Odgrzeje nieco kotleta
Mam pytanie jak to jest z tymi przełożeniami głównymi.
W skrzyniach które mam na części do mojej rajdówki jest szczerbate
już przełożenie główne na prostych zębach o ilościach 70/15 co daje po przeliczeniu 4.66666..7 Na nim kiedyś auto jeździło w PPZM.
Czyli tyle ile wszędzie dorabiane/spotykane przełożenia krótkie do Astry/Kadetta. Tylko jakie tam są ilości zębów? Wie ktoś może?
Patrząc do mojej homologacji stwierdzam, że nie mam takiego przełożenia. Są np 71/19 (3.74) czy 71/18 (3.94) ale nie ma 70/15. Nie ma nawet wartości 4.66 ale jest 56/12 czyli 4.67 czyli tyle ile wychodzi po zaokrągleniu u mnie. Tylko nie zgadza się ilość zębów.
I co teraz?
Jak to wygląda od strony praktycznej?
Ma ktoś 4.66 (4.67) u siebie? Ile ma zębów?
Jak to się ma do BK itp na rajdzie?
Czy patrzy się na przelicznik czy na ilość zębów czy może na to i na to?
I moje ostatnie pytanie.
Czy zna ktoś lub wie jak policzyć (lata szkolne mam dawno za sobą i do tego sklerozę) która ilość zębów jest skuteczniejsza? 56/12 czy 70/15 w rozpędzaniu auta. Wartość jest niby taka sama ale jednak ilość zębów może mieć znaczenie.
Mam nadzieje, że za bardzo nie zamotałem