Budowa Peugeota 206 do rajdow

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez Bojka1838 » poniedziałek, 13 gru 2010, 04:39

petro_z napisał(a):Jeśli chcesz robić tak jak pisałeś wcześniej, czyli "raz a porządnie" to najlepiej wyrzeźbić coś z duraluminium.

Widze ze jestes z mojej okolicy, mozesz dac jakies namiary gdzie takie arkusze duraluminium kupic, najlepiej w Olsztynie i jaki to mniej wiecej koszt :?:
Life is 2 short, to drive boring cars;)
Avatar użytkownika
Bojka1838
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa, 8 gru 2010, 17:32
Lokalizacja: Polska


Postprzez CZUCZU » poniedziałek, 13 gru 2010, 10:21

płyta metr na metr 8 mm duraluminium to około 400 zł
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez schwepes » poniedziałek, 13 gru 2010, 20:22

Bojka1838 napisał(a):Tez o tym slyszalem ale ja planuje isc dalej w miare mozliwosci i mysle ze tam powinien wybor 206 nie byc zly, no a z drugiej strony to szkoda mi juz go sprzedawac, rozrzad, plyny, przewody juz wymienilem :wink:

Z tym rozrządem i płynami sobie robisz jaja czy piszesz poważnie? Bo jeśli to jest powód dla którego chcesz zostać przy swojej 206-tce, to chyba nie zdajesz sobie sprawy ile kosztuje przygotowanie samochodu.

Tak jak ktoś napisał wcześniej, kup sobie drugi samochód, najlepiej gotowy. Wyjdzie taniej niż budowa od podstaw, będzie legalnie i bezpiecznie (to odnośnie twojego pomysłu z klatką) i będziesz miał drugi samochód do codziennej jazdy. Na początku może ci się wydawać, że jazda rajdówką po ulicy jest świetna, ale to dodatkowe koszty, brak wygody itp. Może nie od razu, ale z czasem to zrozumiesz. Dodatkowo w sytuacji w której uszkodzisz samochód na zawodach, nie będziesz uziemiony.

Zresztą jeśli poważnie myślisz o ściganiu (w co na razie wątpię), to zrób licencję na seryjnym samochodzie i dopiero później myśl o czymś konkretniejszym. Zdobycie licencji na seryjnej 206-tce to żaden problem, a oszczędzisz sporo grosza, który przyda ci się na następnym etapie, czyli zakupie samochodu do ścigania się na poważnie.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez CZUCZU » poniedziałek, 13 gru 2010, 21:54

schwepes teraz robisz licencje bez auta :)
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez Bojka1838 » wtorek, 14 gru 2010, 04:41

Masz racje, zgadzam sie z tym wszystkim co napisales ale zdaje sobie dokladnie sprawe z kosztow tego hobby, a co do wymiany tych rzeczy to nie chodzilo mi o koszty bo dobra oliwa czy klocki to nie wiele ale jest troche zachodu.. Co do kupna drugiego to ok nie taki zly pomysl ale za dobrego Puga troche musialbym dac a tak bede powoli sobie rozkladal koszty budujac stopniowo no i bede znal bolaczki samochodu :wink: W razie jakiejs awarii, wypadku, mam w domu drugi samochod wiec sie jakos poratuje..
O sciganiu, mysle jak najbardziej powaznie bo to moze byc dobry sposob na zycie, na poczatek moje plany to zaliczyc caly cykl PPAiK a pozniej kupuje licencje(wszedl przepis ze poprostu placisz i masz, nie trzeba jezdzic tak jak kiedys to bylo z tego co sie orientuje) i uderze w 3 Lige :wink:
Life is 2 short, to drive boring cars;)
Avatar użytkownika
Bojka1838
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa, 8 gru 2010, 17:32
Lokalizacja: Polska

Postprzez CZUCZU » wtorek, 14 gru 2010, 09:58

ale 206 jest mało konkurencyjna w kjs
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez Albert(Zambrów) » wtorek, 14 gru 2010, 17:40

Na początku zacznij trenować technikę jazdy, bo ona jest najważniejsza. Aby skutecznie się tego uczyć musisz zdobyć niezbędny zestaw kierowcy tj: kubełek, pasy 4pky najlepiej albo i 6pkt, zawieszenie jakieś dobre i może kierownicę ale to tylko jeżeli pozycja za kierownicą Ci odpowiadać nie będzie.

Nie wiem czy kojarzysz ostatnio dzwon Teodora Stolarka i to co po nim napisał, na klatce fotelach i pasach się NIE oszczędza!!! Tylko one w razie wypadku ratują Twoje życie, więc lepiej wydać trochę więcej. Tym bardziej jeżeli planujesz w przyszłości stary wyżej.

Klatka - bezapelacyjnie zostaw ją do zrobienia profesjonalistom! Jak wyżej jej zadaniem jest ochrona załogi przed skutkami wypadku, więc lepiej żeby była zrobiona profi.

Jeżeli nie masz kasy zbyt dużo na budowę, kup coś przygotowanego i ewentualnie coś tam popoprawiaj i śmigaj.

Generalnie zależy ile masz kasy, jak masz więcej niż mniej to buduj, będziesz wiedział co masz. Jednak podczas budowy nie oszczędzaj, a przychodzą takie myśli kiedy w auto wrzucasz drugie tyle co jest warte, albo i lepiej nawet :)

A teraz najważniejsze i najistotniejsze zdanie: musisz jak NAJWIĘCEJ jeździć, bo nawet najlepsza fura bez kierowcy nie pojedzie.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Bojka1838 » wtorek, 14 gru 2010, 17:40

CZUCZU napisał(a):ale 206 jest mało konkurencyjna w kjs


Wiem ale ja go kupilem z mysla o 3 Lidze i chce go tak budowac, nie pod kjs tylko zeby byl ok na dalsze starty :wink:
Life is 2 short, to drive boring cars;)
Avatar użytkownika
Bojka1838
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa, 8 gru 2010, 17:32
Lokalizacja: Polska

Postprzez Bojka1838 » wtorek, 14 gru 2010, 17:55

Albert(Zambrów) napisał(a):Na początku zacznij trenować technikę jazdy, bo ona jest najważniejsza. Aby skutecznie się tego uczyć musisz zdobyć niezbędny zestaw kierowcy tj: kubełek, pasy 4pky najlepiej albo i 6pkt, zawieszenie jakieś dobre i może kierownicę ale to tylko jeżeli pozycja za kierownicą Ci odpowiadać nie będzie.

Nie wiem czy kojarzysz ostatnio dzwon Teodora Stolarka i to co po nim napisał, na klatce fotelach i pasach się NIE oszczędza!!! Tylko one w razie wypadku ratują Twoje życie, więc lepiej wydać trochę więcej. Tym bardziej jeżeli planujesz w przyszłości stary wyżej.

Klatka - bezapelacyjnie zostaw ją do zrobienia profesjonalistom! Jak wyżej jej zadaniem jest ochrona załogi przed skutkami wypadku, więc lepiej żeby była zrobiona profi.


Zawias juz na dniach bede mial, reszta tez bedzie tak jak mowisz. Co do klatki to niestety przyjdzie mi poczekac ale nadwozie obspawam juz teraz :D

Albert(Zambrów) napisał(a):Jeżeli nie masz kasy zbyt dużo na budowę, kup coś przygotowanego i ewentualnie coś tam popoprawiaj i śmigaj.

Generalnie zależy ile masz kasy, jak masz więcej niż mniej to buduj, będziesz wiedział co masz. Jednak podczas budowy nie oszczędzaj, a przychodzą takie myśli kiedy w auto wrzucasz drugie tyle co jest warte, albo i lepiej nawet :)


Mam troche wiecej niz mniej, skad ja to znam, juz robilem nawet takie rachunki bo chcialem od razu wszystko ale jednak doszedlem do wniosku ze kupuje od razu profi.a na co mi teraz nie starczy, kupie pozniej, zadnych zwyklych zamiennikow.

Albert(Zambrów) napisał(a):A teraz najważniejsze i najistotniejsze zdanie: musisz jak NAJWIĘCEJ jeździć, bo nawet najlepsza fura bez kierowcy nie pojedzie.


Jezdze sobie jak narazie na takie male lotnisko i znam kilka ze tak powiem opuszczonych lesnych drog gdzie fajnie jest pocwiczyc, stawiam znak zakazu wjazdu i oska, dzieki temu moj zapal rosnie :wink:
Dzieki za wskazowki to daje mi wiecej do myslenia o tym calym temacie :D
Life is 2 short, to drive boring cars;)
Avatar użytkownika
Bojka1838
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa, 8 gru 2010, 17:32
Lokalizacja: Polska

Postprzez Siadły » środa, 15 gru 2010, 13:28

CZUCZU napisał(a):ale 206 jest mało konkurencyjna w kjs


Taaak? To ciekawe dlaczego w zeszłym roku w podkrakowskich kjsach dominował kierowca właśnie 206stki ;)
Avatar użytkownika
Siadły
N2
 
Posty: 184
Dołączył(a): niedziela, 24 wrz 2006, 21:31

Postprzez Bojka1838 » środa, 15 gru 2010, 16:02

Siadły napisał(a):Taaak? To ciekawe dlaczego w zeszłym roku w podkrakowskich kjsach dominował kierowca właśnie 206stki ;)


I wszystko jasne :D :D
Life is 2 short, to drive boring cars;)
Avatar użytkownika
Bojka1838
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa, 8 gru 2010, 17:32
Lokalizacja: Polska

Postprzez Lolek744 » środa, 15 gru 2010, 16:25

Z tym obspawywaniem i klatką to troche syzyfowa praca...ponieważ przy obspawaniu wypali się kupa farby i zabezpieczenia na podlodze, trzeba będzie robić to na nowo. I później przy wstawianiu klatki znowu się wypali.. i znowu trzeba bedzie malować i zabezpieczać :roll:
Lolek744
N2
 
Posty: 114
Dołączył(a): czwartek, 11 cze 2009, 11:45

Postprzez petro_z » środa, 15 gru 2010, 19:10

Skoro nie ma kasy, żeby od razu wstawić klatkę to jak najbardziej ma to sens. Obspawana buda zawsze będzie sztywniejsza i rajdowe wojaże jej tak szybko nie zmęczą. Lepiej dwa razy pomalować niż później wstawiać klatkę w budę, która będzie się już na wstępie rozłazić. Zwróć uwagę na to, że kolega jest z Giżycka, czyli szutrów nie będzie omijał raczej. :)
Avatar użytkownika
petro_z
N2
 
Posty: 125
Dołączył(a): środa, 31 paź 2007, 19:01
Lokalizacja: Iława/Olsztyn

Postprzez Bojka1838 » piątek, 17 gru 2010, 17:22

Dzieki i tak tez zrobie, obspawanie dam komus kto sie na tym zna zeby bylo juz profi a farba nie droga :wink:
Co do szutrow to dokladnie tak jak mowisz, wogole wolalbym jezdzic po samych szutrach :D :)
Macie moze jakies namiary na kogos kto by dobrze obspawal bude np.w Olsztynie :?: Wiem ze jest Szeszkin ale podobno drogi, moze ktos inny :?:

Niedlugo moze wrzuce jakies fotki z budowy :wink:
Life is 2 short, to drive boring cars;)
Avatar użytkownika
Bojka1838
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa, 8 gru 2010, 17:32
Lokalizacja: Polska

Postprzez toydols » piątek, 17 gru 2010, 20:50

Widzę, że nie masz praktycznie wcale pojęcia o tym co zrobić z tym autem. Może Ci się wydawać to dziwne, ale jak pozwolisz przy tym aucie porobić profesjonalistom, suma summarum będzie taniej. Będzie to zrobione raz, a porządnie. Myślę, że na przykład Szeszkin to porządna marka, a do tego myślę, że dużo Ci podpowie i pomoże w temacie, co robić najpierw, co gdzie kupić itp.
toydols
N2
 
Posty: 116
Dołączył(a): czwartek, 18 cze 2009, 14:23

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron