mineralny czy syntetyk?

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

mineralny czy syntetyk?

Postprzez Robert Szulczyński » niedziela, 29 kwi 2007, 22:45

Na początku chciałem się ze wszystkim przywitać ponieważ jestem tu nowy. Przeglądnąłem forum i dowiedziałem się bardzo fajnych i przydatnych rzeczy ale chciałem spytać jaki olej wlewać do rajdówki. Posiadam Opla Astrę GSI przygotowaną do KJS-ów i z tego co wiem to od początku był tam lany olej mineralny i teraz też takim jest zalany i moje pytanie jest takie, czy można wlać np. półsyntetyczny czy lepiej już zostawić ten mineralny bo wiadomo że w sporcie to mineralny chyba nie jest za bardzo wskazany.
Avatar użytkownika
Robert Szulczyński
 
Posty: 24
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 13:57
Lokalizacja: Szklarska Poręba


Postprzez RallyMAN » poniedziałek, 30 kwi 2007, 01:55

to zalezy tez chyba ile samochód ma przejechane KM? ja mam CCS'a i jak go kupiłem to zalali mi minerała... kolega mechanik powiedział, że minerał niezbyt chce współgrać z silnikie 1108 fire więc zalałem go teraz pół-syntetykiem i normalnie teraz na takim oleju jeżdże...
Avatar użytkownika
RallyMAN
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): piątek, 12 lis 2004, 17:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez barylax » poniedziałek, 30 kwi 2007, 08:52

ogulnie nie wlewa sie po mineralnym syntetyka ani połsytntetyka ponieważ mineralny nie ma właściwości myjących i osadza sie przy nim syf w silniku a syntetyk myje silnik i wypłuka ci ten cały syf co w więkrzości przypadków powoduje rozszelnienie i wycieki oleju
Avatar użytkownika
barylax
N2
 
Posty: 128
Dołączył(a): poniedziałek, 5 mar 2007, 01:05
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Robert Szulczyński » poniedziałek, 30 kwi 2007, 09:04

No tak też własnie myślałem ale chciałem się upewnić. Auto ma przejechane około 150 tys. i jak od początku jeździło na mineralnym to już lepiej tak to zostawie. A co do oleji to polecacie jakieś firmy? Bo słyszałem takie opinie że markowe oleje są dość często podrabiane i trzeba uważać bo przy kupnie np. Elfa czy Castrola można wlać niezły syf, po prostu olej będzie słaby jakościowo a zapłacimy za niego dużo więcej. Podobno olej Orlena Platinium jest sprawdzony i na pewno nie jest podrabiany. Jakie są Wasze opinie?
Avatar użytkownika
Robert Szulczyński
 
Posty: 24
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 13:57
Lokalizacja: Szklarska Poręba

Postprzez matadorRS » poniedziałek, 30 kwi 2007, 13:58

barylax napisał(a):ogulnie nie wlewa sie po mineralnym syntetyka ani połsytntetyka ponieważ mineralny nie ma właściwości myjących i osadza sie przy nim syf w silniku a syntetyk myje silnik i wypłuka ci ten cały syf co w więkrzości przypadków powoduje rozszelnienie i wycieki oleju

Tak tylko ze w przypadku silnika C20XE wlasnie zalecanym jest 5W40 czyli Syntetyk. Ja osbiscie jak mialem Astre to tez przesiadlem sie z Mineralnego na syntetyk bez zadnych konsekwencji. Ale ryzyko rozszczelnienia istnieje :)
Avatar użytkownika
matadorRS
N1
 
Posty: 74
Dołączył(a): środa, 21 mar 2007, 22:28
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez schwepes » poniedziałek, 30 kwi 2007, 15:16

Można najpierw na krótko nalać półsyntetyka z dużą ilością środków "myjących", a następnie syntetyka (oczywiście za każdym razem nowy filtr oleju). Jakieś ryzyko że będzie się "pocił" spod uszczelek istnieje, ale zawsze można te uszczelki wymienić.

Z drugiej strony ja bym najpierw zrobił jakąś diagnostykę silnika, bo być może silnik jest w takim stanie że nie warto inwestować w jakikolwiek lepszy olej.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez RallyMAN » poniedziałek, 30 kwi 2007, 15:27

ja nalałem półsyntetyk po mineralnym i nic nie cieknie :)
Avatar użytkownika
RallyMAN
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): piątek, 12 lis 2004, 17:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Robert Szulczyński » wtorek, 1 maja 2007, 12:47

To jeszcze przy okazji zapytam jaki olej powinienem wlać do skrzyni biegów? Pytam dlatego że muszę wymienić mechanizm różnicowy i chciałbym zalać skrzynię nowym olejem. Przypominam że ma być to olej do Astry GSI ze skrzynią F16. Słyszałem takie plotki że kolega zalał mineralnym i podobno był za gęsty i biegi ciężko wchodziły a jak wlał syntetyk to ponoć od razu było lepiej. Chciałbym jednak usłyszeć Wasze zdanie bo na pewno macie już na ten temat jakieś doświadczenie.
Avatar użytkownika
Robert Szulczyński
 
Posty: 24
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 13:57
Lokalizacja: Szklarska Poręba

Postprzez schwepes » wtorek, 1 maja 2007, 13:06

Nie lej mineralnego, a już na pewno po przeglądzie skrzyni. Mineralny nie ma żadnej przewagi nad syntetykiem poza ceną (zarówno w przypadku oleju silnikowego jak i przekładniowego)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Robert Szulczyński » wtorek, 1 maja 2007, 13:38

Ok więc do skrzyni wleje syntetyczny i mam nadzieję że jej nie rozszczelni a do silnika półsyntetyk bo auto ma 150 tys przejechane i syntetyczny by chyba bardziej zaszkodził silnikowi niż pomógł. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi i informację.
Avatar użytkownika
Robert Szulczyński
 
Posty: 24
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 13:57
Lokalizacja: Szklarska Poręba

Postprzez barylax » środa, 2 maja 2007, 09:01

ja ostatnio nalałem do siebie do skrzyni mineralnego i teraz jak zmienam silnik spuszczłem olej i juz był koloru synchronizatorów mineralny można lać jak po odpalnei sie czeka jakis czas aż sie olej rozgrzeje bo tak to lipa i tylko syntetyk :D
Avatar użytkownika
barylax
N2
 
Posty: 128
Dołączył(a): poniedziałek, 5 mar 2007, 01:05
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez losiu » niedziela, 13 maja 2007, 00:05

Nie wiem kto wam taki bajek o mineralnych olejach naopowiadal. Mineraly do sportu sie nie nadaja. Lej tylko pelen syntetyk!!! Najlepiej Motula 15w50. Naprawde rewelacyjny olej. Silnik przezyl dwa wbica dwojki zamiast czworki i dalej ma sie dobrze. Obecnie ma przejechane prawie 190 tys km i od 30 tys jezdzi w rajdach... i nic nie trzeba przy nim robic.
Jesli sie boisz ze wyplucze Ci silnik to i tak czeka cie remont. Bo jesli ma luzy to i tak musisz wyremontowac go.

Olej do skrzyni to tylko ful syntetyk!!!!!!!! jesli chcesz zeby mechanizm wytrzymywal wiecej niz kilka rajdow to zalej olejem do kreski i od gory wlej do pelna motorlife. Sprawdzone. Mi w astrze z motorlifem mechanizm wytrzymuje prawie 2 sezony. a bez nie wytrzymuje jednego rajdu....
--------------------------
Sawicki Rally Team
Astra GT
Avatar użytkownika
losiu
N2
 
Posty: 100
Dołączył(a): czwartek, 21 lis 2002, 22:04
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Robert Szulczyński » niedziela, 13 maja 2007, 14:22

Dzięki losiu za rady dobrze piszesz bo przez ten czas dowiadywałem się jeszcze w róznych źródłach i faktycznie ten MOTUL 15W50 to super olej i właśnie mam zamiar go wlać. Podobno jest to nowa gama oleji które pod wpływem bardzo wyskiej temperatury nie robią się żadkie jak woda. Słuszałem że równie dobrym olejem jest FUCHS 15W50 lub 15W60 z dodatkiem siarki podobno.

A co do skrzyni to już ją zalałem oryginalnym olejem Oplowskim GM. Kupiłem również ten MOTORLIFE i do skrzyni wleje około 100 gram i myslę że powinno starczyć. Chce jeszcze dokupić ten MOTORLIFE i wlać go jeszcze do paliwa wspomaganie i silnika bo rozmawiałem z koelgą który jakiś czas temu miał okazję robić różne testy z tym ulepszaczem bo dopiero wchodził na rynek i mówił że naprawdę działa i części zużywają się kilka razy wolniej.
Napisz losiu jak możesz jakie dawki stosujesz to swojej rajdówki.
Avatar użytkownika
Robert Szulczyński
 
Posty: 24
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 13:57
Lokalizacja: Szklarska Poręba

Postprzez Gucio » poniedziałek, 28 maja 2007, 22:17

Panoćki zbliża się okres wymiany oleju u mnie, a nie wiem co lać...
Opel Omega A 90' benzyna przebieg 275 tyś...
półsyntetyk?
Dodam, że silnik po remoncie kapitalnym mam :)
EOS 7D,400D/50 1.8/17-50 2.8/70-200 F4 L/580EX II :mrgreen:
http://www.image-sport.net moja stronka :)
Leszek!!
Avatar użytkownika
Gucio
S2000
 
Posty: 3508
Dołączył(a): poniedziałek, 2 maja 2005, 23:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez m_a_t » poniedziałek, 28 maja 2007, 23:18

Agip Agip Agip! Full syntetyk w rozsadnej cenie Agip 7004 (SAE 5W-40), polsyntetyk 2000 ( SAE 10W-40).... ja wlalem do GolfaIII 1.9 TDI po 165 tys (wg licznika :lol: ) ten 7004, fakt faktem rozszczelnilo silnik bo wczesniej byl jakis mineralny syf wlany ale za to kultura pracy sie calkowicie zmienila i naprawde jestem zadowolony... jak chcesz wiedziec cos wiecej o tych rzeczach to: http://www.techem.com.pl/oil.php?catego ... 2547f35ea7 ...
łan, tu, sri, TDI... Yog tez ma... :P
Avatar użytkownika
m_a_t
N1
 
Posty: 87
Dołączył(a): czwartek, 15 wrz 2005, 03:37
Lokalizacja: Suchedniow

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość