Problem z obrotomierzem

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Problem z obrotomierzem

Postprzez ZiG » środa, 7 sty 2004, 01:28

Mam strasznie upierdliwy problem z obrotomierzem. Samochod to honda CRX 1.6 16v DOHC 90r. (silnik d16a8). Obrotomierz skacze i wariuje przy kazdej predkosci obrotowej i na kazdym biegu. Czasami pokazuje realne obroty jalowe, ale na tym koniec. Mam drugi komplet zegarow, dzialaja identycznie! Sprawdzalem oba zestawy na innym samochodzie i dzialaja OK. Podczepialem obrotomierz bezposrednio pod cewke zaplonowa, inna mase i zasilanie -dziala tak jak poprzez orginalne wiazki przewodow. W kazdym razie silnik chodzi idealnie, nie przerywa, osiagi ma jak katalogowe. Stan swiec i kabli zaplonowych jest OK. Bylem z tym problemem w roznych warsztatach, ale kazdy "fachowiec" mowi co innego:( najgorsze jest to, ze wiekszosc opini jest wyssana z palca, wrecz irytuje). Bardzo prosze o pomoc! z gory THX!
Wygrywa ten kto popełnia najmniej bledow ;)
Avatar użytkownika
ZiG
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): sobota, 6 wrz 2003, 19:30
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez WRCfan » środa, 7 sty 2004, 12:00

pomóc ci nie pomoge,ale jak na mój gust to ten topic powinien sie z znaleźć w dziale mechanika albo ewentualnie motoryzacja...
pozdrawiam
-how fast are You in 1/4?
-all depends on how many corners I have to take in that 1/4 :twisted:
Avatar użytkownika
WRCfan
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 15:23
Lokalizacja: Kraków

Postprzez schwepes » środa, 7 sty 2004, 20:49

hmm.. efekt jest taki jak na zużytych stykach przerywacza, tyle że z tego co wiem w CRXie jest bezrozdzielaczowy, elektroniczny zapłon :|

być może sygnał z zapłonu w CRXie ma wartość, która nie została wzięta pod uwagę przy projektowaniu tego akurat obrotomierza, ewentualnie twój egzemplarz ma wadę (jest źle skaliborowany), która w ten sposób się objawia..

niestety nie jestem elektronikiem więc nie napiszę ci dokładnie o co chodzi z tym sygnałem, w każdym razie tak mi to wytłumaczył znajomy elektronik, bo miałem podobne problemy - z silnikiem z Lancii Y obrotomierz działał podpięty pod cewkę, a w Fiacie 127p, 126p i 125p działał tylko owinięty wokół kabla (mimo że te samochody miały inne obrotomierze które działały idealnie w tym samym momencie)

spróbuj jeszcze owinąć przwód sygnałowy od obrotomierza wokół kabla WN (tak z 15 zwojów zrób przynajmniej) i zakleić go taśmą.. jak będzie świrował to wina ukł. zapłonowego, jak będzie działał to może to być wina złej kalibracji obrotomierza
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez ZiG » środa, 7 sty 2004, 21:11

schwepes napisał(a):hmm.. efekt jest taki jak na zużytych stykach przerywacza, tyle że z tego co wiem w CRXie jest bezrozdzielaczowy, elektroniczny zapłon :|

być może sygnał z zapłonu w CRXie ma wartość, która nie została wzięta pod uwagę przy projektowaniu tego akurat obrotomierza, ewentualnie twój egzemplarz ma wadę (jest źle skaliborowany), która w ten sposób się objawia..

niestety nie jestem elektronikiem więc nie napiszę ci dokładnie o co chodzi z tym sygnałem, w każdym razie tak mi to wytłumaczył znajomy elektronik, bo miałem podobne problemy - z silnikiem z Lancii Y obrotomierz działał podpięty pod cewkę, a w Fiacie 127p, 126p i 125p działał tylko owinięty wokół kabla (mimo że te samochody miały inne obrotomierze które działały idealnie w tym samym momencie)

spróbuj jeszcze owinąć przwód sygnałowy od obrotomierza wokół kabla WN (tak z 15 zwojów zrób przynajmniej) i zakleić go taśmą.. jak będzie świrował to wina ukł. zapłonowego, jak będzie działał to może to być wina złej kalibracji obrotomierza


Dzieki za rade, ale to nie jakis uniwersalny obrotomierz lecz orginalny hondy z deski rozdzielczej. Mam 2 identyczne, i identycznie dzialaja w moim samochodzie. Podpinalem je do samochodu kolegi i oba dzialaly prawidlowo. Problem jest z sygnalem z ukladu zaplonowego, ale jak powiedzialem silnik chodzi rowno, ladnie-jak powinien (rozdzielacz zaplonu jest u mnie mechaniczny)... to musi byc jakis duperelek, licze ze ktos mial podobny problem i znajdzie odpowiedz. :roll:
Wygrywa ten kto popełnia najmniej bledow ;)
Avatar użytkownika
ZiG
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): sobota, 6 wrz 2003, 19:30
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez schwepes » środa, 7 sty 2004, 21:26

masz rozdzielacz zapłonu z kopułką? jeśli tak to jest to typowy objaw nadpalonych styków w kopułce, lub przebić na kablu z rozdzielacza do ECU/modułu..
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości