klatka do wyscigow

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

klatka do wyscigow

Postprzez mop » niedziela, 7 gru 2003, 23:03

sprawa wyglada tak, jutro chce wstawic klatke do seja do wyscigow (plaskie i gorskie). macie jakies dobre rady jaka powinna byc? na pewno lekka, no i mi sie wydaje taka zeby dobrze usztywnila samochod
nie wiem, jak mnie to wagowo wyjdzie (a propos, jaka jest minimalna waga homologacyjna dla SC Ngrupowego? :)) ale ja mysle klatce takiej - standart tzn podstawa wg J i do tego przebicia do mcphersona, krzyz w drzwiach i z tylu, palak miedzy tylnymi blotnikami i palak za fotelem miedzy slupkami tak jakby (dla usztywnienia) co o tym myslicie?
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa


Postprzez samer_wrc » czwartek, 11 gru 2003, 00:44

Budujesz rajdowke, yy , wyscigowke nie majac ksiazki homologacyjnej?!?

Zycze powodzenia...
Avatar użytkownika
samer_wrc
N3
 
Posty: 466
Dołączył(a): sobota, 31 maja 2003, 17:26
Lokalizacja: Opole

Postprzez Kris_WRC » czwartek, 11 gru 2003, 00:46

Brawo. Tak jak powiedział Samer życze powodzenia. Budowe rajdówki zaczynamy nawet nie od zakupu samochodu tylko zdobycia ksiązki homologacyjnej.
Avatar użytkownika
Kris_WRC
A6
 
Posty: 1343
Dołączył(a): środa, 12 mar 2003, 09:29
Lokalizacja: KBC

Postprzez !ADI! » czwartek, 11 gru 2003, 00:50

:D
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez Kris_WRC » czwartek, 11 gru 2003, 01:01

I po co sie produkować :):) Adi wyraził wszystko jednym emotikonem :)
Avatar użytkownika
Kris_WRC
A6
 
Posty: 1343
Dołączył(a): środa, 12 mar 2003, 09:29
Lokalizacja: KBC

Postprzez !ADI! » czwartek, 11 gru 2003, 01:02

:D
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez psz » czwartek, 11 gru 2003, 01:12

Te, tyle zescie juz w zyciu rajdowek pobudowali, ze nic tylko Was zatrudnic do tego ;-) Sorry, ale moze nie powinniscie sie smiac z czlowieka, ktory chce zrobic naprawde dobra dla siebie klatke; mop nie pyta o to jak zbudowac seja, tylko jak zaprojetkowac do niego bezpieczna i mozliwie najlzejsza klatke, a to wcale nie wymaga dokladnej znajomosci homologacji, a raczej znajomosci zalacznika J i zagadnien mechaniki technicznej...
Poza tym w homologacji jest cos kurde konkretnego o klatce?? Zreszta tylko o wage on pytal, a Was to bawi...
Troche zarozumiali sa co poniektorzy, a jeszcze innym mowia, jak to popadaja w samowuwielbienie...
Pozdro
"měl bych se smát ale mám úsměv Mikymauze"
Avatar użytkownika
psz
A5
 
Posty: 671
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2003, 15:32
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Postprzez samer_wrc » czwartek, 11 gru 2003, 01:29

No wlasnie, pyta sie o wage, wiec jaki z tego wniosek ? Nie ma ksiazki homologacyjnej...

Ja moze sam rajdowek za duzo nie pobudowalem ,ale widzialem Corse 1.4 zrobiona na rajdowke , klatka profi niczym KitCarowska , a tu sie nagle okazuje ze auto nie ma homologacji (z tym silnikiem, buda tez troszke sie rozni). Tez pewnie niektorzy pamietaja Renault Twingo w PPZM(pojechalo tlyko jednego , bo juz go puscili, ale na reszte juz nie). Nie rozumie jak mozna budowac auto do sportu bez tej ksiazki... Rozumie ze mop ma raczje auto ktore ma homologacje, a przynajmniej nie trudno z niego zrobic takie auto bo roznice wynikaja tylko z silnika , skrzyni i zderzakow. A jeszcze , kto bym na Festiwalowym w tym roku na BK to pewnie widzial pikna 206 GTI , a tu na BK sie okazuje ze GTI nie ma homologaci , ma je GT !
Radze wiec aby zaopatrzyc sie w taka ksiazke przed budowa auta ,bo pozniej moze sie okazac ze prelozenie w skrzyni nie te, ze glowica za bardzo przerobiona, a nie wspomne o N grupie

Klatak wynika z zal.J ale po co ona jak sie okazuje ze to auto nie ma homologacji ? Seja jeszcze da sie przerobic na homologowane, a Twingo ? Napisalem to nie tylko do MOPa ale do tych co to beda czytac i aby oni uczyli sie na cudzych bledach a nie na swoich...
13.02.2004 , dlaczego ten dzien musial byc ? :( Janusz trzymaj sie! Jestes Nadal Mistrzem

Nowe GG - 6195772
Avatar użytkownika
samer_wrc
N3
 
Posty: 466
Dołączył(a): sobota, 31 maja 2003, 17:26
Lokalizacja: Opole

Postprzez psz » czwartek, 11 gru 2003, 01:34

Tylko kwestia, jak to napisaleiscie. Mozna bylo napisac po prostu, zeby zaopatrzyl sie w ksiazke, a nie od razu "zyczyc powodzenia" itp...
Poza tym rychlo wczas zesmy sie kapli, bo mop mial te klate 8. grudnia wstawic jak wynika z jego posta.
"měl bych se smát ale mám úsměv Mikymauze"
Avatar użytkownika
psz
A5
 
Posty: 671
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2003, 15:32
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Postprzez Kris_WRC » czwartek, 11 gru 2003, 01:38

No więc tak panie Piotrze. Nikt z nas nie ejst tutaj zarozumiały, choć moze sie wydawać. Sprawa wygląda tak: Jeśli ktoś chce budować rajdówke, czyli jest to sprzęt służący do jazdy wyczynowej prawda? Samochód rajdowy czy tez wyscigowy wolno nie jeździ. Klatka w takim autku to podstawowy element wyposazenia, bo mocny silnik nie uratuje nas przed dzwonem tylko klatka. Jesli ktos chce zbudowac samochód wyczynowy na temat tego elementu powinien miec duża wiedze, bo od tego moze zalezec zycie przyszłego rajdowca, a jesli takowy nie ma nawet podstawowych instrukcji odnosnie tego elementu to zycze mu powodzenia. Zeby to odkryc nie trzeba byc w zadnym wypadku zarozumiałym, tylko miec podstawową wiedze na ten temat. Dziwie sie że najechałes na mnie w tym poście bo sam do kjs u podchodzisz bardzo profesjonalnie, a budowa rajdowki to duzo wieksze przedsięwzięcie. A co do Jarego. Czy ja napisałem tam gdzies ze ja to wiem wszsytko? Znam ludzi siedze w rajdach nei od dzis. Znam ich nie tylko z gazet ale i osobiscie i sam widze co sie moze dziec z człowiekiem. Ja mu nie powiedziałem zeby nie wiem przestał robic fotki bo sie do tego nie nadaje. Wrecz przeciwnie. Pamietasz taka gazete jak rajdowiec? Sebastian Frycz w jednym wywiadzie poprosił dziennikarza o to, zeby zwrócił mu uwage jesli sodówka zacznie mu odwalać. Wtedy mu pomogło. Ja nie zrąbałem Macka tylko powiedziałem na przykładzie kolegów że moze wiele w ten sposob tracic. Nie wymieniałem nazwisk bo to nie w moim stylu.

To tyle
Avatar użytkownika
Kris_WRC
A6
 
Posty: 1343
Dołączył(a): środa, 12 mar 2003, 09:29
Lokalizacja: KBC

Postprzez psz » czwartek, 11 gru 2003, 01:46

Dobra, tylko watpie, zeby mop mial zamiar wstawiac te klatke sam, raczej wybieral sie do spec. warsztatu i tam chcial po prostu zlozyc zamowienie na taka a taka klatke... Wiadomo, tam nie koniecznie musza mu powiedziec o tym, ze cos co chce zrobic nie jest zgodne z hmo czy z zalacznikiem, bo ktos te rajdowki bez homo musial pobudowac...
A budowa seja do wyscigow moze roznie wygladac: moze to byc po prostu seryjne auto z klatka i utwardzonym zawiasem... Wiadomo, trudno o konkurencyjnosc takiego sprzetu zwlaszcza w wyscigach, ale niejeden taki sej pewnie jezdzi. Wiec zakladajac, ze mop takiego seja chcial zbudowac, to wydatek 100-300 PLN (o ile sie orientuje tyle wlasnie w PZMocie kosztuja ksiazki homologacyjne) jest nawet sensowna oszczednoscia... To juz prawie komplet VIVO :D A co do zalatwienia takiej ksiazki inna droga niz nabycie droga kupna:), to ja np. nie mialbym takich mozliwosci...
To chyba tyle...
"měl bych se smát ale mám úsměv Mikymauze"
Avatar użytkownika
psz
A5
 
Posty: 671
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2003, 15:32
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Postprzez samer_wrc » czwartek, 11 gru 2003, 01:57

No tak , zapomnialem w porzednim przeprosic jezeli mozje "Zycze powodzenie..." kogos urazilo. Mialo to byc wlasie taka bardziej informacja , podpowiedz, ale wyszlo jak wyszlo, sorry (jak to Kuzi mowi :) )

Moze wrocmy do tematu

MOP i jaka ta klatke wybrales ?
Wiadomo ze w N grupowym seju liczy sie kazdy kg. Na plaskich to klatka chyba nie musi byc tak bardzo rozbudowana, ale jak juz gory to balbym sie jezdzc kompletnym minimum.
Widze ze masz ja zamiar troche rozbudowac :)

Co do wagi to CHYBA 760kg , lepiej skseruj(koszt 50zl, zlaezy jaka gruba ta ksiazka) sobie od kogos taka ksiazke i bedzesz wiedzial wszystko!
13.02.2004 , dlaczego ten dzien musial byc ? :( Janusz trzymaj sie! Jestes Nadal Mistrzem

Nowe GG - 6195772
Avatar użytkownika
samer_wrc
N3
 
Posty: 466
Dołączył(a): sobota, 31 maja 2003, 17:26
Lokalizacja: Opole

Postprzez Glitol » czwartek, 11 gru 2003, 09:00

mop: znajdź sobie w postach gościa podpisanego "mm". To Miłosz Majewski, który ściga się sejem w płaskich i górach. On Ci wszystko wyjaśni (chyba :D ).
Glitol
A5
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 08:17
Lokalizacja: Kielce

Postprzez mop » piątek, 12 gru 2003, 17:21

troche zamieszania wprowadzilem :P
klatka juz sie robi, w efekcie bedzie to standart wg J + pojedynczy zastrzal w drzwiach, palak miedzy blotnikami z tylu i palak za fotelami, jak waga pozwoli to dodam cos jeszcze.
co do milosza to ogladalem jego seja w kielcach ale zapomnialem sie przyjzec klatce :P
co do homologacji to wiem co jest potrzebne i mam juz wszystko oprocz zderzakow i progow
co do ksiazki to nie jest tak ze sie zabralem do robienia samochodunic o tym nie wiedzac itd. przeczytalem dokladnie wszytskie reg N-grupy w razie watpliwosci pytalem :) zreszta jak na razie nie zrobilem niczego czego by nie mozna odwrocic i na razie zmiany nie byly na tyle powazne zebym potrzebowal ksiazki, o ktora zreszta juz mecze kumpla zeby skserowac :)
co do wagi to podobno jest to 720 kilo, podobno milosza sej wazy wlasnie cos kolo tego
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 15 gru 2003, 15:17

co do klatki: już w zasadzie zostało wyjaśnione.

co do masy: W grupie A obowiązują stałe limity masy, dąży sie do tego żeby być jak najbliżej nich, w grupie N dolny limit masy zależy od komkretnego pojazdu, masa nie może być mniejsza niż określona w karcie homologacyjnej, czyli auto nie może być lżejszy niż jego baza homologacyjna w serii. Ponieważ N grupowego wozu nie idzie za bardzo odchudzić, owszem, można wywalić wiele rzeczy , ale wiele musi zostać, po wspoawaniu klatki i montażu systemu gaśniczego na ogół daleko jeszcze do określonego minimum.

Tak czy siak książkę homologacyjną musisz zdobyć, panowie którzy w życiu nie obsługiwali żadnej wyściegówki/rajdówki akurat w tej kwestii mają rację.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości