koło zamachowe

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez Kisiel » czwartek, 29 mar 2007, 18:57

Nie no nic nowego co tutaj, w tej teorii... którą przeczytałem po wszystkim. Wszystko tłumaczył nam na przykładzie, akurat rozbieraliśmy silnik Fiatowski 1.0 lub 1.1. Były to pierwsze zajęcia po zmianie działów, więc pytaliśmy gościa o wszystko (grupa 6osoba) właściwie to ja i kolega, bo reszta nie wykazywała zainteresowania.

Ściągneliśmy głowicę i wtedy wskrócie wytłumaczył. Koło jest po to aby wyrównoważało pracę silnika a właściwie siły masowe które występują w układzie korbowo-tłokowym (siła masowa tłoka, wału korbowego, korbowodu). Jeżeli koło jest lżejsze silnik szybciej wkręca sie na wysokie obroty- cały układ jest "lżejszy" więc "kręci" się szybciej ...., lecze niekorzystnie wpływa to na pracy silnika, zaczynają występować drgania, większe siły masowe i silnik szybciej moze powiedziec PA PA.

Pierwszy raz od kiedy chodze do tej szkoły (tj już 3rok) mieliśmy aż tak bliskie spotkanie z silnikiem. Gościu jest nowy na warsztatach na dodatek młody i wie o co nam chodzi (nauczyć się czegoś). Silnik ten był po przejściach, ale nawet taki sprawił nam wiele frajdy. Przyniósł nam wszystkie klucze dynanometryczne jakie były na warsztacie, zaczynając od najtańszego ze zwykłą wychylającą się wskazówkę po elektroniczny za 1000zł który odłgosy wydaję, powiedział nam jak w prosty sposób zrobic taki klucz.
Stwierdzam, że jeżeli byłoby tak od zawsze to coś bym umiał, a tak to jestem jebakteoretyk :)
zielony listek
Avatar użytkownika
Kisiel
A5
 
Posty: 620
Dołączył(a): sobota, 15 lis 2003, 22:15
Lokalizacja: Rzeszów


Postprzez schwepes » piątek, 30 mar 2007, 07:41

Kisiel napisał(a):Koło jest po to aby wyrównoważało pracę silnika a właściwie siły masowe które występują w układzie korbowo-tłokowym (siła masowa tłoka, wału korbowego, korbowodu).

Koło jest po to aby usunąć nierównomierność biegu, a nie żeby wyrównoważać silnik. Za wyrównoważenie odpowiadają przeciwwagi wału korbowego.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez luks » piątek, 6 kwi 2007, 22:05

hehehe no kolo zamachowe miałoby napędzać samochód... dobre...
a serio - lżejsze kolo zamachowe wiec silnik ma mniejszą masę do rozkręcenia więc szybciej sie wkręca na obroty a auto też lepiej przyśpiesza.. logiczne.. fakt że są kłłopoty w jeździe codziennej.. kumpel odelżył zamach, kółka w silniku z alu ael reszta seria .... no i lepiej sie zbiera ale na autostradzie to trochę oppuści z gazu i auto od razu zwalnia...
rajdy
rajdy
rajdy
Avatar użytkownika
luks
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 22 mar 2003, 22:13
Lokalizacja: 71

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron