Ściągneliśmy głowicę i wtedy wskrócie wytłumaczył. Koło jest po to aby wyrównoważało pracę silnika a właściwie siły masowe które występują w układzie korbowo-tłokowym (siła masowa tłoka, wału korbowego, korbowodu). Jeżeli koło jest lżejsze silnik szybciej wkręca sie na wysokie obroty- cały układ jest "lżejszy" więc "kręci" się szybciej ...., lecze niekorzystnie wpływa to na pracy silnika, zaczynają występować drgania, większe siły masowe i silnik szybciej moze powiedziec PA PA.
Pierwszy raz od kiedy chodze do tej szkoły (tj już 3rok) mieliśmy aż tak bliskie spotkanie z silnikiem. Gościu jest nowy na warsztatach na dodatek młody i wie o co nam chodzi (nauczyć się czegoś). Silnik ten był po przejściach, ale nawet taki sprawił nam wiele frajdy. Przyniósł nam wszystkie klucze dynanometryczne jakie były na warsztacie, zaczynając od najtańszego ze zwykłą wychylającą się wskazówkę po elektroniczny za 1000zł który odłgosy wydaję, powiedział nam jak w prosty sposób zrobic taki klucz.
Stwierdzam, że jeżeli byłoby tak od zawsze to coś bym umiał, a tak to jestem jebakteoretyk
