Układ wydechowy do 106 gti

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Układ wydechowy do 106 gti

Postprzez Marek106 » środa, 21 kwi 2004, 16:44

Cześć! Chciałem spytać jaki wydech, jaka firma, ceny? Samochodem jest Pug 106 gti (16 zaworów). Powoli chcę go przebudować na rajdówkę...
Zależy mi, że by było tanio (jak wszystkim). Drugie pytanie, czy pare koników wyciągnę takim wydechem? Z góry dziękuję za odpowiedzi...

Pozdro
Marek
Marek106
 
Posty: 23
Dołączył(a): środa, 21 kwi 2004, 15:47
Lokalizacja: Rybnik


Postprzez schwepes » środa, 21 kwi 2004, 20:04

Najlepszym wyborem pewnie by był Supersprint z serii racing. Tyle że sam wydech to koszt kilku tyś. zł, a do tego dochodzi kolektor który kosztuje pewnie nie mniej.

Alternatywą może być np. El-tec (www.el-tec.pl). Wydech do silnika wolnossącego bez kolektora to ok. 1000-1300zł. Tłumiki i rury są ze stali kwasoodpornej więc taki wydech powinien długo pojeździć ;). Z tego co słyszałem to każdy wydech jest rzeczywiście wyliczany do indywidualnego silnika i wyniki na hamownii zawsze były pozytywne.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez samer_wrc » środa, 21 kwi 2004, 22:24

Raczej inny kolektro wydechowy (najczesciej baran) podnosi moc auta , same tlumiki nie ...

Wiec tani wydech podnaszacy moc , nie istnieje.

Z tego co wiem to peugeoty i tak maja dobrze wyliczone wydechy , ale wiem to o silnikach XU(205, 405, 309) , a TU (czyli 106 czy 206 bez RC i WRC ;)) to nie wiem

Pozdrawiam
13.02.2004 , dlaczego ten dzien musial byc ? :( Janusz trzymaj sie! Jestes Nadal Mistrzem

Nowe GG - 6195772
Avatar użytkownika
samer_wrc
N3
 
Posty: 466
Dołączył(a): sobota, 31 maja 2003, 17:26
Lokalizacja: Opole

Postprzez schwepes » czwartek, 22 kwi 2004, 00:34

samer_wrc napisał(a):Raczej inny kolektro wydechowy (najczesciej baran) podnosi moc auta , same tlumiki nie ...

Zarówno kolektor jak i dalsza część wydechu ponosi moc.. Ważna jest jego średnica, długość a także miejsce usytuowania elementów (tłumików, kata itp) - wszystko to trzeba wyliczyć lub przetestować różne konfiguracje..

Tłumiki są tylko po to żeby samochód spełaniał normy głośności ;) , ale różny ich dobór ma znaczny wpływ na końcową moc silnika - tzn. tak trzeba je dobrać aby odbierały jak najmniej mocy.

Wiec tani wydech podnaszacy moc , nie istnieje.

Zależy co rozumiemy pod pojęciem tani. Kupując supersprinta płaci się w 50% za markę a w 50% za osiągi. W przypadku firm mniej znanych za markę się nie płaci i tu jest zysk. Oczywiście wydech może nie być tak dobry, ale w konkurencji jakość/cena i tak będzie lepiej.

Poza tym zawsze pozostaje hamownia - w tym momencie praktycznie w każdym mieście można sprawdzić samochód za całkiem sensowną kasę i w razie niepomyślengo wyniku oddać wydech.


ps. nie mam na myśli "tjuningowych" tłumików El-tec'a tylko ich wyroby dedykowane do wyczynu.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości