Aktywne szpery

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez żółtodziób » wtorek, 18 mar 2003, 12:04

pchają takie systemy z całą pewnością do Land Roverów Defender i trzeba przyznać ze sprawdza się to w praniu. Tyle że LRD to autko robocze a nie sportowe i nikt tam nie liczy ułamków sekund. Teoretycznie takie coś lepiej działa niż przyhamowanie lewa nogą, bo przyhamowuje tylko to koło co potrzeba i tylko tyle co potrzeba a nie na wyczucie wszystkie koła.

maciekd: nowa impreza na 100% ma aktywny dyfer, a od czasy evo4 można go mieć także w Lancerze i nazywa się Active Yaw Control.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez luks » niedziela, 29 cze 2003, 16:35

mavi napisał(a):Chialem dodac jeszcze jedna rzecz.
W autach typu FordRS spodziewam sie mocno rozdmuchanej reklamy takiego dyferencjalu, ktory zalatwiony moze byc...
... przy pomocy sterowania hamulcami.


hmmm rsem nie jeździłem, ale w topgearze mówili, że to całkiem snadnie działa. myślę, że zwykły ASR, o którym mówisz, nie sprawdziłby się przy tej mocy...
kiedyś czytałem test jakiegoś mocnego volvo - tam był asr i po tym jak któreś z kół łapało poślizg, asr je wyhamowywał jednocześnie obcinając trochę mocy do wyrównania prędkości kół.. i wszystko byłoby ok do momentu kiedy turbo zaczęło ładować i koła znowu zaczęły buksować.. i tak prawie w kółko... jednym słowem asr okej, ale do słabszych silników
rajdy
rajdy
rajdy
Avatar użytkownika
luks
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 22 mar 2003, 22:13
Lokalizacja: 71

Postprzez PawelRally » czwartek, 18 lis 2004, 14:31

Mam pytanie, czy to prawda że montując szperę w aucie do KJSów poprawiamy czasy o kilka sekund na próbach bo słyszałem taka opinie. Kolega ma Kadetta GSi 16V i powiedzieli jemu że tak będzie jak zamontuje szperę. Czy to aby napewno prawda :? :?:
Rajdy wporzO!
(BRT) - Banasik Rally Team ;)
Avatar użytkownika
PawelRally
A6
 
Posty: 1773
Dołączył(a): poniedziałek, 25 sie 2003, 20:50
Lokalizacja: ZAMBRÓW

Postprzez Jucek » czwartek, 18 lis 2004, 14:51

Gsi 16v ma w serii chyba 150km, skoro nie ma szpery to na kreciolkach pali gumy, ja bym zalozyl
GG 3389645
Jucek
N3
 
Posty: 396
Dołączył(a): niedziela, 24 sie 2003, 19:59
Lokalizacja: Legnica

Postprzez PawelRally » czwartek, 18 lis 2004, 14:57

No ma te 150 KM i właśnie się kolega zastanawia czy najpierw zawias czy szperę wrzucić...
Rajdy wporzO!
(BRT) - Banasik Rally Team ;)
Avatar użytkownika
PawelRally
A6
 
Posty: 1773
Dołączył(a): poniedziałek, 25 sie 2003, 20:50
Lokalizacja: ZAMBRÓW

sprzęgło wiskotyczne

Postprzez Mikee » piątek, 26 lis 2004, 12:10

Wiskoza działa na zasadzie wypompowania cieczy pomiędzy tarczami które po tym sklejają się olej zostaje wypompowany w momencie większej różnicy prędkości obrotowej tarcz
i to chyba tyle

:idea:
Avatar użytkownika
Mikee
 
Posty: 20
Dołączył(a): czwartek, 5 sie 2004, 12:22
Lokalizacja: Błonie

Re: sprzęgło wiskotyczne

Postprzez !ADI! » sobota, 27 lis 2004, 18:59

Mikee napisał(a):Wiskoza działa na zasadzie wypompowania cieczy pomiędzy tarczami które po tym sklejają się olej zostaje wypompowany w momencie większej różnicy prędkości obrotowej tarcz
i to chyba tyle

:idea:


czy czytałeś, to co napisałeś?

ale tu chyba nie ma nic z pompowaniem!! Poprostu, jeżeli tersze kręcą się z różną prędkością, to płyn w którym są zanurzone, gęstnieje. I to je "klei" i w tedy kręcą się tak samo.

Jak sobie wyobrażasz wypompowianie oleju w ciągu ułamaka sekundy? I to z taką gęstością? Chyba by światła przygasały :D
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez jgw » poniedziałek, 29 lis 2004, 23:51

PawelRally napisał(a):No ma te 150 KM i właśnie się kolega zastanawia czy najpierw zawias czy szperę wrzucić...
najpierw zawieszenie potem inne rzeczy,a czasy najlepiej poprawiac skuteczna jazda bez zbednego mielenia kolami
prawdziwe szpery nie zabieraja mocy z napedu(ford rs ma prawdziwa:)tylko prznosza na bardziej dociazone kolo(elektroniczne gadzety w cywilach pomagaja przy ruszaniu i podjazdach i obcinaja znacznie moc wiec nie maja zastosowania w jezdzie na czas) inna sprawa ze cierne szpery trzeba czesto rozbierac i regenerowac a to wiadomo kasa,torseny natomiast sa "wieczne" ale jesli ktores z kol sie odrywa od nawierzchni to w tym momencie dzialaja jak wolny dyfer,czyli cos za cos,ale kazda szpera daje przewage
jgw
N2
 
Posty: 157
Dołączył(a): piątek, 14 lut 2003, 01:02
Lokalizacja: z gor , z sudetow ..tzn.obok sniezki...zaraz pod szrenica:)

Postprzez PawelRally » wtorek, 30 lis 2004, 00:01

Dzięki jgw za odpowiedz :D
Rajdy wporzO!
(BRT) - Banasik Rally Team ;)
Avatar użytkownika
PawelRally
A6
 
Posty: 1773
Dołączył(a): poniedziałek, 25 sie 2003, 20:50
Lokalizacja: ZAMBRÓW

Postprzez !ADI! » wtorek, 30 lis 2004, 01:12

Tak w sumie właśnei czytam, to co napisałeś o tej zawiesze. I ja osobiście nie byłbym taki przekonany.

Jeżeli tą będą typowe KJsy to szpera może dać wiecej niż zawias. Widizałem na jednym hondę z takowym. to jest nieporozumienie jak odchodziła po nawrocie. A jeżeli ktoś będize się dobrze tym posługiwał [szpera] to może dużo zyskać.

Natomiast jeżeli to mają być szybkie KJSy, to raczej zawiecha.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez PawelRally » wtorek, 30 lis 2004, 01:29

Najlepiej dwie sprawy na raz, próby są różne więc nie pogodzimy tych dwóch rzeczy czy tak czy siak zawias musi być bo to jak dla mnie podstawa! Pozdro!
Rajdy wporzO!
(BRT) - Banasik Rally Team ;)
Avatar użytkownika
PawelRally
A6
 
Posty: 1773
Dołączył(a): poniedziałek, 25 sie 2003, 20:50
Lokalizacja: ZAMBRÓW

Postprzez Albert(Zambrów) » sobota, 1 sty 2005, 13:42

Pawel nie chodzilo o to ze jak bedzie szpera to auto szybciej jeździ, tylko po wyjsciu z nawrotu odciażone koło buksuje a drugie ma wakacje. Wiem ze w Kadecie są problemy z tym z powodu mocowania silnika. Dokładnie nie wiem na czym to polego ale juz Astry GSi tego nei miały w takim stopniu. Z życia wzięty przykład, jedziemy na 2 jakies 40 km/h, zkret 90, wjeżdzamy wolno bo gdzies tam jechalismy. Troszke gazu, nie wspominając o tym ze to 16V i nie ma dołu, słychac tylko pisk opony.

Szpera pomaga napewno, biorąc jeszcze pod uwage ze autko ma troche mocy, w koncu te 150KM daje o sobie znac :) Ale jak wiadomo jedna jaskółka wiosny nie czyni, czyli jak słaby kierowca i to nawet aktywny dyfer mu nie pomoze, ale o kierowce to ja sie nie boje :P hehe

POZDRAWIAM!!
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Zepter » piątek, 14 sty 2005, 01:21

maciekd napisał(a): Jako ciekawostkę można przytoczyć przykład powojennego czeskiego transportera opancerzonego, który posiadał cztery osie napedowe. Miał tak niefortunnie dobrane dyfry, że gdy jedno z ośmiu kół zawisało w powietrzu cały pojazd stawał, przekazując 100% momentu właśnie na to 'wiszące' koło....


Zapewne chodzi ci o SKOTA? Zapewniam cię, że SKOT ma całą masę blokad i żadna tego typu sytuacja nie miała miejsca :?
TDI - Ten Dym Ignoruj ;-]
Avatar użytkownika
Zepter
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 22:00
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez Mikee » poniedziałek, 17 sty 2005, 17:29

szpera działa cały czas, a aktywny dyfer tylko wtedy kiedy trzeba co do zastosowania w KJS to niewątpliwie wybrał bym szpere nie zawias pod warunkiem że rozmawiamy o samochodzie który wyszedł z fabryki jako sportowy
szpera jednak to drogi sprzęcik i wymaga częstej regeneracji a i fachowiec do tego jest potrzebny nie byle jaki
zawias to koszt mniejszy a z obsługą poradzi sobie "każdy warsztat"
Avatar użytkownika
Mikee
 
Posty: 20
Dołączył(a): czwartek, 5 sie 2004, 12:22
Lokalizacja: Błonie

Postprzez !ADI! » poniedziałek, 17 sty 2005, 17:32

no to jest wada szpery, szpera się zciera :)
i moje zdanie jest takie, że sportowe zawiedzenie nadaje się bardziej do codziennej jazdy niż szpera.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron