Opel Kadett GSI 16 v A-7/N-3

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez samer_wrc » czwartek, 26 maja 2005, 00:02

losiu napisał(a):Astry GT 2.0L 16v - jest to samo co Astra GSI jednak nie ma pakietu stylistycznego takiego jak GSI. Zreszta od 95 roku GSI wychodzily rowniez w zwyklej budzie. Sa dwie opcje mozna znalezc Astre GT albo kupic GSI i wywalic zderzaki, atrape, progi, spoiler i maske i wsadzic seryjne. Korzysci z takiego rozwiazania to mniejsza masa i koszta zwyklych zderzakow. Zwykly kosztuje ok 80zl i jest ich na peczki a do GSI z 250zl i trudno dostac. Homlogacja GT jest taka sama jesli chodzi o sprawy techniczne.


Ohlins juz o tym pisali...
13.02.2004 , dlaczego ten dzien musial byc ? :( Janusz trzymaj sie! Jestes Nadal Mistrzem

Nowe GG - 6195772
Avatar użytkownika
samer_wrc
N3
 
Posty: 466
Dołączył(a): sobota, 31 maja 2003, 17:26
Lokalizacja: Opole


Postprzez Bullit_GSi » piątek, 27 maja 2005, 23:16

wkładając 17-20 tys. w Kadetta niestety raczej nie uczynisz go konkurencyjnym jeszcze brakuje kilka tys. :( ale niewiele w sumie :)

Dobij do 25 i można powaznie myśleć o tym samochodzie.

Mam Kadetta i myślę że z Astry można taniej zrobić fajne autko - Kadett w N-ce to porażka całkowita, natomiast Astrą N-kową można narawdę fajnie pojeździć.

Jezeli chodzi o kase, sa to moje wyliczenia z czasów kiedy chciałem przygotować mojego GSi po KJS do PPZM i trochę ostudziły mój zapał :)
Tu moge sobie pozwolic na jazde np. bez obspawanej budy gdzoe w PPZM to koniecznosc.

NAtomiast jeżeli masz kase na A-gr i uważasz Kadetta za fajne autko to czemu nie :)
BRT
Bullit_GSi
N1
 
Posty: 60
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 22:45

Postprzez samer_wrc » sobota, 28 maja 2005, 00:21

Jesli przygotowywac stare auto do sportu to tylko A grupe. Nka ma tylko wtedy sens jak nie musimy rozkrecac silnika i zawieszenia (nie mowie o amorkach).

Bo czym w PPZM A grupa jest drozsza od Nki, czym sie rozni ? , glowica i sportowymi tulejami zawieszenia. Taka prawda. Wiec jak juz rozkrecamy ten silnik to lepiej poskladac na wiekszych zaworach(i tak trzeba nowe wsadzic) i walkach Swiatkach (bo seria i tak jest zjechana, do Nki przydalyby sie nowe) i co nam szkodzi popracowac z kanalami dolotowymi(poszerzyc zgodnie z homologacja). Skrecajac glowice do bloku, najpierw trzeba ja zawsze lekko liznac (splanowac), to co nam szkodzi splanowac wiecej (tyle ile swiatek kaze do wlakow) to i tak te same koszta - 40zl.
Sportowe tuleje zawieszenia poliuretanowe mozna znales w sieci (samoroby,ale dobre) za nieca wyzsza cene niz seryjne matalowo-gumowe. Podobnie poduszki silnika.

Jeszcze raz napisze.

Nka ma sens tylko wtedy gdy kupujemy sprawne auto. Kiedy musimy robic silnik to tylko A grupa, koszta prawie te same co w przygotowaniu do Nki a frajda duzo wieksza!

PS. Dodam jeszcze ze przed chwila przeczytalem w WRC ze FIA mysli o wycofanoiu podzialu na grupy , zostalyby tylko klasy i beda sie nazywac (G1,G2,G3,G4). Wiec Nka traci sens...
13.02.2004 , dlaczego ten dzien musial byc ? :( Janusz trzymaj sie! Jestes Nadal Mistrzem

Nowe GG - 6195772
Avatar użytkownika
samer_wrc
N3
 
Posty: 466
Dołączył(a): sobota, 31 maja 2003, 17:26
Lokalizacja: Opole

Postprzez fluff » wtorek, 31 maja 2005, 18:36

Nie wiem czy dobry watek do tego...

Zna ktos to auto:
http://www.rajdy.hoga.pl/big_fot.asp?obrazek=gielda/pokaz_zdjecie.asp?id=47428
Z ogloszen hogi, wisi juz dluugo.
Bynajmniej nie chodzi mi o opis auta, lecz czy ktos faktycznie wie w jakim stanie itp.

pozdrawiam
Power Is Nothing Without Control!
Duval ognia!!!
Avatar użytkownika
fluff
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): niedziela, 3 sie 2003, 21:47
Lokalizacja: trojmiasto

Postprzez Ohlins » wtorek, 31 maja 2005, 20:02

fluff napisał(a):Nie wiem czy dobry watek do tego...

Zna ktos to auto:
http://www.rajdy.hoga.pl/big_fot.asp?obrazek=gielda/pokaz_zdjecie.asp?id=47428
Z ogloszen hogi, wisi juz dluugo.
Bynajmniej nie chodzi mi o opis auta, lecz czy ktos faktycznie wie w jakim stanie itp.

pozdrawiam


wiem tylkotyle zema porysowany tylny zderzak, oberwana poduszkę pod skrzynia biegó i włascicel kupił ja z myslaz zrobienia rajdówki ale mu nie wyszło, więc i tak lubiał se "depnać"
Avatar użytkownika
Ohlins
A6
 
Posty: 1969
Dołączył(a): środa, 10 gru 2003, 09:54
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez laGadula » wtorek, 31 maja 2005, 21:44

fluff , szukasz na rajdówke czy po prostu chcesz kupić astre gsi? daj na priwa.
laGadula
N2
 
Posty: 119
Dołączył(a): poniedziałek, 29 lis 2004, 22:02

Postprzez Ohlins » wtorek, 31 maja 2005, 22:02

laGadula napisał(a):fluff , szukasz na rajdówke czy po prostu chcesz kupić astre gsi? daj na priwa.

a moze wypowiedz sie publicznie bo mnie potrzebuje troche informacji o przygotowaniu astry gsi i jej kupna :wink: :wink:
Avatar użytkownika
Ohlins
A6
 
Posty: 1969
Dołączył(a): środa, 10 gru 2003, 09:54
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez fluff » wtorek, 31 maja 2005, 22:22

laGadula napisał(a):fluff , szukasz na rajdówke czy po prostu chcesz kupić astre gsi? daj na priwa.


Szukam na kjs, z mozliwoscia rozbudowania do pzm. Nie wiem tylko czy wyrobie z $$$.... :?

Ohlins opis dostalem od wlasciciela...
Power Is Nothing Without Control!
Duval ognia!!!
Avatar użytkownika
fluff
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): niedziela, 3 sie 2003, 21:47
Lokalizacja: trojmiasto

Postprzez ccsrally » poniedziałek, 6 cze 2005, 16:36

czesc fluff. buylem ta astre ogladac buda jest ok srodek zajechany ogolnie brak daszka przeciwslonecznego nie dziala opuszczanie szyb bo ma elektryki ale jak budujesz rajdowke to wywalas tak i tak srodek.
auto ogolnie jezdzi fajnie ale cos w silniku stuka jakby zawor.wlasciciel mowil ze wymieniana byla glowica bo silnik sie przegrzal i sie wygla wiec moze byc cos w tym silniku nie tak no i cena jest atrakcyjna bo jak mu wylozysz 5tys to ja odda
ccsrally
 
Posty: 20
Dołączył(a): niedziela, 22 maja 2005, 15:58
Lokalizacja: wroclaw

Postprzez !ADI! » poniedziałek, 6 cze 2005, 16:50

Wiem że piszę, może z gruchy i piertruchy ale co od stukania to...
A wiec historia wygląda tak, że w ostatnim czasie mój mechanik miał[ma] dwa stukające auta. Jeden zwykła cordoba 1,4 a drugi to rajdówka, sej SPI. I oba stukały ale jeden już przestał :).
W seacie w sumie to silnik rozebrali prawie na atomy. I okazało się, że auto było przegrzane kilka razy i do dość pożądnie. Skończyło się na wymianie tłoków.

A co do SC, to też był przegrzany. Na razie to tylko ma nową uczelkę pod głowicą. Ale mechanik powiedział[bo to nie on zmieniał, tylko auto takie juz przyjechało], że trzeba troszku splanować głowicę, bo się nadkrzywiła. No i pewnie, to też tłok stuka, ale nie jest pewien.

A dlaczego to piszę, bo uważam że trzeba się przyjrzeć uważniej takim przegrzanym autom. Bo tam może duuuużo rzeczy stukać :)
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez ccsrally » poniedziałek, 6 cze 2005, 17:39

zgadza sie moze duzo rzeczy stukac chocby szklanka hydrauliczna bo takie sa w gsi moze byc rownierz krzywka na walku wyjechana lub popekane pierscienie to tez moze byc .
ccsrally
 
Posty: 20
Dołączył(a): niedziela, 22 maja 2005, 15:58
Lokalizacja: wroclaw

Postprzez MSG Racing » czwartek, 28 lip 2005, 23:03

Co do KADETTA czy ASTRY.
Bardzo często jest tak że Satry zgłoszone w grA są niewiele grzebane, jeżeli wogóle. Chłopcy zgłaszają się w grA by mieć niższy numer. NIe ważne rzeby ato długo jeździło należy silnik sprawdzić.
Co do wyboru auta to bodaj C20XE (inne też) był tu i tu. Wiadomo jednak, że w kadecie będzie miał większy przebieg. Kadet jest lżejszy i chyba prostszy w obsłudze. Napewno ma tańsze części (minimalnie ale zawesze) a niektóre są nawet identyczne z Astrą (np tylna belka). Blachę przy budowie i tak musisz sprawdzić (im mniej zniszczona tym lepiej), Koszty generalnie będą podobne ale samo auto (kadett) bedzie tańsze.
Mam Kadetta ale 1600 przygotowanego i jestem zadowolony. Moją bolączką jest, że nie ma homologacji, może ktoś ma hom do GSI 8V albo 16V. Jak nie przerobię, to może będę spzedawał.
Co do konkurencyjności. JAk już ktoś pisał Kadettem można powalczyć, udowodnił to Marciniak w 2004, Piątkowski teraz kręci ładnie. Myśle, że dobry driver zajmie miejsca od 1 -15 bez większego wysiłku (wersja 16V), *v musi być dobrze zrobione chyba że kierowca to diabeł.

PS
Nie zapomnijcie o tej Homologacji.
Dzięki wielkie.
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Albert(Zambrów) » piątek, 29 lip 2005, 10:22

Kadet jest dobrym samochode, jest mocny i odporny, silnik jest wytrzymały, ale jednak to leciwe autko. Pozatym, kadett w N3, jest niekonkurencyjny, Astry N3 są nie tyle szybsze, ale lepiej sie prowadzą.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez MSG Racing » piątek, 29 lip 2005, 16:55

Tak jako N3 nie jest dobry pomysłem ale A7 jak najbardziej.
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Albert(Zambrów) » poniedziałek, 1 sie 2005, 09:28

MSG Racing napisał(a):Tak jako N3 nie jest dobry pomysłem ale A7 jak najbardziej.


W A7, jeśli je dobrze doinwestować, może coś zawalczyć, ale jak wiadomo, auto same wyniku nie zrobi :P
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość