Opel Kadett GSI 16 v A-7/N-3

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 3 lip 2006, 14:06

PLayer
W przyszłym roku chcesz startować w MP, pytam bo pytałeś o hom aut w 2007.
Gdzie robisz licencję? U nas jest przcież dwustopniowa.
Jeżeli nie chcesz na forum odpisywać to napisz mi na priva.
Też myśle o opcji lic M zrobionej u południowych sąsiadów.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec


Postprzez PLayer » poniedziałek, 3 lip 2006, 21:27

Obecnie mieszkam w Anglii i tu będę próbował robić licencję, jest niestety ten problem, że tu też jest dwustopniowa. Nie wiem jak w Czechach, bo też się zastanawiam nad tą opcją. Na razie nie myślę o startach w RSMP ale po prostu jak już będę coś budował, to żeby było w miarę uniwersalne... nigdy nie wiadomo co się wydarzy...
Avatar użytkownika
PLayer
N3
 
Posty: 441
Dołączył(a): środa, 11 cze 2003, 17:41
Lokalizacja: Będzin (obecnie Lincoln UK)

Postprzez fluff » wtorek, 31 paź 2006, 00:04

Orientuje sie ktos moze jak dlugo w Astrach byly montowane C20XE?
Z gory dzieki za pomoc, pozdrowionka!
Power Is Nothing Without Control!
Duval ognia!!!
Avatar użytkownika
fluff
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): niedziela, 3 sie 2003, 21:47
Lokalizacja: trojmiasto

Postprzez Albert(Zambrów) » wtorek, 31 paź 2006, 10:13

C20XE w Astrach byly do 1994 roku. w 95 weszły X20XEV(ecotec), mialy 136 km. Te zajebiste C20XE zostaly wycofane, przez zielonych, neormy emisji spalin. z co fluff, zastawiaasz sie nad zakupem :?: :)
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez fluff » wtorek, 31 paź 2006, 19:25

No wlasnie ehh czyli jednak trzeba szukac starszego auta...
Power Is Nothing Without Control!
Duval ognia!!!
Avatar użytkownika
fluff
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): niedziela, 3 sie 2003, 21:47
Lokalizacja: trojmiasto

Postprzez Kisiel » wtorek, 31 paź 2006, 21:19

Hmm tzn chodzi tutaj o ten zawór ERG (to że część spalin jeszcze raz ma wrócić do silnika)??? Tak się kiedyś zastanawiałem czy wyciągając to z auta wszystko bedzie cacy, tzn czy elektronika nie pogłupieje, lub nie podzieją się różne inne rzeczy. (hmm wogóle nie zastanawiałem się czy technicznie istnieje taka możliwość)
zielony listek
Avatar użytkownika
Kisiel
A5
 
Posty: 620
Dołączył(a): sobota, 15 lis 2003, 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez MSG Racing » wtorek, 31 paź 2006, 23:16

Kisiel napisał(a):Hmm tzn chodzi tutaj o ten zawór ERG (to że część spalin jeszcze raz ma wrócić do silnika)??? Tak się kiedyś zastanawiałem czy wyciągając to z auta wszystko bedzie cacy, tzn czy elektronika nie pogłupieje, lub nie podzieją się różne inne rzeczy. (hmm wogóle nie zastanawiałem się czy technicznie istnieje taka możliwość)


Polecam forum klubu kadeta www.ktk.pl tam chłopaki opisują w dzile techniznym wiele rzeczy w tym usówanie ERG. Ja mam odpięty i wszystko działa bez problemu.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez fluff » środa, 1 lis 2006, 11:42

A jak wyglada taka sprawa:
Na allegro wisi astra znana z rajdow, rok 95. Tam jest wszczepiony c20xe?
Osobiscie w ecoteca wolalbym sie nie bawic chyba, a ciezko cos rozsadnego z c20xe znalezc....
pozdrowionka
Power Is Nothing Without Control!
Duval ognia!!!
Avatar użytkownika
fluff
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): niedziela, 3 sie 2003, 21:47
Lokalizacja: trojmiasto

Postprzez voytec » środa, 1 lis 2006, 19:05

fluff napisał(a):A jak wyglada taka sprawa:
Na allegro wisi astra znana z rajdow, rok 95. Tam jest wszczepiony c20xe?

Niekoniecznie wszczepiony - w 1994 roku zakonczyla zywot astra GSi 16V (150KM) i jej miejsce zajal Ecotec - tu sie wszystko zgadza . Wraz z przeprowadzeniem liftingu pojawil sie model GT (u "brytoli" Vauxhall Astra GT/E), w pewnej ilosci sztuk nadal posiadajacy c20xe - to wlasnie taka lekka GSI, pozbawiona nadmiaru kg w nadmuchanych zderzakach, grill rowniez jak w zwyklej Astrze po liftingu, po GSi pozostaly wyciagi na masce, oczywiscie ma to to homologacje FIA (jako ewolucja GSI). Uwaga - do 94 roku Astry oznaczone jako GT to bylo 1.8 8V, tudziez krotka seria 1,8 16V.

Mam nadzieje, ze jest coraz jasniej, a nie przeciwnie :wink:

PS>: U nas 75% rajdowych Opli Astra GT to byle GSi, z racji wspomnianej wagi i dostepnosci czesci przezbrojone na swiezszy typ.
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez fluff » środa, 1 lis 2006, 21:20

Czyli podsumowujac:
-ecoteca odpuszczamy (pomimo ze mozna fajne znalezc),
-kupic stara gsi i zmienic plastiki i do boju...
Czyli jak by nie bylo, pod gorke :wink:
Dziekuje za pomoc, pozdrawiam serdecznie
Power Is Nothing Without Control!
Duval ognia!!!
Avatar użytkownika
fluff
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): niedziela, 3 sie 2003, 21:47
Lokalizacja: trojmiasto

Postprzez voytec » środa, 1 lis 2006, 22:30

fluff napisał(a):-kupic stara gsi i zmienic plastiki i do boju...
Czyli jak by nie bylo, pod gorke :wink:


Nie ma tragedii - chlopaki z A-klubu Orski maja ten wariant przecwiczony, takze wystarczy sie zakrecic w towarzystwie, najpewniej pomoga w temacie :wink:
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez fluff » środa, 1 lis 2006, 22:38

voytec napisał(a):
fluff napisał(a):-kupic stara gsi i zmienic plastiki i do boju...
Czyli jak by nie bylo, pod gorke :wink:


Nie ma tragedii - chlopaki z A-klubu Orski maja ten wariant przecwiczony, takze wystarczy sie zakrecic w towarzystwie, najpewniej pomoga w temacie :wink:


wiem wiem, ale jakby nie bylo prosciej by bylo kupic cos co nie wymaga gimnastyki :P

generalnie dziekuje za pomoc, trzeba bedzie pomyslec i cos podzialac,
pozdrawiam :wink:
Power Is Nothing Without Control!
Duval ognia!!!
Avatar użytkownika
fluff
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): niedziela, 3 sie 2003, 21:47
Lokalizacja: trojmiasto

Postprzez fluff » sobota, 11 lis 2006, 14:50

Mam jeszcze pytanko:
Wiecie moze jakie przebiegi wytrzymuja c20xe? Na co zwracac uwage itp?
Pzdr.
Power Is Nothing Without Control!
Duval ognia!!!
Avatar użytkownika
fluff
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): niedziela, 3 sie 2003, 21:47
Lokalizacja: trojmiasto

Postprzez Albert(Zambrów) » niedziela, 12 lis 2006, 14:11

W tych silnikach normalne jest ze poci sie uszczelka pod głowica. to chyba w znacznej wiekszosci sie pojawia. Pozatym, jesli silnik jest uzytkowany prawidłowo, to nie da sie go zajechac :) pancerny silnik.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez lewar » wtorek, 14 lis 2006, 11:49

Pękają głowice, chyba że trafi się na CosCast (Cosworth) - od przegrzania lub od uderzenia kolektorem wydechowym w glebę (mocno)...
Poza tym rozebrałem niedawno taki silnik po 300tys. i... miał wyraźnie widoczne rysy honowania na cylindrach, więc sama konstrukcja jest nie do zajechania. No i w początkowych seriach Astr i Kadettach fatalny układ zapłonowy (rozdzielacz i wredna cewka). Ogólnie silniki są głośne, wszystko w nich klepie (popychacze w zimie po odpaleniu są słyszane w promieniu kilometra w starszych silnikach), ale dosyć podatne na modyfikacje i ogólnie mówiąć to zapier..... aż miło :)
--- www.cecot.pl ---
Avatar użytkownika
lewar
N2
 
Posty: 157
Dołączył(a): poniedziałek, 23 gru 2002, 12:50
Lokalizacja: okolice Krakowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość