Przepisze tutaj pewien text który pisze w autoswiecie:
WTRYSK GAZU W FAZIE CIEKŁEJ
Charakterystyczną cecha jednej z najbardziej wyrafinowanych inst.gazowej (LPI firmy Vialle) to brak parownika. Gaz podawany jest w stanie ciekłym przez wtryskiwacze do kolektora.Ciekłe paliwo moze byc dostarczone bardzo precyzyjnie, ponadto rozpreżając się wykazuje własciwosci
CHŁODZĄCE, dzięki czemu parametry pracy silnika w użytkowym zakresie obrotów przy zasilaniu gazem pokrywa sie niemal identycznie z parametrami pracy jednostki na bezynie.
Na wysokich obrotach silnik zasilany gazem jest nieznacznie "mocniejszy".
Od "konwencjonalnej "instalacji LPI różni się wszystkim: składa sie z zbiornika gazu z pompa zapeniającom cisnienie w układzie, regulatora cisnienia (m.in. umożliwiające powrót niewykorzystanego paliwa do zbiornika tak jak to działa w sytemach benzynowych.
Wada LPI: nie jest to instalacja uniwersalna , występuje w pakietach przewidzianych do poszczególnych modeli aut. Do zalet należy bezobsługowość ( niema wymiennych filtórw) oraz idealna praca z silnikami wypsażonymi w turbo i system EOBD. Koszt około
8 tyś zł.
Dodam tez ciekawy fakt jaki wystepuje w zachodnich krajach, w Francji wascieciel nowego auta przed rejestracją dostaj rabat 1500 euro za założenie instalacji, w włoszech własciciel auta starszego niz 8 lat za załozenie instalacji dostanie 340 euro, w belgi własciciel auta otrzyma 508 euro za założenie gazu.
Ciekawy sposób ochory środowiska
moze sie wstrzymam z zakupem i poczekam aż u nas bedą tak sponsorować czyste środowisko
hehe wczesniej pewnie bezołowiowka bedzie kosztować z 9 zł.