Czytam tego newsa o Subaru Imprezie WRC 2003 i jest tam napisane że:
"Subaru Impreza WRC 2003 będzie nawet o dwadzieścia kilogramów lżejsze od poprzednika. Samochód został pod tym względem dość gruntownie przeprojektowany – główne zmiany dotyczą gaśnic i umiejscowienia koła zapasowego. Obniżenie masy własnej nowej Imprezy spowoduje jednak konieczność dociążania samochodu balastem w większości rajdów. W pozostałych może okazać się zbawienne. "
Hmm... z tego co ja wiem w każdym rajdzie auto musi ważyć tyle samo, i zawsze dajemy balast. Mniejszy lub większy, bo czasem trzeba dać wzmocnione zawieszenie czy jakieś rury (Safari), ale zawsze jakiś tam jest. Po drugie koniecznośc dociążenia auta balastem sama w sobie jest zbawienna, balast w przeciwieństwie do elementów mechanicznych może być przymocowany gdzie chce. Obniżamy w ten sposób środek cieżkości, nie mówiąc już o możliwości zmiany wyważenia poziomego auta. Może się ylę, ze statyki i dynamiki nigdy zbyt dobry nie byłem, może ktoś mnie oświecić jak to jest z tym balastem?
[/quote]