Kupno CC

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Kupno CC

Postprzez b182 » niedziela, 23 lis 2003, 10:33

Witam wszystkich dopiero zaczynam swoja przygode z rajdami i zamierzam kupic cc rajdowke juz gotowa. Moje pytanie jest takie . W jakim stanie jest wiekszosc cieniasow po np. pzmtowskich rajdach. Zawsze sadziłem ze jesli ktos jezdzi w rajdach to nawet jesli karoseria jest troche pofatygowana to stan techniczny zawiasow i silnika powinien byc całkie dobry (tymbardziej ze faktycznie ceny czesci zamiennych sa niskie ) dzieki z gory za odpowiedz
Avatar użytkownika
b182
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): niedziela, 23 lis 2003, 10:26


Postprzez Glitol » wtorek, 25 lis 2003, 08:43

b182: niekoniecznie. zależy jak kto jezdzi i czy jezdzi rajdówka na codzień. Możesz kupić w miare niezłą rajdówkę ale możesz też kupić auto, które będzie zostawiało za sobą 4 ślady bo zbieżności nie da się wyregulować.
Glitol
A5
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 08:17
Lokalizacja: Kielce

Postprzez :alfan: » środa, 26 lis 2003, 22:30

Może być zupełnie na odwrót....karoseria będzie idelana,bo to mozan w miare łątwo zrobić...ale zawias bedzie po naszych polskich OSach wyrypany.Silnik..to zalezy od kierownika oczywiscie.Mógłbyś sprobowac przesledzić historię startów danego auta,ale i tak mozesz sie porzadnie nadziać.
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez b182 » niedziela, 7 gru 2003, 08:43

Skoro z tymi cienkimi jest różnie to może po wejsciu do uni bardziej bedzie sie oplacalo przywiesc z niemiec np. kadeta za 300 euro i zrobic z niego rajdówke. Gdzie mozna kupic w miare tanio sprezyny i amory do takiego autko (okolice krakowa)
Avatar użytkownika
b182
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): niedziela, 23 lis 2003, 10:26

Postprzez munieck » niedziela, 7 gru 2003, 13:07

Z tego co mi wiadomo, z tymi przepisami zaraz po wejsciu do unii nie bedzie tak slodko. Potrwa to jeszcze pare lat, zanim bedzie tak jak powinno.

Co do kadeta to... kolega posiadal GSi Cabrio i szkoda gadac... nie dosc, ze gnije to non stop cos pada. Kupil go za jakies 10kilo, a na przestrzeni roku dolozyl drugie tyle. Strach pomyslec co by bylo, gdyby go jeszcze eksploatowac sportowo. No ale mozliwe, ze trafil na taki felerny model, kto wie.

Ja osobiscie, jezeli chodzi o niemcy przywiozl bym (prawdopodobnie to zrobie) cos spod znaku VW. Mysle o Polo G40 (1-2kilo euro), ale moze byc problem z czesciami. Zobaczymy :D
Nie sztuka zabic muche na przedniej szybie. Na bocznej juz tak :-)
Avatar użytkownika
munieck
N3
 
Posty: 420
Dołączył(a): środa, 12 lis 2003, 17:11
Lokalizacja: Śląsk/Nowy Sacz

Postprzez b182 » poniedziałek, 8 gru 2003, 07:51

Jest tylko jeden maly problem jak slysze jakie chodliwe sa vw i audi wsrod zlodziei to mi sie odniechciewa. Jesli nie kadecior to moze jakas toyotka corolla ? Mysle ze jest to wytrzymaly samochód ale problem moze byc np. z dostaniem zawiasu rajdowego czy innych podzespolow , czesci tez sa drogie a w rajdowce chyba czesto sie wymienia silentblocki czy przegoby ale moze sie myle prosze o kometarz
Avatar użytkownika
b182
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): niedziela, 23 lis 2003, 10:26

Postprzez +RAFAŁ+ » poniedziałek, 15 gru 2003, 22:41

Sorki, ze sie wtrace ale czy ktoś sie orientuje czy była kiedys Corolla 4wd(jakiś starszy model). Kiedyś chyba startowala taka zielona. Bylbym bardzo wdzieczny za informacje.
Odszedł wielki kierowca, jeden z największych, jacy kiedykolwiek pojawili się w polskich rajdach...

ryspol.net.pl
Avatar użytkownika
+RAFAŁ+
A6
 
Posty: 1800
Dołączył(a): piątek, 23 maja 2003, 19:11

Postprzez :alfan: » wtorek, 16 gru 2003, 00:20

+RAFAŁ+ napisał(a):Sorki, ze sie wtrace ale czy ktoś sie orientuje czy była kiedys Corolla 4wd(jakiś starszy model). Kiedyś chyba startowala taka zielona. Bylbym bardzo wdzieczny za informacje.


Na pewno Toyota montowała kiedyś 4x4 do Corolli,ale było to zdaje sie raczej coś w stylu Audi Allroad(tylko wersja kombi i chyba podwyzszony zawias)
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » wtorek, 16 gru 2003, 14:20

VW wbrew temu co piszą (że niby takie solidne) to dosyc papierowe auto. Golfy I i II były dosyć odporne na brutalne traktowanie, przedtem nie do zdarcia były garbusy, a że u nas te właśnie modele były najpopularniejsze stąd właśnie opinia o nieprzeciętnej trwałości i niezawodności tych wozów. Do sportu wybrałbym raczej jakieś francuskie wozidełko, np 205 GTI, jakiś super trwały wypas to to też nie jest, ale przynajmniej tani, lekki i z mocnym silnikiem, czego nie da sie powiedzieć o VW, jeśli kupisz VW to cvhcąc nie chcąc będziesz musiał zrobić z tego A grupę, lekkim francuzem to i w Nce poszalejesz, przy dużo nizszych kosztach.

Używanej rajdówki jeśli miałbym możliwość zbudownania czegoś samemu raczej bym nie kupował. Kupno czegoś takiego to loteria, trudno powiedzieć ile katowania takie coś jeszcze wytrzyma, wszystko zalezy od tego na ile solidnie zostało zrobione i jak mocno ujeżdżane. Nawet jak wszystko wygląda na OK, to nie wiesz na ile zmęczony jest materiał w newralgicznych miejscach, nie wie tego nawet właściciel.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez +RAFAŁ+ » niedziela, 28 gru 2003, 21:15

A co sądzicie o Mazdzie 323 gt-r? Jezdził ktoś tym samochodem? Jest też podobno wersja 1.8(chyba) z napędem awd. Ktoś zna jakieś parametry techniczne tego modelu?
Odszedł wielki kierowca, jeden z największych, jacy kiedykolwiek pojawili się w polskich rajdach...

ryspol.net.pl
Avatar użytkownika
+RAFAŁ+
A6
 
Posty: 1800
Dołączył(a): piątek, 23 maja 2003, 19:11

Postprzez Kuba M. » niedziela, 28 gru 2003, 22:32

+RAFAŁ+ napisał(a):A co sądzicie o Mazdzie 323 gt-r? Jezdził ktoś tym samochodem? Jest też podobno wersja 1.8(chyba) z napędem awd. Ktoś zna jakieś parametry techniczne tego modelu?


Co do GTR-a, to jakieś info znajdziesz na stronie polskiego usera tego pojazdu: www.323gtr.com. Ostatnie sztuki wyprodukowali w 1993, tak więc niedawno utraciła homologacje. Jednak są jakieś przepisy, które umozliwiają start pojazdów z utraconą homologacją jesli zbierze się ich odpowiednia liczba. Reszta normalnie, czyli: duża awaryjność, duże spalanie, drogie naprawy, świetne właściwości jezdne, duże przyspieszenia, zero komfortu.

Wersja 1.8 to był GTX, ale czy to było AWD to niestety nie pamiętam. W sieci jest mnóstwo informacji na temat tych samochodów.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez schwepes » poniedziałek, 29 gru 2003, 01:54

+RAFAŁ+ napisał(a):A co sądzicie o Mazdzie 323 gt-r? Jezdził ktoś tym samochodem? Jest też podobno wersja 1.8(chyba) z napędem awd. Ktoś zna jakieś parametry techniczne tego modelu?

sądzę że ciężko będzie ci kupić taki samochód - wyprodukowali tego w sumie ~2000 sztuk, a w Polsce jest dosłownie kilka. większość GT-R'ów które są u nas sprzedawane to GTX'y, a różnica między GTXem i GTRem to jak między Focusem RS i Focusem WRC ;)

podstawowe różnice (eng):
Turbo - GTX = RHB 5 - VJ20 / 21, GTR = RHF6 - VJ23
Exhaust Manifold - Different castings
Inlet Manifold - Different Castings
Injectors - Larger on GTR and low impedance
Valves - Sodium filled exhaust valves on GTR
Pistons - Stronger on GTR
Con Rods - Stronger on GTR
Clutch - Thicker plate on GTR, same size and clamping pressure
Air Flow Meter - Same size, different electrical spec.
ECU - Differen spec
Oil Sump - Larger drain for Turbo on GTR
Gearbox - Shot peened on 2nd, 3rd and 4th, stiffer casing on GTR
Steering Rack - Higher Ratio on GTR
Hubs - 5 Stud on GTR
Wheels - 15s with 5 Studs on GTR
Brakes - Bigger on GTR
Shocks - Stiffer on GTR
Springs - Firmer on GTR
Anti Roll Bars - Stiffer on GTR
Suspension Bushes - Stiffer on GTR
Interior (JDM GTR only) - Momo Wheel, leather Gear knob and gaiter, half leather seats on GTR
Bodywork - Front Bumper, added rear trim, wheel arch trims and three bonnet vents on GTR

częścią, która 'daje w tyłek', szczególnie w podkręconych GTRach to skrzynia, a kupienie jej graniczy z cudem..
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez SariS1.4 » czwartek, 12 lut 2004, 19:44

jest tez 323 1.8 turbo awd na 100% Niestety - tak jak w wiekszości takich aut pewnie bedzie trudno znaleźć egzemplarz bez "katastoficznej" przeszłości, i nie zajezdzonej. Ale i tak ja kupił bym japonca :)
Avatar użytkownika
SariS1.4
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): wtorek, 15 lip 2003, 11:45
Lokalizacja: Przemyśl City

Postprzez żółtodziób » piątek, 13 lut 2004, 17:17

Nie kupowałbym Mazdy, zbyt stare to jest i zbyt skomplikowane a to nie wróży nic dobrego. Uważam że na poziomie amatorskim trzeba wybierać maksymalnie proste auta i maksymalnie świeże.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Kuba M. » piątek, 13 lut 2004, 19:46

Żebym ja sobie chciał kupić GT-Xa albo GT-Ra musiałbym mieć:
1. Dużo kasy
2. Drugi samochód
3. Znać kogoś u kogo będę mógł to serwisować, ASO się na tych Mazdach akurat słabo znają :)

Pozatym, nie trzeba szukać dobrze utrzymanego egzemplarza. Można kupić także zwłoki i o ile się ma dosyć kasy, wyremontować je. Chociaż, są w Polsce dobrze utrzymane GT-Ry, a po 1 maja w UE też się pewnie coś godnego uwagi ustrzeli.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości