Opel Kadett GSI 16 v A-7/N-3

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez Ohlins » poniedziałek, 3 paź 2005, 14:24

mam pytanie czy do PPZM fotele i pasy moga byc z utracona homologacja czy mogabyc z utraconą??
Avatar użytkownika
Ohlins
A6
 
Posty: 1969
Dołączył(a): środa, 10 gru 2003, 09:54
Lokalizacja: Bochnia


Postprzez rav » poniedziałek, 3 paź 2005, 17:52

Pierwsza wersja wydaje się być poprawną gramatycznie, ale obydwie są nieprawidłowe. W PPZM zarówno fotele jak i pasy muszą posiadać aktualną homologację.
www.rafalmalinski.pl
Avatar użytkownika
rav
A6
 
Posty: 1396
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lis 2002, 00:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pigal » czwartek, 20 paź 2005, 22:57

no to jeszcze raz odswierze temat, kupuje kadeta i potrzebuje kogos z bystrzycy klodzkiej aby mi doradzil, odwdziecze sie.
a takze szukam uzywanych gratow w stylu fotele i pasy z homologacja.kto co ma :)
a i potrzebuje odbic od kogos homologacje chyba za ktos ma na zbyciu :)
chodzi oczywiscie o 16v.
pigal
pigal
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): środa, 9 mar 2005, 14:08

Postprzez MSG Racing » wtorek, 1 lis 2005, 12:41

Ja również bym się dołączył to mojego poprzednika.
Jestem z Bielska Białej. Auto mam do przebudowy bo ma silnik 1,6. Ja chcę wsadzić 2.0 najlepiej 16V (zależnie od kasy). Silnik muszę kupić i dlatego jakby ktoś wiedział które silniki mają (8V bo 16V było jedno w kadecie) homologacje (silnik skrzynia). Może kupię całe auto i poprzekładam,bo buda jest przygotowana. Może wiecie kto ma lub sami macie na zbyciu taki sporzęt.
Jednak jawazniejszy jest dla w tej chwili wgląd do homologacji 8V.
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez MSG Racing » wtorek, 1 lis 2005, 12:44

Aha.
Informacje o 1.3 (1297ccm) też bym przyją - nr.hom.A 5242 wydana 1.11.1984r. Chodzi o oznaczenie silnika. Który miał homologację 13NB czy 13S.
Ewentualnie też bym poszukiwał silnika i skrzyni.
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Bullit_GSi » sobota, 8 kwi 2006, 15:47

No to ja mam tez pytanie, raczej do osób które już mają jakieś doswiadczenie w budowie aut

Chcę się zorientować, jaki byłby koszt przygotowania Kadeciora do PPZM, nie chodzi mi o profi specyfikację, alę taki co by jeździł i wytrzymał :)

Mój kadecior ma klatkę wg. J tylko starą, jest spawana więc trzeba tylko poprzewiercać i wmontować śruby podobno, ale jak z obspawaniem, przynajmniej trochę przód wzmocnić

Mam bilsteiny B6/B8 doszłyby sprężyny myślę o H&R,
całe wyposażenie musi być homologowane więc też dochodzi,
Jakaś nowsza skrzynia bo w mojej skok to 30 cm :) i tak ma zużyty synchronizator 1 biegu przez KJS-y, od razu przełożenie krótsze
elektronika do skrzyni - może wałki Świątka bo to niedrogi interes
otuliny na klatkę + system gaśniczy jakieś inne pierdoły? :)
płyta pod silnik bo ta wazy ze 30 kg,
wyjąć inst. gazową :D
strasznie jest nerwowy - albo przekładnia, albo? zbierzność jest ok, ma znaczenie bo już nie jeździ się w PPZM 80 km/h
jakoś go odchudzić? tu nie mam pojęcia za co się zabrać
aha no i folia na szyby ;)

+ oczywiście kombinezon, kask, buty itp dla załogi

Może jeszcze jakieś rzeczy, których nie jestem świadom ?

dam radę w 10-15 tys ?

na sam rajdzik jakieś markgumy i przynajmniej będzie można się uczyć jeździć :D

Jak widać chodzi mi o to, że jakieś auto już mam i żeby było tanio, bo wiadomo nikt nie ma kasy, jak się nauczę jeździć to wyporzyczę sobie Clio od Meresińskiego 8)

A tak poważnie poprostu chciałbym jak najtaniej zacząć PPZM i chcę się zorientować w kosztach i przeszkodach, może usłyszeć kilka rad od bardziej doświadczonych :)
BRT
Bullit_GSi
N1
 
Posty: 60
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 22:45

Postprzez pigal » środa, 24 maja 2006, 23:42

ja sie w cos takiego zaopatrzylem i bede smigal w pzm :)
pigal
pigal
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): środa, 9 mar 2005, 14:08

Postprzez Albert(Zambrów) » czwartek, 25 maja 2006, 10:21

pigal, moze wiecej szczegółow odnoscie auta :?: jaki motor, skrzynia juz wiem ze krotsza :) jakie opony :?: jakie Twoje nazwisko zeby śledzic wyniki :P
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez pigal » sobota, 17 cze 2006, 11:53

auto juz powoli nabiera ogłady rajdowej :)
silnik wyjety i sa spawane podluznice, spawane kielichy, wymiana wszystkich elementow w osprzecie ktore sa naznaczone uplywem czasu :)
odolnie jest robiony duzy przeglad i wszystko teraz zalezy jak szybko uda sie to zrobic.
mysle ze najpierw aby poznac auto i troche je pogonic pojade gory a pozniej pzm.
opon caly czas szukam wiec jesli ktos ma dojscie do duzej ilosci uzywanych slickow to ja chetnie wezme :)
skrzynia jest serjna ale przelozenie glowne jest skrocone- wiec auto bedzie jezdzilo w A7.
Homologacja zamowiona w oryginale, wiec lada dzien bedzie.
pigal
pigal
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): środa, 9 mar 2005, 14:08

Postprzez Albert(Zambrów) » niedziela, 18 cze 2006, 19:58

ok, ale jakie przelozenie głowne :?: z czego :?: sory ze takie szczególy wyciskam, ale mocno mni teraz to interuje :wink:
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez PLayer » niedziela, 18 cze 2006, 22:14

Na ile oceniacie koszt przygotowania takiego seryjnego Kadeta do PZM? Podstawowe rzeczy na początek, byleby zacząć, może być Nka.
Avatar użytkownika
PLayer
N3
 
Posty: 441
Dołączył(a): środa, 11 cze 2003, 17:41
Lokalizacja: Będzin (obecnie Lincoln UK)

Postprzez MSG Racing » niedziela, 18 cze 2006, 23:39

zależy jak. Klatka to ok 2000-3000, fotele pasy i system to kolejne 3500. I na upartego można jechać. Wcześniej zakup około 5000. to takie max minimum. Zawais jakbyś na minimum szedł można utwrdzić (zregenerować) mnie statnio facet powiedział mi 500zł za 4 amorki + spężyny. Aha szyby jeszcze okleić to ok 350-400zł.
W sumie mamy 12500zł. A doliczjąc remont silnika (podobno chłopcy na klubie kadetta robią za 2000) 2000, wałki 1500, obróbkę silnika 2000, obspawanie budy, wymiana gum w zawiasie (także silnika) ok 500, zawias 3000 i pewnie jeszcze coś się znajdzie. Liczmy 25 000zł. Masz auto którym wciąż można wygrać w PPZM. OK 200KM. Leciwe ale bardzo wdzięczne autko. W tej cenie trudo coś zbudować o podobnej mocy. Aczywiście może być drożej. Jak wszystko na funkel nowe nie śmigane się wymieni i założy droższy osprzęt. Ale poco przepłacać jak nie widać "różnicy".
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez pigal » poniedziałek, 19 cze 2006, 21:21

ja planuje sie zmiescic w kwocie 15-16 tys, i o ile mi nic sie nie trafi nie przewidzianego to mam nadzieje ze sie uda.
pigal
pigal
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): środa, 9 mar 2005, 14:08

Postprzez PLayer » poniedziałek, 19 cze 2006, 22:59

Czy auto jeżdżące w pucharze PZM musi być zarejestrowane i dopuszczone do ruchu publicznego? Chodzi mi o to, żeby np. sprowadzić auto z zagranicy i go nie rejestrować, tylko przebudować, żeby spełniało wymogi PZM.
Avatar użytkownika
PLayer
N3
 
Posty: 441
Dołączył(a): środa, 11 cze 2003, 17:41
Lokalizacja: Będzin (obecnie Lincoln UK)

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 19 cze 2006, 23:55

Jak każda radówka msui być zarejestrowany. Przypuszczam że zagraniczna rej nie zrobi problemu.

Pigal. Powinienneś sie zmieścić w 10, w końcu w aucie masz duzo zrobione.
PS. Podeslij mi jakieś aktualne fotki tego autka.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość