Homologacja klatki.

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Homologacja klatki.

Postprzez MSG Racing » wtorek, 4 kwi 2006, 18:27

Dowiedziałem się ostatnio ciekawej rzeczy od osoby która sprzedaje rajdówkę Opla Astrę GSI (nie ukrywam dzwoniłem za samochodem).
Homologacji FIA klatki w naszym kraju nie ma nikt nawet Ireco? :shock:
A w PPZM wystarczy klatka która jest zgodnie z zał.J przygotowana.
Nie pamiętam co mi mówiła ta osoba o papierach na klatkę ale chyba trzeba je mieć aby na BK pokazać, że chociaż rury nie są z pcv.
Więc jak to jest? Z tym Ireco to mi sia wierzyć nie chce, a dodatkowo sam wiem że w WRC pisało że mają hom FIA.
Prosiłbym glównie o wypowiedź zawodników, mechaników którzy nie będą teoretyzować.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec


Postprzez yapko » wtorek, 4 kwi 2006, 23:34

Wlasnie nie wiem co za certyfikat ma Ireco i Kaluza ale u nas nie trzeba homologacji na klatke tylko dowod ze rury sa bezszwowe o odpowiednich wymiarach (paragon) + certyfikat od spawacza ktory spawal klatke. Nie wiem tez na czym polega taka homologacja klatki jak ma Sparco czy Heigo, klatka homologowana moze rownie dobrze oznaczac klatke ktora jest dokladnie opisana w formularzu homologacyjnym samochodu, tak jest chyba w WRC czy Kit-Carach.
yapko
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 23:32

Postprzez LuiG » środa, 5 kwi 2006, 11:53

chodzi chyba o to że można wykonać klatke wg własnego projektu, niezgodą z zał J, i musi przejść ona badania żeby dostać homologacje :roll:
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Postprzez micz » środa, 5 kwi 2006, 15:21

ireco ma
www.compsport.pl
www.maciejwislawski.pl
Avatar użytkownika
micz
A6
 
Posty: 1338
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 16:18
Lokalizacja: Warszawka

Postprzez ccc » środa, 5 kwi 2006, 20:09

nie ma! a jak ma to i tak nie stosuje!!! a klatka IRECO jest klatką "załącznikową" Homologowane klatki np mogą być wykonane z cieńszych rurek i mogą być wspawane w nadwozie "załącznikowe" muszą być przykręcane lub pseudo przykręcane. Zadzwoń do Irka to Ci wytłumaczy o co biega. Fajny chłop jest i fajne klatki stawia :)
ccc
 
Posty: 31
Dołączył(a): piątek, 14 paź 2005, 10:29

Postprzez pigal » czwartek, 18 maja 2006, 20:00

Ireco nie ma.
Na mazpowieckim na BK chcieli od nas hom pokazalismy papiery z Ireco i zgodzili sie co do tego ze klatka jest zgodna z zalacznikiem ale nie ma homoligacji i koniec.
pigal
pigal
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): środa, 9 mar 2005, 14:08


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron