Opel Kadett GSI 16 v A-7/N-3

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez losiu » środa, 15 lis 2006, 16:56

fluff ja mam astre gt z 1992 roku. Bylo to kiedys gsi ale elementy blacharskie wymienione na zwykle. Nie mam z tym zadnych problemow...
Pregi zdjemujesz, lotke wymieniasz na zwykla, zderzaki i tak trzeba by bylo wymontowac zeby przerobic do szybkiego demontarzu a przy okazji je wymieniasz, maske to odkrecenie 4 srub i masz zmienione, a no i grill.
Generalnie jak wyjmiesz czesci z gsi i sprzedasz to jeszcze zarobisz bo te zwykle sa duzo tansze - ale lepiej kupuj oryginalne uzywki niz nowe podrobki bo ich jakos jest do bani...
Jesli chodzi o wersje po 95 roku to byla to astra z c20xe i byla kompletnie seryjna z zewnatrz (nie miala nawet wlotow na masce). Taka astre mial np. staniszewski. Zdecydowanym minusem auta od 95 roku jest to ze musi posiadac katalizator. Wiec polecam roczniki do 94.
Jesli chodzi o zywotnosc silnika to jest ona olbrzymia... Silnik praktycznie nie do zajechania. U mnie po 185 tys km (od 30 tys rajdowka) zaczela troche stukac jedna szklanka na zimno i czasem ciut przycina sie wtryskiwacz...
Jesli bedziesz lal dobry olej (czyt. motula) to silnik bedzie chodzic i chodzic.
Jesli chodzi o niezawodnosc auta to jesli auto jest dobrze obspawane to praktycznie jest to pancer wagen ;) Ciezko go popsuc... My np na tegorocznym SPR mielismy taka przygode ze najpierw wbilismy sie na skarpe przy 60 km/h a potem przelecielismy przez 2 metrowy row przy 40km/h uderzajac w betonowy prog... uderzenie bylo tak silne ze myslalem ze nie mamy 2 kol a okazalo sie ze zgial sie troche jeden wahacz... Zaden francuz by nie przezyl takiego uderzenia.
Jesli chcesz startowac w kjsach to polecam wlozenie skrzyni F16 - najkrotsza z seryjnych.
Skrzynia to akurat najslabszy element astry - szczegolnie delikatny jest 3 i 5 bieg. Bardzo szybko koncza sie synchronizatory 2 i 3 biegu.
Elementem ktory najczesciej sie wymienia u mnie to koncowki stabilizatora... Sa 2 rodzaje jedne w palstikowej obejmie (te sie rozrywaja) a drugie w metalowej (tu wyrywaja siegumowe tuleje).
A i wazna sprawa nie kupuj przegubow zamiennikow - tylko oryginaly...
Na oryginalach jezdzilem 2 lata i nic sie nie dzialo... Profilaktycznie wymienilem 2 rajdy temu na zamienniki i niestyt na trzecim rajdzie sie ukrecil...
Jakbys cos jeszcze chcial wiedziec na temat astry to pytaj :)
--------------------------
Sawicki Rally Team
Astra GT
Avatar użytkownika
losiu
N2
 
Posty: 100
Dołączył(a): czwartek, 21 lis 2002, 22:04
Lokalizacja: Koszalin


Postprzez Albert(Zambrów) » czwartek, 16 lis 2006, 12:01

Popychacze faktycznie, słychac strasznie. Ale jak sie silnik nagrzeje to snika ten dzwięk i zostaje tylko przyjemne bzyczenie :)
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez pigal » sobota, 18 lis 2006, 17:46

uff prace nad moim kadziem powoli sie koncza, jeszcze tylko wlozyc silnik i zamontowac skrzynie, ale mysle ze w ciagu 2 tyg skonczy sie budowac, i jazda na testy.
pigal
pigal
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): środa, 9 mar 2005, 14:08

Postprzez MSG Racing » sobota, 18 lis 2006, 22:44

pigal napisał(a):uff prace nad moim kadziem powoli sie koncza, jeszcze tylko wlozyc silnik i zamontowac skrzynie, ale mysle ze w ciagu 2 tyg skonczy sie budowac, i jazda na testy.


No nareszcie bo już myślałem że go nie zobacze w akcji, ale moze w przyszłym roku się zmierzymy :wink:
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez pigal » niedziela, 19 lis 2006, 02:49

no ja mysle, gory i pare pzm na pewno zalicze.
pigal
pigal
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): środa, 9 mar 2005, 14:08

Postprzez pigal » sobota, 24 lut 2007, 00:45

To ja poprosze o wpisywanie sie teraz zaowodnikow ktorzy w tyum sezonie wystartuja w pucharze PZM w kalsie A7-w N3 nie ma szans.
A robie to z powodu czysto praktycznych.Moze bedziemy mogli stworzyc jakis maly wspolny serwis czesci na rajd- jeden zabiera rozrusznik, grugi jakis zderzak-to pozwoli obnizyc koszty startow-tak mi sie wydaje.
Sa to samochody dosyc wiekowe i mysle ze wszyscy jezdza przede wszystkim dla przyjemnosci, chociaz sa i niezle wyniki.Pomoze to rozniez mniej doswiadczonym jak ja wymienic sie radami na temat prowadzenia, serwisowania, ustawien :)
pigal
pigal
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): środa, 9 mar 2005, 14:08

Postprzez michalck » niedziela, 2 wrz 2007, 10:40

to ja tez mam pytanko. Tak sobie chodze po forum i czytam przerozne posty natrafilem na ten i nie moge zrozumiec o co chodzi z ta homogacja auta? mysalem ze wystarczy poprostu miec licecje zbudowac rajdowke (jakie kolwiek auto) i poprostu startowac w przypisanej klasie do danego auta, ale okazuje sie ze tak nie jest. Rozumiem zeby auto moglo startowac w pucharze PZM to musi byc homologowane przez FIA (znajdowac sie na lisice homologowanych aut) a jesli sie tam nie znajduje? to co? nie mozna nim startowac? i prosilbym o wytlumaczenie mi do czego sluzy ta cala homologacja? o ktora kazdy prosi o udostepnienie. Jestem swiezy w tym temacie, a pytam dlatego zeby nie miec sytuacji, w ktorej bede zle rozumowal i oczywiscie dla swojej wiedzy. Pozdrawiam i z gory dziekuje za wyjasnienie mi tego wszystkiego
Avatar użytkownika
michalck
 
Posty: 26
Dołączył(a): piątek, 10 sie 2007, 14:14
Lokalizacja: kielce

Postprzez MSG Racing » niedziela, 2 wrz 2007, 13:45

W homologacji amsz zapisane jak ma być zbudowane (takjak to zrobila fabryka) i Ty musisz to auto miec tak zrobone w przeciwnym razie zostaniesz wykluczony. Auto moze mieć kilka homologacji w grA i N i kilka spec, to zależy. Nie wszystkie modele mają homologcje! Autem bez hom mozesz sobie iestety tylko jak narazie w KJSie pojeździć chba ze pozwstanie 3 liga.
Na zachodzi czy chociażby u czechów jeżdza auta bez homologacji ale to zależy gdzie w jakich mistrzostwch czy pucharach. Info na ten temat można znaleźć w regulaminach.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez michalck » niedziela, 2 wrz 2007, 14:13

oki dzieki za wszysko:) poczytam regulaminy
Avatar użytkownika
michalck
 
Posty: 26
Dołączył(a): piątek, 10 sie 2007, 14:14
Lokalizacja: kielce

Postprzez Ohlins » czwartek, 6 mar 2008, 14:20

Witam, wie ktoś może co się stało z kadettami które miały jeździć w pucharze kadetta? Było zbudowane chyba kilkanaście samochodów, a ja bym chętnie wypożyczył takie auto na rajd.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Ohlins
A6
 
Posty: 1969
Dołączył(a): środa, 10 gru 2003, 09:54
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez MSG Racing » czwartek, 6 mar 2008, 15:14

Coś Ty jakie kilkanaście. Jak już to poszły do Holandii bo tam ten puchar jak się nie myle ruszył. W Polsce były tylko dwa. Musiałbyś do Woźniczki dzwonić. Jednak jak ja się dowiadywałem to wynajęcie czegoś takiego nie było tanie :? :roll:
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez niechwiad » piątek, 7 mar 2008, 21:04

Nie trzeba miec wcale GT żeby miec wąskie zderzaki i brak pakietu GSi. GSi jest homologowane w wersji po lifcie czyli po 1994 roku. A z silnikiem c20xe mozna znaleźc auta z końca 1995 roku lub kupic 1.4 z 1999 roku i wsadzic c20xe.

A co do tematu czyli pytania o rajdówke to polecam coś jak najmłodszego! I przede wszystkim nie zmęczonego korozją.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
niechwiad
 
Posty: 13
Dołączył(a): niedziela, 30 gru 2007, 01:24
Lokalizacja: Kudowa Zdrój

Postprzez MSG Racing » sobota, 8 mar 2008, 23:19

Tak w ogóle to co sie stało z tymi wszystkimi Kadettami? Kiedyś tego trochę było a teraz został chyba tylko jeden czy dwa stale śmigające.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Beret » niedziela, 9 mar 2008, 00:10

niechwiad napisał(a):Nie trzeba miec wcale GT żeby miec wąskie zderzaki i brak pakietu GSi. GSi jest homologowane w wersji po lifcie czyli po 1994 roku. A z silnikiem c20xe mozna znaleźc auta z końca 1995 roku lub kupic 1.4 z 1999 roku i wsadzic c20xe.

A co do tematu czyli pytania o rajdówke to polecam coś jak najmłodszego! I przede wszystkim nie zmęczonego korozją.
Pozdrawiam


poza silnikiem jeszcze sporo roboty jest jak chocby poprzekladanie hamulcow... ale fakt ze po 1994 astra gsi nie miala juz sportowego bodykitu, roznica byla wylacznie mechaniczna
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez MSG Racing » niedziela, 9 mar 2008, 00:50

GSI i inne wersje mają wspólną tylko budę :!:
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron