyłu i może pokrzywić podłużnice.
Ja mam do pasa z przodu pod zderzakiem przyspawane dwa mocowania (wzdłużnie) ale mam w tym miejscu mocny pas. Z tyłu jako że to Kadett ma dospawane do nadwozia jakby odwrócone T i do niego jest przykręcona płyta - minus łatwo ściąć główkę śruby.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez wallygator » piątek, 4 kwi 2008, 15:29

o sorki, nawet nie sprawdzilem, teraz powinno byc dobrze
http://www.ktp.pl/?YSVyMTY2JHZ7Y2Q2OH42IzBvfWJwLy0sbmF0
wallygator
N3
 
Posty: 312
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 16:47
Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka

Postprzez robcio102 » czwartek, 24 kwi 2008, 08:56

kolego najlepszym sposobem jest podejrzenie takiego wozu na rajdzie w czasie serwisu ,im wieksza ranga zawodow tym rozwiązania bardziej profesjonalne i najlepiej sprawdzone w akcji.Ja ze swego doświadczenia mogę ci tylko podpowiedzieć aby śruby mocujące płytę były ukryte i w żadnym przypadku nie wystawały , jest to bardzo ważne !!!,po drugie muszą być zabezpieczone przed odkręcaniem ,klej albo podkładka tylko nie zwykła sprężynująca.Standard to wspornik między podłóżnicami z przodu ,a z tyłu mocowanie do wózka bądż ramy pomocniczej
robcio102
 
Posty: 43
Dołączył(a): niedziela, 22 maja 2005, 09:46

Postprzez Albert(Zambrów) » sobota, 9 sie 2008, 10:10

Odświeżam teamt.

Kupiłem Cinquecento Sportinga i chce płyte zamocować. Ma ktoś może jakieś panetny, ktore dałoby zrobic w domowym garazu i własnymi rekoma? :) bo zamierzam w kjsach smigac i z "gołym sercem" troche strach :D A jakby ktos jakies fotki mial w miare przejzyste to bym wogóle wdzieczny byl :D
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez rallyfilip » wtorek, 23 wrz 2008, 14:46

Ja też się przymierzam do płyty pod silnik do CC i dołaczam sie do prośby o jakieś fotki, rady czy spostrzeżenia.
Avatar użytkownika
rallyfilip
N1
 
Posty: 56
Dołączył(a): poniedziałek, 22 mar 2004, 22:23
Lokalizacja: Tychy

Postprzez CZUCZU » środa, 24 wrz 2008, 08:47

Jak jestes zalogowany na centomani to poszukaj w szukajce ale tak na szybko

Generalnie z przodu do podłużnicy (przykręcasz a nie spawasz!!!!!!!!) , z tyłu do mocowania wahacza... wymiary 70x80

Mocowanie ma kształt literki T, ewentualnie oba mocowania wahaczy są spiete kątownikiem.. odkrecasz śrube trzymającoą wahacz i przykecasz nia kątownik/wspornik.. nic tam nie spawasz.. do mocowania przykręcasz potem płytę.. chodzi o to, ze w momencie naprawde silnego uderzenia zerwało płyte z mocowań, a nie wyrwało Tobie wszystkie mocowania wraz z wahaczami i fragmentem podłóżnicy....

tu masz inny sposob montazu na foto
http://kropekkk18.fotosik.pl/albumy/336237.html

wszystkie teksty i foto pochodzą z centomani
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez BMBL » niedziela, 5 paź 2008, 13:24

Czy mógłby ktoś z Was ( mających płytę pod silnikiem w CC/SC ) pomierzyć ją i podać wymiary?
Avatar użytkownika
BMBL
N2
 
Posty: 176
Dołączył(a): niedziela, 6 lis 2005, 17:06

Postprzez CZUCZU » niedziela, 5 paź 2008, 15:16

70x80 cm to najbezpieczniejszy wymiar
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez BMBL » niedziela, 5 paź 2008, 21:40

No thx ale myślałem bardziej o takiej dopasowanej... :wink:
Coś w tym stylu:
Obrazek
Obrazek
Te płyty nie mają kształtu prostokąta czy kwadrata i na dodatek są 'jakoś' dogięte. Poza tym w sklepie dodaja jakieś mocowania, których nie widać na fotkach... :)
Ps. płyta z CC jest chyba taka sama jak w SC??? :?:
Avatar użytkownika
BMBL
N2
 
Posty: 176
Dołączył(a): niedziela, 6 lis 2005, 17:06

Postprzez CZUCZU » poniedziałek, 6 paź 2008, 08:39

ja robie prostokąt a pod chłodnicą robie dodatkowa miske przykręcana na sruby.
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości