Moderator: SebaSTI
wojtass napisał(a):Jeżeli chcesz modyfikować uklad wydechowy to zacznijmy od tego, ze lepiej jest zastawic stary katalizator niz wstawiac w jego miejsce kawalek rury lub kontrowersyjną strumienice.
Przeplyw spalin prze katalizatoir jest caly czas "monitorowany" przez komuter i jakiekolwiek zmiany w tym przeplywie moga byc przyczyna pogorszenia pracy silnika a w silnikach diesla nawet przejscia na tryb awaryjny.
Oczywiscie nie zmiana nie bedzie sie ograniczac tylko do zamiany seryjnego na sportowy. Zaraz po zmanie(albo jeszcze przed) udaj sie do jakiejs znanejj firmy tuniongowej, tam gdzie maja hamownie. Tuner "ustawi ci komputer" pod nowy katalizator tak aby nie bylo juz zadnych zaklucen no i zeby wyciagnac te pare konikow... to tyle jezeli chodzi o katalizatory z mojej strony...
wojtass napisał(a):Jezeli uzywasz samochodu na codzien to wystarczy zmienic seryjna wkladke (filtr powietrza)na sportowa. Jest ona drozsza, ale wydajniesza no i producent daje na nia 10 lat gwarancji albo 1 mln kilmoetrow!!!. Na takich filtrach najczesciej pisze ze daja one od 2-10% mocy... niestety tylko tak pisze, moze daja one jakas dziesiata procenta mocy a wiec tyle ze wcale nie poczyjesz...
sa jeszcze strumienice dolotowe ale one maja bardziej sluzyc wygladowi. Tak naprawde strumienice uzywane sa tylko przez tuningowcow a nie przez profesjonalnych tunerow.
Z ciekawostek dodam, ze chcac zwiekszyc wartosc momentu obrotowego na nizszych obrotach to rura prowadzaca powietrze do kolektora ssacego powinna byc bardziej powiginana niz w przypadku kiedy chcesz uzyskac lepszy moment przy wysokich obrotach.
Oczywiscie mozesz tez wymienic filter na stozkowy ale tu juz bedziesz musial zmieniac cala obodowe filtra a jak wiedza bardziej wtajemniczeni w grN nie mozna zmieniac jej ksztaltu. Taki filter jest wydajniejszy od wkladki poniewaz ma wieksza powiezchcnie ssania. Niestety jest tez drozszy. To tyle jezeli chodzi dolot.
Przejdzmy do wydechu. Poczatkiem ukladu wydechowego jest kolektor wydechowy. Mozesz go wymienic na sportowy (metaliczny)
typu 4:2:1, smuklejszy o gladszej powiezchni dzieki ktorej spaliny beda mialy latwie "przeleciec" Ponadto dzieki jego dlugiej budowie zanika zjawisko tzw wracania sie saplin.
Tlumikow w sporcie sie nie stosuje poniewaz stwarzaja one koljne zawirowania saplin a chodzi przeciez o to zeby jak najszybciej wylecialy z ukladu. wadą tego rozwiazania jest straszny halas.
A wiec jezeli nie masz zamiaru startowac w rajdach to mozesz za stosunkowo niewielkie pieniadze kupic tuningowy tlumik ktory w pelni wystarczy aby lepiej odprowadzac spaliny no i juz nie bedzie tak glosno. Takie tlumiki najczescie wydaja mily dla ucha basowy dzwiek.
tłumik z DFa w większości pucharowych CC/SC - trochę ponad 20zł a efekty są
michalck napisał(a):tłumik z DFa w większości pucharowych CC/SC - trochę ponad 20zł a efekty są
mam pytanko co do tego tlumika. czy w wiekszych pojemnosciach silnika typu jakis pug 205GTI czy tez Kadett 2.0 moge zastosowac podobny wydech i bedzie wydawal fajny dzwiek czy to raczej nie przejdzie? jesli nie to co moglbym zrobic zeby moj wydech tak ladnie bzyczal. z gory dzieki za odpowiedz i pozdrawiam
Wszystko można, ale "bzyczenie wydechu" to nie jest temat na forum o mechanice rajdowej...
bzyq napisał(a):Wszystko można, ale "bzyczenie wydechu" to nie jest temat na forum o mechanice rajdowej...
ekhm...
michalck napisał(a):wydaje mi sie ze calosciowo wydech jak i jego dzwiek po zrobieniu wydechu ma wiele wspolnego z mechanika rajdowowa moge sie mylic ale forum sluzy chyba do tego albo wyrazac swoja opinie oraz pytac jesli cos jest nie jasne
Natomiast w odpowiedzi na twoje poprzednie pytanie odpowiem tak jak już odpowiedziałem - wszystko można. Tylko nie koniecznie będzie to działać jak powinno. Coś co się sprawdza w silniku 1.5 75KM, nie będzie dobre do silnika 1.9-2.0 115KM-150KM
schwepes napisał(a):Bardzo dobrym przykładem jest tłumik z DFa w większości pucharowych CC/SC - trochę ponad 20zł a efekty są
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość