Hamulec duszący moc w autach koncernu VW

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez lewar » poniedziałek, 18 gru 2006, 12:20

Nie rozpracowywałem nigdy tego idiotycznego mohero-mechanizmu, ale moje zdanie jest takie:
1. elektronika skądś się dowiaduje że ktoś nacisnął hamulec (nie z ABS, nie z ESP, więc ze zwykłego czujnika przy pedale - prawdopodobnie tego, który uruchamia światła stopu)
2. odłączyć go, jeśli stop-y się nie zaświcają przy hamowaniu, to trzeba poprowadzić jeden kabelek obejściowy do nich osobno i podłączyć do włącznika przy pedale (taki "własny" obwód świateł stopu...)
Napewno jest 100 innych, bardziej fachowych metod na to, ale jakbym miał fabię, to pewnie tak bym kombinował najpierw...
--- www.cecot.pl ---
Avatar użytkownika
lewar
N2
 
Posty: 157
Dołączył(a): poniedziałek, 23 gru 2002, 12:50
Lokalizacja: okolice Krakowa


Postprzez !ADI! » poniedziałek, 18 gru 2006, 15:32

No w sumie niezły pomysł ale możliwe, że te kable idą do stopów przez kopmputer a po za tym, to chyba żegnamy sie z ABS i innymi tego typu wynalazkami.

Jest na to 1 sposób nieingerencyjny. :)
Najpierw hamulec a potem gaz i da się potem spokojnie działać gazem i hamulcem na raz:) sprawdzałem jak mnie wqrzało to odcinanie.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez gti » poniedziałek, 18 gru 2006, 23:33

!ADI! napisał(a):No w sumie niezły pomysł ale możliwe, że te kable idą do stopów przez kopmputer a po za tym, to chyba żegnamy sie z ABS i innymi tego typu wynalazkami.

Jest na to 1 sposób nieingerencyjny. :)
Najpierw hamulec a potem gaz i da się potem spokojnie działać gazem i hamulcem na raz:) sprawdzałem jak mnie wqrzało to odcinanie.


nie potwierdzam tego :!:
gti
 
Posty: 5
Dołączył(a): niedziela, 27 sie 2006, 17:49
Lokalizacja: warszawa

Postprzez !ADI! » wtorek, 19 gru 2006, 00:49

Ale ja potwierdzam!!
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez gti » środa, 20 gru 2006, 00:13

jeździłem fabią a aktualnie oktavią i niestety w żadnej z nich w żaden sposób nie da się hamować lewą nogą!
gti
 
Posty: 5
Dołączył(a): niedziela, 27 sie 2006, 17:49
Lokalizacja: warszawa

Postprzez !ADI! » środa, 20 gru 2006, 00:17

no to dziwne bo ja jeżdżę octavią i nie ma z tym problemu
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez gti » środa, 20 gru 2006, 00:20

nie można mieć jednocześnie wciśniętych obydwu pedałów 8)
gti
 
Posty: 5
Dołączył(a): niedziela, 27 sie 2006, 17:49
Lokalizacja: warszawa

Postprzez !ADI! » środa, 20 gru 2006, 01:30

można, można nawet 3, tylko trzeba umieć :P
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez gti » środa, 20 gru 2006, 11:16

!ADI! napisał(a):można, można nawet 3, tylko trzeba umieć :P


no to ja chyba nie umiem :cry:
gti
 
Posty: 5
Dołączył(a): niedziela, 27 sie 2006, 17:49
Lokalizacja: warszawa

Postprzez skateman » środa, 20 gru 2006, 16:34

Koniec OT :!: :!:
skateman
A6
 
Posty: 1468
Dołączył(a): wtorek, 15 mar 2005, 14:16
Lokalizacja: Kłodzko/Podzamek

Postprzez !ADI! » środa, 20 gru 2006, 19:21

A gdzie Ty tu widzisz OT?
Bo piszemy o hamulcu duszącym!
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez skateman » środa, 20 gru 2006, 22:13

Dwa ostatnie posty nie wnoszą nic do tematu...;)

pozdrówki :)
skateman
A6
 
Posty: 1468
Dołączył(a): wtorek, 15 mar 2005, 14:16
Lokalizacja: Kłodzko/Podzamek

Postprzez WRCfan » środa, 20 gru 2006, 22:51

To odcinanie paliwa zostało wymyślone żeby w razie awarii elektornicznego sterowania i np. zacięcia przepustnicy w pozycji maksymalnie otwartej dało się wyhamować.

Ponoć pozbyć się tego można przez przecięcie dwóch kabelków.
-how fast are You in 1/4?
-all depends on how many corners I have to take in that 1/4 :twisted:
Avatar użytkownika
WRCfan
A6
 
Posty: 1103
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 15:23
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Gokart » piątek, 22 gru 2006, 23:18

o - dzięki ADI. Spróbuję tego i zobaczę czy u mnie działa.
Pozdr
Wojtek
Avatar użytkownika
Gokart
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): wtorek, 6 sie 2002, 13:33
Lokalizacja: Kraków

Postprzez !ADI! » sobota, 23 gru 2006, 01:58

Gdyby mieć kłówkę to by było mega :)
Albo dsg:)

Gokart sprawdź i daj znać jak to u Ciebie wygląda!
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron