balast...

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

balast...

Postprzez żółtodziób » czwartek, 23 sty 2003, 14:54

Czytam tego newsa o Subaru Imprezie WRC 2003 i jest tam napisane że:

"Subaru Impreza WRC 2003 będzie nawet o dwadzieścia kilogramów lżejsze od poprzednika. Samochód został pod tym względem dość gruntownie przeprojektowany – główne zmiany dotyczą gaśnic i umiejscowienia koła zapasowego. Obniżenie masy własnej nowej Imprezy spowoduje jednak konieczność dociążania samochodu balastem w większości rajdów. W pozostałych może okazać się zbawienne. "

Hmm... z tego co ja wiem w każdym rajdzie auto musi ważyć tyle samo, i zawsze dajemy balast. Mniejszy lub większy, bo czasem trzeba dać wzmocnione zawieszenie czy jakieś rury (Safari), ale zawsze jakiś tam jest. Po drugie koniecznośc dociążenia auta balastem sama w sobie jest zbawienna, balast w przeciwieństwie do elementów mechanicznych może być przymocowany gdzie chce. Obniżamy w ten sposób środek cieżkości, nie mówiąc już o możliwości zmiany wyważenia poziomego auta. Może się ylę, ze statyki i dynamiki nigdy zbyt dobry nie byłem, może ktoś mnie oświecić jak to jest z tym balastem?
[/quote]
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


balast

Postprzez darekH » czwartek, 23 sty 2003, 15:33

chyba chodzi o rajdy asfaltowe, bo zauwaz czesto ze masa samochodu 1230kg jest podawana dal spec. asfaltowej, choc nie przekonuje mnie to bardzo!, wiadomo ze na asfaltach kazy kg sie liczy!!1
Avatar użytkownika
darekH
N2
 
Posty: 199
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 11:28
Lokalizacja: Gdansk

Postprzez Tomisny » piątek, 24 sty 2003, 14:57

Poprostu... autor mial na mysli tyle, ze auto wazy mniej niz 1230 kg...
Dlatego trzeba je dociazyc balastem, aby spelnialo regulamin. Nie bedzie trzeba go dociazac balastem w ciezkich rajdach szutrowych, gdzie wzmocnienia i dodatkowe wyposazenie i tak juz podnosi mase auta. Wtedy samochod nie bedzie zbyt ciezki.

Nie ma zadnej filozofii... :shock:

pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Tomisny
N3
 
Posty: 351
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 16:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez boczo » niedziela, 26 sty 2003, 20:32

a moim zdaniem chodzi o ta mozliwosc manewru, jak autko samo w sobie wazy tyle ile jest wymagane to juz balastem nie da sie nadrobic niedoskonalosci trakci, a jak sie ma taka mozlowosc to mozna te klikanascie kg. dolozyc wg specyfikacji rajsu czy upodoban kierowcy...
Avatar użytkownika
boczo
N2
 
Posty: 103
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 22:20
Lokalizacja: chicago

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 27 sty 2003, 22:29

tak, tylko zawsze myślałem że rajdówka jest sporo lżejsza niż "ustawa" przewiduje, i nawet jak zakładamy mocniejszy zawias to jeszcze sporo do górnej granicy brakuje. Rallycrossówki są od rajdówek prawie o 100 kg lżejsze, mimo że są bardzo podobnie zbudowane, nie wydaje mi się żeby Subaru ważyło tyle, że po zamontowaniu szutrowego ospzętu waży więcej niz 1230 kg. Zrestą jak w zezłym zezonie zważyli Makinena to byo całe 5 kg za mało. Nawet na szutrach więc Subaryny są dociążane, tyle że trochę mniej niż na asfaltach, nie rozumiem skąd tekst że przewaga w mniejszej masie zbawienna jest tylko na szutrach... Tak czy siak obniżenie masy jest pożądane, jak zauwałył to boczo pozwala to na wyważanie wozu, niezależnie czy to szuter czy asfalt.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości