Natomiast generalna reguła jest taka że im większy moment tym większa masa, przy czym dla podobnego typu wyścigów są to różnice rzędu kilku kg. Więc tu większym problemem będzie moment bezwładności takiej skrzyni niż jej masa - 5 czy 6kg zawsze można urwać gdzie indziej ale taka masa wirująca ma wpływ na przyspieszenia na niższych biegach.
Dla jednego typu wyścigów różnice są niewielkie, bo i nie ma wielkich różnic w wartościach momentu obrotowego w poszczególnych klasach. Zauważ ze w przypadku dyzla mówimy o kilkukrotnie większym momencie obrotowym niż w przypadku F2, nie sądzę zeby skończyło się na kilku dodatkowych kilogramach, prędzej na kilkunastu. Oczywiscie trudno to zweryfikować w jakikolwiek sposób bo nikt tego nie podaje, ale wystarczy obejrzeć sobie skrzynię biegów od jakiegoś wurca i od ośki. A taki dizelek ma moment obrotowy własnie na pozimie WRC. Jedyna droga do ochudzenia tego elementu to mniejsza ilość biegów, dyzel może mieć szerszy zakres optymalnych obrotów. Do tego dochodzi jeszcze większa masa sprzęgła, choć akurat tarcza i docisk są na tyle lekkie że nawet ilkadziseiąt procent więcej to nie będzie jakaś tragicznie wysoka masa.