moc w aucie

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

moc w aucie

Postprzez ramon » czwartek, 10 lut 2005, 11:47

Jak można podnieść troche moc w aucie typu SC lub CC?Pewnie zmienić wydech,ale co jeszcze?Czy sportowe świece,może filtr powietrza?
ramon
 
Posty: 12
Dołączył(a): niedziela, 30 sty 2005, 20:25


Postprzez LuiG » czwartek, 10 lut 2005, 11:53

Szkoda pieniędzy. Zobacz sobie lepiej np. tu http://www.godula.cc.pl/index.php?mode= ... 20Seicento

Chyba ze masz 300zł to zaloz sobie jakis tlumik, i stozek dla leszego samopoczucia, ze cos w aucie jest zrobione. Wprawdzie za tyle to mozna samemu glowice zrobic.
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Postprzez Mars » czwartek, 10 lut 2005, 14:46

Podnieść moc w CC/SC można na wiele sposobów. Właściwie dzielą się ona na 2 kategorie: modyfikacje mechaniczne albo swap. Ale może po kolei

Stage 1 - polega on na dokonaiu modyfikacji mechanicnzych dokładnie takich jakie sa opisane w linku, który dał LuiG. Jednak taki 80 konny Sejaczek 1,1 to będzie i więcej palił i może nie być najwygodniejszy do poruszania sie po mieście.

Stage 2 - turbo do silnika 1,1. Taka opcja daje możliwości na osiągnięcie około 110KM. Gdzieś w jakimś GT jest opisany taki sej. Jest on bodajże z Wawy (bordowy z tuningiem stylistyczym)

I tu zaczynają się swapy:

Stage 3 - podstawowy swap na silnik 1,2 z Punto II o mocy 60KM. Niby to nie zbyt dużo w stosunku do 1,1 ale jednak nic nie zastąpi pojemności. To jest silnik 8V, więc ma mocny dół i do miast jest ok. Pozatym ten silnik bardzo dobrze nadaje się do późniejszego uturbienia. Dużo lepiej współgra z turbo niż 16 zaworowe wersje 1,2.

Stage 4 - chyba najrozsądniejsza propozycja, jeżeli chcesz na tym zakończyć modyfikacje silnika. Chodzi o silnik 1,2 też z Punto II ale w wersji 16V o mocach 75-85KM. Daje to 20-30KM więcej a to już naprawdę dużo. W dodatku jest to silnik seryjny wiec o żywotność nie musisz się martwic. Taka modyfikacja była opisana w którymś z WRC.

Stage 5 - to już jak chcesz mieć sporo kucyków więcej. Do CC/SC można włożyć silnik 1,3-1,4 Turbo z Punto I. Minusy tej modyfikacji to to, że bardzooo ciężko znaleźć taki silnik w stanie innym niż półagonalny. A pozatym wiąże się ta przeróbka z dużymiii zmianami w komorze silnika. Trzeba ją kompletnie przebudować (chodzi o inne mocowania) Pozatym ten silnik nie mieści się pod względem wysokości pod maskę CC/SC więc na masce powstanie garb rodem z Muscle Cars. W necie ejst pewna stronka z opisem tej modyfikacji na bazie CC 700 albo 900. Linka nie podam, bo oglądałem ją już dawno i nie pamiętam adresu.

No i Stage 6 czyli Hardcore - chodzi o silnik 1,6 z Bravo/Bravy i dodanie do tego Turbo. Takie CC jest chyba jedno w Polsce (może więcej, ja kojarze tylko 1) Ale to już jak powiedziałem...hardcore.

Według mnie najlepszą opcją jest Stage 4. Silnik seryjny a mocy sporo więcej. Koszt Takiego silnika to 1,5-2k + robocizna. Nie wiem jak jest ze skrzynią ale chyba ta z 1,1 nie pasuje zabardzo. Więc jeszcze koszt skrzyni trzeba dodać..
No i kolejna bardzo ważna sprawa. Silnik to nie wszystko. Nie wolno zapomnieć o hamulcach bo czymś trzeba tego Sejaka czy Cieniasa zatrzymać. Zawieszka też podlega wymianie przy jakiś większych smianach pod maską. Wiadomo, że po kupnie stożka nie musisz zawieszki wymieniać ale jak będzie pod maską o połowe koni więcej niż w 1,1 to jest to inwestycja konieczna.

Pomocy w tych modyfikacjach możesz szukać:
-http://www.centomania.pl/ - tam jest sporo ludzików z nieseryjnymi SC/CC
-www.vtg.pl - oni zbudowali jedno CC chyba 1,2T więc jakieś pojęcie o tym mają
-www.forum.streetracing.pl - jest to forum o modyfikacjach silników więc możesz tam się udać z dokładniejszymi pytaniami.
-możesz się rownież skontaktować z właścicielem tego CC. Ma on pod maską 1,2T i moc okolo 140KM.
http://www.ak-polski.org.pl/galeria/spo ... ki/219.jpg
Wnioskując z tego zdjęcia jest to Piotr Fukowski i należy on do Ak-Polskiego.

Mam nadzieję, że chociaż trochę Ci pomogłem ;)
Sorki, za taki długiiiii post ;)

Pozdrawiam
3xFSO + 1xFSM + na jesieni jakieś E36 :D
Avatar użytkownika
Mars
A6
 
Posty: 1753
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2004, 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ZOWA » czwartek, 10 lut 2005, 14:51

ZOBACZ SOBIE NA WWW.PROJECTXS.PL
jak bedziesz sie z nimi kontaktowal to powolaj sie na mnie to jakies promocyjne ceny beda :wink:
ZOWA
A6
 
Posty: 1110
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 13:12
Lokalizacja: Kraków GG1342916

Postprzez schwepes » czwartek, 10 lut 2005, 17:30

kilka uwag z mojej strony ;)
Mars napisał(a):Stage 2 - turbo do silnika 1,1. Taka opcja daje możliwości na osiągnięcie około 110KM.

Przy turbo musisz się liczyć ze zmianą klasy w przypadku startów w KJSach czy innych amatorskich zawodach - pojemność przeliczeniowa to prawie 1900cc (=1100 * 1.7).

Mars napisał(a):To jest silnik 8V, więc ma mocny dół i do miast jest ok. Pozatym ten silnik bardzo dobrze nadaje się do późniejszego uturbienia.

1.2 16V ma mocniejszy doł niż:
- 1.1SPI (ok. 15Nm przy 2000-2500obr),
- 1.1 z "górą" od 1.2 MPI 8V (ok 10Nm)
- czy też 1.2 8V (ok. 5Nm).
Góra już zdecydowanie na korzyść 16V i tam jest nawet ponad 40Nm różnicy (przy 5000obr) w stosunku do 1.1.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Mars » czwartek, 10 lut 2005, 17:43

Pewnie, że turbo to automatycznie zmiana klasy....jakoś umknęło mi, żeby to dodać ;)

A co do dołów 1,2 to myślałem, że 8V na ciutke mocniejszy dół od 16V...ale jak widac się myliłem. Dzięki za wyprowadzenie z błędu.
Ale nie zmienia to faktu, że turbo bardziej lubi 8V ;)
3xFSO + 1xFSM + na jesieni jakieś E36 :D
Avatar użytkownika
Mars
A6
 
Posty: 1753
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2004, 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez LuiG » czwartek, 10 lut 2005, 18:40

A takie pytanko obok tematu czy kolega zczyna wogle przerabiać samochód, i do czego ma on służyć?
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Postprzez schwepes » czwartek, 10 lut 2005, 23:09

Mars napisał(a):Ale nie zmienia to faktu, że turbo bardziej lubi 8V ;)

Spotkałem się z opinią że lepiej grzebać w wolnossącym 8V niż 16V, ale to ze względu na koszty niż efekt (2 razy więcej zaworów, kanałów itp. do obrobienia). Poza tym ciężko jest grzebać bo łatwo zrobić dziurę w kanale. Natomiast przy turbo zawsze się poleca 16V. :roll:
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Mars » piątek, 11 lut 2005, 00:22

Tu jest topic z forum.streetracing.pl właśnie o modyfikacjach CC/SC...sporo tu właśnie o turbo. Mi się wydawalo, że przy tych silnikach Puntowskich to 8V jest lepsze na turbine ale mogłem sie mylic.
Wlaściciel autka, o ktorym mówimy niech sobie przeczyta dokładnie caly ten topic i już będzie wiedział co robić i za ile ;)

http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=14826

a tak btw...tu jest lint do CC 1,3T

http://www.mikehofi.neostrada.pl/
3xFSO + 1xFSM + na jesieni jakieś E36 :D
Avatar użytkownika
Mars
A6
 
Posty: 1753
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2004, 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez schwepes » piątek, 11 lut 2005, 00:41

Tutaj jest rozmowa o 1.2 8V bo o taki silnik koleś pyta w temacie.. Generalnie przy turbo najważniejszy jest przepływ przez głowicę, bo dół można sobie "napompować" ;) .

Silnik 8V ma taką zaletę że jest duuużo tańszy niz 16V, do tego jest chyba bezkolizyjny.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Mars » piątek, 11 lut 2005, 01:49

No mozna sobie napompować, ale turbo zanim się napompuje potrzebuje troche czasu a ten czas właśnie przypada na dół silnika, więc dół musi byc stosunkowo mocny. Bo np. w miescie ciezko jest trzymac ciagle autko powyzej 4tys. obr ;)
3xFSO + 1xFSM + na jesieni jakieś E36 :D
Avatar użytkownika
Mars
A6
 
Posty: 1753
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2004, 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez schwepes » piątek, 11 lut 2005, 11:27

Mars napisał(a): No mozna sobie napompować, ale turbo zanim się napompuje potrzebuje troche czasu a ten czas właśnie przypada na dół silnika, więc dół musi byc stosunkowo mocny. Bo np. w miescie ciezko jest trzymac ciagle autko powyzej 4tys. obr ;)

No ale jak wyżej napisałem (bazując na wykresach z hamownii) to właśnie 16V ma mocniejszy dół ;) .

Przyjęło się mówić, że 16V ma słabszy dół ale raczej mając na myśli porównanie go do wysokich obrotów tego silnika, a nie porównując do silnika 8V.

8V i 16V mają zbliżone wartości momentu obrotowego na niskich obrotach (z lekką przewagą 16V), natomiast im wyżej tym moment w silniku 8V jest niższy, a w 16V jesy wyższy. Na papierze te silniki wyglądają na mało elastyczne (np. max. moment przy 5000, max. moc przy 5400), natomiast w rzeczywistości są dużo lepsze niż 8V bo mają lepszy przebieg momentu w calym zakresie obrotów.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Mars » piątek, 11 lut 2005, 16:57

Nie no wiem, że napisałeś, że 16V ma mocniejszy doł i to faktycznie jest racja ;)
W poscie ktory zacytowaleś bardziej mi juz chodziło o ogoł, czyli ze turbo w aucie o slabym dole lub o duzej roznicy pomiędzy dołem a górą (np. vtec-i) to na miasto nienajlepszy pomysl ;) Natomiast juz podczas wyczynowej jazdy to coś takiego sie sprawdza.
16V mają tak jak mówiles lepszy przebieg momentu ale mają go tez więcej wieć stąd też ta ich lepszość ;)

Ale może niech sam założyciel topicu się wypowie, bo my tu gadamy o swapach, turbinach a się może okazać, że właścicielowi 5 czy 10KM wystarczy ;)

Tak więc prosimy o sprecyzowanie ile mocy potrzeba ;););)
3xFSO + 1xFSM + na jesieni jakieś E36 :D
Avatar użytkownika
Mars
A6
 
Posty: 1753
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2004, 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ramon » piątek, 11 lut 2005, 22:49

Witam.Mam CC Sportinga,chce nim startować w okręgówkach,KJS-ach[jeszcze jest bez żadnych przeróbek].Prawde mówiąc nie myślałem o przeróbkach po których moc będzie ok.80KM,z prostej przyczyny-brak dużej kasy.Nastawiam się raczej na dobry zawias,i na silnik za dużo nie zostanie.Więc chodziło mi o podniesienie mocy,tak ok.10-15KM,i o takie modyfikacje które tak dużo nie kosztują,bo chyba podniesienie mocy do ok.80KM,nie mówiąc już o ponad 100 dużo,dużo kosztuje.Dzięki na każde info,narka
ramon
 
Posty: 12
Dołączył(a): niedziela, 30 sty 2005, 20:25

Postprzez LuiG » sobota, 12 lut 2005, 00:15

Jeśli po kjsach masz zamiar co innego z tym samochodem robić, to już najlepiej rób konkretnie pod A czy N grupe. Jeśli możesz robić silnik sam, to najlepiej zrób głowice, można załorzyć wałek od p75, rozwiercić przepustnice, jak masz spi to mozesz kupić np tutaj http://www.moto.allegro.pl/show_item.php?item=41543316, niedrogo. Pogadaj z ludzmi na forum centomani.
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość