Krótka skrzynia

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez pigal » środa, 24 maja 2006, 20:39

nabylem caly samochod z krotka skrzynia, auto jest zbudowane do rajdow i jak mi powiedzial mechanik przelozenie glowne jest na prostych zebach, tyle ze ja nie wiem z jakiego to modelu i z jakiej skrzyni.
pigal
pigal
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): środa, 9 mar 2005, 14:08


Postprzez MSG Racing » piątek, 26 maja 2006, 19:23

Od kogo kupiłeś to autko albo raczej z kąd?
Pytam bo też calowałem/celuję w jednego kadecika z krótką skrzynią i gotowego do rajdów.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez pigal » sobota, 27 maja 2006, 12:19

z deblina.
teraz poszukuje tylko homologacji zeby wystartowac.jesli ktos wie gdzie moge zdobyc to bylbym wdzieczny.
pigal
pigal
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): środa, 9 mar 2005, 14:08

Postprzez MSG Racing » sobota, 27 maja 2006, 18:42

:( też go chciałem kupić już prawiem mam na niego kasę ale trudno się mówi. Powodzenia w startach. Jakbyś chciał sprzedać między sezonami to pierwsze do mnie daj znać ;) .
Co do homologacji to musisz się do PZM chyba zgłosić bo i tak musisz mieć swój egzemplarz. Ksero to tylko do budowy możesz użyć a ty już masz gotowego.

Aha w tym kadeciku chyba trzeba było fotele i pasy wymienić oraz sysytem założyć tak?
PS.
Mógłbyś mi jakieś fotki tego auta (aktualne) podać, - chciałbym zobaczyć co straciłem.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez jgw » niedziela, 28 maja 2006, 00:17

wartek napisał(a):no raczej nikt nie skraca skrzyni po to zeby jezdzic wolniej na codzien
wiec spalanie wzrosnie
chyba ze zbieg okolicznosci sprawi, ze jezdzac po miescie 60km/h do tej pory na trojce przy 3tys, na krotszej skrzyni bedziesz jezdzil na czworce przy 2,6, ale w trasie wzrosnie bo raczej nie bedziesz jezdzil wolniej :)

Dobrze gadasz:)
Krotsza skrzynia sluzy glownie do osiagania lepszego przyspieszenia
jgw
N2
 
Posty: 157
Dołączył(a): piątek, 14 lut 2003, 01:02
Lokalizacja: z gor , z sudetow ..tzn.obok sniezki...zaraz pod szrenica:)

Postprzez Albert(Zambrów) » niedziela, 28 maja 2006, 15:13

tak, sposb jazdy na skrzyni krotkiej zmieni spalanie. ALe z czysto mechanicznego punktu widzenia, powinno nawet je zmniejszyc (mniejsze opory przy ruszaniu)
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez pigal » wtorek, 30 maja 2006, 00:45

MSG Racing napisał(a)::( też go chciałem kupić już prawiem mam na niego kasę ale trudno się mówi. Powodzenia w startach. Jakbyś chciał sprzedać między sezonami to pierwsze do mnie daj znać ;) .
Co do homologacji to musisz się do PZM chyba zgłosić bo i tak musisz mieć swój egzemplarz. Ksero to tylko do budowy możesz użyć a ty już masz gotowego.

Aha w tym kadeciku chyba trzeba było fotele i pasy wymienić oraz sysytem założyć tak?
PS.
Mógłbyś mi jakieś fotki tego auta (aktualne) podać, - chciałbym zobaczyć co straciłem.


fakt ja tez sie przymierzalem do niego dwa razy az sie udalo.
a system juz mam.
start bedzie mysleze juz w lipcu.
a co do auta to trzeba go dokladnie przejrzec i zrobic jakas kosmetyke, ale damy rade.
pigal
pigal
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): środa, 9 mar 2005, 14:08

Postprzez waszka » wtorek, 13 cze 2006, 00:19

Wiele można rozumieć pod pojęciem "krótka skrzynia" :roll:
Dla posiadacza F20 krótką skrzynią będzie już F16 CR o przełożeniu głównym 3.55 i stosunkowo krótkich biegach dla innego krótka to taka,o przełożeniu głównym 4.66 i krótkich biegach, dla innego krótką skrzynią będzie skrzynia F16 montowana w espero i przełożeniu 3.94.
Z własnego doświadczenia do motoru c20xe mogę polecić skrzynkę z lanosa 1.5 8v o przełożeniu głównym 4.18.
Użytkuję taką już drugi miesiąc w asterce i o dziwo wytrzymuje przeszło 200KM :D Jeśli ktoś nie dysponuje sporym budżetem to taka opcja jest całkiem przyjemna :) Jeśli ktoś posiada zaplecze finansowe to 4.66 w F20 jest fajnym rozwiązaniem.
Pozdrawiam.
Evo 7 RS in progress...
Avatar użytkownika
waszka
 
Posty: 37
Dołączył(a): środa, 10 sie 2005, 23:43
Lokalizacja: Motoprezent.pl

Postprzez MSG Racing » wtorek, 13 cze 2006, 10:30

Waszka dobrze rozumiem że najkrótsze przełożenie z wymienionych przez Ciebie ma F16 CR -3.55
potem F16 z espero 3.94
dalej z lanosa 1.5 8v 4.18
Z tym zapleczem finansowym to masz na myśli zmianę przełożenia głównego w F20?
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez waszka » wtorek, 13 cze 2006, 22:41

Kolejność wymienianych przeze mnie przełożeń zupełnie przypadkowa.
Polecam tą lekturkę jeśli chodzi o przełożenia oplowskie :

http://astra.autokacik.pl/przelozenia.html

Nie jest wcale powiedziane że skrzynka CR 3.94 nie będzie się lepiej zachowywać niż WR 4.18.
Najlepiej mieć skrzynię z krótkimi biegami i krótkim przełożeniem głównym.Prędkość max będzie mała ale autko będzie super elastyczne i przyspieszenie o niebo lepsze niż WR'ce 3.55 ale o tym chyba każdy tutaj zalogowany dobrze wie :)
Evo 7 RS in progress...
Avatar użytkownika
waszka
 
Posty: 37
Dołączył(a): środa, 10 sie 2005, 23:43
Lokalizacja: Motoprezent.pl

Postprzez jgw » sobota, 17 cze 2006, 01:41

Ja sobie pozwolilem zapodac 5.18 glowne :) Jak sie tym bedzie jezdzic ...nie mam pojecia;)Jasna sprawa ze lepiej by bylo kupic cala skrzynke z bardziej zblizonymi poszczegolnymi biegami ale biorac pod uwage koszta rzedu ok. 60 tys zl. taka opcja pozostaje w sferze marzen;))
jgw
N2
 
Posty: 157
Dołączył(a): piątek, 14 lut 2003, 01:02
Lokalizacja: z gor , z sudetow ..tzn.obok sniezki...zaraz pod szrenica:)

Postprzez Albert(Zambrów) » niedziela, 18 cze 2006, 20:07

5,18 przy C20XE :?: nie no, napisz jak to jeździ :) wydaje mi sie, że powinno doscy dobrze.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez waszka » niedziela, 18 cze 2006, 22:36

Zbyt duże skrócenie skrzyni biegów może pogorszyć sprawę.
Też jestem ciekaw jak to wygląda..........
Evo 7 RS in progress...
Avatar użytkownika
waszka
 
Posty: 37
Dołączył(a): środa, 10 sie 2005, 23:43
Lokalizacja: Motoprezent.pl

Postprzez jgw » poniedziałek, 19 cze 2006, 23:59

Jak juz zloze to do kupy (slowo troche nie na miejscu:)) to opowiem co i jak ale minie jeszcze troszke czasu bo trzeba bedzie jeszcze komputer zrobic a i nie wiadomo co jeszcze wyniknie.W kazdym razie mi nie chodzi o przyspieszenie ze startu stojacego ale raczej o wykorzystanie 3, 4i 5 biegu , a jak powszechnie wiadomo astra posiada straaasznie dlugie i w rezultacie nie wykorzystane wyzsze biegi.Predkosc max mnie zadowoli w zupelnosci okolo 170 , 180 , po zrobieniu kompa powinno wydac cos w tych granicach.Waszka jak pewnie slusznie zuwazyles ,na cwiartke pewnie nie jest to dobry pomysl ale na kretych drogach gdzie czasami trzeba sie rozpedzac z niskich obrotow moze cos z tego byc , I hope so;)
jgw
N2
 
Posty: 157
Dołączył(a): piątek, 14 lut 2003, 01:02
Lokalizacja: z gor , z sudetow ..tzn.obok sniezki...zaraz pod szrenica:)

Postprzez newshadow jr » środa, 16 sie 2006, 23:25

W espero z jakim silnikiem byla montowana skrzynia F16 - 3,94,
z jakiego samochodu pochodzi F16CR i ktora bedzie krotsza F16 czy F16CR?
newshadow jr
 
Posty: 33
Dołączył(a): poniedziałek, 1 sie 2005, 04:30

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość