chomologacja

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez AGRUPA » piątek, 12 mar 2004, 10:09

Witam.
Trochę się z tobą nie zgodzę:
zaczynajac budować auto faktycznie musisz je oddać na obspawanie i wmontowanie klatki.
Po tym wszystkim skupiasz sie głównie na pierdołach, bez których ani rusz. Zawieszenie (amory, soręzyny) założysz sobie sam, hamulce (tarcze, klocki, płyn) też sobie samemu złożysz.
A pluł bym sobie w brode gdyby mnie "specjalista" skasował za montaż fotela 100zł (ceny WRC).
Mówisz o układzie napędowym, wedłóg mnie to jest kropka nad i !!!
nikt kto buduje pierwszy raz auto nie zaczyna od silnik i skrzynki.
A widze że kolega jest dość świerzy w tym temacie więc niech sobie silnik i skrzynie odpuści.
PS. 3/4 nkowych CC w polsce ma seryjny napęd (patrz W.Czepiel - jakoś chłopak nie klepał pleców wręcz nokałtował konkurncję nawet z A0)
Avatar użytkownika
AGRUPA
 
Posty: 26
Dołączył(a): poniedziałek, 4 sie 2003, 14:08
Lokalizacja: WAWA


Postprzez żółtodziób » piątek, 12 mar 2004, 11:16

takie rzeczy jak fotele to nawet moja mama by sama założyła :) Ale co do silnika to się nie zgodzę. To że ktoś klepał serią A grupy nie oznacza że kazdy tak może. Cieniasami jeżdżą początkujący i ich poziom jest różny, stąd może takie a nie inne wyniki, dla mnie napęd to nie kropka nad i ale jedna z najważniejszych rzeczy. Ale do nauki to fakt, seria wystarczy.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez axgt » piątek, 12 mar 2004, 19:39

Wally!
Moim zdaniem koniecznie sobie załatw książkę ,na szkoleniu na licencję pan powiedział mi ,że wystarczy jak masz xero .Ale podkreślam ,warto to mieć .Zwłaszcza ,że do cc łatwo dorwać.Widze ,że jesteś z Warszawy to nie proponuje swojego (bo pewnie znajdziesz bliżej) xera ,ale jak coś to pisz na gg6392176
gg 6392176
axgt
N1
 
Posty: 88
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 19:01

Postprzez wally » piątek, 12 mar 2004, 20:20

Jak widzisz jestem nowy w tych tematach więc pytam?
hoCzy jeśli cc zrobje sam to moge na to uzystać mologacje?
Przepraszam za moją niewiedze :(
wally
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): czwartek, 11 mar 2004, 00:56
Lokalizacja: WaWa

Postprzez schwepes » piątek, 12 mar 2004, 20:27

wally napisał(a):Jak widzisz jestem nowy w tych tematach więc pytam?
hoCzy jeśli cc zrobje sam to moge na to uzystać mologacje?
Przepraszam za moją niewiedze :(

karta homologacyjna to papier który musisz pokazać na BK (żeby sędzia wiedział jakie modyfikacje są dozwolone w danej grupie).. nie musisz 'uzyskiwać' homologacji na samochód który przygotowujesz do startu - o to się już martwi producent homologując dany model w FIA ;)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez wally » piątek, 12 mar 2004, 20:37

A jeśli klatke zrobje sam to czy mie przepószczą przez BK
wally
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): czwartek, 11 mar 2004, 00:56
Lokalizacja: WaWa

Postprzez schwepes » piątek, 12 mar 2004, 20:51

wally napisał(a):A jeśli klatke zrobje sam to czy mie przepószczą przez BK

w klasie HR z tego co pamiętam klatka ma być wg załącznika J ale nie musi być homologowana, więc by przeszła. W grupie A lub N nie ma mowy - musi być z homologacją, podobnie jak fotel, pasy, ubiór, kask itp.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez AGRUPA » piątek, 12 mar 2004, 22:12

AKURAT TU SIE MYLISZ KOLEGO.
NIGDZIE NIE MA W REGULAMINACH NAPISANE ŻE KLATKA MUSI MIEĆ HOMOLOGACJE.
KLATKA MUSI BYĆ ZROBIONA ZGODNIE Z ZAŁĄCZNIKIEM J
CZYLI ZROBIONA Z RUR ZE STALI WĘGLOWEJ, BEZ SZWÓF, CIĄGNIONA NA ZIMNO ITP.
W ZAŁĄCZNIKACH MASZ DOKŁADNE NAMIARY CO I JAK MA BYĆ ZROBIONE I JAKIEJ GRUBOŚCI MAJĄ BYC RURY.

ŻEBY TAKA KLATKA PRZESZŁA MUSISZ MIEĆ DOKUMENT ŻE KUPIŁEŚ ODPOWIEDZNIE RURY!!!
OCZYWIŚCIE NA PIERWSZYM BK DOKŁADNIE CI SPRAWDZĄ CZY KONSTRUKCYJNIE JEST ZGODNA Z ZAŁĄCZNIKAMI.

W MOMENCIE WYRABIANIA KSIĄŻECZKI AUTA WPISZESZ TAM DANE I ZROBISZ RYSUNEK.

I TO WSZYSTKO.
Avatar użytkownika
AGRUPA
 
Posty: 26
Dołączył(a): poniedziałek, 4 sie 2003, 14:08
Lokalizacja: WAWA

Postprzez schwepes » piątek, 12 mar 2004, 23:10

AGRUPA napisał(a):AKURAT TU SIE MYLISZ KOLEGO.

w takim razie to bardzo miła pomyłka :) .. dzięki za sprostowanie
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez wally » piątek, 12 mar 2004, 23:20

AGRUPA dzięki że sprostowałeś bo już się przestraszyłem że czeka mie
kolejny wydatek.
A tobje schwepes dziękuje że chcjałeś pomuc
ps.każdy może się pomylić :wink:
wally
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): czwartek, 11 mar 2004, 00:56
Lokalizacja: WaWa

Postprzez wally » sobota, 13 mar 2004, 00:43

Czy ktoś może wie gdzie moge się dowiedzieć jak opspawać auto ?
N-grópowe (Fiat cc)
To niech odpowje ,albo regulamin wyśle meilem
wally
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): czwartek, 11 mar 2004, 00:56
Lokalizacja: WaWa

Postprzez TSRALLY » wtorek, 30 mar 2004, 22:47

Jakimi dysponujecie homologacjami na kompie( w postaci jpg lub pdf) ja mam min. kilka ewolucji lancera, mini coopera, kilka różnych VW, fiat 131 abarth, fiat 125. Może się wymienimy?????
Ja:Ile kosztuje u Ciebie wypożyczenie Lancera za kilometr??
Janusz Kulig:Przyjedź do Krakowa, na pewno się dogadamy

Tych słów nie zapomnę do końca życia, Janusza także
Avatar użytkownika
TSRALLY
N3
 
Posty: 313
Dołączył(a): sobota, 31 sty 2004, 20:16
Lokalizacja: Katowice(gg:5296417)

Postprzez żółtodziób » wtorek, 30 mar 2004, 23:46

AKURAT TU SIE MYLISZ KOLEGO.
NIGDZIE NIE MA W REGULAMINACH NAPISANE ŻE KLATKA MUSI MIEĆ HOMOLOGACJE.
KLATKA MUSI BYĆ ZROBIONA ZGODNIE Z ZAŁĄCZNIKIEM J
CZYLI ZROBIONA Z RUR ZE STALI WĘGLOWEJ, BEZ SZWÓF, CIĄGNIONA NA ZIMNO ITP.
W ZAŁĄCZNIKACH MASZ DOKŁADNE NAMIARY CO I JAK MA BYĆ ZROBIONE I JAKIEJ GRUBOŚCI MAJĄ BYC RURY.

ŻEBY TAKA KLATKA PRZESZŁA MUSISZ MIEĆ DOKUMENT ŻE KUPIŁEŚ ODPOWIEDZNIE RURY!!!
OCZYWIŚCIE NA PIERWSZYM BK DOKŁADNIE CI SPRAWDZĄ CZY KONSTRUKCYJNIE JEST ZGODNA Z ZAŁĄCZNIKAMI.

W MOMENCIE WYRABIANIA KSIĄŻECZKI AUTA WPISZESZ TAM DANE I ZROBISZ RYSUNEK.

I TO WSZYSTKO.


Wszystko prawda, tylko ja nie polecam oszczędzania na własnym bezpieczeństwie, można samemu to pospawać, ale nie owijając w bawełnę: załącznik "J" dopuści prawie każde gówno. Sławny przykład pucharowego Peugeota 106, albo nawet 206. To tylko wygląda jak klatka bezpieczeństwa, bo w rzeczywistości nią nie jest, takie coś można zamontować do treningówki a nie do wozu którym jeździ się na granicy bezpieczeństwa. Dla własnego bezpieczeństwa lepiej udać się od razu do dobrego fachowca żeby zamontował sprawdzony, markowy produkt. Nie wiem, może jestem przewrażliwony na tym punkcie (nigdy nie wsiadam do trabantów i kaszlaków, z trudem zmuszam się do podróżowania Tico jeśli zachodzi taka konieczność) ale chyba ostrożności nigdy za wiele.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez axgt » środa, 31 mar 2004, 13:22

Moim zdaniem ważna informacja: MOŻE BYĆ XERO (w rsp pzm a w rsm nie wiem )
gg 6392176
axgt
N1
 
Posty: 88
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 19:01

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości