Płyta pod silnik CC sporting

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Płyta pod silnik CC sporting

Postprzez Gość » niedziela, 25 sty 2004, 22:21

Witam , poszukuje info , jak zamontowac płyte pod silnik do sportasia, chcemy ją zrobić sami, ale niewiemy gdzie ją zamocować do auta :( i jak ma wyglądać taka płyta :?: alu już mam , dzięki za odp. ew, jakieś fotki :D Pozdrawiam KJSowców!
Gość
 


Postprzez michal_wrc » poniedziałek, 26 sty 2004, 17:17

Przenieś lepiej ten temat do "Mechaniki rajdowej"
Avatar użytkownika
michal_wrc
A5
 
Posty: 737
Dołączył(a): sobota, 13 gru 2003, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Gość » poniedziałek, 26 sty 2004, 20:24

Dzięki , nie zauważyłem tej "Mechaniki Rajdowej" juz tam pędze :)
Gość
 

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 26 sty 2004, 22:36

Odradzam robienie takich rzeczy samemu. Wbrew pozorom taka płyta to wcale nie banał. Z jednej strony musi się trzymać na tyle mocno żeby nie oderwała sięw wyniku przcy karoserii jednocześnie ją usztywniła, a z drugiej strony na tyle słabo żeby łatwo mogły się zerwać przednie śruby w razie wypadku (tylne powinny trzymać, żeby nie odfrunęła)
Musi być też ukształtowana tak, żeby w razie wypadku nie przecięła czegoś istotnego, np. przewodów paliwowych co stworzyć może zagrożenie pożarowe. Coś takiego trudno jest samemu stworzyć. Proponuję kupić dobrą płytę, to chyba nie jest aż tak duży wydatek.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez wartek » poniedziałek, 26 sty 2004, 22:57

kiedys slyszalem, ze jak Holek wlasnymi silami robil plyte pod 125p to mial z nia spoooro problemow :)
Avatar użytkownika
wartek
N2
 
Posty: 167
Dołączył(a): sobota, 3 sie 2002, 12:38
Lokalizacja: 3City

Postprzez jgw » poniedziałek, 26 sty 2004, 23:57

dobra plyta 1000 zl., mniej dobra odpowiednio mniej:)
jgw
N2
 
Posty: 157
Dołączył(a): piątek, 14 lut 2003, 01:02
Lokalizacja: z gor , z sudetow ..tzn.obok sniezki...zaraz pod szrenica:)

Postprzez żółtodziób » środa, 28 sty 2004, 14:09

No więc jak już wpakowałeś dwadzieściakilka tysięcy w auto to może nie warto oszczędzać głupiego tysiaka. Zwłaszcza że tylko dobra płyta spełni swoje zadanie, sam,oróba albo będzie za słaba i albo nie będzie usztwniać przodu albo będzie się odrywać przy mocniejszych cięciach, albo będie za mocna i narozrabia w przypadku jakiegoś dzwonu. Moim zdaniem to jest element na którym nie warto oszczędzać
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SmoczeK » środa, 28 sty 2004, 17:55

Nie, dwadziescia to przesada, Po awari Agr malca(zawór spotkał sie z tłokiem 3000zł poszło w błoto, silnik wytrzymał ok 6000km), postanowilismy zmienić autko, mysleliśmy o Renówce clio 1.8 ale były z ogromnymi przebiegami, to kupilismy Sportasia , polskie autko, dużo części od reki no i zaczelismy go przygotowywać do KJSów, ma już kubły bimarco expert i c , pasy sparco, cały wymieniony układ hamulcowy, sportowe zawieszenie Jamexa i inne duperelki w silniku, a kasy juz koniec, tak więc mysleliśmy o płycie samoróbie, ale jeszcze zobaczymy, może masz racje, ale do KJSów nie potrzeba mi aż tak grubej blachy, tak do 5mm, 6mm to góra.Pozdrawiam
SmoczeK
 
Posty: 1
Dołączył(a): poniedziałek, 26 sty 2004, 20:30
Lokalizacja: Legnica

Postprzez schwepes » środa, 28 sty 2004, 21:41

http://www.bmt-motorsport.pl/data/katalog/plyty_01.htm
płyta kompozytowa do sportasia kosztuje 820zł brutto i waży ~8kg (duraluminiowa ~17kg)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez żółtodziób » środa, 28 sty 2004, 23:14

SmoczeK: jeśi nie 20 to niewiele mniej, 15 to myślę że absolutne minimum co mogliście dać za całość. Normalnie A grupowy sporaś zawsze wynosi okoł 20 k PLN

druga sprawa: 5-6 mm to chyba pancerz do Skota ma być a nie płyta pod silnik :) wydaje mi się że 3 mm to maks. Ja bym skąś pozyczył 540 zeta, kupiłbym profesjonalną aluminówkę.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez axgt » czwartek, 29 sty 2004, 02:42

nie no 3 mm to przesada . Ja własnie sie zastanawiam czy 5 ,ale chyba zostane przy planach z 8 mm! Zawodnicy! Radźcie!!!!!
gg 6392176
axgt
N1
 
Posty: 88
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 19:01

Postprzez żółtodziób » czwartek, 29 sty 2004, 18:36

zależydo czego ma być, do KJSów ja bymzałożył 3 mm, nie ma sensu wozić dodatkowych kilogramów bo i tak nie odstawiasz tam takich cięć żeby spóg musiał być pancerny. Pamiętaj że alumnium słabo się odkształca, myślę że 3mm byłoby optymalne. Bo innego do normalnego rajdowania, ale wtedy już mus profeska a nie samoróba
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez lewar » czwartek, 29 sty 2004, 18:48

Ja mam 8mm alu. Jest ciężka, ale wieżcie mi, że da się ją wygiąć podczas przygód na oesach - nie polecam cieńczych (no, ew. 6mm, ale wtedy z twardszego alu - np. PA7, ja mam z PA2). Da się samemu zrobić, ale: alu kupujesz 1 m2 i pierwszy proble to je wyciąć - albo gilotyna (naprawde ciężko znaleźć coś, co potrafi to pociąć, albo szlifierka kątowa, ale też musi być potężna, bo taka zwykła mała nie da rady. Potem następny problem (albo to powinno być wcześniej) - gięcie - przej... Ale można w domu, jak masz pare narzędzi kupionych od ruskiej armii ;) Poważnie to można młotem 15kilowym, ja moją tak prostowałem, tylko że może nierówno wyjść. Wbrew pozorom najtrudniej zrobić mocowania - tylne łatwo - ceownik jako rozpórka pomiędzy sworznie dolne wahaczy, ale przednie trzeba zrobić długi - tak, żeby opierała się o podłużnice, niestety nie mam zdjęcia, a opisać się tego nie da...
Aluminium kupisz w Metale S.A. w Imielinie na przykład.
Giętarkę i gilotynę do takic czołgów ponoć mają w Orzeszu gdzieś.
Płyt kewlarowych i innych wydumek nie polecam, jeśli nie masz dużo kasy - jedno mocniejsze trzaśnięcie i wymiana całej :)
Avatar użytkownika
lewar
N2
 
Posty: 157
Dołączył(a): poniedziałek, 23 gru 2002, 12:50
Lokalizacja: okolice Krakowa

Postprzez Kant » sobota, 31 sty 2004, 15:00

A zna ktoś może namiary na firmę/osobę prywatną z małopolskiego która może wykonać fachową płytę pod silnik do FSO 125p?

Namiary na priv żeby się forum nie skomercjalizowało!!! :wink:
Avatar użytkownika
Kant
N2
 
Posty: 126
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:46
Lokalizacja: Kraków

Postprzez żółtodziób » niedziela, 1 lut 2004, 12:12

Lewar: zwróć uwage że ten SC ma być do KJSów, a nie na choćby PZM. Moim zdaniem w aucie KJSowym nie jest potrzebna gruba płyta. W KJSach startują także czasem załkiem seryjne wozy i nawet bez płyty udaje im się niczego nie uszkodzić. Boje się natomiast że zbyt druba samoróba może się okazać zbyt pancerna.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość