Badanie teczniczne

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Badanie teczniczne

Postprzez erde » piątek, 22 lut 2008, 21:49

Hej. Chcialem sie Was poradzic w sprawie badania technicznego na Stacji Kontroli Pojazdów... Czy mieliscie / macie jakies problemy z przejsciem przegladu okresowego ze wzgledu na modyfikacje "sportowe"?

Od kilku dni sie meczylem w garazu zeby zrobic autko na cacy - kompletne nowe zawieszenie (komplet nowych amortyzatorow, zalozone seryjne sprezyny), nowe tarcze hamulcowe, klocki... Wszystko bez zarzutu, heble zylety... Klatki nie mam...

Pojechalem na stacje a tam na wstepie sie nie spodobalo ze nie mam foteli z tylu, szelki zamiast zwyklych pasow) i wydech nieco glosny (raczej daleko mu do 93db!) :cry:

Do goscia nic nie trafialo, nawet nie wjechalem dalej... :(

Ktos wie gdzie na slasku (Kce i okolice) mozna liczyc na jakies zrozumienie dla usportowionych autek? :roll: Termin mnie goni a bez sensu jest zebym wkladal fotele, pasy seryjne, wyciszal wydech a potem to znow demontowal po przegladzie :?
erde
 
Posty: 10
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lut 2008, 00:29


Postprzez Beret » piątek, 22 lut 2008, 22:57

wiesz, latwiej przejsc przeglad ze slabymi heblami czy amorami niz tak widocznymi "niedociagnieciami"... licz sie z potrzeba zakladania wszystkiego lub szukania znajomego. ale stacji zadnej nie poradze z racjitego ze ja z mazowsza ;)
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez erde » piątek, 22 lut 2008, 23:09

No wlasnie... Pognite Golfy pewnie puszcza ale ze szelki sa bezpieczniejsze to takiemu nie przetlumaczysz :?
erde
 
Posty: 10
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lut 2008, 00:29

Postprzez qbus » sobota, 23 lut 2008, 13:06

nie musisz miec foteli z tylu... musza byc tylko seryjne pasy (jesli wystepowaly)
bez sensu a co to znaczy ze wydech za glosny, gosc ma zmierzyc i tyle... kurde faktycznie musiales trafic na ciezkiego typa, u nas raczej nie slyszalem zeby ktos mial problemy.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez michalck » sobota, 23 lut 2008, 13:54

a jak wyglada sytuacja z klatka? wie ktos? nie czepiaja sie?
Avatar użytkownika
michalck
 
Posty: 26
Dołączył(a): piątek, 10 sie 2007, 14:14
Lokalizacja: kielce

Postprzez barylax » sobota, 23 lut 2008, 16:28

czepiaja sie do klaty ale jak se dobrze pogada to wszystko da rade załatwić powiem szczerze ze mam spoko diagnoste wie że clo zawsze jest sprawne że klata spolidna itp i nie robi problemow tylko po przegląedzie nie pokazuje w razie czego dowowdu przez 2 dni, co do policji miałem juz kilkanaście kontroli i nigdfy za przerubki rajdowe mi dowodu nie zabbrali ale zawsze można na jakiegoś ciula slużbiste upierdliwego trafić
Avatar użytkownika
barylax
N2
 
Posty: 128
Dołączył(a): poniedziałek, 5 mar 2007, 01:05
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez machoony » sobota, 23 lut 2008, 16:31

Mnie zatrzymali we wrześniu tego roku jak wracałem z rajdu Wisły, trabantem z klatką. Dostałem mandat 20zł... za brak klaksonu.
http://www.it-technologies.pl
machoony
A5
 
Posty: 578
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 11:49

Postprzez RallyMAN » sobota, 23 lut 2008, 19:38

qbus napisał(a):nie musisz miec foteli z tylu... musza byc tylko seryjne pasy (jesli wystepowaly)
bez sensu a co to znaczy ze wydech za glosny, gosc ma zmierzyc i tyle... kurde faktycznie musiales trafic na ciezkiego typa, u nas raczej nie slyszalem zeby ktos mial problemy.


z tego co wiem, to fotele z tyłu muszą być jeżeli auto jest zarejestrowane jako 5 lub 4 osobowe...
Avatar użytkownika
RallyMAN
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): piątek, 12 lis 2004, 17:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Beret » niedziela, 24 lut 2008, 03:30

dokladnie, problem jest nie z klatka ale z iloscia miejsc. do tego dochodzi ewentualnie glosnosc wydechu, folia na szybach i inne rozne drobne przewinienia ktorych normalny diagnosta moze nie zauwazyc :)
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez LuiG » sobota, 1 mar 2008, 22:30

wszystko zależy od diagnostów niestety

są tacy co są dobrze nastawieni do sportowców

ja raz robiłem przegląd 1dzień przed KJS, kubełki, szelki, tyłu brak (pasów też nie było), auto strasznie wtedy głośne było na dodatek i problemów nie było

zawieszenie sprawne, hamulce sprawne, światła wszystko jest, pomarudził tylko że taki głośny ale że auto do sportu no i wszystko sprawne to przegląd podbił
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Postprzez petro_z » poniedziałek, 10 mar 2008, 17:15

A ja mam pytanie w takiej kwestii. Co sprawdzić przed zakupem w aucie, które startowało już w różnych imprezach? Na pewno zbieżność, kompresję w silniku. No i nie wiem co dalej... :) Poradźcie coś! :) Chodzi o auto do KJS, ale dość mocno przerobione i po trzech sezonach jazdy (również w KJSach). Podpowiedzcie patenty co i w jaki sposób można sprawdzić samemu, a o co prosić panów na stacji diagnostycznej. Dzięki!
Avatar użytkownika
petro_z
N2
 
Posty: 125
Dołączył(a): środa, 31 paź 2007, 19:01
Lokalizacja: Iława/Olsztyn

Postprzez THIM » poniedziałek, 10 mar 2008, 18:40

Unikaj rudej. Zwłaszcza w podwoziu, żeby Ci wachacz nie wyszedł razem z blachą na nierówności. Spytaj właściciela o przygody auta, gdzie dzwonił itd. Możesz też dowiedzieć się czegoś od innych jeżdżących w KJS w tej okolicy, może oni pamiętają dzwony "Twojego" auta.
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Beret » poniedziałek, 10 mar 2008, 19:03

wpisz nazwisko i ewentualnie ksywe wlasciciela na youtube, czasami idzie znalezc bardzo efektowny dzwony autem ktore chciales kupic. zasadniczo patrz czy auto jedzie prosto i tak jak Thim napisal czy rdza nie zzera :).
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez petro_z » poniedziałek, 10 mar 2008, 20:07

Generalnie wg. zapewnień właściciela auto nie miało poważnego dzwona żadnego, a jedynie niegroźne przygody i wszelkie zniszczenia, jakie z ich racji wynikły są uwiecznione na zdjęciach. To tyle jeśli wierzyć na słowo. Auto wygląda na dość doinwestowane i na poglądowych fotkach nie widać, żadnych przeżarć, ani innych uszkodzeń karoserii. Ale to jest wszystko łatwe do sprawdzenia. Mi chodzi bardziej o to, jak sprawdzić układ napędowy i inne mechaniczne części. Silnik jest mocno kręcony w tym aucie i obawiam się o stan jego i skrzyni. Jak można sprawdzić bez rozbierania te elementy? Chodzi o to, żeby mieć choć troszkę wiedzy o ich stanie jeszcze przed zakupem. Dzięki za rady!
Avatar użytkownika
petro_z
N2
 
Posty: 125
Dołączył(a): środa, 31 paź 2007, 19:01
Lokalizacja: Iława/Olsztyn

Postprzez krzysiek » poniedziałek, 10 mar 2008, 20:52

apropo klatki udajesz sie do rzeczoznawcy, tam dostajesz papier ze masz zamontowane palaki bezpieczenstwa i zmiana konstrukcji zmniejsza ilosc osob w samochodzie do 2. Poprosisz i wpisze ze palaki homologowane dopuszczone do ruchu po drogach publicznych, potem do wydzialu komunikacji zmiana w dowodzie na dwie osoby i z przegladami zero problemu Ja tak mialem zrobione tylko niech rzeczoznawca nie wpisuje ze samochod sportowy!!
pozdraiwm
krzysiek
N1
 
Posty: 76
Dołączył(a): piątek, 3 lis 2006, 13:44
Lokalizacja: wisla

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość