Krótka skrzynia

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez Pałka » poniedziałek, 21 sie 2006, 12:13

Albert(Zambrów) napisał(a):tak, sposb jazdy na skrzyni krotkiej zmieni spalanie. ALe z czysto mechanicznego punktu widzenia, powinno nawet je zmniejszyc (mniejsze opory przy ruszaniu)



właśnie jak bedziesz jeździł z podobnymi obrotami co z długą to na krotkiej powinieneś mniej palić
http://www.scr.civ.pl/ Obrazek
Avatar użytkownika
Pałka
N3
 
Posty: 233
Dołączył(a): poniedziałek, 5 gru 2005, 00:33
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez rasti01 » poniedziałek, 21 sie 2006, 20:25

Ty masz topic goscia ktory dlugnal astre na +200KM i startuje w sprintach itd. Wiec mysle ze jak na PW zagadasz to sie dowiesz czego chcesz :lol:
rasti01
 
Posty: 9
Dołączył(a): poniedziałek, 8 maja 2006, 21:19
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Albert(Zambrów) » środa, 23 sie 2006, 09:15

Pałka napisał(a):
Albert(Zambrów) napisał(a):tak, sposb jazdy na skrzyni krotkiej zmieni spalanie. ALe z czysto mechanicznego punktu widzenia, powinno nawet je zmniejszyc (mniejsze opory przy ruszaniu)



właśnie jak bedziesz jeździł z podobnymi obrotami co z długą to na krotkiej powinieneś mniej palić


No cochilo mi o to własnie, sposób jazdy mozna definmowac w moim mniemamniu na dwa. Czyli z takimi samymi predkosciami(wieksze spalanie) i z takimi samymi obrotami(spalanie mniejsze) :) sie nie zrozumielismy 8)
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez prezes-tk » środa, 23 sie 2006, 16:43

A nie wydaje Wam się, że przy tych samych obrotach silnika koła auta będą kręciły się o ileś tam wolniej. Więc żeby pokonać dajmy na to 100 km, będziecie musieli spowodować wykonanie przez silnik większej ilości obrotów, a co za tym idzie, więcej wtrysków czyli paliwa?
Przecież właśnie stosowanie długich przełożeń V lub VI biegu miało na celu poza zmniejszeniem hałasu zmniejszenie zużycia paliwa. Nazywano nawet kiedyś te biegi "autostradowymi" > szybka jazda przy niewielkich obrotach silnika = ekonomia.
Pozdrawiam
Prezes-tk
www.pensjonatrafa.ta.pl
Avatar użytkownika
prezes-tk
N3
 
Posty: 217
Dołączył(a): sobota, 13 sie 2005, 13:52

Postprzez Pałka » środa, 23 sie 2006, 21:59

teraz myśle że masz racje prezesie
http://www.scr.civ.pl/ Obrazek
Avatar użytkownika
Pałka
N3
 
Posty: 233
Dołączył(a): poniedziałek, 5 gru 2005, 00:33
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Albert(Zambrów) » czwartek, 24 sie 2006, 09:45

a juz sie zakrecilem :)

podsumuje, warto sie zaopatrzec jesli chce sie byc konkurencyjnym choc troche.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez koobra » czwartek, 24 sie 2006, 23:47

Mam pytanie o Puga 106 rallye 8v ,ma długą skrzynię ,chciałbym sprawić do niego krótką ,gdzie powinienem szukac od jakiego modelu będzie pasowała bez "zbędnego drutowania" :) dzięki za pomoc :)
koobra
 
Posty: 12
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 22:28

Postprzez MSG Racing » środa, 11 sie 2010, 15:40

Odgrzeje nieco kotleta ;)
Mam pytanie jak to jest z tymi przełożeniami głównymi.
W skrzyniach które mam na części do mojej rajdówki jest szczerbate :P już przełożenie główne na prostych zębach o ilościach 70/15 co daje po przeliczeniu 4.66666..7 Na nim kiedyś auto jeździło w PPZM.
Czyli tyle ile wszędzie dorabiane/spotykane przełożenia krótkie do Astry/Kadetta. Tylko jakie tam są ilości zębów? Wie ktoś może?
Patrząc do mojej homologacji stwierdzam, że nie mam takiego przełożenia. Są np 71/19 (3.74) czy 71/18 (3.94) ale nie ma 70/15. Nie ma nawet wartości 4.66 ale jest 56/12 czyli 4.67 czyli tyle ile wychodzi po zaokrągleniu u mnie. Tylko nie zgadza się ilość zębów.
I co teraz?
Jak to wygląda od strony praktycznej?
Ma ktoś 4.66 (4.67) u siebie? Ile ma zębów?
Jak to się ma do BK itp na rajdzie?
Czy patrzy się na przelicznik czy na ilość zębów czy może na to i na to?

I moje ostatnie pytanie.
Czy zna ktoś lub wie jak policzyć (lata szkolne mam dawno za sobą i do tego sklerozę) która ilość zębów jest skuteczniejsza? 56/12 czy 70/15 w rozpędzaniu auta. Wartość jest niby taka sama ale jednak ilość zębów może mieć znaczenie.

Mam nadzieje, że za bardzo nie zamotałem 8)
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez ictus » środa, 11 sie 2010, 17:07

56x12 bedzie bardziej wytrzymale
http://www.slubfotki.pl - najszybszy fotograf slubny
http://www.ictus.go.pl - online portfolio
ictus
N3
 
Posty: 352
Dołączył(a): niedziela, 30 sty 2005, 16:25
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez MSG Racing » czwartek, 12 sie 2010, 14:00

hm...no możliwe, w sumie po mojej widać, że nie wytrzymała.
OK ale co z resztą? Co z tymi różnicami w ilościach zębów? moje 70/15 a w hom nie ma lub jest 56/12.
No i jak na to sędziowie techniczni reagują?
W sumie auto jest do 3L ale mimo wszystko chciałbym wiedzieć na czym stoję, bo może kiedyś auto będzie do wynajęcia.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Bojka1838 » piątek, 17 gru 2010, 21:26

Teraz ja odgrzeje temat, wie ktos moze od jakiego samochodu moge kupic skrzynie zeby byla krotsza od standardowej w moim Pugu 206 1.6 16V :?: :?:
Life is 2 short, to drive boring cars;)
Avatar użytkownika
Bojka1838
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa, 8 gru 2010, 17:32
Lokalizacja: Polska

Postprzez koyack » sobota, 18 gru 2010, 18:31

od Opla Zafiry lub Yugo Koral
koyack
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): wtorek, 9 maja 2006, 21:18

Postprzez MaxiA7 » sobota, 18 gru 2010, 20:23

podejdzie każda z auta z 4-ma biegami typu maluch,golf 1ka dizel :D
Avatar użytkownika
MaxiA7
N2
 
Posty: 126
Dołączył(a): piątek, 26 paź 2007, 12:17
Lokalizacja: dolnyśląsk

Postprzez Bojka1838 » sobota, 18 gru 2010, 20:39

Tak tak a Swistak siedzi i zawija. Dzieki za takie rady :D
Life is 2 short, to drive boring cars;)
Avatar użytkownika
Bojka1838
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa, 8 gru 2010, 17:32
Lokalizacja: Polska

Postprzez wojo02 » niedziela, 19 gru 2010, 01:36

załóż sobie reduktor, to będziesz miał wtedy skrzynie i długą, ale troszkę słabszą i krótką z olbrzymią mocą w zależności od potrzeb. na wolne oesy włączasz, a na szybkie wyłączasz reduktor... to jest najnowsze rozwiązanie rodem z wrc (testowane przez nasa) , które zastosował citroen i tym zdobył przewagę nad fordem :roll:
Avatar użytkownika
wojo02
N2
 
Posty: 181
Dołączył(a): czwartek, 11 cze 2009, 16:27

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości