Budowa rajdówki...

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Budowa rajdówki...

Postprzez RallyMAN » wtorek, 20 mar 2007, 00:17

Budujesz samochód do KJS, PZM czy RSMP? pochwal się tym tutaj... wklej zdjęcia oraz opis swoich modyfikacji... napewno podsunie to innym forumowiczom wiecej ciekawych pomysłów...

A może znalazłeś zdjęcią lub stronę gdzie było opisane co jak i gdzie przykręcić, przyspawać, zamontować? Wklej linka lub wrzuć zdjęcia właśnie w tym temacie...

Masz jakieś ciekawe rzeczy w swoim aucie? np fotele kubełkowe? pasy szelkowe? a może masz 'dłubany' silnik? Pochwal się tym tutaj...

Pozdrawiam...
Avatar użytkownika
RallyMAN
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): piątek, 12 lis 2004, 17:17
Lokalizacja: Gliwice


Postprzez Kisiel » wtorek, 20 mar 2007, 18:22

To RallyMan zaczynaj :) Bo widzę że zaczynasz dłubać w CCSie :).
zielony listek
Avatar użytkownika
Kisiel
A5
 
Posty: 620
Dołączył(a): sobota, 15 lis 2003, 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez qbus » wtorek, 20 mar 2007, 19:11

Ja potrzebuje porady... jak zrobic ew. gdzie twarda poduszke pod skrzynie do Peugeota 106 XSi... w ogole to kupilem sobie autko ktore pomalu moze na polowe sezonu chcialbym przygotowac do kjsow, zobaczymy jak z kasa wyjdzie. pozdrawiam.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez Kisiel » wtorek, 20 mar 2007, 19:29

No wszystko własnie rozchodzi sie o kasę.... Ja też jakies plany miałem, ale teraz spadłem ostro na ziemie i wiem o co chodzi. Dopóki nie skończe technikum i nie znajdę normalnej pracy (tj na cały etat) nie będzie mnie stać zrobić coś w aucie. Tam pierdoły typu dolot samoróbka, wyciągnięcie katalizatora, wybebeszenie wnętrza OK... ale hmm to tylko wizualizacja... Amory mam luz, ale sprężyny by się twardsze przydały, skrzynia.
Auto to CCS.
zielony listek
Avatar użytkownika
Kisiel
A5
 
Posty: 620
Dołączył(a): sobota, 15 lis 2003, 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Robecki » wtorek, 20 mar 2007, 20:19

http://racing.pl/ - budowa N-kowego Saxo VTS, nawet dwie sztuki bo jedna się "popsuła" :wink:, same fotki w sumie :)
Avatar użytkownika
Robecki
N3
 
Posty: 465
Dołączył(a): piątek, 4 cze 2004, 18:48
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez RallyMAN » środa, 21 mar 2007, 17:37

Kisiel napisał(a):To RallyMan zaczynaj :) Bo widzę że zaczynasz dłubać w CCSie :).


a tam 'dłubać' od razu :P

Na razie zmieniłem zawieszenie na troszke twardsze... ładnie tłumi nierówności i nie jest to maksymalny beton...

Pod maske zagościła rozpórka ze śróbą rzymską, która poprawiła sztywność przedniego zawieszenia oraz zapewniła lepsze trzymanie auta na zakrętach...

środek został wybebeszony ze zbędnych foteli, kanap itp... zagościły dwa kubełki speed2...

Pasy zamieniły się w szelki schrot'a... ale to tymczasowo bo chce kupic 3" z centralną klamrą...

Silnik jak na razie seria :( ale chcialbym 'góre' z 1.2 wsadzić...

Deska rozdzielcza została wyflokowana...

Seryjną kierownicę zastąpiła zamszowa Sparco Monza z odsadzeniem 90mm + naba... + rękawiczki sparco...

w planach jest klatka ale na razie nie ma kasy na takie modyfikacje...

Układ wydechowy został wybebeszony do cna.... tj: katalizator jest pusty w środku... środkowego tłumika nie ma... końcowy jest pusty...

Zamiast zwykłych śrub w kołach zagościły szpilki o długości 82mm... na dniach będą dystanse 20mm na strone...

w planach mam jeszcze okleić autko w barwy podobne do abarthowiskich... (na zdjęciach widoczny projekt)

zdjęcia:

Obrazek
Obrazek

Obrazek


A tak na 99% bedzie wyglądało klejenie...

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
RallyMAN
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): piątek, 12 lis 2004, 17:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez chodek » środa, 21 mar 2007, 17:41

Na razie zmieniłem zawieszenie na troszke twardsze... ładnie tłumi nierówności i nie jest to maksymalny beton...


jaki to zawias?

Bardzo fajnie się prezentuje Twoje cc, jaki przebieg? startowałeś już nim?
C20XE
Avatar użytkownika
chodek
A6
 
Posty: 1025
Dołączył(a): niedziela, 13 lut 2005, 16:11
Lokalizacja: Przasnysz/Wa-wa

Postprzez Kisiel » środa, 21 mar 2007, 17:47

Znajomy kupił kompletną górę tj, wszystko co potrzebne do zrobienia tej modyfikacji (głowica, komputer,....) za 1600zł, nie orientuje się w cenach, ale mówił że to nie wiele.

Hehe nie planujesz wyciągnąć lewarka do góry?? W CCS nie widziałem tego zabiegu jeszcze, ale w KJSowym SC mamy takie cóś. Całkiem przyjemnie się z tym podróżuje.
zielony listek
Avatar użytkownika
Kisiel
A5
 
Posty: 620
Dołączył(a): sobota, 15 lis 2003, 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez RallyMAN » środa, 21 mar 2007, 17:55

Kisiel napisał(a):Znajomy kupił kompletną górę tj, wszystko co potrzebne do zrobienia tej modyfikacji (głowica, komputer,....) za 1600zł, nie orientuje się w cenach, ale mówił że to nie wiele.

Hehe nie planujesz wyciągnąć lewarka do góry?? W CCS nie widziałem tego zabiegu jeszcze, ale w KJSowym SC mamy takie cóś. Całkiem przyjemnie się z tym podróżuje.


tak mam zamiar wyjac lewarek :) ostatnio mialem to zrobic ale trzeba wywiercić dziurę w ściance grodziowej i bede to robił ale jeszcze nie wiem kiedy...

co do kompletnej góry no to cena mozna powiedziec ze ok ale mozna kupic taniej... komputera kupowac nie trzeba tylko jak ktos kupuje do tego ostrzejszy wałek to lepiej zmodyfikowac seryjny komp z 1.1 spi...

jaki to zawias?

Bardzo fajnie się prezentuje Twoje cc, jaki przebieg? startowałeś już nim?


Zawieszenie nie wiem jakie jest :) po prostu jak kupiłem auto to mój kumpel juz miał CCS'a... i miał w nim ten zawias... i dla niego był za twardy wiec się zamieniliśmy... w sumie to sprezyny są tylko zamienione... amorki na razie seria ale i tak jest dosc twardo wiec nie wiem czy bede go utwardzal jeszcze...
Avatar użytkownika
RallyMAN
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): piątek, 12 lis 2004, 17:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez chodek » środa, 21 mar 2007, 18:09

Układ wydechowy został wybebeszony do cna.... tj: katalizator jest pusty w środku... środkowego tłumika nie ma... końcowy jest pusty...

Co na to panowie podczas przeglądu? :wink:
C20XE
Avatar użytkownika
chodek
A6
 
Posty: 1025
Dołączył(a): niedziela, 13 lut 2005, 16:11
Lokalizacja: Przasnysz/Wa-wa

Postprzez RallyMAN » środa, 21 mar 2007, 19:15

chodek napisał(a):
Układ wydechowy został wybebeszony do cna.... tj: katalizator jest pusty w środku... środkowego tłumika nie ma... końcowy jest pusty...

Co na to panowie podczas przeglądu? :wink:


Jakiego przeglądu... :P :D :wink:
Avatar użytkownika
RallyMAN
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): piątek, 12 lis 2004, 17:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez chodek » środa, 21 mar 2007, 19:29

Badania technicznego w stacji diagnostycznej, podbiajają ci bez problemów? czy masz "zaprzyjaźnioną" stację?
C20XE
Avatar użytkownika
chodek
A6
 
Posty: 1025
Dołączył(a): niedziela, 13 lut 2005, 16:11
Lokalizacja: Przasnysz/Wa-wa

Postprzez RallyMAN » środa, 21 mar 2007, 20:35

chodek napisał(a):Badania technicznego w stacji diagnostycznej, podbiajają ci bez problemów? czy masz "zaprzyjaźnioną" stację?


Wiem o co jakie badanie techniczne Ci chodzi dlatego dałem ' :wink: '

generalnie to przeglad mam za miesiac mniej wiecej. Rok temu mialem twardszy zawias tylko i koncowy pusty wiec przeszedlem bez problemu przegląd... w tym roku załatwic to musze inaczej. Ale nie ma się czym martwić... pieczątka w dowodzie bedzie :)
Avatar użytkownika
RallyMAN
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): piątek, 12 lis 2004, 17:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez barylax » piątek, 23 mar 2007, 01:28

to i ja sie pochwale moim clio autko być może niektórym już znane :lol: :lol: clio 1.8 16v obecnie jakieś 150km ale niebawem bedzi e ok 170 bo nwy silnik z innymi wałkami obrobiona głowicą juz leży i czeka komp z nowego silnika podpięty został do tego co teraz na nim jezdze oto co siedzi w autku
silnik obecnie seria dodany jedynei stożek k&n odizolowany i zrobiony nadmuch powietrza,kolektor rurowy wydech przelotowy pozbawiony katalizatora, zmieniony program w ecu obecnie autko przyśpiesza w ok 6.8 sec do 100
zawieszenie to bilstein b8 z przodu i spręzyny h&r czerwone, oraz rozpórka sparco tył bilstein b6,tuleje w wahaczach poliretanowe powerflex ,z tyłu belka obniżona,belka jak i kołyska solidnie obspawana, hamulce to brembo max i klocki tarox racing, z przodu płyta aluminiowa pod silnik,w środku fotele bimarco expert i pasy shrott,kierownica z odszeniem omp,klatka bezpieczeństaw buda solidnie obspawanai
:lol: a tu kilka fotek z budowy clio wszystko robiłem sam :lol:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
barylax
N2
 
Posty: 128
Dołączył(a): poniedziałek, 5 mar 2007, 01:05
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Karol » czwartek, 29 mar 2007, 19:32

Witam

Może trochę nie ten temat ale pytania pośrednio związane z budową rajdówki do kjs.

Czy możliwe jest przebudowanie malucha, tak bym mógł go prowadzić z prawkiem b1 i czy takim maluchem i z b1 mógłbym startować już w kjs? Jakie formalności będzie trzeba przejść i co dokładnie miałoby obejmować odelżenie (bo chyba o wagę się tylko rozchodzi?)?

A później jak sprawa z przeglądem? Czy auto mogłoby być na mnie zarejestrowane?

Z góry dziękuje za odpowiedzi i jakies namiary np na opis takiej przebudowy, i papierków które trzeba potem pozałatwiać. Jeśli by była taka możliwość to oznaczałoby to dla mnie, że mogę już zaczynać budować rajdówkę, co przy niskim budżecie ma duże znaczenie (rozłożenie budowy w czasie zmniejsza koszty, tzn zmniejsza sumy jakie trzeba będzie po kolei wydawać. Mając czas co i kiedy będzie, można coś zrobić nastepnie składać kase coś zrobić i tak w kółko :) )

Pozdrawiam
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron