Jak interpretowac załącznik J - węzłówki?

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Jak interpretowac załącznik J - węzłówki?

Postprzez piechur » czwartek, 5 lip 2007, 00:31

Witam
Mam pytanie dotyczace klatki bezpieczenstwa.

Artykul 253 zalacznika J
Punkt 8.3.2.1.5 "Wzmocnienie katów i połaczen"
Połaczenia pomiedzy:
- elementami przekatnymi pałaka głównego,
- wzmocnieniami dachu (konfiguracja z rysunku 253-12 i wyłacznie dla
samochodów homologowanych po 01/01/2007),
- elementy drzwi (konfiguracja z rysunku 253-9),
- elementy drzwi i wzmocnienie słupka przedniej szyby (rysunek 253-15)
musza by wzmocnione co najmniej 2 wezłówkami zgodnymi z
artykułem 253-8.2.14.

Wezlowka to oczywiscie cos takiego:
Obrazek

Punkt 8.3.2.1.5 "Wzmocnienie katów i połaczen" znajduje sie w czesci artykulu 253 poswieconej obowiazkowym elementom i wzmocnieniom i czytajac go na moja logike dochodze do wniosku ze takie wezlowki sa niezbedne w kilku miejscach we wszystkich autach. Jednak z drugiej strony widzialem samochody ktore maja krzyze, wezlowek nie posiadaja, a przeszly BK i zostaly dopuszczone do startu w PZMocie (w tym roku - zeby nie bylo niejasnosci).

Jak to wiec w koncu jest? Czy te wezlowki sa niezbedne czy nie? A moze teoria rozni sie od praktyki? Czy ktos potrafi rozwiac moje watpliwosci albo ma cos sensownego do powiedzenia w temacie?

Z gory dzieki za wyjasnienie.
piechur
 
Posty: 10
Dołączył(a): środa, 2 cze 2004, 20:23
Lokalizacja: g-dańsk


Postprzez robcio102 » sobota, 29 mar 2008, 00:10

witam to forum raczej ci odpowiedzi nie da pomijam słabą znajomość przepisów ale w naszym sporcie chęć niesienia pomocy jest bliska zeru.Przeczytałem ten punkt i moim zdaniem jest tak jak kiedyś było z śrubami łączącymi stopke z podporą nie było jasnej wykładni FIA i sprawę bagatelizowano teraz jest oczywiste że muszą być skręcane śrubami .Jest to nowość i pewnie na razie nie ma ciśnienia na ostre kontrole tego elementu ,a według zał.jest jak byk proponuje zadzwonić do Pana NOWAKA i on rozwieje twoje wątpliwości ,w razie czego mogę podać tel.
robcio102
 
Posty: 43
Dołączył(a): niedziela, 22 maja 2005, 09:46

Postprzez _Mateo_ » sobota, 29 mar 2008, 00:25

Też Ci nie pomoge bo niechce wprowadzać Ciebie w błąd ale radze zajrzeć do orginalnego załacznika J (www.fia.com) bo polski załącznik jest źle przetłumaczony...
_Mateo_
N1
 
Posty: 63
Dołączył(a): sobota, 6 sty 2007, 12:29


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości